Hakim Ziyech

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

999

Re: Hakim Ziyech

Bericht door 999 » di dec 18, 2018 5:18 pm

Toch heerst bij met het gevoel dat de minpuntjes van Ziyech behoorlijk zwaar wegen voor de top-clubs want anders was hij toch allang weggeweest Willem ?.
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » di dec 18, 2018 5:20 pm

Hij was ook aardig duur. Dan twijfelen clubs omdat een speler zich internationaal nog niet bewezen heeft.

Dit jaar doet hij dat dus wel. Ziyech gaat een mooie transfer maken.

999

Bericht door 999 » di dec 18, 2018 5:28 pm

Yopii schreef:Hij was ook aardig duur. Dan twijfelen clubs omdat een speler zich internationaal nog niet bewezen heeft.

Dit jaar doet hij dat dus wel. Ziyech gaat een mooie transfer maken.
Doe dan eens een die club kan het worden voor Ziyech gokje ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 18, 2018 5:29 pm

999 schreef:Toch heerst bij met het gevoel dat de minpuntjes van Ziyech behoorlijk zwaar wegen voor de top-clubs want anders was hij toch allang weggeweest Willem ?.
Speelt niet voor niets nog in NL... Je ziet wat 'beste speler eredivisie' waard is, wanneer je vervolgens op een WK weinig laat zien. Roma wilde hem eerst wel, maar daarna toch maar liever niet.

Maar wat ie dit seizoen laat zien bij Ajax zal heel veel twijfel wegnemen. Hoe meer goede spelers hij om zich heen heeft, hoe beter hij speelt.

Nou zal IH er wel weer een :drecul.gif: tegenaan gooien, maar is Ziyech in de vorm van dit seizoen minder dan Müller, Thiago, James?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di dec 18, 2018 9:04 pm

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:Inderdaad, Franse competitie of een laagvlieger uit de Spaanse of Engelse competitie, is max IMO.
Je zou wat vaker Ajax kunnen kijken i.p.v. in je oordeel o.b.v. het verleden te blijven hangen. :eusa_naughty.gif: Een oordeel waarin ik me trouwens redelijk kan vinden.

Ziyech speelde (bijvoorbeeld) tegen Bayern in beide wedstrijden uitstekend. Dat wordt echt wel waargenomen bij clubs op een hoger niveau dan de clubs die jij noemt.

Heeft mentaal t.o.v. vorig seizoen stappen gemaakt, hangt niet de verongelijkte prima-donna uit. Ik geniet van hem dit seizoen, zoals heel Ajax sowieso echt goed om aan te gluren is.
Ik heb hem tegen Benfica en Munchen, tegen PSV gezien en ik zag nog steeds een berg balverlies, schoten, vrije trappen ver onder de maat. Dat hij geweldig is tegen de Graafschap, pfffff who cares. Daartegen staat dat hij als de pass aankomt vaak een goede is, hij ziet het wel maar de uitvoering is vaak niet goed genoeg om bij voorbeeld in de top 8 PL mee te kunnen. Hij werkt hard maar dat is niet genoeg. Verder heeft hij een bijzonder onsympathieke uitstraling is is snel op zijn teentjes getrapt, daar wordt toch ook naar gekenen bij twijfelgevallen.

IMO net te goed voor Ajax maar ook niet heel veel meer.

Laten we kijken waar hij staat over 3 jaar.
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di dec 18, 2018 10:36 pm

Ziyech was, met Onana, de beste Ajacied thuis tegen Bayern. Ik ben er stiekem heel blij mee dat kennelijk de internationale topclubs liggen te tukken en in plaats daarvan de hype Frenkie de Jong in de gaten houden, die veel vaker dan Ziyech fataal balverlies lijdt. Alleen al recent tegen Pec en Bayern.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 18, 2018 10:44 pm

Ach ja, te goed voor Ajax, maar niet goed genoeg voor de top 8 van engeland
I think I lost my fucking headache

Mano

Bericht door Mano » wo dec 19, 2018 8:46 am

Ook ik zie in hem geen speler van een top 8 team. Niet rechtstreeks vanuit Ajax.

Maar wellicht maakt hij nog een stapje in zijn ontwikkeling. Bij Ajax is hij erg vaak doorslaggevend.
Meer dit jaar dan vorig jaar.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii

Bericht door Yopii » wo dec 19, 2018 11:35 am

In Engeland lopen heel wat spelers rond die slechter zijn dan Ziyech. Kom op, zeg.

De absolute top is wellicht te hoog gegrepen voor hem, maar wat daaronder zit kan hij zeker aan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo dec 19, 2018 11:43 am

Yopii schreef:In Engeland lopen heel wat spelers rond die slechter zijn dan Ziyech. Kom op, zeg.
100% waar Yopii. Maar daarom vind ik het zo tegenstrijdig dat jij herhaaldelijk zegt dat menig Ajax speler niets te zoeken heeft in de PL terwijl je tegelijkertijd de PL (en ook de Eredivisie) volstrekt afbrandt.

Het is allemaal niet zo zwart-wit.
In de Premier League is menig back zelfs al minder dan Mazraoui en zelfs dan die Kristensen. Jullie hebben vast wel beelden gezien van de backs van Tottenham tegen PSV en in de laatste PL wedstrijden... man man man :blush.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » wo dec 19, 2018 11:58 am

De PL is een aparte competitie met specifieke eisen. Goede voetballers kunnen er mislukken en matige voetballers kunnen er slagen. Het komt op fysiek, loopvermogen en handelingssnelheid aan. Tactisch inzicht en technische finesse zijn minder belangrijk.

