Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Na eerder van de daken te hebben geschreeuwd dat de maandagtraining een straftraining is voor het vertoonde spel tegen Vitesse, blijk dat Henkie opeens niet meer weet of dat het wel een straftraining is/was.wimpey schreef:Volledig mee eens. De man is een opportunist, veel te emotioneel. Hij komt na iedere 90 minuten tot andere bevindingen. Vervelend is vooral dat het nooit aan hem ligt en altijd aan een ander. Vind het prima dat ie een straftraining geeft, maar het is toch echt zijn elftal dat een 0-2 voorsprong weggeeft. Vraag me af of de man ook bij zichzelf te rade gaat om na te gaan wat ie zelf fout doet. Vrees echter dat dat niet het geval is, ik heb het gevoel dat deze trainer zichzelf (net als zijn spelers zichzelf) ernstig overschat.Jim schreef: Henk lult maar wat, zoals het hem op dat moment uitkomt.
Het komt er altijd op neer dat tegenslagen aan alles en iedereen zijn te wijten, behalve aan Henk ten Cate. Geen niveau, geen klasse deze man. Een ordinaire straatvechter, meer niet.
Ajax.nlTen Cate kijkt terug en vooruit
Amsterdam, 26 dec 2006
De trainer ontkwam niet aan vragen over de straftraining en de boete die de spelers na de nederlaag tegen Vitesse werden opgelegd. ,,Toch weet ik niet of je de maandagtraining een straftraining moet noemen’’, hield Ten Cate zijn gehoor voor. ,,Vooral als je woensdag speelt, is het normaal dat je de dag na een wedstrijd traint. Het leek me gewoon beter om te trainen dan thuis Kerstmis te vieren.’’
Blij met de punten ...
Grappig dat Blind wel wordt afgemaakt (ook door jou) omdat ie precies hetzelfde deed. namelijk in het openbaar zijn tevredenheid over de selectie uitspreken. Misschien was er toen ook geen geld. En was er net een nieuwe TD die het niet zag zitten dat een trainer het weinige beschikbare geld al voor hem ging besteden?Thomas schreef:Ten derde had Ten Cate moeilijk kunnen beginnen met 'nou, met dit team wordt het niks dit jaar'. Ik kan me nog ene Co herinneren die zo eerlijk was om te zeggen dat we voor een plek bij de eerste 3 of 5 gingen of iets dergelijks en op die manier bij voorbaat al aan een kansloos seizoen begon bij de supporters. Bovendien begin je op die manier niet al te best aan het seizoen met je nieuwe spelersgroep. Hun vertrouwen loopt een deuk op, terwijl er blijkbaar toch niets aan de selectie meer gedaan kon worden vanwege een gebrek aan geld.
I think I lost my fucking headache
Vorig se4izoen zat het iig met de mentaliteit een stuk beter. Dat zou je daar ook uit kunnen concluderen.Raymon schreef: En niet allemaal in de laatste minuut..
Het blijft slappe hap. Een trainer is ervoor om die mentaliteit, dat groepsgevoel, die honger erin te krijgen. Een trainer van Ajax hoeft zijn spelers niet te leren hoe je moet voetballen.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Nou, als je ziet hoeveel wedstrijden onder Blind begonnen met een achterstand waarna er in de laatste 10 minuten de zaak recht getrokken werd dan kun je wel degelijk spreken van een vooruitgang onder TC. Het team speelt gewoon beter. Het heeft alleen ook te maken met nogal wat diepe dalen. En daar komt dan de mentaliteit om de hoek kijken.
Je zou ook eens de verslagen van Ajax.nl moeten lezen van vorig jaar. Daar zit weinig positiefs bij kan ik je vertellen.
Maar laten we TC ook 15 maanden de tijd geven om te laten zien wat hij kan. We weten hoe Blind het in zo'n periode gedaan heeft.
Je zou ook eens de verslagen van Ajax.nl moeten lezen van vorig jaar. Daar zit weinig positiefs bij kan ik je vertellen.
