Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » za jul 14, 2018 12:54 am

Ferry schreef:
zeux schreef:Was ik toch een minuutje eerder. :ajaxsmiley.gif:
:ajaxsmiley.gif: yep.
jij woont dan ook in een tijdzone waar het moment dat Ferry dit postte al 59 minuten gepasseerd was. :ajaxsmiley.gif:
Javiskamp schreef:Geld zat, toch?
Als je dat bij al je uitgaven gaat denken ben je zo door al je poen heen.
Wel is het tot nu toe een zomer waar Ajax erachter lijkt te komen dat je niet perse bovenop je geld hoeft te gaan zitten. Dat is geen slechte zaak, wat mij betreft.

Alexander
Berichten: 8593
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Alexander » za jul 14, 2018 1:23 am

16 miljoen. Voor Ajax natuurlijk krankzinnig veel geld. Met Tadic erbij wordt er dus bijna 40 miljoen in 1 zomer verbrand. Bizar hoor.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13858
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door Jinne » za jul 14, 2018 6:14 am

Als dit nog exclusief enig tekengeld is dan is dit slecht onderhandeld. Voor een bankzitter met nog een contract voor een jaar.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11448
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Toppie » za jul 14, 2018 7:16 am

We hebben toch niets aan een speler met postbode voetbal en een trage start en snelheid voor dat geld :excited.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » za jul 14, 2018 7:40 am

21 miljoen voor een omgebouwd wijf. :drecul.gif:

Brokkenpiloot papa in de RvC en zoonlief komt met een kruiwagen binnenrijden zoals hij overal binnenkomt. Eerst fuckup van papa in zijn zoveelste baantje.
YNWA

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » za jul 14, 2018 7:52 am

Wat een krankzinnig bedrag voor een tribuneklant met 1-jarig contract. Tadic is een koopje vergeleken bij deze hoofdprijs voor een dienende speler. 21 M, laat dat effe op je inwerken... Gekkenwerk.

Vader Danny moet trouwens z'n mond houden over lopende zaken. En Sar als wapen inzetten om de prijs te drukken werkt averechts. Die kan ook niks.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Gaizka1985 » za jul 14, 2018 8:21 am

wimpey schreef:Wat een krankzinnig bedrag voor een tribuneklant met 1-jarig contract. Tadic is een koopje vergeleken bij deze hoofdprijs voor een dienende speler. 21 M, laat dat effe op je inwerken... Gekkenwerk.

Vader Danny moet trouwens z'n mond houden over lopende zaken. En Sar als wapen inzetten om de prijs te drukken werkt averechts. Die kan ook niks.
Het is 16 miljoen, die 5 miljoen aan bonussen zal te maken hebben met kampioen worden of CL halen. Dus laten we hopen dat het 21 miljoen wordt, dat geld verdien je dan namelijk makkelijk terug!

Hoop negativiteit hier, 30 a 40 miljoen voor 2 spelers (Tadic & Blind) is inderdaad veel, maar je hebt nu wel 2 jongens van eind 20 die de komende 4 jaar een absolute meerwaarde zijn voor Ajax en de talenten bij de hand kunnen nemen.

Dit zijn gewoon normale bedragen vandaag de dag, Gameiro van Atletico is 31 jaar, hij gaat ook voor 20 miljoen naar Valencia.

Yopii
Berichten: 19230
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » za jul 14, 2018 8:22 am

Ze zijn gek geworden. :blush.gif: :1evil.gif:

Laat dit even op je inwerken: gisteren ging de vlag uit want Ajax pakt in zes jaar vijftig miljoen van Adidas. En meteen wordt een groot deel van dit bedrag in de transfer van Blind gestoken (transfersom +tekengeld+salaris+fees voor makelaars). Deze jongen is gewoon veel te duur.

Nu lees ik dat met de komst van Blind voor Ajax geen excuses meer gelden, Ajax móet prijzen pakken, naar de CL, enz. Huh? Ik heb nieuws: Blind gaat het verschil niet maken, hoor. We halen Modric niet in huis...



