Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Lionel » di jan 05, 2010 10:25 am

Duke schreef:Je hoort overal dat de salarissen naar beneden moeten, vandaag Nerlinger (Bayern) weer. Je maakt mij niet wijs dat Ajax (voor Nederlandse begrippen) geen topsalarissen biedt. Anders waren Wielaert en co toch al lang weggeweest? En laten we wel wezen: de prestaties geven (in zijn algemeenheid) nu niet direct aanleiding tot verbeterde contracten. Emanuelson doet het momenteel goed, en wordt daar ook prima voor betaald, maar hij lijkt me niet onvervangbaar.
Je hebt helemaal gelijk. Maar daar heeft Urby toch niks mee te maken?
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 05, 2010 10:31 am

Dat is helemaal aan hemzelf, Rishi. Als hij het ergens anders beter kan krijgen, dan moet hij vooral gaan. Maar er zijn voorbeelden genoeg van hoe het dan óók kan gaan. Het gras is niet altijd zo groen als het lijkt, aan de andere kant van de heuvel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 05, 2010 10:34 am

Het is niet zo dat Urby ergens minder gaat verdienen dan bij Ajax. In Nederland misschien maar in het buitenland, ookal bezuinigen ze daar, gaat hij er sowieso op vooruit. Dus ja, logisch dat hij er niet mee akkoord gaat. Het is gewoon dom van Ajax. Urby behoort tot de beste voetballers van Ajax en presteert naar behoren. Snap ze niet hoor... Bezuinigen doen ze maar lekker op de Atouba's, Pantelic's, Wielaert's enzo enzo. Niet op je beste voetballers!

Gaan we Suarez ook een lager aanbod doen?
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 05, 2010 10:42 am

Ik doel niet zozeer op het geld, maar op het voetballen. Neem Huntelaar bijvoorbeeld.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Khraa

Bericht door Khraa » di jan 05, 2010 10:44 am

Emanuelson is 5 wedstrijden per jaar een van de beste voetballers van Ajax. 15 hobbelt hij leuk mee en in de rest van de wedstrijden is hij als een F-je naar vogeltjes aan het kijken.

Ik schrok toen ik las dat hij 1.3 miljoen verdient. Hij mag zijn handen dichtknijpen dat hij zoveel heeft mogen verdienen.

Verkoop hem maar aan Sevilla, Genoa of Tottenham ofzo.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 05, 2010 10:47 am

Vind hem als een back goed. Ajax moet gewoon serieus aan de slag met spelers. Dat gebeurt niet. Daarnaast is Urby natuurlijk de hoer van het elftal. Niemand zou daar beter van gaan spelen..
IK GELOOF!!!!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di jan 05, 2010 10:55 am

Het verband tussen weinig geld over houden en Jol zie ik juist niet. De schuld van het begrotingstekort ligt voor 99% bij zijn voorgangers en het onprofessionele beleid van de club Ajax door de jaren heen. Jol is er juist bijgehaald om hier verandering in te brengen, maar kan natuurlijk niet worden afgerekend op het feit dat Ajax nog doorlopende contracten heeft met spelers die niet voldoen en dat de jeugd niet in één keer op alle 11 de posities is ingepast.

Pantelic was een noodmaatregel, of het een voortzetting van de bij Ajax heersende trend is valt nog te bezien. Als de scouting niet met goede namen komt, uit de jeugdopleiding niemand doorstroomt en de dure aankoop van je voorganger niet voldoet moet je toch wat. We mogen nog blij zijn dat deze noodmaatregel van Jol redelijk voldoet want nu hoeven we in de winterstop geen nieuw konijn uit de hoge hoed te toveren en houden we geld over voor het salaris van Emanuelson :ajaxsmiley.gif:

Om maar even de belachelijkheid van je redenatie Jol ---> lager salaris Urby aan te tonen.

Je hebt gelijk dat Ajax meer geld had overgehad als het Sulejmani niet had gekocht, als het Juanfran en Wielaert en Luque en Silva en Cvitanich en al die andere flapdrollen niet onder contract had genomen, maar leg dat aub niet op het bordje van Jol.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 05, 2010 11:04 am

We zullen het zien, GP. Maar ik zeg je dat het contracteren van spelers als Atouba en Pantelic heel wat duurder is dan Urby een goed contract geven.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ze Urby per se moeten houden. Als er bezuinigd moet worden, moet er bezuinigd worden. Maar begin met NOOIT MEER grootverdieners uit topcompetities te halen, ook niet als ze gehuurd kunnen worden.
Het stinkt aan alle kanten!

