John Heitinga
Moderator: mods
Met het volgende citaat erbij:Thomas schreef:Bij Jong Oranje nam hij ook regelmatig de vrije trappen en hij heeft (had?) een van de betere lange trappen van Ajax. Daarnaast is hij koppend inderdaad een van onze gevaarlijkste spelers.Mr. Ajax schreef:Verder kan Heitinga wel degelijk scoren. Uit de lucht, maar zijn schot is ook niet verkeerd hoor...Liet ie gisteren dus weer eens zien!
lijkt het erop dat we er een ster bij hebben.Fijn om weer eens een goede crosspass te zien. Heitinga gaf ze met links en rechts met hetzelfde gemak.
De lange bal was een zekerheidje voor de jonge Heitinga, maar door alle kritiek (denk ik) durfde hij niet meer, waardoor het fout gaat als je desondanks probeert. Dit seizoen zien we die lange bal weer aankomen. Moet hij niet te vaak doen, dan is de verrassing weg.
Van afstand scoren was m.i. niet zijn specialiteit.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Uiteraard moet hij die lange bal geven als de ruimte er is Tegen Willem II is die ruimte er wel, maar tegen een Italiaanse club o.i.d. niet.Bertje schreef:Gewoon doen als de ruimte er ligt. Het moet niet de lange bal worden om de bal maar naar voren te geven, maar alleen als hij aan aanvaller ermee kan wegsturen.Demosthenes schreef:Moet hij niet te vaak doen, dan is de verrassing weg.
Ik wilde ermee zeggen dat sinds hij een ingooi in het strafgebied van de tegenstander kan gooien (uiteraard niet vanaf zijn helft :D ), hij dat iedere keer ook doet, waardoor er geen verrassingseffect is/helemaal geen effect is.
Lange ballen dus alleen als de tegenstander er geen of weinig rekening mee houdt. Een lange bal is lang onderweg en voor een echte verdediger is dat ideaal.
Heitinga zei op RTVNH dat hij in gesprek is met Ajax over verlenging van zijn contract. 'Het hangt van Ajax af, van de aanbieding. Ik maak er geen geheim van dat ik ooit in het buitenland wil spelen, maar ik ben Ajacied, ik speel hier al zo lang, nu wil ik wel graag bij Ajax blijven.'
Zoiets.
Zoiets.
Het stinkt aan alle kanten!
Een echte Ajacied is het wel, onze Johnny. Respect hoor. :xyxthumbs:joey schreef:Heitinga zei op RTVNH dat hij in gesprek is met Ajax over verlenging van zijn contract. 'Het hangt van Ajax af, van de aanbieding. Ik maak er geen geheim van dat ik ooit in het buitenland wil spelen, maar ik ben Ajacied, ik speel hier al zo lang, nu wil ik wel graag bij Ajax blijven.'
Zoiets.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ook een echte Ajacied heeft z'n prijs hoor.. en terecht trouwens. En Heitinga vind ik een hele goeie voetballer.Thomas schreef:Een echte Ajacied is het wel, onze Johnny. Respect hoor. :xyxthumbs:joey schreef:Heitinga zei op RTVNH dat hij in gesprek is met Ajax over verlenging van zijn contract. 'Het hangt van Ajax af, van de aanbieding. Ik maak er geen geheim van dat ik ooit in het buitenland wil spelen, maar ik ben Ajacied, ik speel hier al zo lang, nu wil ik wel graag bij Ajax blijven.'
Zoiets.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Giacomo Puccini
- RosenbergSpits
- RosenbergSpits
De lat ligt voor hem erg hoog?RosenbergSpits schreef:Na zn blunder van vandaag, ouderwets op zn johny's, hoop ik wel dat ze hem vastleggen als verdedigende middenvelder, maar niet als verdediger.
dacht dat ie het blunderen eindelijk was afgeleerd :sad:
HtC klaagt over de 90 minuten, vertelt over de slechtste wedstrijd van dit seizoen en op talpa hebben ze het druk om eerst nog even over Huntelaar te spreken, om erna Heitinga weer eens af te zeiken.
