Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 01, 2008 10:22 am

Ajaciedjuh schreef:Waarom zou Marco Aissati hebben gehaald, als hij het niet zag zitten in hem!? :confused.gif:
Ik heb werkelijk geen idee. Wat mij wel opviel, was dat Sulejmani en ook Sarpong op 10 de voorkeur kregen boven Aissati. En ook nu nog speelt Sulejmani op 10, Van Basten wil hem blijkbaar op die positie hebben. Ik heb daarom sterke twijfels of de voorstelling van zaken die sommigen hier geven, namelijk dat Aissati straks ons middenveld even creatief gaat maken, de juiste is.

Verder: dit heeft niets met negatief denken te maken. Wat maakt het uit of de een of de ander speelt?
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma dec 01, 2008 10:44 am

joey schreef:dag doc, heb je je hondje al?
dat draag ik tenminste als een vent, en ook mijn andere teleurstellingen maar dat is het verschil met jou. jij hebt je cruyffie niet en we schoppen wild om ons heen...

MVB heeft alles gedaan, ookal heeft geen van ons die opmerking gehoord. MVB is negatief over aissati en dr is geen andere conclusie te trekken dn dat.

laat eens even je hersens kraken, wat is aissati bij Ajax? Een nieuwe speler, zou dat niet de reden zijn van het temperen van verwachtingen.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma dec 01, 2008 10:48 am

joey schreef:Ik heb werkelijk geen idee. Wat mij wel opviel, was dat Sulejmani en ook Sarpong op 10 de voorkeur kregen boven Aissati. En ook nu nog speelt Sulejmani op 10, Van Basten wil hem blijkbaar op die positie hebben. Ik heb daarom sterke twijfels of de voorstelling van zaken die sommigen hier geven, namelijk dat Aissati straks ons middenveld even creatief gaat maken, de juiste is.
bullshit, sulejmani was eerder binnen dan aissati.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 01, 2008 10:57 am

Donkey Shot schreef:dat draag ik tenminste als een vent, en ook mijn andere teleurstellingen maar dat is het verschil met jou.
Niet dus? Jammer voor je. Ik bedoelde het niet gemeen. :blush.gif:

We zullen het zien. Ik heb er nog niets van gemerkt dat Van Basten vertrouwen heeft in Aissati. Eerder het tegendeel.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma dec 01, 2008 2:49 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 3:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 01, 2008 3:36 pm

joey schreef:Ik heb werkelijk geen idee. Wat mij wel opviel, was dat Sulejmani en ook Sarpong op 10 de voorkeur kregen boven Aissati. En ook nu nog speelt Sulejmani op 10, Van Basten wil hem blijkbaar op die positie hebben. Ik heb daarom sterke twijfels of de voorstelling van zaken die sommigen hier geven, namelijk dat Aissati straks ons middenveld even creatief gaat maken, de juiste is.

Verder: dit heeft niets met negatief denken te maken. Wat maakt het uit of de een of de ander speelt?
Aissati is dit seizoen een serieuze wedstrijd fit geweest: Willem II-uit. Daarna heeft Van Basten nooit meer voor hem kunnen kiezen, dus waar heb je het over?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 01, 2008 3:52 pm

In de voorbereiding zat hij ook al op de bank.

We zullen zien. Het is mijn gut feeling dat Van Basten het niet zo in hem ziet zitten. Ik kan me natuurlijk vergissen.

Wat me wel opvalt, is dat het hier gezien wordt als een enorm probleem als Aissati niet speelt. Waarom eigenlijk? Dan speelt een ander. Heeft Sarpong bijvoorbeeld minder krediet?

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma dec 01, 2008 3:53 pm

Nee, minder kwaliteiten. Aissati heeft exact te bieden wat die Ajax mist.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 01, 2008 3:59 pm

Dat zal moeten blijken, Dominee. Soms past de minder getalenteerde speler beter in het team dan de getalenteerde. Het gaat om het geheel. Aissati is een drama in de omschakeling. Met KJH, Suarez en Sulejmani voorin wordt je team erg kwetsbaar.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma dec 01, 2008 4:16 pm

Maar het aparte is dat Piet Visser al vroeger aangaf dat Sarpong meer in huis heeft dan Aissati. Ik vind het onvergelijkbare spelers, want Aissati is veel meer een spelmaker dan Sarpong. Het is appels met peren vergelijken, Sneijder met VDV vergelijken.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma dec 01, 2008 8:05 pm