Khraa

Bericht door Khraa » di jan 05, 2010 11:12 am

Het gaat er niet om dat je geen grootverdieners uit topcompetities mag halen. Het gaat om de kwaliteiten van die speler. Ajax scout alleen nutteloze spelers uit topcompetities.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di jan 05, 2010 11:22 am

joey schreef:We zullen het zien, GP. Maar ik zeg je dat het contracteren van spelers als Atouba en Pantelic heel wat duurder is dan Urby een goed contract geven.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ze Urby per se moeten houden. Als er bezuinigd moet worden, moet er bezuinigd worden. Maar begin met NOOIT MEER grootverdieners uit topcompetities te halen, ook niet als ze gehuurd kunnen worden.
Daar ben ik het in grote lijnen mee eens, maar ondertussen zou ik Huntelaar of Babel graag huren, en die vallen ook in die categorie. Evenals een Rijkaard en Stam toendertijd.

Dus ik zou de criteria iets ruimer willen maken: geen grootverdieners uit topcompetities zonder ervaring in de Eredivisie. En meer de eigen jeugd een kans geven, zelfs als die jeugd niet voldoet. Je bent dan tenminste goedkoop uit en met het geld dat je uitspaart kun je spelers als Emanuelson 2 miljoen per jaar betalen, of bijvoorbeeld een Seedorf over de streep trekken. Daar sta ik in principe wel achter.

Wat de scouting betreft: die zou zich meer moeten richten op spelers die er een niveautje lager bovenuit springen, dan op spelers die op een gelijk of hoger niveau net niet voldoen. Ik ben echter bang dat mensen als Oleguer en Pantelic niet gescout zijn, maar noodgrepen zijn omdat het scoutingsapparaat überhaupt niet functioneert. Dat is zeer zorgelijk, en reden des te meer om voorlopig 100% te focussen op de jeugd, zelfs al is die jeugd (nog) niet goed genoeg. Want in een noodgreep schuilt altijd een groot risico.
Ajax!

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 05, 2010 11:31 am

Het gaat om kwaliteit mensen. Fuck al die criteria. We moeten kwaliteit binnenhalen. En of iemand nou homo is, een been mist, iedere dag dronken is, 12 jaar is, 42 jaar is of wat dan ook interesseert helemaal niks.
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 05, 2010 11:39 am

Sportwereld schreef:Emanuelson en Ajax schorten gesprek over langer contract op

AMSTERDAM - Ajax en Urby Emanuelson hebben de gesprekken over contractverlenging opgeschorst. Oorzaak is een meningsverschil tussen de club en de zaakwaarnemer van de speler. Ajax heeft Emanuelson twee aanbiedingen gedaan. Bij de een kan de speler profiteren van een premiestelsel, bij de ander is het basissalaris hoger.
Het contract van Emanuelson loopt pas over anderhalf jaar af, hij behoort bij Ajax van de Nederlandse spelers, tot de grootverdieners van de club. Na een mindere periode is Emanuelson bezig aan een uitstekend seizoen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 05, 2010 11:40 am

Basissalaris hoger maar nog steeds lager dan hij nu verdient...
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » di jan 05, 2010 12:09 pm

Waar staat dat ?.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 05, 2010 12:13 pm

Voetbalzone. Een uitgebreider stukje dan hierboven.
IK GELOOF!!!!!!

goodfella

Bericht door goodfella » di jan 05, 2010 12:17 pm

Khraa schreef:Het gaat er niet om dat je geen grootverdieners uit topcompetities mag halen. Het gaat om de kwaliteiten van die speler. Ajax scout alleen nutteloze spelers uit topcompetities.
Nutteloze spelers uit topcompetities, dat verband zie je hopelijk toch wel? Waarom zou je als 27 jarige international van HSV naar Ajax gaan, terwijl je bij HSV meer verdient, de competitie er beter is en je er ook mee doet om het kampioenschap? Dat is een volstrekt onlogische keuze. De keuze van Zlatan om de Zweedse competitie te ruilen voor de eredivisie is een voorbeeld van een volstrekt logische keuze.

Khraa

Bericht door Khraa » di jan 05, 2010 12:22 pm

Natuurlijk zie ik het verband.

Stam kwam bijvoorbeeld ook uit een grote competitie. Die is elke cent waard geweest (zolang het duurde). Er zijn niet veel nuttige spelers die uit topcompetities naar Ajax komen, maar je moet het nooit helemaal uitsluiten.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 05, 2010 12:23 pm

Precies. Moet je ook geen nieuwe Trabelsi kopen puur omdat in je beleidsplan staat dat backs zelf opgeleid dienen te worden?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 05, 2010 12:27 pm

Khraa schreef:Natuurlijk zie ik het verband.

Stam kwam bijvoorbeeld ook uit een grote competitie. Die is elke cent waard geweest (zolang het duurde). Er zijn niet veel nuttige spelers die uit topcompetities naar Ajax komen, maar je moet het nooit helemaal uitsluiten.
Oké, dan maken we een uitzondering voor Nederlandse topspelers aan het einde van hun carrière. Al moeten we afwachten wat die toevoegen, want ze komen op steeds latere leeftijd terug.

Voor de rest hoef ik geen spelers uit grote competities. Die eisen een topsalaris en als ze er bij nader inzien niet zoveel zin in hebben, zit je ermee.
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » di jan 05, 2010 4:58 pm

Khraa schreef:Emanuelson is 5 wedstrijden per jaar een van de beste voetballers van Ajax. 15 hobbelt hij leuk mee en in de rest van de wedstrijden is hij als een F-je naar vogeltjes aan het kijken.

Ik schrok toen ik las dat hij 1.3 miljoen verdient. Hij mag zijn handen dichtknijpen dat hij zoveel heeft mogen verdienen.

Verkoop hem maar aan Sevilla, Genoa of Tottenham ofzo.
:biggthumpup.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » di jan 05, 2010 6:10 pm

:drecul.gif:

Ik pleit voor Zonneveld, Toppie. Jij ook?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jan 05, 2010 7:15 pm

Misschien moet Urby eens lang in de spiegel kijken.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 05, 2010 7:58 pm

Waarom dat dan? Als ze bij je komen om je contract te verlengen en ze bieden je een lager salaris, dan moet je in de spiegel kijken en het contract ondertekenen? Zou wel erg grappig zijn, want ik weet zeker dat niemand van AT een dergelijke constructie zou ondertekenen. Ha, Neef! Je doet het goed en we praten over contractverlenging. Alstu, 3 ton in het jaar minder! Waarom? Omdat je dat verdient. Je doet het zo goed!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jan 05, 2010 8:03 pm

Ik zou graag weten wat de feiten zijn, dit is alleen de kant vanuit kamp Urby.

Ik mis in ieder geval in de reactie van zijn zaakwaarnemer enig besef van de huidige situatie bij AJAX. Alles wordt benaderd vanuit het smalle zelfbeeld dat Urby blijkbaar heeft. Het voetbal kent een grote crisis, er wordt centraal opgeroepen om te minderen, AJAX doet alles om rond te komen. En als hij nu idd 1.3 miljoen verdient en dat wordt dan wat minder, dan is het nog steeds een bedrag waar ik lang voor moet werken. Misschien ziet hij dat in de spiegel. :biggthumpup.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 05, 2010 8:05 pm

Verder vind ik het gek dat men nu valt over het feit dat Urby al bij de grootverdieners zit. Natuurlijk zit hij al bij de bestbetaalde spelers, zeg. Hadden we dan verwacht dat Siem de Jong, Donald, Anita en Alderweireld evenveel zouden verdienen? Tuurlijk niet. Urby is al jaren basisspeler en valt te verkopen voor luttele miljoenen.
Waarschijnlijk verdienen onze buitenlanders (Gabri, Oleguer, Pantelic, Atouba etc) nog wel wat meer, maar hij zit bij de bestbetaalde Nederlandse spelers inderdaad. Niet meer dan terecht, zeker als je weet dat Stekelenburg een dikke 2 miljoen verdient.

Plaats reactie