De concentratie was blijkbaar niet zo groot, tegen negen man! Heitinga beoordeelt een bal niet goed, en ex-Ajacied Picque maakt zijn enige doelpunt van het seizoen! Stam zou er gewoon gestaan hebben (is zijn werk), maar de fantasieopstelling in het laatste deel van de wedstrijd voorzag geen laatste man!
Ik zag Vermaelen ook een keer te laat ingrijpen, nadat er eerder al was geblunderd, maar het werd geen doelpunt, terwijl de kans groter was! Niemand die erover spreekt. had Maarten S. zijn benen maar wat dichter bij elkaar gehouden.
Stel dat alle Ajacieden evenveel fout hadden gedaan als Johnny Heitinga! wat zou het geworden zijn? Excelsior - Ajax 1 - 23?
Johnny Heitinga is een van de beste aanvallende verdedigers die Nederland kent.
Overdrijven is ook een vak...Demosthenes schreef:Johnny Heitinga is een van de beste aanvallende verdedigers die Nederland kent.
Heitinga laat de afgelopen weken zien een heel aardige verdedigende middenvelder te kunnen zijn, maar het tegendoelpunt van Excelsior was gewoon een flinke fout van hem. Fouten die tegendoelpunten betekenen worden nu eenmaal altijd uitvergroot.
Als verdedigende middenvelder ging er m.i. nogal wat fout. Het uitschakelen van spelers als Affellay en Martens vind ik niet zo'n prestatie.Baseman schreef:Overdrijven is ook een vak...Demosthenes schreef:Johnny Heitinga is een van de beste aanvallende verdedigers die Nederland kent.
Heitinga laat de afgelopen weken zien een heel aardige verdedigende middenvelder te kunnen zijn, maar het tegendoelpunt van Excelsior was gewoon een flinke fout van hem. Fouten die tegendoelpunten betekenen worden nu eenmaal altijd uitvergroot.
Heitinga is opgegroeid als centrale verdediger waarbij de backs en één centrale verdediger (niet Heitinga) eventueel als mandekker optraden (Reiziger, De Boer/Bogarde). Hij wordt nu als mandekker beoordeeld/veroordeeld? omdat hij, net zo ongeconcentreerd als zijn tien medespelers een bal verkeerd beoordeelt.
Ik zag gisteren (op tv!) Vlaar in wandeltempo naar een Utrechtspeler lopen hem geen strobreed in de weg leggend de bal voor te zetten. Het doelpunt dat eruit voortkwam besliste de wedstrijd? In mijn krant (NRC) wordt Vlaar genoemd als enige(?) speler die het niveau haalde. Het gaat om de presentatie en Heitinga heeft dankzij johan derksen (die Heitinga op 43 punten tekort vindt komen voor de eredivisie!) een slechte reputatie.
Overdrijf ik? Nee, natuurlijk niet :D
Een fout uitvergroten als je met 3-1 wint, maar niet als je met 2-1 verliest? of met 2-0 (Emanuelson)
Pfff, en dan noemen ze PSV'ers calimero's :DDemosthenes schreef:en Heitinga heeft dankzij johan derksen (die Heitinga op 43 punten tekort vindt komen voor de eredivisie!) een slechte reputatie.
Dat Heitinga al jaren niet constant weet te presteren en zelfs een periode gewoon erg slecht heeft gepresteerd zal ook wel aan Derksen liggen...hij is gewoon het zoveelste Ajax talent van de laatste jaren dat de top niet gaat halen. Misschien is HSV wel iets voor hem ;)
- RosenbergSpits
nou vindt die reactie wel weer erg overdreven hoor.Dat Heitinga al jaren niet constant weet te presteren en zelfs een periode gewoon erg slecht heeft gepresteerd zal ook wel aan Derksen liggen...hij is gewoon het zoveelste Ajax talent van de laatste jaren dat de top niet gaat halen. Misschien is HSV wel iets voor hem
Op het Middenveld doet hij het lang zo slecht nog niet.