Valt niets te drukken, je haalt een speler van een PL club. Daar denken ze in andere bedragen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door LucaS » za jul 14, 2018 8:24 am

Zelfde bedrag als Kluivert met 1-jarig contract. En de nietsnut stond blijkbaar bij meerdere clubs in de belangstelling. Mooi dat hij dan voor Ajax kiest. Eindelijk een Ajacied die voor zijn 45e terug wil komen.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » za jul 14, 2018 8:24 am

16 + 5 miljoen voor het afkopen van een eenjarig contract??? Laat dat geld maar rollen!!


En niemand die ingrijpt. Zeker Danny Blind niet. :alc.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door LucaS » za jul 14, 2018 8:29 am

Ik denk dat Ajax een schreeuwende behoefte heeft aan uitstekende voetballlers die langer dan een jaartje blijven. Leuk die talenten, maar nog voor ze een fatsoenlijk jaar hebben gespeeld laten ze al weten misschien in al hun goedheid nog wel een jaar te blijven. Zonder belofte uiteraard
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 19230
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » za jul 14, 2018 8:33 am

Jöhnk schreef:En niemand die ingrijpt. Zeker Danny Blind niet. :alc.gif:
Inderdaad, het is weer mooi geregeld. :hypocrite.gif:

Zul je zien dat Daley ook nog een afspraak heeft gemaakt dat hij na twee jaar weg mag, net als Tadic. Dan krijg je dus haast niets meer voor hem...

Elke keer dezelfde fout, ik word er moedeloos van.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Gaizka1985 » za jul 14, 2018 8:40 am

Yopii schreef:
Jöhnk schreef:En niemand die ingrijpt. Zeker Danny Blind niet. :alc.gif:
Inderdaad, het is weer mooi geregeld. :hypocrite.gif:

Zul je zien dat Daley ook nog een afspraak heeft gemaakt dat hij na twee jaar weg mag, net als Tadic. Dan krijg je dus haast niets meer voor hem...

Elke keer dezelfde fout, ik word er moedeloos van.
Ligt aan eventuele volgende stap, Chinese clubs betalen goed geld!

Maar je wil toch ook een signaal afgeven naar belangrijke spelers voor wie interesse is? Zoals de Ligt, de Jong, Onana enz.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door LucaS » za jul 14, 2018 8:46 am

Misschien willen sommigen graag naar een EV van een miljard
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » za jul 14, 2018 8:49 am

Prima aankoop verder, maar dit bedrag.... Ik laa het op nu.nl en had iets van: uuuuuh.

Fringe player bij Man U, 1-jarig contract. 16 + 5 + compensatie gederfde inkomsten + tekengeld + makelaars fee. Dat gaat richting de 30 M. Blind jr volgt ook z'n knip, niet enkel z'n hart...

Wat is de rol van Sar & Schol in deze monsterdeal? Het ging er toch om de prijs te drukken ipv op te drijven?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11947
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Daley Blind

Bericht door Sandro » za jul 14, 2018 9:02 am

54 caps, 88 wedstrijden voor Manchester United, overal prijzen gewonnen. Als zijn naam niet toevallig Blind was geweest dan had men gezegd: hoe is het mogelijk dat Ajax zo'n speler kan halen?

Nu moet ik zeggen dat ik wel een beetje mijn twijfels heb. Lijkt me een jongen die makkelijk te beïnvloeden is.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » za jul 14, 2018 9:10 am

Gaizka1985 schreef:
wimpey schreef:Wat een krankzinnig bedrag voor een tribuneklant met 1-jarig contract. Tadic is een koopje vergeleken bij deze hoofdprijs voor een dienende speler. 21 M, laat dat effe op je inwerken... Gekkenwerk.

Vader Danny moet trouwens z'n mond houden over lopende zaken. En Sar als wapen inzetten om de prijs te drukken werkt averechts. Die kan ook niks.
Het is 16 miljoen, die 5 miljoen aan bonussen zal te maken hebben met kampioen worden of CL halen. Dus laten we hopen dat het 21 miljoen wordt, dat geld verdien je dan namelijk makkelijk terug!

Hoop negativiteit hier, 30 a 40 miljoen voor 2 spelers (Tadic & Blind) is inderdaad veel, maar je hebt nu wel 2 jongens van eind 20 die de komende 4 jaar een absolute meerwaarde zijn voor Ajax en de talenten bij de hand kunnen nemen.