Maar laten we TC ook 15 maanden de tijd geven om te laten zien wat hij kan. We weten hoe Blind het in zo'n periode gedaan heeft.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
-
- AT Toto winner 15/16
- raymon
- Contacteer:
Ajax lijkt ook beter te spelen in de 2de seizoenshelft. Wat dat betreft zou dat alleen maar goed zijn voor Ten Cate :yes:Lucas schreef:Overigens, niet in de reguliere competitie weliswaar, maar Ajax won de eerste helft van 2006 ook twee keer vrij eenvoudig in Heerenveen en in RotterdamRaymon schreef: Feyenoord en Heerenveen worden nu wel gewonnen. En niet allemaal in de laatste minuut..
En verder wil ik natuurlijk geen appelen met peren vergelijken ;)
- raymon
- Contacteer:
Ajax speelt goed en slecht onder Ten Cate. Ajax speelde slecht of matig onder Blind.Jabu schreef:Ajax speelde slecht onder Blind en speelt slecht onder Ten Cate. Meer kan ik er niet van maken.
Het is nog teveel alles of niets en dat moet eruit.
Hoe dan ook, de wedstrijden tegen de top drie van Nederland werden onder Blind eerst verloren (4x), toen gelijkgespeeld (1x) en vervolgens gewonnen (4x). Dat is Progressie.Raymon schreef:Maar laten we TC ook 15 maanden de tijd geven om te laten zien wat hij kan. We weten hoe Blind het in zo'n periode gedaan heeft.
Er was toen wel geld. Namelijk het geld van Huntelaar, en ook Ogararu, Stam, en Perez kostten geld hoor. Blind vond zijn selectie goed genoeg. Ten Cate liet een paar keer weten er nog een 'type Gabri' (zo noemde hij het toch?) te willen halen, alleen had ie het geld niet.Grappig dat Blind wel wordt afgemaakt (ook door jou) omdat ie precies hetzelfde deed. namelijk in het openbaar zijn tevredenheid over de selectie uitspreken. Misschien was er toen ook geen geld. En was er net een nieuwe TD die het niet zag zitten dat een trainer het weinige beschikbare geld al voor hem ging besteden?
Toch iets anders...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Dat vind ik ook. Ik zie Ajax af en toe best aardig voetballen. De eerste helft tegen PSV was zelfs uitstekend. Alleen mist dit team het vermogen om door te drukken, om de tegenstander af te maken. Hoe dat komt? Je kunt er allerlei verklaringen voor bedenken, van een slechte conditie tot gemakzucht.Raymon schreef:Ajax speelt goed en slecht onder Ten Cate. Ajax speelde slecht of matig onder Blind.
Het is nog teveel alles of niets en dat moet eruit.
Het stinkt aan alle kanten!
Er is volgens jou niemand weggegaan afgelopen jaar? Er zijn volgens mij een stuk of 10 spelers vertrokken, waarvan een aantal nog wel wat heeft opgeleverd. DE selectie is nu uiteindelijk iets ingekrompen.Mr. Ajax schreef:Er was toen wel geld. Namelijk het geld van Huntelaar, en ook Ogararu, Stam, en Perez kostten geld hoor. Blind vond zijn selectie goed genoeg. Ten Cate liet een paar keer weten er nog een 'type Gabri' (zo noemde hij het toch?) te willen halen, alleen had ie het geld niet.Grappig dat Blind wel wordt afgemaakt (ook door jou) omdat ie precies hetzelfde deed. namelijk in het openbaar zijn tevredenheid over de selectie uitspreken. Misschien was er toen ook geen geld. En was er net een nieuwe TD die het niet zag zitten dat een trainer het weinige beschikbare geld al voor hem ging besteden?
Toch iets anders...
Maar ik begrijp dat het als trainer verstandiger is om te roepen dat er van alles bij moet. Kan het iig nooit aan jou liggen
Ik vind HtC geen Gullit, hoor. Hij wilde er alleen nog een middenvelder bij. In zijn positie zou ik zeker hebben gevraagd om een buitenspeler, want met Rosales en De Mul win je de oorlog niet.Lucas schreef:Maar ik begrijp dat het als trainer verstandiger is om te roepen dat er van alles bij moet. Kan het iig nooit aan jou liggen
Laatst gewijzigd door joey op wo dec 27, 2006 12:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo zwart-wit zat het niet. Blind vroeg ook al in de zomer om een type Cocu of Lerby, maar gaf aan dat die spelers niet gevonden werden.Mr. Ajax schreef:Er was toen wel geld. Namelijk het geld van Huntelaar, en ook Ogararu, Stam, en Perez kostten geld hoor. Blind vond zijn selectie goed genoeg. Ten Cate liet een paar keer weten er nog een 'type Gabri' (zo noemde hij het toch?) te willen halen, alleen had ie het geld niet.
