Miralem Sulejmani
Moderator: mods
Ik krabbel niet terug hoor. Lees nou gewoon wat ik zeg. Ik heb nog altijd vertrouwen in de voetbalkwaliteiten van die jongen. Daarnaast heb ik het nooit over bedragen van 40 miljoen gehad hoor (heb vijvoorbeeld ook niet gereageerd in die topic die BZ aanhaalt, Peter wel).
Wat het verschil is? Je kan winst willen maken op een speler (dus iedere euro die je aan hem verdient) en je kan een speler kopen om twee keer zoveel aan hem te gaan verdienen. Dat laatste is totaal niet realistisch en is zeker niet iets wat ik had verwacht.
Wat het verschil is? Je kan winst willen maken op een speler (dus iedere euro die je aan hem verdient) en je kan een speler kopen om twee keer zoveel aan hem te gaan verdienen. Dat laatste is totaal niet realistisch en is zeker niet iets wat ik had verwacht.
Jij denkt dat Ajax een clausule van laten we zeggen 25 miljoen had geaccepteerd?Enganche schreef:Wat het verschil is? Je kan winst willen maken op een speler (dus iedere euro die je aan hem verdient) en je kan een speler kopen om twee keer zoveel aan hem te gaan verdienen. Dat laatste is totaal niet realistisch en is zeker niet iets wat ik had verwacht.
Bij Ajax zijn ze sinds de verkopen van Babel, Sneijder en KJH in de ban van het grote verpatsen. Sulejmani is voor zoveel geld gekocht omdat ze dachten nóg meer geld voor hem te gaan vangen in de toekomst. Ze hebben er ongetwijfeld geen rekening mee gehouden dat hij minder waard zou kunnen worden of, god verhoede het, gratis de deur zou kunnen uitlopen.
Probleem op dit moment: die jongen heeft zoveel gekost dat hij móet spelen. Dus kan hij zich alles permitteren.
Het stinkt aan alle kanten!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Om het nog maar niet te hebben over het feit dat we de markt hebben verpest. Wat nu als we aankloppen voor Arnautovic? Bij Twente zien ze in die jongen een identieke Sulejmani en gelijk hebben ze. Schalke doet een bod? Even Ajax bellen en kijken of ze geïnteresseerd zijn en bereid zijn om met een soortgelijk bod te komen. Je zag het al bij Elia, want daar kwam ook een absurde transfersom als eis.
Ho ho, Sulejmani kan Huntelaar of Sneijder-achtige bedragen opleveren. Wat ik zeg is dat als het uiteindelijk om slechts een kleinere winst gaat en Sulejmani wel iets heeft toegevoegd op het veld, dat helemaal niet erg is. En dat Ajax er heus niet vanuit ging dat men Sulejmani voor 40 miljoen zou verkopen. Dat is echt nergens op gebaseerd.Peter schreef:Dus jij vindt een investering van 16.25 miljoen waar je dus een paar miljoen op verdient 'worth the shot'. Poeh, dan begeef je je echt op glad ijs, hoor. Nogmaals, met tekengeld en salaris pak je dus echt maar een paar grijpstuivers en dat risico zou ik écht niet willen lopen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het gaat vooral om de prijzen, trouwens. Zoals ik in het topic van BZ zei is het alleen zo dat de geschiedenis zich herhaalt. Ieder jaar halen we een peperdure spits en denken we dan dat we kampioen worden. Ergens in februari/maart is 'uiteraard' de selectie nog niet op orde en moet er meer geld uitgegeven worden. In Augustus halen we onze (nieuwe) supertopper en gaan we er met frisse moed tegenaan. Doen we al jàààren.
Jöhnk schreef:Ik vind de selectie prima op orde.
Ik vind de selectie sterk genoeg om in Nederland kampioen mee te kunnen worden. Iedereen was er voor dit seizoen van overtuigd dat Ajax de titel zou pakken. Nu dat niet lukt, komen de smoezen.
Maar over Mickey: natuurlijk dachten ze bij Ajax t.z.t. een toptransfer te kunnen maken. Anders haalden ze hem niet voor dat geld. Bij Ajax is de verkoop van spelers voor veel geld inmiddels haast belangrijker dan het voetbal zelf. Dat hebben we met de transfers van Sneijder en Zlatan en in mindere mate KJH gezien.
Als Ajax Sulejmani over twee, drie jaar verkoopt voor laten we zeggen 22 miljoen, is er iets niet goed gegaan. Of hij is te hoog ingeschat (en te duur gekocht), of hij heeft zich niet ontwikkeld zoals voorzien.
-
- AT Toto winner 15/16
Sinds Van Basten faalt wordt er vooral gedaan alsof Ajax met afstand de beste selectie van Nederland heeft. Tsja, daar ben ik het niet mee eens. Je kan er zeker kampioen mee worden en Van Basten doet het zeker niet goed, maar AZ kwam wel als een duvel uit een doosje (terugkeer Martens en Schaars, verwijdering moeilijke jongens uit selectie, aanpassing speelstijl) en is qua selectie niets minder.
Natuurlijk wilde Ajax een toptransfer maken met Sulejmani. Maar tussen quitte spelen en hem voor 40 miljoen verkopen zit nog ontzettend veel verschil hoor. Er is nog nooit een speler vanuit de Nederlandse competitie voor zo'n bedrag verkocht, dus het slaat nergens op om dat te verwachten.
Natuurlijk wilde Ajax een toptransfer maken met Sulejmani. Maar tussen quitte spelen en hem voor 40 miljoen verkopen zit nog ontzettend veel verschil hoor. Er is nog nooit een speler vanuit de Nederlandse competitie voor zo'n bedrag verkocht, dus het slaat nergens op om dat te verwachten.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma mar 16, 2009 10:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk nog steeds dat die jongen erg goed kan worden. Maar dan moet hij dat ook willen. Dat is nog maar de vraag.
We hebben járen met Dani aangeknoeid omdat hij zo begaafd was. Van een speler met dat talent (Dani was waarschijnlijk in aanleg nog beter dan Sulejmani) blijf je hopen dat het eruit komt.
We hebben járen met Dani aangeknoeid omdat hij zo begaafd was. Van een speler met dat talent (Dani was waarschijnlijk in aanleg nog beter dan Sulejmani) blijf je hopen dat het eruit komt.
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Daarom vroeg ik me ook af, kun je zo'n jongen niet verplicht in een gastgezin onderbrengen of is dat niet mogelijk, nu zit ie samen met Bodul de hele dag pizza's te eten en geile wijven te neuken.. dat schiet niet op.joey schreef:Ik denk nog steeds dat die jongen erg goed kan worden. Maar dan moet hij dat ook willen. Dat is nog maar de vraag.
Nou nee, ik dacht dat PSV kampioen zou worden, net als jij en nog een hoop anderen.joey schreef:Ik vind de selectie sterk genoeg om in Nederland kampioen mee te kunnen worden. Iedereen was er voor dit seizoen van overtuigd dat Ajax de titel zou pakken. Nu dat niet lukt, komen de smoezen.
Maar ik vind dit een selectie met veel perspectief. Ik ben dan ook gematigd positief over het gevoerde transferbeleid.
Wat brengt een uitblinker in de Nederlandse competitie op? Ik zou niet rekenen op 100 procent winst.
Niet met afstand, maar er is geen reden waarom Ajax geen kampioen had kunnen worden. AZ heeft ook zwakke plekken, ik denk niet dat AZ onder Van Basten de titel had gepakt.Enganche schreef:Sinds Van Basten faalt wordt er vooral gedaan alsof Ajax met afstand de beste selectie van Nederland heeft.
En BZ heeft gelijk, het gat is zó groot. Heeft Twente een net zo goede selectie als wij? Of Heerenveen?
Jezus H. Christ. Ik maskeer niets. Ajax faalt, maar AZ heeft gewoon een prima team en is een stukken sterkere kampioen dan het PSV van de afgelopen twee/drie en wellicht zelfs vier jaar.
Verder eens met Jöhnk. Het transferbeleid kan nog heel goed uitpakken. Ik had Oleguer, Wielaert en Sno echter gelaten waar ze zaten. Voor dat geld had je je beter kunnen versterken.
Verder eens met Jöhnk. Het transferbeleid kan nog heel goed uitpakken. Ik had Oleguer, Wielaert en Sno echter gelaten waar ze zaten. Voor dat geld had je je beter kunnen versterken.
AZ in beginsel ook niet, maar als je eenmaal in een flow raakt win je wedstrijden als Den Haag uit, Utrecht thuis en Willem ll uit ook wel.
AZ speelt in vergelijking met Ajax veel beter georganiseerd, wat je ook van de spelopvatting van AZ mag vinden. Dan komt de aanwezige kwaliteit er ook beter uit.
AZ speelt in vergelijking met Ajax veel beter georganiseerd, wat je ook van de spelopvatting van AZ mag vinden. Dan komt de aanwezige kwaliteit er ook beter uit.