Demy de Zeeuw

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Rooie

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Rooie » vr jul 24, 2009 3:53 pm

Telesport:
Clubs op haar na rond; international vanavond gekeurd
De Zeeuw: vier jaar Ajax

door Mike Verweij
ALKMAAR - Demy de Zeeuw verruilt dan toch AZ voor Ajax. Beide clubs zijn op een haar na akkoord over de gewenste transfer. De 26-jarige international tekent in Amsterdam een contract voor de duur van vier jaar. Zijn verbintenis in Alkmaar liep nog door tot medio 2011. De medische keuring van De Zeeuw heeft nog vanavond plaats.

De Zeeuw, die in de afgelopen jaren al eerder dicht bij een overgang naar Ajax en Hamburger SV was, had een belangrijk aandeel in AZ’s kampioenschap van afgelopen seizoen. De middenvelder gaf er echter de voorkeur aan een transfer te maken boven voetballen in de Champions League. Ajax-trainer Martin Jol meldde dat hij de speler heel graag aan zijn selectie wilde toevoegen.
Hoewel AZ aanvankelijk verkondigde De Zeeuw niet aan een concurrent te willen verkopen, gingen de Alkmaarders uiteindelijk dus alsnog overstag. De Zeeuw stond bij de regerend kampioen vier seizoenen onder contract en speelde 119 competitieduels, waarin hij vijftien keer wist te scoren. De geboren Apeldoorner begon zijn profcarrière

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jul 24, 2009 3:56 pm

Medisch keuren met een knieblessure. Als dat maar goed gaat. :hypocrite.gif:

Ben echt heel benieuwd naar de prijs. We gaan er in ieder geval mooi op vooruit en AZ verzwakken we (al zullen ze Honda kopen, denk ik zo). Zeer goede deal.

gaizka

Bericht door gaizka » vr jul 24, 2009 4:01 pm

Ben ook zeer tevreden, goede aankoop! Heeft ook nog eens een goede leeftijd gezien de rest van de selectie.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 24, 2009 4:02 pm

De insider(s) van gisteren hadden in ieder geval wel de contractduur van 4 jaar juist
I think I lost my fucking headache

Rooie

Bericht door Rooie » vr jul 24, 2009 4:03 pm

Ik wil gangstarib niet boos maken:
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... post202317

Hij is dus al gekeurd.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jul 24, 2009 4:07 pm

Benji schreef:Ik wil gangstarib niet boos maken:
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... post202317

Hij is dus al gekeurd.
Yep hij is net gekeurd.
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 24, 2009 4:08 pm

En wanneer kunnen we de uitslag verwachten?
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jul 24, 2009 4:10 pm

LucaS schreef:En wanneer kunnen we de uitslag verwachten?
Geen idee. Zijn meerdere tests volgens mij. Fysiek, bloed etc etc.

Maar goed, als ze er prioriteit van maken is het in een avondje bekend.
Whitey on the moon.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 24, 2009 4:11 pm

Deze keer heeft de Telegraaf dus weer de eerste informatie! De laatste tijd was telkens het AD die als eerste met nieuws vanuit Ajax kwam.

Maar goed. Welkom De Zeeuw :ajaxscarf.gif:

Ik ben er blij mee. Prima aankoop. Eindelijk een gifkikker in de selectie (en daarnaast een goede voetballer).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr jul 24, 2009 4:14 pm

Ik meen mij te herinneren dat De Zeeuw volgens Joey echt niet naar Ajax zou komen, hoor!
Bertje for President!

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » vr jul 24, 2009 4:15 pm

Pure PR-stunt. :smallgrin.gif:

Nee, hoor, joey. Had zelf ook niet verwacht dat Demy de Zeeuw zou komen. Maar vooral omdat de Zeeuw zijn positie bij AZ prima leek. Blijkbaar was er nog wat oud zeer.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jul 24, 2009 4:19 pm

Ja zeker, ben der blij mee, hopelijk komt hij ook door de azijnzeikers keuring van AT heen. :smallgrin.gif:
YNWA

999

Bericht door 999 » vr jul 24, 2009 4:20 pm

Blijkbaar betalen ( salaris ) ze dan toch niet al te best bij AZ ..
Blij met de punten ...

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr jul 24, 2009 4:25 pm

Ben nu dus wel een shit load of money kwijt door Joey! Die geloof ik dus ook niet meer!
Bertje for President!

goodfella

Bericht door goodfella » vr jul 24, 2009 4:38 pm

Ehh...ik heb hier al eens eerder gezegd dat ik De Zeeuw een prima voetballer vind. En daar blijf ik dus ook bij. Daarnaast zou het geweldig zijn als Ajax hooguit 7 miljoen neertelt. Dat maakt de transfer helemaal af wat mij betreft.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr jul 24, 2009 4:45 pm

Al met al wel blij mee.

Ik vind Demy de Zeeuw een goede speler. Kan Ajax best gebruiken. En AZ wordt er wat zwakker van (dat zou onder Van Gaal niet zo zijn geweest, die had het zo opgevangen, maar onder Koeman wel: de aftakeling van AZ zal alleen maar sneller gaan als hij op een paar sleutelposities nieuwe spelers moet inpassen, want dan weet je het wel).

