Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma dec 11, 2006 4:59 pm

Benieuwd wat Ajax met het geld van Sneijder en misschien Huntelaar gaat doen in de zomer. Zie Seedorf ook wel zitten, icm Bruins.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 11, 2006 4:59 pm

joey schreef:
Bertje schreef:Liever Bruins die een half jaar moet wennen, dan Seedorf die altijd een blok aan je been blijft.
Dan moet die Bruins heel wat zijn. :shock:

Seedorf was op zijn zestiende al goed genoeg voor de Nederlandse competitie, en dan zou hij dat nu niet meer zijn? Seedorf heeft zich jaar in jaar uit bewezen op een niveau waar Sneijder en Maduro voorlopig alleen van mogen dromen. En hij is nooit eeuwige wisselspeler geweest, zoals Gabri, noch heeft hij op de nominatie gestaan om aan De Graafschap te worden uitgeleend, zoals Lindenbergh. Seedorf heeft bovendien een ijzersterk lichaam, hij is nooit geblesseerd. Hij is pas dertig, normaal gesproken kan hij nog een paar jaartjes mee. Bij Ajax mogen ze zich in de handjes knijpen als hij voor onze club wil spelen.
Natuurlijk kan Seedorf de Nederlandse competitie aan. Seedorf is echter ook een spelvertrager en dat kan Ajax helemaal niet gebruiken.

Liever een speler met iets minder spierkracht maar iemand die betere keuzes maakt dan Seedorf.

In Italië zullen ze dat vast niet vinden, maar daar is het tempo op het middenveld dan ook om bij in slaap te vallen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thom

Bericht door Thom » ma dec 11, 2006 5:04 pm

joey schreef:
Bertje schreef:Liever Bruins die een half jaar moet wennen, dan Seedorf die altijd een blok aan je been blijft.
Dan moet die Bruins heel wat zijn. :shock:

Seedorf was op zijn zestiende al goed genoeg voor de Nederlandse competitie, en dan zou hij dat nu niet meer zijn? Seedorf heeft zich jaar in jaar uit bewezen op een niveau waar Sneijder en Maduro voorlopig alleen van mogen dromen. En hij is nooit eeuwige wisselspeler geweest, zoals Gabri, noch heeft hij op de nominatie gestaan om aan De Graafschap te worden uitgeleend, zoals Lindenbergh. Seedorf heeft bovendien een ijzersterk lichaam, hij is nooit geblesseerd. Hij is pas dertig, normaal gesproken kan hij nog een paar jaartjes mee. Bij Ajax mogen ze zich in de handjes knijpen als hij voor onze club wil spelen.
Dit ben ik nou weer eens geheel eens met Joey; ik stoor me al jaren aan het geleuter rond Seedorf. Seedorf heeft bewezen een topspeler te zijn, en hij is dat nog steeds. We mogen inderdaad blij zijn als hij weer voor Ajax kiest! Maar ja, de een roept wat, de ander roept 'm na, de volgend ehoort dat weer en roept ook weer wat in navolging.... hij zal wel negatief ontvangen wordenals het ooit al zover komt. :nooo:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 11, 2006 5:17 pm

Dat laatste zal wel meevallen denk ik. Niets zo veranderlijk als de gemiddelde voetbalsupporter.

Persoonlijk ben ik overigens niet zo'n fan van Seedorf. Ik vind hem nog wel eens een vertragende factor. Maar goed, hij kan natuurlijk best ballen en t.o.v. iemand als Maduro is het op dit moment absoluut een versterking.

En dan nog even over die Bruins die hier wordt genoemd. Dat vind ik nou een voorbeeld van dat iedereen elkaar maar napraat. Hoeveel mensen die zo positief zijn over hem zien die jongen nou vaak spelen. Over zijn kwaliteiten kan ik niet oordelen want ik volg Excelsior niet. Misschien is het dus wel een uitstekende voetballer maar je gaat mij niet wijsmaken dat al die gasten wekelijks naar Excelsior zitten te kijken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 11, 2006 5:18 pm

Dus kan je iemand niet beoordelen?

