Jan Vertonghen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 05, 2011 11:50 am

AN schreef:Vertonghen haakt af bij Belgisch nationaal elftal

Jan Vertonghen is afgehaakt bij het nationale elftal van België, zo melden diverse Belgische media zojuist. De verdediger zit niet bij de wedstrijdselectie voor de vriendschappelijke interland van dinsdag tegen de Verenigde Staten in het Koning Boudewijnstadion in Brussel. De reden van het ontbreken van de Ajacied is nog onbekend. Vrijdag speelde hij nog de volle 90 minuten in de interland tegen Azerbeidzjan.
Hopelijk is hij niet (wederom) geblesseerd. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 05, 2011 11:53 am

Telegraaf meldt dat hij een lichte blessure heeft.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » ma sep 05, 2011 11:53 am

Ajaciedjuh schreef:Telegraaf meldt dat hij een lichte blessure heeft.
Uit voorzorg vanwege Ajax blijft hij aan de kant.. wat een voorbeeldige prof. :ajaxsmiley.gif:
Vakkie 129

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma sep 05, 2011 3:25 pm

Uit voorzorg? Laten we het hopen, want Ajax vond het blijkbaar niet nodig om de defensie te versterken, maar met Blind, Boilesen/Anita red je het niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma sep 05, 2011 4:02 pm

Demosthenes schreef:Uit voorzorg? Laten we het hopen, want Ajax vond het blijkbaar niet nodig om de defensie te versterken, maar met Blind, Boilesen/Anita red je het niet.
FDB denkt daar anders over :excited.gif:

14 sept... CL
18 sept psv uit
24 sept. Twente thuis..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma sep 12, 2011 8:54 am

Jantje zijn we wakker? Ok dan vanaf nu bij de les blijven en weg met dat nonchalante gedrag achterin!

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » ma sep 12, 2011 8:59 am

mattie schreef:
Demosthenes schreef:Uit voorzorg? Laten we het hopen, want Ajax vond het blijkbaar niet nodig om de defensie te versterken, maar met Blind, Boilesen/Anita red je het niet.
FDB denkt daar anders over :excited.gif:

14 sept... CL
18 sept psv uit
24 sept. Twente thuis..

ff kijken..

dus als we dinsdag winnen, zondag winnen en de zaterdagavond daarna winnen en ondanks tegendoelpunten toch de beste verdediging.. :confused.gif:

anders hadden we er meer tegen gehad dan we scoren toch :confused.gif:

Heb er nog steeds vertrouwen in. Ik zie nog steeds geen groot probleem of de Nederlandse competitie is echt zwak maar gezien het voetbal van afgelopen weekend vind ik dat wel meevallen :ajaxscarf.gif:
Vakkie 129

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 18, 2011 5:05 pm

Heeft ook het iq van een Belg.

Anita hinkelt nog na een aanslag van Lens en krijgt binnen 5 seconde de bal van Jantje :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 18, 2011 5:17 pm

AD Sport
Brommende Vertonghen baalt van zichzelf

© ANP
Met het gelijkspel bij PSV (2-2) kon Ajax-aanvoerder Jan Vertonghen best leven. De Belgische verdediger was echter allesbehalve tevreden over zijn eigen spel.

'Ik heb nog nooit zo vaak de bal verloren, terwijl het normaal gesproken juist mijn kracht is als ik aan de bal ben', bromde Vertonghen. 'Ik heb vandaag niet mijn verantwoordelijkheid genomen.'

De Belg was in de tweede helft met een omhaal nog dicht bij een doelpunt. 'Jammer dat-ie er niet in ging. Al met al ben ik blij dat ik daarbij niet geblesseerd raakte, want zo vaak maak ik geen omhaal.' (ANP/Redactie)
Zelfreflectie

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 18, 2011 5:21 pm

Heeft hij goed gezien. Hij bakte er niets van. Speelde bangelijk ook.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo sep 18, 2011 5:42 pm

Hij speelt al weken beroerd. Je zou toch onderhand constantheid verwachten van iemand met zijn ervaring.

