Babel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Aristides

Bericht door Aristides » ma jul 09, 2007 8:08 pm

Op de website van Liverpool is er """niets over Babel"""; http://www.liverpoolfc.tv/news/

Is de mogelijke transfer een soort hoax?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jul 09, 2007 8:09 pm

Gezien de bronnen (AD, Telegraaf, NOS): neen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 09, 2007 8:10 pm

Al blijft het 15 miljoen dan ben ik nog dik tevreden. Maargoed AJAX vraagt 20, Liverpool bied 15, ik kan me zo indenken dat ze op een miljoentje of 17 uitkomen ofzo.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jul 09, 2007 8:11 pm

Voetske schreef:
Liverpool komt nog vijf miljoen tekort voor Babel

9/7/2007 19:20

Nog vijf miljoen euro scheiden Ajax en Liverpool van een akkoord over de transfersom van Ryan Babel. De Oranje-international staat open voor een vertrek naar de verliezend finalist van de Champions League.

Liverpool heeft bij Ajax een bod neergelegd van vijftien miljoen euro voor Babel. De Amsterdamse club liet daarop weten twintig miljoen euro voor de twintigjarige aanvaller te verlangen. In De Arena staat de veertienvoudig international nog tot medio 2010 onder contract.

Mochten Ajax en Liverpool tot een vergelijk komen over de transfervoorwaarden, dan zal Babel zeker in gesprek gaan met The Reds. De aanvaller, die als spits met Jong Oranje de Europese titel veroverde, ziet in de Engelse topclub als een volgende stap in zijn loopbaan.
V.I.

Mwah, das niet dicht tegen de 20 Miljoen ...
Mwoah, dicht genoeg. Split the difference: 17,5 miljoen. Ik zeg deal.
Face your fears and live your dreams, No Fear

999

Bericht door 999 » ma jul 09, 2007 8:14 pm

Ik denk dat het enige wat dicht bij de waarheid komt de 20 milj. vraagprijs is, de rest lijkt me giswerk ..
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jul 09, 2007 8:19 pm

Eens.

Nu moeten MvG en HvdZ hun imago waarmaken, net op tijd binnen trouwens. :ajaxsmiley.gif:

gaizka

Bericht door gaizka » ma jul 09, 2007 8:19 pm

Ik den kdat van Geel zijn ppot stijf houd en met niets minder dan 20 miljoen genoegen neemt!

Suarez zou wel een prima vervanger zijn, daarnaast lijkt alleen Dembele mij een versterking (in de ned. competitie) maar die zal ook wel onhaalbaar zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jul 09, 2007 8:22 pm

Voetske schreef:Ik denk dat het enige wat dicht bij de waarheid komt de 20 milj. vraagprijs is, de rest lijkt me giswerk ..
Dat denk ik ook. Van Geel had het in het AD over een bod dat duidelijk boven de 14 miljoen lag, dus dat zal geen 15 miljoen zijn.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jul 09, 2007 8:23 pm

Dembele komt natuurlijk niet, ik denk/hoop dat HvdZ met een toppertje komt.
Maar MvG zit nu te genieten hoor, lekker geld binnenhalen en doorselecteren.
Ik had babel voor nog geen 10 miljoen ingeschat, het lijkt nu richting het dubbele te gaan. :withstupid.gif:

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » ma jul 09, 2007 8:30 pm

joey schreef:Tja, het is toch wat. Voor Babel vijftien miljoen vangen, terwijl geen club zelfs maar een miljoen wil neerleggen voor Mitea. Zou jij Babel misschien toch een beetje onderschatten?
Of Liverpool overschat Babsie
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 8:34 pm

Als ik af ga op de woorden van Van Geel, dan denk ik dat Liverpool zo'n 17 miljoen heeft geboden. Daar zou ik het ook voor doen, maar Ajax moet natuurlijk niet de indruk wekken dat er over ieder bod te praten valt. Als er een onderdeel is van het TD-schap waarin ik het volle vertrouwen in Van Geel heb, dan is het onderhandelen. Dit komt wel goed.

999

Bericht door 999 » ma jul 09, 2007 8:38 pm

Zou Liverpool in Babel de opvolger van Zenden zien, wat koste die trouwens toen ie naar Liverpool ging ?.
Blij met de punten ...

generaal

Bericht door generaal » ma jul 09, 2007 8:39 pm

SylvievdVaart schreef:
joey schreef:Tja, het is toch wat. Voor Babel vijftien miljoen vangen, terwijl geen club zelfs maar een miljoen wil neerleggen voor Mitea. Zou jij Babel misschien toch een beetje onderschatten?
Of Liverpool overschat Babsie
Babel is complementair aan Torres. In tegenstelling tot de vele Ajaxfanboys die hun mening baseren op de Talpa-samenvattingen of op hun stadionbezoekjes onder invloed (u weet wel: het type supporter dat opveert bij een goal of hoogstandje maar voor de rest toch vooral aan het bier zit en ouwehoert) zijn Liverpool-scouts echt niet achterlijk en zien zij ook wel wat Babel wél kan en dat is een heleboel. Benitez zal hem wel hangend op links willen laten voetballen en dan Kuijt of Crouch om Torres heen laten spelen. Dat kan best gaan werken.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 09, 2007 8:44 pm

Crouch om Torres heen. :biggrin.gif:

Eerder andersom.