Veel spelers uit de Ajax-school zijn fysiek niet zo sterk, Zelfs voor de grootste talenten geldt dat. Ik zag afgelopen weekend op het youtube-kanaal van Ajax Naci ünüvar spelen, die jongen doet haast niets. Ja, af en toe een mooi steekballetje geven, dan valt iedereen in katzwijm. Dus ja, dat type zal het erg lastig krijgen in Engeland.

Vaak is handelingssnelheid het probleem, dat zag je bijvoorbeeld bij Klaassen. Of Kristensen het daar zou redden weet ik niet, maar het zou zomaar kunnen. De PL heeft inderdaad nogal wat van die spelers. Een back hoeft natuurlijk geen grootste dingen te verzinnen.

Frenkie de Jong zou het denk ik ook lastig krijgen in de PL. Ze zullen proberen hem onder het gras te stoppen. Zijn handelingssnelheid is weliswaar ok, maar hij moet wel blijven bewegen om aan de bal te komen. Dat betekent lopen, lopen, lopen. Kan hij dat fysiek aan? Hij heeft nu al last van pijntjes. Hij kan beter naar Spanje gaan, daar is het tactisch niveau veel beter.

Matthijs de Ligt is gemaakt voor Engeland, die zou daar zeker slagen. Maar ik begrijp dat ze hij juist níet die kant op gaat? Het zal wel Spanje worden voor hem.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo dec 19, 2018 1:13 pm

Yopii schreef:De PL is een aparte competitie met specifieke eisen. Goede voetballers kunnen er mislukken en matige voetballers kunnen er slagen. Het komt op fysiek, loopvermogen en handelingssnelheid aan. Tactisch inzicht en technische finesse zijn minder belangrijk.
Dat laatste is helemaal waar.
Maar dat het enorm specifieke eisen heeft is niet (meer) waar. Er zijn toch scheepsladingen losers in de PL (sub)top beland, als multimiljonair omhoog gevallen (en volgens sommige magazines volledig berooid al hun poen weer kwijt geraakt.)

De basistechniek bij de backs van de Spurs is in ieder schrikbarend. Een speler die mee kan in het tempo maar afwisselt tussen 1 keer raken en eventjes kijken heeft direct meer overzicht. Niet voor niets moet Eriksen nog steeds wekelijks beslissend zijn, terwijl ik hem echt wel beter heb zien spelen dan de fase waar hij nu in zit.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jan 11, 2019 9:10 pm

Misschien ligt er een nieuwe carrière voor hem in het verschiet. Helpt hier vol overgave met het masseren van de kuiten van Richard Witschge:
https://www.youtube.com/watch?v=gJfZP5XNDSs

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 30, 2019 11:11 am

Op twitter vanochtend het bericht dat Dortmund Ziyech onmddellijk wil overnemen. Net ook op twitter dat Ziyech alle Ajaxfoto's van zijn instagram heeft verwijderd. Geen idee of dat klopt

Nihad

Bericht door Nihad » wo jan 30, 2019 11:50 am

Klopt, zijn er af.

Al heeft Ziyech vaker dit soort akties hoor.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Alexander

Bericht door Alexander » wo jan 30, 2019 11:57 am

Echt trots om voor Ajax te spelen he... Maar volgens mij heeft hij die foto's al veel eerder verwijderd. In ieder geval, ik zou hem lekker laten vertrekken.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 30, 2019 12:02 pm

WTF is dit nou?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 30, 2019 12:02 pm

Ajax beste speler.

Echt Ajax om als er eindelijk weer een prachtig elftal staat de boel van binnenuit te laten imploderen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 30, 2019 12:07 pm

LucaS schreef:Op twitter vanochtend het bericht dat Dortmund Ziyech onmddellijk wil overnemen. Net ook op twitter dat Ziyech alle Ajaxfoto's van zijn instagram heeft verwijderd. Geen idee of dat klopt
Dat was toch vorig jaar al? Als ik me niet vergis naar aanleiding van dat incident bij de spelersbus.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 30, 2019 12:15 pm

Sowieso niet laten gaan natuurlijk. Hij heeft volgens mij ook zelf aangegeven het seizoen bij Ajax vol te maken.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 30, 2019 12:19 pm

Je weet natuurlijk niet of de gezegde waarheid van afg maandag dat niet heeft veranderd

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 30, 2019 1:10 pm

LucaS schreef:Je weet natuurlijk niet of de gezegde waarheid van afg maandag dat niet heeft veranderd
Kan het me ook nauwelijks geloven. Maar anders ben je wel echt een uber-loser hoor.

999

Bericht door 999 » wo jan 30, 2019 2:30 pm

Kan ook gewoon wat piss-off berichten zijn van de Franse Media omdat de Jong koos voor Barcelona ...
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jan 30, 2019 8:26 pm

Hij was er vandaag wel gewoon bij in het VUMC.

Mano

Bericht door Mano » do jan 31, 2019 8:26 am

verschillende media geven aan dat Dortmund aan Ziyech trekt. Nog niet de grote MSM.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie