Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di nov 11, 2008 12:09 pm

Duke schreef:
LucaS schreef:De meningen zijn verdeeld. Het was duidelijk wel een schwalbe
Hoe kan het nu duidelijk een schwalbe zijn als de meningen verdeeld zijn?
:biggrin.gif: :smartass.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 11, 2008 12:09 pm

Van Basten vond het blijkbaar niet zo duidelijk, Luuk.
Bij Ajax vindt men dat tv-beelden uitwijzen dat Suárez niet bewust uit was op een fopduik in het strafschopgebied.
@AR: omdat Suarez op dit moment onze belangrijkste speler is. Hij verdient gewoon een verbeterd contract. Misschien blijft hij dan nog een jaartje na dit seizoen. Al denk ik het niet, eerlijk gezegd.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di nov 11, 2008 12:12 pm

Suarez onze belangrijkste speler? We zullen zien. Zonder Suarez werd het tegen Twente 0-2. Ajax-PSV 7-1? :neutral.gif:

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di nov 11, 2008 12:14 pm

Jöhnk schreef:Suarez onze belangrijkste speler? We zullen zien. Zonder Suarez werd het tegen Twente 0-2.
Volgens die logica hoef je Stekelenburg en Suljemani ook niet meer te behouden.

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 11, 2008 12:14 pm

LouisXIV & co schreef:
Duke schreef:
LucaS schreef:De meningen zijn verdeeld. Het was duidelijk wel een schwalbe
Hoe kan het nu duidelijk een schwalbe zijn als de meningen verdeeld zijn?
:biggrin.gif: :smartass.gif:
Het tweede deel van de zin was natuurlijk duidelijk mijn eigen mening. Ik hou het op het door mij beschreven Robben effect. Toen waren Ajacieden een stuk scherper op schwalbes.

Je blijft maar de overduidelijke fopduik tegen Zilina negeren, Louis.
I think I lost my fucking headache

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 11, 2008 12:15 pm

Jöhnk schreef:Natuurlijk was het een schwalbe. Hij valt heel theatraal, met twee benen tegelijk.
Natuurlijk! :smallgrin.gif:

Zijn er overigens ergens beelden van deze fopduik (copyright E. ten Napel) te vinden? Ik heb ze nog niet gezien.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di nov 11, 2008 12:19 pm

LucaS schreef:Ik hou het op het door mij beschreven Robben effect. Toen waren Ajacieden een stuk scherper op schwalbes.
Ik vind dat Suárez er vorig jaar een potje van maakte met al die schwalbes. Zeer genant en irritant. Vond ik toen ook en heb ik vaak genoeg gezegd. Dit jaar valt het mij op dat hij er juist alles aan doet om te blijven staan. Al zit in zijn frommelige spel inbegrepen dat hij snel duikelt. Maar dit jaar zie ik hem juist dan weer vaak snel opstaan.
LucaS schreef:Je blijft maar de overduidelijke fopduik tegen Zilina negeren, Louis.
Daar zou ik de beelden dan eens van moeten zien, want ik kan mij niks herinneren. Stond in het stadion met veel bier achter mijn kiezen, dus daar kan het mee te maken hebben. :alc.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 11, 2008 12:20 pm

Dus omdat Suarez tegen Zilina een keer een fopduik maakt, mag hij tegen Sparta een kaart krijgen voor niets? Kom op zeg, er is geen spits die nooit gaat liggen, we moeten niet het onmogelijke eisen. Die jongen heeft zijn leven duidelijk gebeterd, maar veel scheidsrechters en zijn eigen trainer hebben dit nog niet door.

En ja, Suarez is onze belangrijkste speler, hij is van onschatbare waarde voor Ajax. Hij is bij bijna alle doelpunten betrokken, hij presteert heel constant. Niemand hoeft zich zorgen over die jongen te maken, die komt er wel. Hopelijk komt de leiding van Ajax snel in actie en wordt het contract van Suarez verbeterd en verlengd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di nov 11, 2008 12:20 pm

Suarez is komende zomer weg, joey.

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 11, 2008 12:26 pm

joey schreef:Dus omdat Suarez tegen Zilina een keer een fopduik maakt, mag hij tegen Sparta een kaart krijgen voor niets?
Een keer een fopduik? Tja

De gele kaart tegen sparta was voor weer een andere fopduik

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 11, 2008 12:28 pm

Dat denk ik ook, Jöhnk, heel erg jammer. Die jongen is een attractie.

