Veel spelers wel. Vaak hebben ze niet eens meer hun eigen spelerspas in bezit. :sad:Thomas schreef:Alsof alle Zuid-Amerikaanse spelers onderdeel uit maken of willen maken van zo'n netwerk.
Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Want alle spelers van PSV gaan naar Chelsea ?joey schreef:Zo simpel is het. Spelers uit Zuid-Amerika kiezen voor PSV omdat PSV deel uitmaakt van een netwerk. Dat is een pensioenverzekering voor die jongens. Het is zeer de vraag of ze ook voor Ajax zouden kiezen.
En of de speler slecht of goed voetbalt doet niet ter zake ?
Het is wel zo dat goed spelen bij PSV de kans op een topclub groter maakt, daartoe geholpen door het feit dat PSV tot nu toe ieder jaar meedoet in de CL (in de huidige opzet daarvan welteverstaan).
En natuurlijk heeft PSV een goede naam opgebouwd in Zuid-Amerika, dat helpt zeker.
Laatst gewijzigd door Baseman op do dec 28, 2006 11:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat 'netwerk' zou dan bestaan uit clubs als West Ham, PSV, Corinthians, Chelsea en CSKA Moskow. Geen enkele van die clubs wil onredelijk veel Zuid-Amerikanen opstellen dus valt er echt nog wel wat te halen voor Ajax.joey schreef:Veel spelers wel. Vaak hebben ze niet eens meer hun eigen spelerspas in bezit. :sad:Thomas schreef:Alsof alle Zuid-Amerikaanse spelers onderdeel uit maken of willen maken van zo'n netwerk.
En hoe meer voorbeelden als Tevez en Mascherano er komen hoe meer spelers zich zullen afzetten tegen dit soort praktijken. De echt goede spelers hebben dat soort netwerken toch niet nodig om de top te bereiken.
Ach Baseman toch.... :aai:
Ik heb je hoog zitten, maar op dit punt ben je een beetje naief. Natuurlijk bestaat dat netwerk. Het is voor PSV veel gemakkelijker scouten op die manier. De vraag is zelfs of PSV die spelers zelf scout, of dat ze door Piet de vriend van Mr. Roman en andere scouts in dienst van het netwerk worden ontdekt.
Zoals ik al eerder zei, PSV moet zelf weten wat het doet. Ik hoop alleen dat Ajax wél zelfstandig blijft.
Ik heb je hoog zitten, maar op dit punt ben je een beetje naief. Natuurlijk bestaat dat netwerk. Het is voor PSV veel gemakkelijker scouten op die manier. De vraag is zelfs of PSV die spelers zelf scout, of dat ze door Piet de vriend van Mr. Roman en andere scouts in dienst van het netwerk worden ontdekt.
Zoals ik al eerder zei, PSV moet zelf weten wat het doet. Ik hoop alleen dat Ajax wél zelfstandig blijft.
Het stinkt aan alle kanten!
Dat roepen 'jullie' iedere keer, maar bewijs is er niet.joey schreef:Ik heb je hoog zitten, maar op dit punt ben je een beetje naief. Natuurlijk bestaat dat netwerk.
Grappig dat ik dan naief ben, waar jullie alleen afgaan op roddels en geruchten.
Natuurlijk zal er vast wel een kern van waarheid in zitten, Hiddink is niet voor niets een vriend van Roman en bondscoach van Rusland. Maar Hiddink is niet langer een medewerker van PSV, al zijn er zeker banden met Chelsea doordat Kenyon daar nu werkt en door het vertrek van Arnesen en Gilhaus naar laatstgenoemde. Verder zijn Kezman en Robben verkocht aan Chelsea.
Maar banden hebben met een club is wat anders dan wat hier af en toe als waarheid wordt gepresenteerd, PSV heeft (vooralsnog) niets te maken met die walgelijke investeringsmaatschappij, godzijdank.
En de hele voetbalwereld hangt van netwerken aan elkaar, alsof Ajax een uitzondering is. PSV heeft alleen betere netwerken ;)
Dan kun je lang wachten ;)Thomas schreef:Maargoed, het ging over Ajax. Als PSV (haha ;) ) daadwerkelijk zelfstandig is maak je mij echt niet wijs dat die spelers nog voor hen blijven kiezen wanneer Ajax alweer een tijdje de beste van Nederland zou zijn.
Maar succes is altijd aantrekkelijk, zo simpel is het.
En sorry, het ging hier inderdaad over Ajax
Laatst gewijzigd door Baseman op do dec 28, 2006 11:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Persoonlijk heb ik geen probleem met Chelsea, maar wel met MSI. Ik hoop toch echt dat PSV helemaal niets met hun te maken heeft !