Toch iets anders...
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Een type Cocu, maar dat riepen Adriaanse, Koeman, Blind ook al, so what's new ..Mr. Ajax schreef:Er was toen wel geld. Namelijk het geld van Huntelaar, en ook Ogararu, Stam, en Perez kostten geld hoor. Blind vond zijn selectie goed genoeg. Ten Cate liet een paar keer weten er nog een 'type Gabri' (zo noemde hij het toch?) te willen halen, alleen had ie het geld niet.Grappig dat Blind wel wordt afgemaakt (ook door jou) omdat ie precies hetzelfde deed. namelijk in het openbaar zijn tevredenheid over de selectie uitspreken. Misschien was er toen ook geen geld. En was er net een nieuwe TD die het niet zag zitten dat een trainer het weinige beschikbare geld al voor hem ging besteden?
Toch iets anders...
Blij met de punten ...
Maar wel acht miljoen uitgeven aan Rosenberg en Lindenbergh... :XBertje schreef:Zo zwart-wit zat het niet. Blind vroeg ook al in de zomer om een type Cocu of Lerby, maar gaf aan dat die spelers niet gevonden werden.
Ten Cate kent die luxe niet, het moet nu allemaal op een koopje.
Ja, Arie Ferrari was TD. Blind was niet de enige die die spelers wilde.joey schreef:Maar wel acht miljoen uitgeven aan Rosenberg en Lindenbergh... :XBertje schreef:Zo zwart-wit zat het niet. Blind vroeg ook al in de zomer om een type Cocu of Lerby, maar gaf aan dat die spelers niet gevonden werden.
Ten Cate kent die luxe niet, het moet nu allemaal op een koopje.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Maar dat is al met al dus maar 1 speler. Verder was ten Cate prima tevreden met de selectie en de versterkingen.joey schreef:Ik vind HtC geen Gullit, hoor. Hij wilde er alleen nog een middenvelder bij. In zijn positie zou ik zeker hebben gevraagd om een buitenspeler, want met Rosales en De Mul win je de oorlog niet.Lucas schreef:Maar ik begrijp dat het als trainer verstandiger is om te roepen dat er van alles bij moet. Kan het iig nooit aan jou liggen
5 a 6 miljoen uitgegeven aan spelers die hun carriere bij Ajax beeindigen. Geen trainer voor ten Cate heeft die luxe gekend, hiervoor werd namelijk gekekene of een speler de investering uiteindelijk bij doorverkoop ook weer zou opbrengen. Wat je zegt is dus juist omgekeerdjoey schreef: Ten Cate kent die luxe niet, het moet nu allemaal op een koopje.
Waar halen jullie dat toch vandaan? Tevreden betekent dat het helemaal in orde is. Dat heeft hij nooit aangegeven, zoals Blind dat een jaar eerder ook niet deed. Maarja, Blind werd vorig jaar met onzin aangevallen, dus zou het natuurlijk niet eerlijk zijn dat bij Ten Cate niet te doen.Lucas schreef:Maar dat is al met al dus maar 1 speler. Verder was ten Cate prima tevreden met de selectie en de versterkingen.
:nooo:
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Behalve een bepaalde directeur spelersbeleid. :X ;)Lucas schreef:5 a 6 miljoen uitgegeven aan spelers die hun carriere bij Ajax beeindigen. Geen trainer voor ten Cate heeft die luxe gekend, hiervoor werd namelijk gekekene of een speler de investering uiteindelijk bij doorverkoop ook weer zou opbrengen. Wat je zegt is dus juist omgekeerdjoey schreef: Ten Cate kent die luxe niet, het moet nu allemaal op een koopje.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Komt allemaal goed :
Henkie spreekt ( alweer )
Henkie spreekt ( alweer )
Ten Cate: "Spelers die bij het minste of geringste roepen dat ze weg willen, moeten dat vooral doen. Die kunnen bij ons beter in het tweede voetballen en heel snel een nieuwe club zoeken. Als die is gevonden, is het wegwezen. Ik wil alleen werken met spelers die gemotiveerd zijn.", aldus Ten Cate op de officïële clubsite.
Blij met de punten ...