Gregory van der Wiel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Duke » vr jul 02, 2010 9:40 pm

joey schreef:Helaas word je in de top be/veroordeeld op die extreem zwakke momenten.
Ach, je ziet hoe sterk de top is in dit toernooi. Van der Wiel kan daar prima mee.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » vr jul 02, 2010 10:35 pm

Haha inderdaad.

Stekelenburg is met afstand de beste keeper van het toernooi. Van Bommel en Sneijder de beste middenvelders. Onze jongens behoren tot de top. Heel simpel. Behalve Van Persie. Stuk stront!
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 02, 2010 11:53 pm

Prima wedstrijd. Werd het moeilijk gemaakt doordat Robben Bastos constant liet lopen, maar hield zich prima staande.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » za jul 03, 2010 12:15 am

De tegentreffer was wel zijn fout. Hoe stom ben je als je Robben achter Robinho aanstuurt? Helemaal door het centrum...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » za jul 03, 2010 6:34 am

Daar stond Ooijer ook niet goed, hij had die pass eruit moeten halen.

Maar vd Wiel was zeker de eerste 10 minuten zeer zwak, ja. Liet Robinho 2 keer lopen. Maar hij herstelde zich na rust knap. Net als heel Oranje.

D_skilled

Bericht door D_skilled » za jul 03, 2010 8:05 am

Nee, Heitinga stond verkeerd. Hij hapte mee toen Luis Fabiano zich uitzakte en had geen oog voor Robinho en Vd Wiel had naar binnen moeten staan en knijpen.

Lionel

Bericht door Lionel » za jul 03, 2010 9:09 am

De camera van boven in het stadion liet zoen dat Wiel Robben coacht om Robinho te dekken.. Honderd procent zijn fout hoor. Ondanks dat Heitinga weer eens instapte.
IK GELOOF!!!!!!

Jesse

Bericht door Jesse » za jul 03, 2010 9:12 am

Ondanks dat moet Heitinga daar toch gewoon staan? Wat doet hij 20 meter verderop?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 03, 2010 9:16 am

Heitinga had nooit weg mogen lopen uit zijn positie. Van der Wiel had wel moeten anticiperen vind ik en moeten knijpen. Robben valt niks te verwijten, die mag je in zo een fase nooit achter een aanvaller aan laten hollen.
Ajax!

Lionel

Bericht door Lionel » za jul 03, 2010 9:23 am

Tuurlijk is Heitinga dom maar wie verzint het om de rechtsbuiten achter een spits aan te sturen terwijl hijzelf de ongevaarlijke linksbAck gaat dekken die dertig meter van hem vandaan staat.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 03, 2010 9:23 am

Robben liet Bastos constant lopen, waardoor v/d Wiel zowel Robinho als Bastos als tegenstander had. Dat betekent dat als Robinho naar binnen trekt, iemand anders hem moet oppakken.

En met niemand anders!

Aristides

Bericht door Aristides » za jul 03, 2010 9:27 am

Een collectieve fout van een, in het begin, zwalkend elftal, want die steekpass had eruit gehaald kunnen worden, Van der Wiel had Robinho niet moeten laten lopen, Heitinga staat verkeerd en Ooijer haalt buitenspel eruit.

Ik vind wel dat en Van der Wiel en Heitinga zich in de tweede helft enorm hebben verbeterd, Fabiano heb ik niet meer gezien, Robinho niet. Nu nog wachten op een Van Persie die laat zien een bijdrage te kunnen leveren (Fantastische pass van Sneijder, maar Van Persie wachtte te lang) een vrije schop richting doel zal al helpen.

Kuyt opstellen als extra linksback leverde in de eerste helft trouwens weinig op, Maicon was gewoon gevaarlijk, in de tweede helft speelde Nederland beter en kon hij niet meer aanvallen. Het zal wel mijn Ajaxhart zijn, maar op de voorpagina van de NRC werden de fopduiken van Robben, het tijdrekken van Kuyt en de tackles van Van Bommel geroemd, gezien als oorzaak voor de wederopstanding. Ik dacht eerder aan de redding van Stekelenburg en de acties van Sneyder.

Leuk zo'n toernooi, Slop zit iedere avond aan de keukentafel met zijn laptop, maar Ajax zal weer spelers kwijtraken, zich misschien weer niet plaatsen voor de CL en in november op onoverbrugbare achterstand staan, omdat er te veel vermoeide spelers of niet ingespeelde spelers meedoen. Zal een duur toernooi blijken te zijn voor Ajax.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 03, 2010 10:54 am

Jesse schreef:Ondanks dat moet Heitinga daar toch gewoon staan? Wat doet hij 20 meter verderop?
Typisch Heitinga. Ik moet het nog even terugzien, maar volgens mij werd er voorafgaand aan die steekbal op Robinho ook wel erg weinig druk op de bal gezet door Van Bommel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 03, 2010 10:56 am

Melo had in ieder geval alle tijd.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » za jul 03, 2010 10:58 am

Bertje schreef:Robben liet Bastos constant lopen, waardoor v/d Wiel zowel Robinho als Bastos als tegenstander had. Dat betekent dat als Robinho naar binnen trekt, iemand anders hem moet oppakken.
Van der Wiel had met Robinho mee moeten lopen. Bastos was totaal niet gevaarlijk.