PS: Dat voetbalclubs persoonlijke speeltjes zijn van rijke mensen is niets nieuws, wel dat het (in het geval Chelsea) om zo ontzettend veel geld gaat. Dat lijkt mij niet de juiste en meest gezonde weg, maar ja.
PPS: Waarom PSV zo ingewikkeld en dom reageerde betreffende Alex is mij een raadsel, ik weet nog niet waarom men niet gewoon toegaf dat Alex gehuurd werd en wordt. Alsof dat iets schandelijks en/of beschamends is...
PS: Dat voetbalclubs persoonlijke speeltjes zijn van rijke mensen is niets nieuws, wel dat het (in het geval Chelsea) om zo ontzettend veel geld gaat. Dat lijkt mij niet de juiste en meest gezonde weg, maar ja.
PPS: Waarom PSV zo ingewikkeld en dom reageerde betreffende Alex is mij een raadsel, ik weet nog niet waarom men niet gewoon toegaf dat Alex gehuurd werd en wordt. Alsof dat iets schandelijks en/of beschamends is...
Dus jij zou het niet erg vinden als Chelsea jaar in jaar uit spelers voor PSV regelt, die men daar normaal gesproken nooit zou kunnen halen?
Omdat er meer speelde, denk ik. Tenminste, dat is het enige logische antwoord dat ik kan verzinnen.Baseman schreef:PPS: Waarom PSV zo ingewikkeld en dom reageerde betreffende Alex is mij een raadsel, ik weet nog niet waarom men niet gewoon toegaf dat Alex gehuurd werd en wordt. Alsof dat iets schandelijks en/of beschamends is...
Maar daar heeft PSV weinig mee te maken.joey schreef:Hoe komt Abramovitsj aan zijn geld?
Of moet men alles weigeren, omdat Abramovitsj misschien (en hoogstwaarschijnlijk) op een oneerlijke manier aan zijn geld is gekomen ?
Als het bij één of hooguit twee spelers blijft niet nee, ik ben dolblij dat Alex gekomen is. Een echte topper :xyxthumbs:Thomas schreef:Dus jij zou het niet erg vinden als Chelsea jaar in jaar uit spelers voor PSV regelt, die men daar normaal gesproken nooit zou kunnen halen?
Het zou inderdaad kunnen, maar todat er meer bewijs is blijft mijn glas halfvol.Omdat er meer speelde, denk ik. Tenminste, dat is het enige logische antwoord dat ik kan verzinnen.
Tsja, ik zou het als club toch echt op eigen houtje willen doen.Baseman schreef:Als het bij één of hooguit twee spelers blijft niet nee, ik ben dolblij dat Alex gekomen is. Een echte topper :xyxthumbs:Thomas schreef:Dus jij zou het niet erg vinden als Chelsea jaar in jaar uit spelers voor PSV regelt, die men daar normaal gesproken nooit zou kunnen halen?
Ik zou het niet hoeven. Een keertje een speler huren is niet erg. Maar keer op keer van dezelfde club spelers huren maakt je een soort zusterclub. En ik heb liever dat Ajax alles zonder hulp van buitenaf doet.Baseman schreef:Tsja, makkelijk gezegd. Maar wat als Ajax op eenzelfde manier een topper binnen kan halen en daardoor een veel grotere kans maakt op het kampioenschap ?
Er zit iets meer achter dan alleen het huren van spelers, denk ik.Baseman schreef:Is het huren van een speler zo'n ramp ? Terwijl verhuren een normale zaak is ?
-
- AT Toto winner 15/16
Het is geen huren. PSV wilde de speler kopen, had de munten niet, waarop Chelsea de speler kocht en hem 'stalt' bij PSV. Zou het een ramp zijn dan Ajax iets dergelijks ook zou doen? Nee. Willen we het? NEE! Baas blijven in eigen huis. Ajax moet zelf over de middelen beschikken om bepaalde spelers aan te trekken. En dat zou PSV ook moeten doen. Ajax mag geen filiaal van een andere club worden. Zou PSV ook niet moeten willen...Baseman schreef: Is het huren van een speler zo'n ramp ? Terwijl verhuren een normale zaak is ?
- Monkey Tonk
Resultaten waren uitstekend aan het eind van vorig seizoen. Daarop kon worden verder gebouwd vond ik toen, en nu nog steeds. Maar de Ajaxleiding schreef de resultaten toe aan geluk en moest zo nodig weer een nieuwe trainer binnenhalen. Met als gevolg dat we nu weer geen steek verder zijn. Ten Cate kan er niks aan doen dat Ajax hem wilde, dus hem verwijt ik niks. De mentaliteit bij de Ajaxleiding is het probleem. Die vind je uiteindelijk ook op het veld terug.