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 11, 2006 5:20 pm

Als je iemand niet regelmatig ziet spelen lijkt me dat inderdaad vrij lastig. Ik doe niet aan samenvatting scouting.

Hoe kun je nou een speler goed beoordelen als je hem niet regelmatig in actie hebt gezien? Ik ben erg benieuwd.

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma dec 11, 2006 5:23 pm

Bertje eet vandaag wat vroeger, gok ik! :D
Bertje for President!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 11, 2006 5:23 pm

Jij zegt dat je iemand niet goed kan beoordelen als je hem niet wekelijks ziet ballen. Dat lijkt me nogal overdreven.

Daarnaast is Excelsior volgens mij meer dan eens op vrijdag te zien geweest.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 11, 2006 5:29 pm

Marillion schreef:Persoonlijk ben ik overigens niet zo'n fan van Seedorf. Ik vind hem nog wel eens een vertragende factor.
Op het allerhoogste niveau misschien, tussen de Kaka´s en Deco´s van deze wereld. Dan heb je het over razendsnel spel in vergelijking met wat we hier gewend zijn. Hier komt Seedorf Theo Lucius tegen, of Maarten Martens of Timmie Simons. Geen spelers waar hij van wakker hoeft te liggen.
Kijk naar Jaap Stam. Hoeveel twijfels waren er niet over hem? Hij zou oud zijn en versleten en altijd geblesseerd. Nou, hij is met twee vingers in de neus de beste verdediger in de Nederlandse competitie. Vergis je niet in het niveauverschil tussend e Serie-A en de Eredivisie.
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma dec 11, 2006 5:30 pm

Leonardo tekent in januari bij Ajax

11/12/2006 16:47

Ajax wil de transfer nog niet officieel bevestigen, maar Leonardo speelt na de winterstop vrijwel zeker in Amsterdam. De 23-jarige Braziliaan moet eerst de medische keuring doorstaan en tekent vervolgens een contract dat hem tot medio 2009 aan Ajax verbindt.
Leonardo speelde zich dit seizoen bij NAC Breda in de kijker. De linksbenige dribbelaar was daarnaast een gewilde speler vanwege zijn aflopende contract en een gelimiteerde transfersom van 750.000 euro. Naast Ajax hadden ook PSV en Tottenham Hotspur interesse in Leonardo.

Ajax wil vanwege de beursnotering de transfer pas bekendmaken als per 1 januari 2007 de transfermarkt weer open gaat. Als alles rond is, gaat Leonardo aan de slag bij zijn derde club in Nederland. Hij werd al op zijn twaalfde door Feyenoord naar Nederland gehaald.

In Rotterdam kende Leonardo na zijn debuut in het eerste elftal een bliksemstart. Vanwege blessureleed, een paspoortaffaire en zijn eigen wispelturigheid kwam hij bij Feyenoord op de zijspoor te staan. Bij NAC bloeide de Braziliaan het laatste jaar op met de transfer naar Ajax als gevolg.
vi.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 11, 2006 5:30 pm

joey schreef:
Marillion schreef:Persoonlijk ben ik overigens niet zo'n fan van Seedorf. Ik vind hem nog wel eens een vertragende factor.
Op het allerhoogste niveau misschien, tussen de Kaka´s en Deco´s van deze wereld. Dan heb je het over razendsnel spel in vergelijking met wat we hier gewend zijn. Hier komt Seedorf Theo Lucius tegen, of Maarten Martens of Timmie Simons. Geen spelers waar hij van wakker hoeft te liggen.
Kijk naar Jaap Stam. Hoeveel twijfels waren er niet over hem? Hij zou oud zijn en versleten en altijd geblesseerd. Nou, hij is met twee vingers in de neus de beste verdediger in de Nederlandse competitie. Vergis je niet in het niveauverschil tussend e Serie-A en de Eredivisie.
Die spelers kunnen nog zo goed zijn, het tempo op het middenveld in Italië is heel laag, hoor.

Sowieso halen we geen spelers om in de Eredivisie te ballen, want dan kun je het ook wel met Galásek proberen.
Laatst gewijzigd door Bert op ma dec 11, 2006 5:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 11, 2006 5:31 pm

Bertje schreef:Die spelers kunnen nog zo goed zijn, het tempo op het middenveld in Italië is heel laag, hoor.
Vast veel lager dan in de Eredivisie. Kaka zou het hier heel moelijk hebben. :eusa_liar:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 11, 2006 5:33 pm

joey schreef:
Bertje schreef:Die spelers kunnen nog zo goed zijn, het tempo op het middenveld in Italië is heel laag, hoor.
Vast veel lager dan in de Eredivisie. Kaka zou het hier heel moelijk hebben. :eusa_liar:
Zegt niets. Ook niet elke speler die in Engeland slaagt is een succes in Italië, terwijl het tempo in Engeland veel hoger ligt.

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 11, 2006 5:34 pm

Bertje schreef:Jij zegt dat je iemand niet goed kan beoordelen als je hem niet wekelijks ziet ballen. Dat lijkt me nogal overdreven.

Daarnaast is Excelsior volgens mij meer dan eens op vrijdag te zien geweest.
Nee, ik zei dat je mij niet gaat wijsmaken dat die gasten wekelijks naar Excelsior zitten te kijken en ik vroeg mij af hoevaak ze die jongen hebben zien spelen. Dat betekent niet automatisch dat je hem iedere week in actie moet zien om goed te kunnen oordelen.

Maar wat mij betreft moet je hem toch echt regelmatig hebben zien spelen en dat is beduidend meer dan af en toe wat flitsen uit een samenvatting of een verdwaalde vrijdagavond wedstrijd waarbij je in slaap valt. Maar goed, ieder zijn pleziertje hoor. Als mensen hem graag ongezien de hemel in willen prijzen vind ik het ook prima.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 11, 2006 5:37 pm

Een verdwaalde vrijdagavondwedstrijd waarbij je in slaap valt? Als dat jouw manier van naar spelers kijken is kan ik me voorstellen dat je sceptisch bent. Ik vind hem een goede speler. Je mag zelf weten wat je daarmee doet. Ik ben geen scout van beroep, al zegt dat ook niet veel als je ziet wat er bij Ajax mag aanklooien.

En met niemand anders!

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma dec 11, 2006 5:38 pm

Om iemand goed te kunnen beoordelen moet je hem ook recht in de ogen kijken!
Bertje for President!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 11, 2006 5:39 pm

En toch heeft u een hele beoordeling klaar over mijn vriendin! Wilt u mij soms iets vertellen, heer Kaboem!?

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 11, 2006 5:40 pm

Bertje schreef:Zegt niets. Ook niet elke speler die in Engeland slaagt is een succes in Italië, terwijl het tempo in Engeland veel hoger ligt.
Engeland? Wie heeft het over Engeland?

Je beoordeelt Seedorf op wedstrijden van de hoogste categorie, terwijl je Bruins beoordeelt op wedstrijden tegen Heracles en NAC. Dat is een beetje scheef.

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma dec 11, 2006 5:41 pm

:wizard_d:
Bertje for President!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 11, 2006 5:41 pm

joey schreef:
Bertje schreef:Zegt niets. Ook niet elke speler die in Engeland slaagt is een succes in Italië, terwijl het tempo in Engeland veel hoger ligt.

Je beoordeelt Seedorf op wedstrijden van de hoogste categorie, terwijl je Bruins beoordeelt op wedstrijden tegen Heracles en NAC. Dat is een beetje scheef.
Nee, ik beoordeel Bruins op bepaalde kwaliteiten die ik constateer, net zoals ik dat bij Seedorf doe.