Aristides

Bericht door Aristides » ma jul 09, 2007 8:45 pm

gaizka schreef:Ik den kdat van Geel zijn ppot stijf houd en met niets minder dan 20 miljoen genoegen neemt!

Suarez zou wel een prima vervanger zijn, daarnaast lijkt alleen Dembele mij een versterking (in de ned. competitie) maar die zal ook wel onhaalbaar zijn.
De naam Babel levert cijfermatig een slecht rendement op (Voor Babel, niet als het gaat om het totaal aantal doelpunten van Ajax). Het binnenhalen van Dembele zal het rendement niet vergroten. Dembele speelt dichter bij het doel (centrum), maar heeft ook niet zo'n gigantisch rendement.

Babel: competitie: 27 wedstrijden 5 doelpunten
Dembele: competitie 33 wedstrijden 6 doelpunten

In de beker deed Dembele het beter: vier doelpunten (tegen amateurs?) en Babel: 0.

Bron: www.vi.nl
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

generaal

Bericht door generaal » ma jul 09, 2007 8:46 pm

Jöhnk schreef:Crouch om Torres heen. :biggrin.gif:

Eerder andersom.
Klopt, dat was wat ongelukkig geformuleerd.

999

Bericht door 999 » ma jul 09, 2007 8:46 pm

Liverpool -> Scouting -> Dudek.
Blij met de punten ...

generaal

Bericht door generaal » ma jul 09, 2007 8:47 pm

Demosthenes schreef:
gaizka schreef:Ik den kdat van Geel zijn ppot stijf houd en met niets minder dan 20 miljoen genoegen neemt!

De naam Babel levert cijfermatig een slecht rendement op (Voor Babel, niet als het gaat om het totaal aantal doelpunten van Ajax). Het binnenhalen van Dembele zal het rendement niet vergroten. Dembele speelt dichter bij het doel (centrum), maar heeft ook niet zo'n gigantisch rendement.

Babel: competitie: 27 wedstrijden 5 doelpunten
Dembele: competitie 33 wedstrijden 6 doelpunten

In de beker deed Dembele het beter: vier doelpunten (tegen amateurs?) en Babel: 0.

Bron: www.vi.nl
Daar staat tegenover dat Babel bij veel Ajax-aanvallen (in)direct betrokken was en dat hij bij Ajax de speler met de meeste voetbalintelligentie is.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jul 09, 2007 8:49 pm

generaal schreef:
Jöhnk schreef:Crouch om Torres heen. :biggrin.gif:

Eerder andersom.
Klopt, dat was wat ongelukkig geformuleerd.
Zijn we wel gewend, hoe zat het ook alweer in Zuid-Amerika? :aai.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:

Dit kan AJAX een stuk verder brengen als het geld goed uitgegeven wordt. Ik zou een mooi bedrag geven als ik nu ff het schaduwelftal kon inzien van Mvg/HvdZ.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 09, 2007 8:50 pm

Voetske schreef:Liverpool -> Scouting -> Dudek.
Precies.

-->Zenden-->Ceesay-->Bellamy-->Kuijt

Zo geweldig zien ze het daar nou ook weer niet.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jul 09, 2007 8:50 pm

Voetske schreef:Liverpool -> Scouting -> Dudek.
Zou Dudek ze getipt hebben ? bedoel je dat ?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 8:50 pm

generaal schreef:Daar staat tegenover dat Babel bij veel Ajax-aanvallen (in)direct betrokken was en dat hij bij Ajax de speler met de meeste voetbalintelligentie is.
Als er iets is dat het afgelopen seizoen ontbrak bij Babel dan was het voetbalintelligentie. Moet wel gezegd worden dat hij op een lager niveau (jeugd EK) aantoonde wel slim te kunnen spelen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 09, 2007 8:51 pm

Babel heeft absoluut kwaliteiten. En hij is bovendien één van de weinige jonge spelers die bereid is om aan zijn zwakke punten te werken. Hij zal zich daarom absoluut nog meer gaan ontwikkelen zoals hij dit jaar natuurlijk ook al een behoorlijke progressie heeft geboekt.

Wat dat betreft zou hij komend seizoen zeker waardevol kunnen zijn voor Ajax. Maar als er inderdaad bedragen op tafel worden gelegd die richting de 20 miljoen euro gaan dan kan Ajax dat feitelijk niet weigeren. Dat zou bijna onverantwoord zijn.

Met dat geld kun je het elftal op een paar plaatsen versterken en wat reserve opbouwen. Wel even opletten dat we niet de hoofdprijs moeten gaan betalen voor een vervanger want de verkopende partij weet natuurlijk ook wat er voor Babel aan geld binnen komt.

Maar goed, afwachten maar. Het zal komende week wel duidelijk moeten worden. Het nieuwe seizoen komt er aan en we moeten alles wel tijdig rond hebben. De voorronde CL is al vroeg in het seizoen en dan moet het elftal staan.
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 09, 2007 8:53 pm

Neefkens schreef:Dit kan AJAX een stuk verder brengen als het geld goed uitgegeven wordt. Ik zou een mooi bedrag geven als ik nu ff het schaduwelftal kon inzien van Mvg/HvdZ.
Same here. Man, wat ben ik benieuwd. :ajaxscarf.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » ma jul 09, 2007 8:54 pm

Babel en voetbalintelligentie? Say what?

Liverpool heeft gewoon geld te veel en ziet in Babel een topper voor de toekomst. Als Ajax 20 miljoen krijgt voor Babel dan draag ik Ryan persoonlijk naar Liverpool.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie