Klaas Jan Huntelaar
Moderator: mods
Als Huntelaar vertrekt komt er natuurlijk een aanvaller bij. En dan doel ik niet op Kennedy.Peter schreef:Dat is waar, Lucas. Neemt niet weg dat Juventus bulkt van het geld en dus met gemak die 20 miljoen kan ophoesten nu. Begrijp me niet verkeerd, want Huntelaar moet gewoon blijven. Ik moet er immers niet aan denken dat we met Perez, Babel en de Mul gaan spelen.
In een van de afgeluisterde gesprekken van Moggi heeft hij eea zo vrijwel letterlijk gezegd. Feitelijk vind ik dus zelfs dat Ajax uberhaupt geen zaken meer met Juventus moet doen
Interessante lectuur voor je, Jesse
http://www.ajaxtalk.nl/Archive/viewtopi ... vic#414434
Interessante lectuur voor je, Jesse
http://www.ajaxtalk.nl/Archive/viewtopi ... vic#414434
Laatst gewijzigd door LucaS op do mei 03, 2007 9:32 am, 2 keer totaal gewijzigd.
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
20 miljoen euro is een kleine 45 miljoen gulden, dat is een stevige transfervergoeding.joey schreef:Huntelaar blijft in Italië gelinkt worden aan Juventus. Juventus zou 15 miljoen willen bieden, Ajax zou 20 miljoen vragen. Die bedragen lijken me aan de lage kant.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
...some parts are missing
Alsof hij zoveel gepresteerd heeft in Europa of de competitie.joey schreef:Huntelaar blijft in Italië gelinkt worden aan Juventus. Juventus zou 15 miljoen willen bieden, Ajax zou 20 miljoen vragen. Die bedragen lijken me aan de lage kant.
-
Die koste toch ook niet meer dan 20 miljoen.
Voor spelers uit kleine competities betaal je ook naar hun 'fame', de roem die ze hebben. Bepaalde spelers zijn al van jongs af aan 'hot'. Robben is er zo een en jullie Ryan Babel is hetzelfde geval. Al krijgt hij volgend seizoen niks meer voor elkaar dan nog zal Ajax veel geld voor hem vangen omdat alle grote clubs twee plusjes achter zijn naam hebben staan.
Huntelaar had in Oranje meer indruk moeten maken(maarja, dat kun je hem moeilijk verwijten), dan had zijn marktwaarde een stuk hoger gelegen. Nu blijft het vooral een topschutter uit een kleine competitie die niet al te snel is.
Voor spelers uit kleine competities betaal je ook naar hun 'fame', de roem die ze hebben. Bepaalde spelers zijn al van jongs af aan 'hot'. Robben is er zo een en jullie Ryan Babel is hetzelfde geval. Al krijgt hij volgend seizoen niks meer voor elkaar dan nog zal Ajax veel geld voor hem vangen omdat alle grote clubs twee plusjes achter zijn naam hebben staan.
Huntelaar had in Oranje meer indruk moeten maken(maarja, dat kun je hem moeilijk verwijten), dan had zijn marktwaarde een stuk hoger gelegen. Nu blijft het vooral een topschutter uit een kleine competitie die niet al te snel is.
Meer dan twintig miljoen lijkt me dan ook niet realistisch.
Maar sowieso lijkt me een verkoop van Huntelaar niet aan de orde. Ajax heeft een tekort aan intelligente spelers en het lijkt me daarom niet verstandig een intelligente speler, die ook nog een uitstekende goalgetter en goed aanspeelpunt is, te verkopen.

Maar sowieso lijkt me een verkoop van Huntelaar niet aan de orde. Ajax heeft een tekort aan intelligente spelers en het lijkt me daarom niet verstandig een intelligente speler, die ook nog een uitstekende goalgetter en goed aanspeelpunt is, te verkopen.
Dat doet er toch niet toe?Harm schreef:En in welke Europese competitie speelde Ajax ook alweer?
Jij komt met de bewering dat Huntelaar er Europees niks van bakt. Ik kom met het feit dat ie bijna 1 op 1 loopt in Europees verband. Geen slecht moyenne. Oja, ook tegen Internazionale staat Huntelaar zijn mannetje.
Laten we dan het fenomenale gemiddelde van Kone er maar eens bijpakken dan.
-
Koné is veel veelzijdiger; die kan op veel meer plaatsen terecht. Huntelaar bevind zich in een andere doelgroep (die verder niet veel over zijn kwaliteiten zegt, ik vind hem top, daar niet van). Beide spelers hebben wel gemeen dat ze heel duur zijn gekocht en dus veel minder winst zullen genereren.
ManU wordt vaak genoemd (in geval van KJH) en dat zou ik nog wel zien gebeuren. Ferguson wil liever Fernando Torres maar die is peperduur en ManU werkt met een gelimiteerd budget waar bovendien al 20 miljoen gereserveerd van is voor Owen Hargreaves (mi onbegrijpelijk maar Ferguson is helemaal wild van hem).
ManU wordt vaak genoemd (in geval van KJH) en dat zou ik nog wel zien gebeuren. Ferguson wil liever Fernando Torres maar die is peperduur en ManU werkt met een gelimiteerd budget waar bovendien al 20 miljoen gereserveerd van is voor Owen Hargreaves (mi onbegrijpelijk maar Ferguson is helemaal wild van hem).