En met niemand anders!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma dec 11, 2006 5:45 pm

Bertje schreef:
joey schreef:

Nee, ik beoordeel Bruins op bepaalde kwaliteiten die ik constateer, net zoals ik dat bij Seedorf doe.
Bertje, de grap is leuk geweest. ;)

Ieder weldenkend persoon weet natuurlijk dat Ajax véél meer aan Clarence Seedorf, 3-voudig CL winnaar en (oud-)speler van Real Madrid, Internazionale en AC Milan heeft dan aan Luigi 'who the f*ck' Bruins die net 12 wedstrijden op Eredivisie-niveau in een fietsenstalling in Kralingen heeft gespeeld.

Een speler met wereldklasse tegenover een talentje van Excelsior, natúúr lijk moet je dan voor Seedorf gaan als deze zou willen. Maar juist dat kan ik me niet voorstellen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 11, 2006 5:46 pm

Handelingssnelheid kun je niet los zien van de context. Tegen Inter is een hogere handelingssnelheid vereist dan tegen Heracles. Wat traag lijkt, is in werkelijkheid misschien sneller dan wat snel lijkt. Zet Luigi Bruins maar eens tegen een paar Italiaanse slopers. Benieuwd of je ´de nieuwe Van Persie´ dan nog terug ziet.
Of neem Martens. Die is wekenlang de hemel ingeprezen, maar gisteren tegen Ajax kwam hij er niet aan te pas. Tegen een betere tegenstander viel zijn handelingssnelheid tegen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 11, 2006 5:47 pm

Scherrer schreef:
Bertje schreef:
joey schreef: Engeland? Wie heeft het over Engeland?

Bertje, de grap is leuk geweest. ;)

Ieder weldenkend persoon weet natuurlijk dat Ajax véél meer aan Clarence Seedorf, 3-voudig CL winnaar en (oud-)speler van Real Madrid, Internazionale en AC Milan heeft dan aan Luigi 'who the f*ck' Bruins die net 12 wedstrijden op Eredivisie-niveau in een fietsenstalling in Kralingen heeft gespeeld.

Een speler met wereldklasse tegenover een talentje van Excelsior, natúúr lijk moet je dan voor Seedorf gaan als deze zou willen. Maar juist dat kan ik me niet voorstellen.
Lach er maar om. Ik ben gewoon niet onder de indruk van Seedorf. Dan kun je beter Bruins voor weinig halen en zorgen dat hij zich rustig ontwikkelt.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 11, 2006 5:48 pm

joey schreef:Handelingssnelheid kun je niet los zien van de context. Tegen Inter is een hogere handelingssnelheid vereist dan tegen Heracles. Wat traag lijkt, is in werkelijkheid misschien sneller dan wat snel lijkt. Zet Luigi Bruins maar eens tegen een paar Italiaanse slopers. Benieuwd of je ´de nieuwe Van Persie´ dan nog terug ziet.
Of neem Martens. Die is wekenlang de hemel ingeprezen, maar gisteren tegen Ajax kwam hij er niet aan te pas. Tegen een betere tegenstander viel zijn handelingssnelheid tegen.
Wie heeft het over handelingssnelheid? Ik denk nog eerder aan snelheid van denken.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 11, 2006 5:50 pm

Bertje schreef:
joey schreef:Handelingssnelheid kun je niet los zien van de context. Tegen Inter is een hogere handelingssnelheid vereist dan tegen Heracles. Wat traag lijkt, is in werkelijkheid misschien sneller dan wat snel lijkt. Zet Luigi Bruins maar eens tegen een paar Italiaanse slopers. Benieuwd of je ´de nieuwe Van Persie´ dan nog terug ziet.
Wie heeft het over handelingssnelheid? Ik denk nog eerder aan snelheid van denken.
Handelingssnelheid, snelheid van denken, wat je wilt.

Gesloten