Dit zijn gewoon normale bedragen vandaag de dag, Gameiro van Atletico is 31 jaar, hij gaat ook voor 20 miljoen naar Valencia.
Het is veel geld - dat vind ik ook -, maar wat Gaizka zegt: als hij die 5 mil casht heeft Ajax dus óók succes gehad. En is dit het waard.

Sulejmani is steeds het ‘ijkpunt’: 16,25 miljoen. Dat is inmiddels 10 jaar geleden. De toptransfers van de Engelse clubs zaten dat jaar (08/09) grofweg tussen de 16 en 21 miljoen, met maar een paar uitschieters daarboven. Op het ‘niveau’ van Sulejmani dus. De ‘kleinere’ PL-clubs zaten onder het bedrag van Sulejmani met hun toptransfers.

Het is nu simpelweg een andere markt.
Transfermarkt.nl geeft als ‘marktwaarde’ voor Blind 18 miljoen. Daarmee staat hij bij hen op de 405de plaats op de ‘wereldranglijst’.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » za jul 14, 2018 9:20 am

Tja, al dat geld op de bank heb je ook geen ruk aan ....

Bedrag is te hoog, maar zoals Zeux al zegt, normale bedragen tegenwoordig.En met Ziyech, de Ligt en Frenkie nog in het vat staat er zo dadelijk weer een hoop geld op de bank te verpieteren ...
Laatst gewijzigd door 999 op za jul 14, 2018 9:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » za jul 14, 2018 9:21 am

999 schreef:Tja, al dat geld op de bank heb je ook geen ruk aan ....
Een 'plus' van 120 miljoen aan transfergeld over de afgelopen vijf jaar.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Daley Blind

Bericht door peter » za jul 14, 2018 9:25 am

Prima om 12-14 miljoen voor een zeer getalenteerde speler neer te leggen, maar 16+5 voor Daley is toch van de zotte? We betalen dus meer dan toen we hem verkochten. Koekkoek. Of krijgen we een doorverkooppercentage van United? :smallgrin.gif:

Wij betalen veel geld voor spelers uit de PL. Dat is sowieso de wereld op z’n kop.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » za jul 14, 2018 9:28 am

Overigens dit zijn Telegraaf bedragen hé .. Niemand weet het precieze bedrag ...

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10342
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Daley Blind

Bericht door WP_Legend » za jul 14, 2018 9:31 am

Bij Tadic zaten ze er ook naast.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Daley Blind

Bericht door peter » za jul 14, 2018 9:36 am

999 schreef:Overigens dit zijn Telegraaf bedragen hé .. Niemand weet het precieze bedrag ...
Mee eens. Ik denk ook eerlijk gezegd dat het lager is. Dat moet bijna wel.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Daley Blind

Bericht door De Dominee » za jul 14, 2018 9:39 am

wimpey schreef:Prima aankoop verder, maar dit bedrag.... Ik laa het op nu.nl en had iets van: uuuuuh.

Fringe player bij Man U, 1-jarig contract. 16 + 5 + compensatie gederfde inkomsten + tekengeld + makelaars fee. Dat gaat richting de 30 M. Blind jr volgt ook z'n knip, niet enkel z'n hart...

Wat is de rol van Sar & Schol in deze monsterdeal? Het ging er toch om de prijs te drukken ipv op te drijven?
Precies. Ik ben blij met zijn komst, maar van dit bedrag schrik ik wel hoor.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 14, 2018 9:39 am

Ben blij dat Ajax een wat oudere speler binnenhaalt. Gisteren tegen Anderlecht was het weer Jong Ajax, dat remt de ontwikkeling van spelers die opzich best talentvol zijn, maar die nog niet op eigen benen kunnen staan.

Qua persoonlijkheid in en buiten het veld vind ik Daley een waterdrager. Wat dat betreft vind ik zijn transfersom en salaris eigenlijk niet te rechtvaardigen. Aan de andere kant, Ajax heeft zat geld en te weinig ervaren spelers, dus het kan goed uitpakken. Het risico van niets doen is vele malen groter.

Bij mij overheerst de tevredenheid dat Ajax er in slaagt om spelers als Tadic en Blind naar Amsterdam te halen, een positieve verrassing! Dat dat geld kost in 2018, dat is de realiteit van het hedendaagse voetbal.
Ajax!

Plaats reactie