:xyxthumbs:Ik ben een type trainer dat het maximale uit een groep haalt. Voor mij betekent dat: herhalen, herhalen, herhalen. Dat zijn spelers na drie jaar spuugzat.
Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
- Henk de Gier
- Contacteer:
en jij bent een stuk stront met het IQ van de bijbehorende vlieg :worshippy:ajaxhome schreef:Voor HDG, vrijdag maakt ajax bekend dat HTC de nieuwe trainer is. En niet HDG :D En inderdaad jaakke is een vent met veel bla bla en een zakkervuller. :worshippy:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
AjaxShowtime.comTen Cate:'Mijn beslissing staat los van finale'
Henk ten Cate was 'hot nieuws' in de media. Twee Nederlandse clubs wilden hem hebben. 'In eerste instantie vond ik het complimenteus om met twee Nederlandse topclubs in verband te worden gebracht, later stoorde het me.'
De assistent van Frank Rijkaard vertelt aan de Sportweek dat zulk nieuws even wel leuk is, maar na een tijdje irriteert. 'In beide gevallen (Ajax en PSV red.) zijn berichten verschenen in de pers dat ik al had getekend en dat is pertinent niet waar.'
Toch wil Ten Cate niet de aandacht op hem. De beker winnen vanavond vindt hij heel belangrijker. Op de vraag of hij contact heeft gehad met Piet Keizer antwoord hij laconiek. 'Ik spreek zo veel mensen.' En of Aron Winter zijn assistent wordt: 'Haha, Aron is een hele goede vriend van me. Verder wil ik het niet over Ajax hebben. Vind ik respectloos tegenover mijn huidige werkgever toe en dat verdient Barcelona niet.'
Maar, vertelt het hij nog wel, zijn beslissing over de toekomst staat los van deze finale. Hij heeft een weloverwogen beslissing genomen, die zeker niet makkelijk was. 'Wel emotioneel.'
- Henk de Gier
- Contacteer:
neg een beetje extra geduld:
vi.nlHet blijft nog onduidelijk of Henk ten Cate daadwerkelijk aan de slag gaat bij Ajax. De assistent van Frank Rijkaard vroeg na de gewonnen Champions Leaguefinale geduld.
'Ik zeg er nu niets over', zei Ten Cate in De Telegraaf. 'We gaan eerst feestvieren met Barcelona. Daarna spelen we nog tegen Bilbao en pas daarna is het moment daar om iets over mij te zeggen. Dat gebeurt in de vorm van een persverklaring van Barcelona. Ik ben tenslotte nog steeds in dienst van deze prachtige club.'
Ten Cate geldt als gedoodverfde kandidaat om bij Ajax aan de slag te gaan als opvolger van de ontslagen Danny Blind. Barcelona speelt vrijdag de laatste competitiewedstrijd tegen Athletic de Bilbao.
- Berend Stoker
- Henk de Gier
- Contacteer:
Uit zijn tijd bij Sparta heb ik van Spartanen begrepen dat hij keihard is, ook al kan hij op tv lachen.joey schreef:Nee, hij is niet zo gemakkelijk. Daarom doet Ajax er goed aan een tegenpool als assistent te benoemen. Laudrup bijvoorbeeld, of Aron Winter. Bij Barcelona heeft zo'n constructie -dat zul je moeten toegeven- uitstekend gewerkt.
Ajax heeft misschien iemand nodig die maatregelen durft te nemen; een klankbord voor degroep? Ik blijf bij een ervaren trainer, iemand die al veel heeft meegemaakt en niet snel gek wordt (Nee, niet v.d. Lem)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Ten Cate krijgt net zo'n eerlijke kans als Blind kreeg, Thomas. :hypocrite:Thomas schreef:De hele wereld tegen Co...Lucas schreef:Co Adriaanse kon dan ook niet heel goed met mensen omgaan; of beter, andere mensen konden niet zo goed met Adriaanse omgaan.
Ik hoop wel dat Ten Cate gewoon een eerlijke kans krijgt, zeg. :eusa_pray:
- Henk de Gier
- Contacteer:
Waar komt die term 'gedoodverfde' toch vandaan? Was het soms ooit gebruikelijk om iemand die bijna het loodje legde eerst nog ff flink met een verfkwast te lijf te gaan?cento schreef:Ten Cate geldt als gedoodverfde kandidaat om bij Ajax aan de slag te gaan als opvolger van de ontslagen Danny Blind.
[quote]“Doodverven (Gedoodverfd) Het aanbrengen van de eerste verflagen van een schilderij wordt ‘doodverven’ genoemd. Vaak geeft een schilder in de doodverflaag al aan welke onderdelen van de voorstelling op welke plaats moeten komen. De doodverflaag bestaat uit tamelijk eentonige kleuren, die als ondergrond dienen voor de latere uitwerking.â€
“Doodverven (Gedoodverfd) Het aanbrengen van de eerste verflagen van een schilderij wordt ‘doodverven’ genoemd. Vaak geeft een schilder in de doodverflaag al aan welke onderdelen van de voorstelling op welke plaats moeten komen. De doodverflaag bestaat uit tamelijk eentonige kleuren, die als ondergrond dienen voor de latere uitwerking.â€
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects
-The Usual Suspects