Toen hij voor het eerst genoemd werd, dacht ik: niet doen! Maar dat was vooral omdat ik er blindelings van uit ging dat AZ 12 of 15 miljoen zou eisen. Toen ik hoorde (gisteren of eergisteren pas) dat hij eerder 6 of 7 miljoen moest kosten, dacht ik: dan moeten we het niet nalaten. Goeie speler. Best blij mee.

Laat het Ajax echter niet afleiden van de hoofdzaak: we hebben nog een keiharde, ervaren centrumverdediger nodig en ook een echte centrumspits. Want we hebben (Bodul even niet meegeteld; die gaat verhuurd worden) eigenlijk maar één echte spits (Cvitanich). Als Ajax 4-4-2 gaat spelen, is dat al iets minder ernstig (want Suárez en Sulejmani kunnen in een 4-4-2 ook 'voorop' spelen), maar niettemin: nog één echte poacher erbij, een spits die al voor de goal stáát, in plaats van er naar toe kan dribbelen, is geen overbodige luxe.

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 24, 2009 4:51 pm

Kowalczyk schreef:Toen hij voor het eerst genoemd werd, dacht ik: niet doen! Maar dat was vooral omdat ik er blindelings van uit ging dat AZ 12 of 15 miljoen zou eisen.
Ik ook, en Ajax bood 4. Dus dan verwacht je niet dat het gaat lukken. Ben ook benieuwd wat de transfersom uiteindelijk geworden is.

Hoe dan ook, De Zeeuw is zeker een versterking voor Ajax. Geen topper, maar beter dan wat we hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Rooie

Bericht door Rooie » vr jul 24, 2009 4:52 pm

Volgens VI uiteindelijk een bedrag van ongeveer 7,5 miljoen euro. Ben benieuwd wat Ajax zelf meldt over het bedrag.

M..

Bericht door M.. » vr jul 24, 2009 4:53 pm

Ajax voldoet aan vraagprijs voor De Zeeuw
24/07/2009 17:40

Demy de Zeeuw krijgt zijn gewenste transfer naar Ajax. De Amsterdammers hebben voldaan aan de vraagprijs van AZ, dat een bedrag van ongeveer 7,5 miljoen euro ontvangt voor de 26-jarige international.

De Zeeuw gaat bij Ajax een contract tekenen voor vier seizoenen. De middenvelder had zelf al aangekondigd naar de Arena te willen verhuizen. Nadat vorige zomer een transfer naar Hamburger SV al was mislukt, kon De Zeeuw niet langer de motivatie opbrengen voor AZ te blijven spelen.

De Zeeuw speelde vier seizoenen in Alkmaar. AZ betaalde in de zomer van 2005 slechts een ton om de middenvelder over te nemen van Go Ahead Eagles. In Alkmaar groeide De Zeeuw al snel uit tot basisspeler en hij haalde bovendien het Nederlands elftal.
vi.nl

goodfella

Bericht door goodfella » vr jul 24, 2009 4:55 pm

Toppers gaan dan ook naar ManU en Real Madrid, Joey.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 24, 2009 4:58 pm

7,5 miljoen is hoger dan de ongeveer 6 miljoen die genoemd werd, maar nog steeds een prima prijs voor een speler als De Zeeuw.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 24, 2009 5:00 pm

Naar een buitenlandse topclub zeker, GF. Het wordt zelfs steeds moeilijker om toptalenten in Nederland te houden.

Ik vraag me twee dingen af. Ten eerste: waarom is er geen enkele belangstelling voor De Zeeuw vanuit het buitenland. En ten tweede: waarom laat AZ hem uiteindelijk toch naar Ajax gaan? Want dat zou je niet verwachten.
Het stinkt aan alle kanten!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 24, 2009 5:01 pm

Als de transfersom inderdaad 7,5 miljoen is, dan weten we dat zo. Ajax moet dit soort bedragen (> 10% begroting) melden.
Hopen dat ze niet melden dus :666.gif:

sander

Bericht door sander » vr jul 24, 2009 5:04 pm

Rugnummer 4 of rugnummer 13. Zal wel nummer 4 worden.

goodfella

Bericht door goodfella » vr jul 24, 2009 5:04 pm

joey schreef:Naar een buitenlandse topclub zeker, GF. Het wordt zelfs steeds moeilijker om toptalenten in Nederland te houden.

Ik vraag me twee dingen af. Ten eerste: waarom is er geen enkele belangstelling voor De Zeeuw vanuit het buitenland. En ten tweede: waarom laat AZ hem uiteindelijk toch naar Ajax gaan? Want dat zou je niet verwachten.
Waarom is er helemaal geen belangstelling voor Schaars? Waarom liet Groningen ene Suarez naar Ajax gaan? Waarom was er jarenlang geen club die interesse in Alex had? De Zeeuw is in mijn beleving na Schaars de beste middenvelder in Nederland. Een prima aankoop.

Plaats reactie