Als ik die jongen was, zou ik er gek van worden.

Moderator: mods
Ja doeiii, zo kun je alles doodredeneren. Het feit dat ik geen strafblad heb, komt niet omdat ik nog nooit betrapt ben op een moord of inbraak, maar omdat ik nog nooit een moord of inbraak heb gepleegd!Duke schreef:Mooi lijstje van Louis. Je kunt er echter ook uit concluderen dat het nog wel meevalt met de scheidsrechters die Suarez zoeken, hij heeft tenslotte pas één kaart voor een schwalbe gehad.
Maar dan nóg is het, uit het oogpunt van people's management én teambelang, heel erg dom om dat meteen na de wedstrijd te roepen. Zoiets houd je intern; naar buiten toe bescherm je je speler.LucaS schreef:En over van Basten, die heeft bij mijn weten nergens beweerd dat Suarez gele kaarten het gevolg waren van scwalbes. Volgens mij heeft hij gezegd dat hij kwaad was omdat Suarez onnodige/belachelijke gele kaarten pakt, en dat hij daarmee Ajax ernstig benadeelt. Is helemaal waar en terecht lijkt mij
En in élk geval niet zo'n duidelijk geval dat het gerechtvaardigd is om als trainer, via de media, je eigen speler aan de schandpaal te nagelen en een trend te benoemen die juist enige nuance behoeft, in plaats van (nog) verdere bevestiging.joey schreef:De scheidsrechter had geen gelijk. Het was niets.
Nee hoor ..joey schreef:Nu begrijp ik er niets meer van. Waarom zou Suarez op zijn flikker hebben moeten krijgen? Het was GEEN schwalbe.
Zoals 'Ajax' (d.w.z. de technische staf) ook toegegeven heeft.
Dus wel degelijk een " swalbe " ...SULEJMANI WELLICHT TOCH TEGEN PSV
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM, woensdag
Marco van Basten sluit niet uit dat Miralem Sulejmani zondag in de door Kevin Blom geleide topper tegen PSV toch deel uitmaakt van de Ajax-selectie. „Als een test deze week goed uitpakt, zou hij op de bank kunnen zitten”, aldus de trainer. „Daar nemen we een beslissing over als hij definitief fit wordt bevonden na zijn hamstringblessure.”
De coach zou indien hij Sulejmani selecteert, afwijken van zijn aanvankelijke planning. „Het was de bedoeling dat hij eerst weer een wedstrijd met het tweede zou spelen.” Omdat Jong Ajax komende week vrij is, werd er mede voor Sulejmani zelfs een oefenduel ingelast. „Dinsdag bij Katwijk”, aldus Van Basten, die vanavond in het bekerduel met FC Volendam Evander Sno in de spits posteert als vervanger van de geblesseerde Klaas-Jan Huntelaar. Verdediger Toby Alderweireld is aan de selectie toegevoegd.
Suarez, die wederom op nummer tien speelt, kreeg toch geen boete van Van Basten naar aanleiding van zijn vermeende ’schwalbe’ tegen Sparta. „Ik vind nog steeds dat hij overdreven viel, kon me ondanks het contact voorstellen dat de scheidsrechter geen penalty gaf, maar vond - achteraf - een gele kaart niet nodig.”
Eyong Enoh is volledig fit, maar maakt nog geen deel uit van de groep die naar Volendam reist. Hetzelfde geldt voor Dario Cvitanich, die veel eerder dan gepland zo goed als hersteld is van zijn hamstringblessure. „Misschien hield de medische staf een slag om de arm. Soms is het handiger een weekje langer uit te trekken voor de revalidatie”, zie de coach. Wat dat betreft, is er hoop voor Huntelaar, die rekening moest houden met een afwezigheid van zes weken. Darko Bodul stond met dezelfde enkelkwetsuur slechts vier weken aan de kant.
Bij FC Volendam moet Frans Adelaar puzzelen. Furdjel Narsingh en Dominique van Dijk kampen met hamstringklachten, Arvid Smit is na zijn knieblessure op de weg terug en Rowin van Zaanen is onlangs aan zijn knie geopereerd. „Tim Bakens is ziek. We beslissen op het laatste moment over zijn meespelen”, aldus Adelaar.
Natuurlijk niet!Voetske schreef:Dus wel degelijk een " swalbe " ...
Lol, dit is gewoon een fopduik Ko.Neem dat maar van mij aan als oud-voetballer.Of niet natuurlijk.Het bewust aandikken en opzoeken van de tegenstander terwijl er eigenlijk geen kontact is.Daarvoor hoef je alleen maar naar de manier van vallen te kijken.Maak me verder ook niks uit.Kowalczyk schreef:Natuurlijk niet!Voetske schreef:Dus wel degelijk een " swalbe " ...
Er zijn meer mogelijkheden dan 'penalty' en 'schwalbe'. Er bestaat ook zoiets als contact, gevolgd door een valpartij, maar géén overtreding. Dat hoeft geen duik te zijn. Valpartij, maar geen overtreding. Opstaan en verder voetballen.
Het is niet meteen een fopduik. Kom nou.
K.
Nou ja, wat een zwetsverhaal.Suarez, die wederom op nummer tien speelt, kreeg toch geen boete van Van Basten naar aanleiding van zijn vermeende ’schwalbe’ tegen Sparta. „Ik vind nog steeds dat hij overdreven viel, kon me ondanks het contact voorstellen dat de scheidsrechter geen penalty gaf, maar vond - achteraf - een gele kaart niet nodig.”
O, Dit kan natuurlijk niet.Schitterend.joey schreef:Nou ja, wat een zwetsverhaal.Suarez, die wederom op nummer tien speelt, kreeg toch geen boete van Van Basten naar aanleiding van zijn vermeende ’schwalbe’ tegen Sparta. „Ik vind nog steeds dat hij overdreven viel, kon me ondanks het contact voorstellen dat de scheidsrechter geen penalty gaf, maar vond - achteraf - een gele kaart niet nodig.”![]()
Een gele kaart was 'niet nodig' (ergo: een fout van de scheidsrechter), maar Van Basten werd boos op Suarez? Rara...