Zondag was ik met buitenlandse gasten bij Ajax. Zij zagen meteen dat Suarez een klasse apart was en vroegen mij wie er voor Ajax meer waarde had gehad, Zlatan of Suarez. Dat bracht mij op de gedachte dat dat Zlatan waarschijnlijk meer talent heeft, maar dat Suarez veel constanter presteert dan Zlatan bij Ajax ooit gedaan heeft. Bij Suarez heb je de neiging te vergeten, dat hij nog zo jong is.

Zuidema

Bericht door Zuidema » di nov 11, 2008 12:30 pm

Een schwalbe moet je natuurlijk wel goed uitvoeren. Suarez valt veel te mooi. Heel sierlijk, het is bijna ballet. Misschien hebben zij bij Ajax nog video's of dvd's van de valpartijen van Pietje Keizer. Niet dat die nou een man van schwalbes was, maar als ie viel, viel ie met zijn lange lijf wel zo ongelooflijk ongelukkig en dramatisch dat de scheids uit puur medelijden en met tranen in de ogen wel 3 penalties of vrije trappen wilde geven. Aandachtspuntje voor op de training, Marco... :666.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » di nov 11, 2008 12:31 pm

LucaS schreef:Waarom? Misschien is Rosenberg wel gewoon een betere voetballer dan Suarez
Aldus Lucas in het begin over Suarez. :drecul.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 11, 2008 12:32 pm

Wat makkelijk.

Ik heb het inderdaad niet goed gezien in het begin, maar Suarez is niet zo goed en Rosenberg niet zo slecht als op AT de heersende mening is.

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 11, 2008 12:35 pm

Ach, iedereen kan zich vergissen. Dat vindt Luuk nu vast niet meer.

Nihad

Bericht door Nihad » di nov 11, 2008 12:35 pm

Geintje hoor, Luc. :icon_wink.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 11, 2008 12:38 pm

:sad.gif:

Nee, natuurlijk is Suarez veel beter dan Rosenberg

999

Bericht door 999 » di nov 11, 2008 12:47 pm

Jöhnk schreef:Suarez is komende zomer weg, joey.
Moet je indenken wat voor leuks je met al die miljoenen kan doen ..
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 11, 2008 12:52 pm

3 spitsen! :onfire.gif:

:smallgrin.gif:

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo nov 12, 2008 10:09 am

Iwan Tol in De Pers schreef:Luis Suarez toonde keer op keer berouw over zijn buitelingen. En steeds beloofde hij beterschap, zoals een roker na het uitmaken van zijn sigaret zichzelf voorhoudt dat dit écht zijn laatste peuk was. Een paar weken terug nog, in Sportweek, zei Suarez: ‘Sinds maart, april dit jaar maak ik geen schwalbes meer. Schwalbes hebben toch geen zin. Het heeft wel anderhalf jaar geduurd voordat ik daarachter kwam’. Maar zoals een roker op een feestje gemakkelijk voor een sigaret zal zwichten, zo kan Suarez het niet laten om over uitgestoken benen te vallen. Met als resultaat dat hij zondag tegen Sparta alweer zijn zesde gele kaart te pakken had. Want schwalbes, dáár moeten we niets van hebben in Nederland.
Evert ten Napel in De Pers schreef:‘Suarez is een notoire zondaar. Hij kan beterschap beloven, maar ik geloof er niets van. Met Suarez is het net zoals bij een pyromaan: de verleiding blijft op de loer liggen.’
Wim Rijsbergen in De Pers schreef:‘Ook in dat soort landen kun je niet flikken wat Suarez nu doet. Soms zie je hem vallen, dan denk je: dit is gewoon slecht geacteerd. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar eigenlijk moeten zijn schwalbes beter worden. Anders blijft hij tegen gele kaarten oplopen.’
Ron Jans in De Pers schreef:Penalty’s zal het in elk geval niet meer opleveren, verwacht Jans. ‘En dat heeft Luis helemaal zelf afgedwongen’, klinkt het een tikkeltje cynisch.

(...)Luis krijgt eigenlijk nooit een ‘normale’ gele kaart. Bij ons had hij die reputatie van duikelaar al. Maar bij Ajax is het erger geworden, omdat-ie daar nog meer in de spotlights staat.’
Voor al deze onnozele sportmensen en ook voor coach Marco van Basten heb ik even de gele kaarten van Suárez op een rijtje gezet van dit jaar:

14/09 - Ajax-Roda:
Luis Suarez maakt hands in het zestienmetergebied als de corner wordt genomen.

