Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 04, 2007 1:48 pm

Het gaat mij niet om Sneijder, het gaat me om HTC. Die heeft inmiddels Perez geschoffeerd, Rosales uitgelachen, Maduro, Urby en Babel publiekelijk aangepakt en Sneijder vernederd.

Hij mag daar nu zo zoetjes aan mee gaan stoppen. Anders verspeelt hij al het respect bij de spelersgroep en krijg je een Ruud Gullit-effect met bijbehorende neerwaartse spiraal.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 04, 2007 1:51 pm

Daar moet hij inderdaad mee oppassen. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 04, 2007 1:58 pm

joey schreef:Met Sneijder had Ajax gewonnen. :eusa_liar:
Als het over Blind gaat heb je minder problemen. Ik lees toch regelmatig als analyse van jouw hand "vorig jaar had Ajax deze wedstrijd verloren".

Ik zou het niet weten Joey, of er gewonnen was als Sneijder was blijven staan. Maar de kans was wel groter geweest, denk je niet?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 04, 2007 2:02 pm

Nee, dat denk ik niet. Ajax gaf opnieuw de voorsprong weg, en het viel nog mee dat het gelijk werd.
Het is natuurlijk speculatie. Je kunt twee kanten op redeneren. Ajax kreeg nog een tegendoelpunt, maar maakte ook gelijk. Allebei kun je aan Ten Cate toeschrijven. Zelf heb ik eerder de neiging om geen van beide aan Ten Cate toe te schrijven.

Ik las hier ook ergens dat Ten Cate Roger niet had mogen wisselen. Nu blijkt dat Roger geblesseerd was. :X

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 04, 2007 2:05 pm

Ik snap je redenering niet. Ajax moest winnen en openingen zien te scheppen. Beide is eenvoudiger met Sneijder dan met Lindenbergh. Zonder de 'fout' van Sneijder zou ten Ctae hem niet gewisseld hebben. Het is bezopen om in emotie (want onmiddelijk na de fout) zo'n wissel te doen. Daar verandert het uiteindelijke verdere verloop van de wedstrijd niets aan. Al had Lindenbergh persoonlijk de winnende erin geschoten

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 04, 2007 2:10 pm

Sneijder zat niet in de wedstrijd.

Ten Cate wisselde Sneijder om hem iets duidelijk te maken.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 04, 2007 2:12 pm

We verschillen duidelijk van mening

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do jan 04, 2007 2:14 pm

Zou TC Lindenbergh erin zetten om het middenveld 'te bewaken' omdat Ajax aanvallender gaat spelen? Je kunt wel met 6 spelers gaan aanvallen, maar dan blijven er maar 4 over om te verdedigen en dat is vragen om problemen. Daarentegen heb je met 6 aanvallers niet zomaar meer kans dan met 5. Ajax moet met 5 aanvallers ook de ruimtes kunnen creeeren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 04, 2007 2:16 pm

Maar er stonden geen 6 aanvallers. Huntelaar was ook al gewisseld. Perez was de midvoor. ten Cate wisselde onmiddelijk na de zogenaamde fout, er zat geen halve minuut tussen. Typisch geval van emotie boven nadenken

jabu

Bericht door jabu » do jan 04, 2007 2:17 pm

joey schreef:Sneijder zat niet in de wedstrijd.

Ten Cate wisselde Sneijder om hem iets duidelijk te maken.
Maar is dat in het belang van de wedstrijd om een speler iets duidelijk te willen maken? Kan dat niet gewoon de volgende dag op de training?

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do jan 04, 2007 2:22 pm

Lucas schreef:Ik snap je redenering niet. Ajax moest winnen en openingen zien te scheppen. Beide is eenvoudiger met Sneijder dan met Lindenbergh. Zonder de 'fout' van Sneijder zou ten Ctae hem niet gewisseld hebben. Het is bezopen om in emotie (want onmiddelijk na de fout) zo'n wissel te doen. Daar verandert het uiteindelijke verdere verloop van de wedstrijd niets aan. Al had Lindenbergh persoonlijk de winnende erin geschoten
Je kunt ook zeggen dat het de druppel was, waardoor Sneijder direct gewisseld werd. Het was namelijk niet zo dat Lindenbergh van de bank geplukt werd hé. Hij had zich al een tijdje warmgelopen, toch??
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 04, 2007 2:25 pm

Maar het was niet de bedoeling Sneijder te wisselen

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do jan 04, 2007 2:27 pm

Jim schreef:Met alle respect Kowalczyk. Maar een verhaal met nagenoeg dezelfde strekking stak je ook af in de beginperiode van Blind. Het zou ook toen allemaal goed komen. Je had het o.a. zelfs over een 'hoger plan' waarmee Blind bezig zou zijn.
Ja. Ik heb mijn vertrouwen in Danny Blind ook pas kwijtgeraakt toen hij dingen aantoonbaar anders ging doen dan hij ze aanvankelijk deed, en tevens anders dan hij zelf had aangekondigd.

Wat dat betreft staat HTC nu voor een examen. Na een vrij hoopvolle start, krijgt hij nu voor het eerst klappen. Dít is de fase waarin hij dus moet laten zien dat hij ruggengraat heeft, en wel door trouw te blijven aan zijn koers.

Waarbij opgemerkt zij dat dat voor HTC iets makkelijker is, omdat hij door het zittende bestuur is aangesteld - en Danny Blind was dat niet.

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 04, 2007 2:29 pm

Jabu schreef:Maar is dat in het belang van de wedstrijd om een speler iets duidelijk te willen maken? Kan dat niet gewoon de volgende dag op de training?
Iemand meteen corrigeren is veel effectiever dan er naderhand op terugkomen. Dat kan elke pedagoog je vertellen.
We verschillen inderdaad van mening, Luuk. Ik denk dat HtC niet zomaar iets deed. Die man zit al lang in het vak. Sneijder zou eens moeten gaan praten met Litmanen. Die speelde, zei Bobby ooit, elke bal alsof die de beslissende was in een CL-finale. Sneijder kreeg de bal, het team liep naar voren, en wat doet Sneijder? Die concentreert zich niet, verspeelt de bal, hup, overwinning weg. Juist Sneijder, met zijn status en pretenties, moet op zo'n moment scherp spelen. Hij besefte dat bij zijn wissel ook, want hij sjokte met gebogen hoofd langs HtC en reageerde niet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 04, 2007 2:29 pm

Lucas schreef:Maar het was niet de bedoeling Sneijder te wisselen
Hoe weet je dat?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

jabu

Bericht door jabu » do jan 04, 2007 2:31 pm

joey schreef:Juist Sneijder, met zijn status en pretenties, moet op zo'n moment scherp spelen. Hij besefte dat bij zijn wissel ook, want hij sjokte met gebogen hoofd langs HtC en reageerde niet.
Misschien was hij tot 10 aan het tellen zodat hij niet zijn middelvinger zou opsteken..... ;)

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do jan 04, 2007 2:35 pm

joey schreef:Juist Sneijder, met zijn status en pretenties, moet op zo'n moment scherp spelen. Hij besefte dat bij zijn wissel ook, want hij sjokte met gebogen hoofd langs HtC en reageerde niet.
Sneijder zal wel even hebben teruggedacht aan de beruchte thuiswedstrijd tegen Den Haag, waarin hij óók bij een 2-1 stand beslissend balverlies leed. Het is een terugkerend probleem bij Sneijder, dat soort frivole fratsen op momenten dat Ajax net een tegengoal heeft gekregen (2-1) en even 'op safe' moet spelen. Sneijder heeft zich al minimaal twee keer aan dezelfde steen gestoten, wat dat betreft.

K.
Still alive...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jan 04, 2007 2:41 pm

De 2-2 van Den Haag was een buitenspeldoelpunt.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 04, 2007 2:42 pm

Jabu schreef:
Misschien was hij tot 10 aan het tellen zodat hij niet zijn middelvinger zou opsteken..... ;)
Misschien. :D

Zou ik ook niet doen bij HtC.

HtC pakt Sneijder aan, hij pikt diens laksheid niet. Dat is Sneijder niet gewend. Die denkt dat hij alles kan maken omdat hij zo goed is. Die manier van denken moet eruit. En ja, dat kan punten kosten, maar op den duur is het beter. De andere spelers zien namelijk ook dat zelfs Sneijder wordt aangepakt. Deze ploeg heeft veel te weinig discipline, en dat is geen probleem van vandaag of gisteren.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 04, 2007 2:42 pm

Dat heb ik gelezen. Het was geen grote fout, Sneijder nam iets teveel risico, that's it.
Je uitleg is mooi Joey, maar ten Cate explodeerde. Iedereen heeft dat gezien. Hij deed niet zomaar iets, nee hij liet zich leiden door emotie. Leuk voor een supporter, niet voor de technisch verantwoordelijke.

De ploeg ziet inderdaad dat iedereen in het openbaar wordt geschoffeerd. En dat het verhaaltje van ten Cate over beschermen inderdaad niet meer dan een verhaaltje is.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 04, 2007 2:45 pm

Lucas schreef:Dat heb ik gelezen. Het was geen grote fout, Sneijder nam iets teveel risico, that's it.
Je uitleg is mooi Joey, maar ten Cate explodeerde. Iedereen heeft dat gezien. Hij deed niet zomaar iets, nee hij liet zich leiden door emotie. Leuk voor een supporter, niet voor de technisch verantwoordelijke
Natuurlijk explodeerde hij. Hij heeft een straftraining gegeven, de spelers hebben gepraat en gepraat, ze zouden hun leven beteren en dan doet Sneijder zoiets. Cruijff of Van Gaal had hem ook gewisseld, denk ik. Zoals Ko zegt, het is niet de eerste keer.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jan 04, 2007 2:46 pm

joey schreef:HtC pakt Sneijder aan, hij pikt diens laksheid niet. Dat is Sneijder niet gewend. Die denkt dat hij alles kan maken omdat hij zo goed is.
Laksheid? Volgens mij doet Sneijder sinds het FY-incident zijn stinkende best.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 04, 2007 2:47 pm

Daarbij betwijfel ik zeer of ten Cate Ajax-Ado heeft gezien. En twee keer aan dezelfde steen met een tussenperiode van 14 maanden is geen reden voor grote paniek lijkt mij.
Laatst gewijzigd door LucaS op do jan 04, 2007 2:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 04, 2007 2:49 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:HtC pakt Sneijder aan, hij pikt diens laksheid niet. Dat is Sneijder niet gewend. Die denkt dat hij alles kan maken omdat hij zo goed is.
Laksheid? Volgens mij doet Sneijder sinds het FY-incident zijn stinkende best.
Ook als je je best doet kan je nog fouten maken en daarop aangesproken worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jan 04, 2007 2:50 pm

Klopt (het liefst intern), maar dan is hij nog niet laks.

Plaats reactie