Arthur

Jan Vertonghen

Bericht door Arthur » zo sep 18, 2011 5:48 pm

Het lijkt wel alsof tegenstanders beter Jan kunnen vrijlaten dan Toby. Slecht teken natuurlijk.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 18, 2011 5:56 pm

Zou Jan dan toch niet helemaal geconcentreerd/gemotiveerd meer zijn, nu hij deze zomer geen transfer heeft kunnen maken?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 18, 2011 6:15 pm

Dacht daar ook een beetje aan.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 18, 2011 7:04 pm

joey schreef:Heeft hij goed gezien. Hij bakte er niets van. Speelde bangelijk ook.
Hij is i.i.g. zelfkritisch. Zou bijv. VDW ook tot zo'n mea culpa in staat zijn?

Vertonghen verstopt zich sinds zijn rentree. Z'n uitstraling en presentie is niet als te doen gebruikelijk. Zelfvertrouwen ontbreekt blijkbaar. Ik had hem mentaal wat harder ingeschat.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo sep 18, 2011 7:06 pm

Zeux schreef:Zou Jan dan toch niet helemaal geconcentreerd/gemotiveerd meer zijn, nu hij deze zomer geen transfer heeft kunnen maken?
Ik denk dat Jan vooral overschat wordt. Vorig seizoen reeg hij de slechte wedstrijden ook aaneen. Maar hij sloot af met een zeer goede wedstrijd, en dat beeld is blijkbaar blijven hangen. Ten onrechte, want het niveau dat hij behaalde tegen Twente is niet zijn normale, gemiddelde niveau. En dat blijkt nu ook.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2011 7:16 pm

Zeux schreef:Zou Jan dan toch niet helemaal geconcentreerd/gemotiveerd meer zijn, nu hij deze zomer geen transfer heeft kunnen maken?
Denk juist eerder dat hij te graag dominant wil zijn en als kersverse aanvoerder de boel iets te geforceerd op sleeptouw probeert te nemen. Tegen Lyon vond ik hem ook niet al te best en degenen die Jan Vertonghen een beetje kennen twijfelen geen seconde over de grootte van zijn motivatie bij een dergelijke CL wedstrijd!

Jesse

Bericht door Jesse » zo sep 18, 2011 10:03 pm

Jöhnk schreef:Ik denk dat Jan vooral overschat wordt. Vorig seizoen reeg hij de slechte wedstrijden ook aaneen. Maar hij sloot af met een zeer goede wedstrijd, en dat beeld is blijkbaar blijven hangen. Ten onrechte, want het niveau dat hij behaalde tegen Twente is niet zijn normale, gemiddelde niveau. En dat blijkt nu ook.
Ik ben het hier helaas mee eens. Voorgaande seizoenen haalde we voor mijn gevoel wel meer uit zijn passing. Z'n verdedigende werk is nooit echt sterk geweest. Maar waar hij allereerst mee mag stoppen zijn die zogenaamde Roberto Carlos-achtige vrije trappen. De laatste keer dat we op die manier hebben gescoord kan ik me niet meer herinneren.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2011 10:12 pm

De laatste keer dat we na een vrije trap van Vertonghen scoorden was tegen Dynamo Kiev. Maar toen scoorde we omdat die vrije trap zwaar mislukte en Suárez vervolgens iets geniaals deed. Ik heb Jan overigens nog niet vergeven dat hij er hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor is dat we in de Europa League onnodig van Juventus verloren.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 18, 2011 10:16 pm