21/09 - Feyenoord-Ajax:
Suarez neemt niet voldoende afstand bij een vrije trap voor Feyenoord.

28/09 - Ajax-Vitesse:
Suarez en Rogier Molhoek ruziën. Beiden ontvangen de gele kaart.

5/10 - Heerenveen-Ajax:
Luis Suarez maakt hands, maar protesteert daarna toch bij Vink.

29/10 - Heracles-Ajax:
Suárez houdt bal vast na gescoorde goal en krijgt een klap van Ricky van den Bergh, die daarvoor rood krijgt. Ook Suarez wordt vervolgens bestraft.

9/11, Ajax-Sparta:
Luis Suarez wordt bestraft omdat hij zich volgens Van Boekel liet vallen.

Nou jongens, zeg het maar. Waar heeft Suárez al die gele kaarten vóór Ajax-Sparta toch aan te danken? Ja, aan domme, oliedomme dingen. Maar aan schwalbes? Dacht het niet.

Zo, en kunnen we dan nu Suárez even rehabiliteren in de pers (te beginnen in De Pers zelf)!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 12, 2008 10:16 am

Duidelijker kan het niet. Bedankt, Louis! En dat allemaal omdat Van Basten zo nodig iets moest beweren wat hij niet bleek te kunnen onderbouwen. Slim, hoor. :excited.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo nov 12, 2008 10:20 am

Twente uit en Feyenoord uit waren valpartijen in 2008 die een penalty waard waren. Wellicht vergeet ik er nog een paar.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 12, 2008 10:23 am

Precies, de scheidsrechters zijn hardnekkiger dan Suarez.

Toppie

Bericht door Toppie » wo nov 12, 2008 10:28 am

Suarez moet de Bak in :blush.gif:

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo nov 12, 2008 10:33 am

En weet je wat het mooie (of eigenlijk juist trieste) is?

Dat de meute, inclusief het sportjournaille, na het zien van dit lijstje nog steeds bij zijn mening blijft. De reactie zal waarschjijnlijk zoiets zijn als: "Jaaaa, maar tóch. Suárez gaat gewoon om de haverklap liggen in de zestien. Dat weet jij, dat weet ik, dat is gewoon zo, en daar verandert zo'n leuk lijstje helemaal niets aan. Of wil je soms beweren dat Suárez geen schwalbes maakt...?"

En ziedaar: dát is dus de psychologie van de ingesleten reputatie. Kom je héél moeilijk weer van af, en daar zal de meute dan weer op reageren met de opmerking dat de betreffende persoon die - kennelijk onterechte - reputatie aan zichzelf te danken heeft (???).

Een volmaakte cirkelredenering, waarin Suárez vermoedelijk gevangen zal blijven zitten. Ook in de hoofden van de scheidsrechters, en dat is nog wel het ergst. Een scheidsrechter moet gevallen beoordelen; geen spelers. Ik kan me kapot ergeren aan dat toontje van zo'n Ron Jans: "Nou, die krijgt geen penalty's meer, en dat is zijn eigen schuld." En je hoort de rest van Nederland denken: inderdaad!

Dat is toch werkelijk te gestoord voor woorden? Sinds wanneer is het goed te praten dat scheidsrechters dit soort niet-onderbouwde reputaties mee laten wegen?

Sowieso een ergernis die ik vaak heb bij sportjournalisten: ze lijken liever reputaties en clichés te bevéstigen dan te nuanceren, kritisch te bekijken en indien nodig te ontkrachten. Dat is het 'Ajax heeft het altijd lastig in het Oosterpark'-mechanisme: journalisten schreven dat elk jaar opnieuw, terwijl Ajax al twintig jaar niet meer had verloren in het Oosterpark - en er gemiddeld bijna drieëneenhalve goal per jaar maakte. Statistisch was het zo'n beetje de makkelijkste uitwedstrijd in de Eredivisie voor Ajax. Wat ik de gemiddelde sportjournalist verwijt, is dat hij niet automatisch en te allen tijde denkt: wacht even, ís dat wel zo? Sláát het eigenlijk wel ergens op, wat we met zijn allen aannemen?

Ik weet niet wat het is. Luiheid? Conservatisme en een stiekeme, impliciete wil om zich vast te klampen aan oude waarden en wijsheden? Een neiging om in voetbaljargon met trainers mee te wouwelen? Fascinerend.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op wo nov 12, 2008 10:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Plaats reactie