Ik merk wel dat Marco hem niet zo hoog heeft zitten als Sulejmani: over de belangrijkheid van Mita praatte hij wel tijdens zijn blessure. Ik hoop dat Marco hem intern meer vertrouwen schenkt en speeltijd biedt.

luister krullebol, aissati is nog niet wedstrijdfit geweest,, Sulejmani wel en heeft nog wedstrijden gespeeld ook. Nog een puntje om aissati niet vroegtijdig te brengen en op te hemelen is de druk die hij daarmee opvoerd voor de ex-psv'er om te presteren. Een ex heerenveener mag op zijn bek gaan, een ex-psv'er nooit en te nimmer. beweer wat anders en je maakt je zo ongeloofwaardig. of nee, dat was je al

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 02, 2008 9:30 am

Ik ga in deze toch wel mee met Joey. Ik heb ook zo een gevoel dat MvB Aissati dolgraag wilde hebben maar eenmaal binnen viel het hem tegen... Nou hoop ik dat Aissati zich verbeterd heeft de afgelopen maanden....! Want het blijft een mooie voetballer!
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 02, 2008 9:41 am

Het is wel opvallend dat ze Aissati linksbuiten hangend laten spelen. Als ze echt de bedoeling hebben dat Aissati op de 10 terecht komt, dan laat je hem daar spelen.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di dec 02, 2008 10:36 am

Rishi schreef:Ik ga in deze toch wel mee met Joey. Ik heb ook zo een gevoel dat MvB Aissati dolgraag wilde hebben maar eenmaal binnen viel het hem tegen... Nou hoop ik dat Aissati zich verbeterd heeft de afgelopen maanden....! Want het blijft een mooie voetballer!
klinkt niet aannemelijk en niet logisch, rishi. De enige wedstrijd waarin hij had kunnen ballen was de verloren pot in tilburg, en gelukkig! Ajax verloor en wat hadden we dan hier geroepen? Niet van geef em nog een kans. Aissati is de man die niets verliezen mag en ik prijs MVB voor de rust die hij opbracht om aissati niet te brengen, ookal zie ik hem miljoenen keren liever dan Evander Slow.

Jesse

Bericht door Jesse » di dec 02, 2008 1:30 pm

Zou Marco aan Sulejmani beloofd hebben dat hij op '10' mocht spelen bij Ajax? Vandaar ook z'n rugnummer?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Harm

Bericht door Harm » di dec 02, 2008 2:06 pm

Donkey Shot schreef:
Rishi schreef:Ik ga in deze toch wel mee met Joey. Ik heb ook zo een gevoel dat MvB Aissati dolgraag wilde hebben maar eenmaal binnen viel het hem tegen... Nou hoop ik dat Aissati zich verbeterd heeft de afgelopen maanden....! Want het blijft een mooie voetballer!
klinkt niet aannemelijk en niet logisch, rishi. De enige wedstrijd waarin hij had kunnen ballen was de verloren pot in tilburg, en gelukkig! Ajax verloor en wat hadden we dan hier geroepen? Niet van geef em nog een kans. Aissati is de man die niets verliezen mag en ik prijs MVB voor de rust die hij opbracht om aissati niet te brengen, ookal zie ik hem miljoenen keren liever dan Evander Slow.
Je beweert hier dus dat het niet uitmaakt of Aissati er in staat Doc. Ajax had toch verloren. Daaruit concludeer ik dat je vindt dat Aissati niets toe had gevoegd aan het elftal dat in Tilburg speelde.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 02, 2008 2:11 pm

Jesse schreef:Zou Marco aan Sulejmani beloofd hebben dat hij op '10' mocht spelen bij Ajax? Vandaar ook z'n rugnummer?
Je zou het haast denken, Jesse.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di dec 02, 2008 2:18 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 3:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 09, 2008 9:04 am

Aissati wil er na de winterstop écht staan
Geschreven op dinsdag, 9 december om 08:55

Ismaïl Aissati maakte maandagavond opnieuw speelminuten bij Jong Ajax. Thuis tegen Jong Groningen speelde de twintigjarige speler 75 minuten mee bij de Beloften. De middenvelder is de enige zomeraankoop die nog niet in actie is gekomen voor het eerste elftal van Ajax. De jongeling voetbalde vóór zijn blessure voor het laatst met Jong Ajax tegen Jong Volendam op 8 september jongstleden. Voor de oud-PSV’er is het niet geheel duidelijk waarom het herstel zo lang heeft geduurd. “Begin september raakte ik geblesseerd aan mijn knie. 24 september ben ik geopereerd en is er een stukje van de binnenmeniscus weggehaald. Daar zat een scheurtje in. Daarna was de diagnose dat ik er nog vier tot zes weken uit zou liggen, maar het heeft langer geduurd. Ik bleef dezelfde pijn houden als voor de operatie.”

De Utrechter heeft de afgelopen maanden vol ongeduld naar de wedstrijden van zijn club gekeken. “Ajax heeft moeite gedaan om me van PSV over te nemen en dan wil je meteen laten zien dat je je geld waard bent. Daar komt bij dat er op een positie waar ik kan spelen, de ‘10-positie’, al veel blessures en wisselingen zijn geweest. Als ik zit te kijken denk ik soms: dit zou een wedstrijd voor mij zijn. Verder vind ik dat er veel voetbal in dit Ajax zit, maar dat het door de jonge selectie nog wisselvallig is.”

Over zijn kansen in de huidige selectie maakt het talent zich nog weinig zorgen. “Laat ik eerst maar eens zo fit worden, dat ik niet meer aan mijn knie denk tijdens het voetballen. Het vertrouwen dat je weer vol de duels durft te spelen moet nog groeien. Ik zit op ruim zestig procent, denk ik. Na de winterstop moet ik er écht staan bij Ajax”, aldus de spelmaker in AD/Sportwereld.

Ook ten aanzien van zijn oude club PSV maakt de technicus zich niet druk. “Het klinkt vast gek, maar ik maak me geen zorgen om PSV. Ze houden het daar op één of andere manier altijd rustig genoeg om een mindere periode te boven te komen. Ik weet dat uit eigen ervaring, bijvoorbeeld in het vorige seizoen. Nu lees je overal dat het paniekerig is bij PSV, maar ik denk zelf dat het meevalt. Een paar keer winnen en ook PSV kan zo weer een reeks neerzetten.”

VZ

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 09, 2008 2:48 pm

Een goede overwinning? :baaa.gif:

OT: eindelijk strijdvaardige woorden van Aissati.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di dec 30, 2008 7:37 pm

'Aissati verkiest Marokko boven Nederlands elftal'
30/12/2008 19:20

Ismail Aissati verkiest Marokko boven Nederland. Volgens het Franse persbureau AFP heeft de middenvelder van Ajax zich beschikbaar gesteld voor de Marokkaanse nationale ploeg.

Aissati is in Utrecht geboren en opgegroeid, maar beschikt naast de Nederlandse ook over de Marokkaanse nationaliteit. Tot voor kort kwam hij in actie namens de jeugdploegen van de KNVB. Maar binnenkort hoopt hij deel uit te maken van De Leeuwen van de Atlas.

AFP citeert de Marokkaanse voetbalbond FRMF. 'Ismail El Aissati heeft ervoor gekozen om vanaf nu te spelen in de Marokkaanse kleuren. Zijn familie en Ismail hebben onlangs in Amsterdam een FRMF-bestuurder hierover geïnformeerd.'

Volgens de FRMF hoopt de twintigjarige middenvelder zijn debuut te maken als Marokko op 11 februari 2009 in de hoofdstad Rabat aantreedt tegen Tsjechië voor een vriendschappelijk duel.

Aissati kwam dit seizoen nog niet in actie namens Ajax vanwege een knieblessure. Sinds kort traint hij weer mee met de selectie van coach Marco van Basten.
Bron: VI

Weer een Nederlander minder in de selectie...

peter

Bericht door peter » di dec 30, 2008 7:42 pm

Mooi klote, want die is er dan in de winterstop niet bij. Africa Cup en die ongein.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di dec 30, 2008 7:44 pm

Ja idd.. Ondanks dat ik het idee heb dat we Aissati soweiso weinig aan het werk gaan zien door veel mysterieuze blessures.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di dec 30, 2008 7:44 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 3:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » di dec 30, 2008 7:45 pm

Vedette-10- schreef:Is dat niet volgend jaar?
Maakt niet uit. Hij speelt dan sowieso nog wel bij Ajax en het drukt de verkoopprijs.

Plaats reactie