Jesse schreef:
Jöhnk schreef:Ik denk dat Jan vooral overschat wordt. Vorig seizoen reeg hij de slechte wedstrijden ook aaneen. Maar hij sloot af met een zeer goede wedstrijd, en dat beeld is blijkbaar blijven hangen. Ten onrechte, want het niveau dat hij behaalde tegen Twente is niet zijn normale, gemiddelde niveau. En dat blijkt nu ook.
Ik ben het hier helaas mee eens. Voorgaande seizoenen haalde we voor mijn gevoel wel meer uit zijn passing. Z'n verdedigende werk is nooit echt sterk geweest. Maar waar hij allereerst mee mag stoppen zijn die zogenaamde Roberto Carlos-achtige vrije trappen. De laatste keer dat we op die manier hebben gescoord kan ik me niet meer herinneren.
Hmmm, ik heb even zitten terugbladeren in dit topic, maar de kritische noten moet je echt zoeken in de afgelopen vier pagina's, terwijl voor sommigen de titel al verspeeld was als Jan verkocht zou worden. Grappig, dat bovenstaande sentimenten niet speelden toen Jan op het punt stond een transfer te maken. De algemene teneur was toch dat men hoopte dat hij bleef.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo sep 18, 2011 10:24 pm

Jan is nooit een verdediger geweest, ook al stond hij "op 4", hij was de inschuivende man zonder directe tegenstander en de wedstrijden die ik hem in de B1 en A1 heb zien spelen, blonk hij uit als middenvelder, niet als verdediger.

Jan verraste mij als linksback, m.n. de agressie die hij in zijn verdedigen kon leggen, maar sinds hij weer in het centrum staat, speelt hij m.i. met de handrem erop, maakt hij geen gebruik van zijn mogelijkheden.

De reporter die het verrassend vindt dat Jan met een omhaal probeert te scoren, verdient het, door zijn gebrekkige voorbereiding, niet om een wedstrijd op dit niveau te verslaan, Jan beschikt over een ongelooflijke techniek, jammer dat hij als verdediger sober moet spelen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2011 10:24 pm

Oh we moeten ook zeker blij zijn dat hij gebleven is! Is een leider, gaat voorop in de strijd en iets beters hebben we niet in de selectie op dit moment. Na het vertrek van Stekelenburg had Jan niet ook moeten vertrekken.

Wel had ik liever gezien dat Vertonghen voor 20 miljoen aan Arsenal was verkocht en Steek gebleven. Ook voor Steek zelf. Zit ie lekker bij een club die toch niet op de bovenste 2 of 3 plaatsen eindigt, die geen Europees voetbal speelt een beetje te klooien in een competitie waar spelers je expres tegen je kop schoppen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2011 10:26 pm

Demosthenes schreef:De reporter die het verrassend vindt dat Jan met een omhaal probeert te scoren, verdient het, door zijn gebrekkige voorbereiding, niet om een wedstrijd op dit niveau te verslaan, Jan beschikt over een ongelooflijke techniek, jammer dat hij als verdediger sober moet spelen.
Zelf zei Jan vanmiddag na de wedstrijd dat hij blij is dat hij niet geblesseerd is geraakt bij deze actie. Naar eigen zeggen omdat ie niet gewend is om een omhaal te maken.

Maarja dat de meeste commentatoren bij de NOS helaas kut met peren zijn is een andere discussie...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo sep 18, 2011 10:39 pm

Zelf zei Jan vanmiddag na de wedstrijd dat hij blij is dat hij niet geblesseerd is geraakt bij deze actie. Naar eigen zeggen omdat ie niet gewend is om een omhaal te maken.
Jan was in zijn jeugd een extreem goede zaalvoetballer, dat kan alleen maar met een goede techniek. Ik meen zelfs dat hij met een team (Europees?/Belgisch?) jeugdkampioen zaalvoetbal is geworden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2011 10:42 pm

Ik vind zijn techniek fantastisch, maar zijn rechterbeen dramatisch. Tig keer hem in een situatie gezien dat hij met rechts vrij kan uithalen en dat heel slap doet of naar zijn linkerbeen gaat zoeken met de draaicirkel van een vrachtwagen...

Plaats reactie