Van boven was alles goed te zien.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 03, 2010 11:01 am

Dat hangt van de afspraken af. Laat v/d Wiel Bastos lopen dan ligt de hele flank open.

De echte fout lag hier in ieder geval bij Heitinga, die aan schijnverdedigen deed.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » za jul 03, 2010 11:08 am

De afspraken waren in ieder geval niet dat Robben achter Robinho aanmoet.

Heel moeilijk is het allemaal niet hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za jul 03, 2010 12:35 pm

Bertje schreef:Dat hangt van de afspraken af. Laat v/d Wiel Bastos lopen dan ligt de hele flank open.

De echte fout lag hier in ieder geval bij Heitinga, die aan schijnverdedigen deed.
Jep, Heitinga ging opeens als een idioot doordekken tot aan de middenlijn (al deed hij dat maar half), waardoor er een groot gat lag in de verdediging. Steef heeft dat overigens al aangekondigd na de wedstrijd tegen Kameroen:

http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 75#p987675

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 03, 2010 12:38 pm

Knap gezien, mij was het niet opgevallen. Echt gek is het natuurlijk niet, bij Everton speelt Heitinga op het middenveld.
Ajax!

D_skilled

Bericht door D_skilled » za jul 03, 2010 12:48 pm

Vaker centraal in de verdediging gestaan dan centraal op het middenveld, Heitinga.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 03, 2010 1:22 pm

Scherrer schreef:
Bertje schreef:Dat hangt van de afspraken af. Laat v/d Wiel Bastos lopen dan ligt de hele flank open.

Jep, Heitinga ging opeens als een idioot doordekken tot aan de middenlijn (al deed hij dat maar half), waardoor er een groot gat lag in de verdediging. Steef heeft dat overigens al aangekondigd na de wedstrijd tegen Kameroen:

http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 75#p987675
Doet ie natuurlijk al z'n hele carrière hè, dit soort dingen. Heb hem bij Everton weinig gevolgd, maar tijdens dit toernooi merkte je al snel dat ie dat nog niet had afgeleerd.

wimpey

Bericht door wimpey » za jul 03, 2010 1:54 pm

Hmmm, net nog eens gezien, maar ik blijf het toch een fout van in 1e instantie Wiel en in 2e instantie Ooijer vinden. Ooijer reageerde niet op de situatie die was ontstaan.

Ik vond Heitinga erg sterk gisteren, zelden beter zien spelen. Heel geconcentreerd. Wiel herstelde zich knap. BvM had ´m na een kwartier kunnen wisselen, deed ie niet. Ook knap.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za jul 03, 2010 2:01 pm

wimpey schreef:Hmmm, net nog eens gezien, maar ik blijf het toch een fout van in 1e instantie Wiel en in 2e instantie Ooijer vinden. Ooijer reageerde niet op de situatie die was ontstaan.

Ik vond Heitinga erg sterk gisteren, zelden beter zien spelen. Heel geconcentreerd. Wiel herstelde zich knap. BvM had ´m na een kwartier kunnen wisselen, deed ie niet. Ook knap.
Vind je wérkelijk niet dat Heitinga daar helemaal mis zit? Als centrale verdediger dáár doordekken is waanzin. Zeker als je de situatie Mathijsen/Ooijer in ogenschouw neemt.

wimpey

Bericht door wimpey » za jul 03, 2010 2:03 pm

Scherrer schreef: Vind je wérkelijk niet dat Heitinga daar helemaal mis zit? Als centrale verdediger dáár doordekken is waanzin. Zeker als je de situatie Mathijsen/Ooijer in ogenschouw neemt.
Nee. Wanneer de een doordekt, moet de ander voor rugdekking zorgen. Paar metertjes naar links en Ooijer haalt die pass eruit.

Aristides

Bericht door Aristides » za jul 03, 2010 2:12 pm

Heitinga is daar verkeerd in zijn keuze, zoals Van der Wiel, een controlerende middenvelder en Ooijer dat ook waren. Heitinga speelde vervolgens een erg sterke wedstrijd, knap, want hij zal ook wel weten dat hij verkeerd zat bij dat doelpunt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie