Ik heb meer dan eens de redenering gelezen, dat het niet kon missen of Suljemani ging mettertijd een bedrag opbrengen dat die zestien miljoen in één klap een prima investering zou maken. Dan heb je het dus over een bedrag fors hoger dan die zestien miljoen, want een transferbedrag is nooit netto.Enganche schreef:Op dit moment inderdaad niet, nee.
Het idee was dat we 40 miljoen voor hem zouden krijgen? Dat hoor ik voor het eerst hoor. Lijkt me een verzinsel.
Nogmaals, het kan best zijn dat het zo zal gaan. Maar het kan ook best zijn dat het niet zo zal gaan. Zestien miljoen is op zich al een enorm bedrag voor een speler uit de Nederlandse competitie. Hogere bedragen zijn zelden betaald en dan nog alleen voor spelers met EU-paspoorten.
Sulejmani heeft talent genoeg, maar hij moet oppassen. Als hij eenmaal de naam krijgt een flierefluiter te zijn, komt hij daar lastig meer vanaf. Het bedrag dat hij t.z.t. moet opbrengen betalen clubs alleen voor zogenaamde zekerheidjes. (Ik zeg zogenaamde, omdat zekerheidjes in mijn ogen niet bestaan op de transfermarkt.)