Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 13

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 09, 2008 10:28 pm

Ik vind dat Suarez een boete verdient. 6 gele kaarten is 'een beetje' veel voor een aanvaller.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo nov 09, 2008 10:49 pm

Denk je dat het zou helpen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo nov 09, 2008 11:01 pm

Geef die jongen een verbeterd contract in plaats van een boete.

Vind het zeer twijfelachtig of het een schwalbe was.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 09, 2008 11:43 pm

Heb je Joey weer.Suarez pakt zes gele kaarten voor nop, en voor het proberen het zaakje te besodemieteren t.o.v. je club en dan moet je hem een verlengd contract gaan geven.

Hij moet gewoon stoppen met dat achterlijke gedrag.Anders loopt ie het risico dat ie, net als b.v. met Robben, echt eens een doodschop gaat krijgen ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma nov 10, 2008 12:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma nov 10, 2008 12:17 am

6 gele kaarten voor een aanvaller is in deze fase van de competitie natuurlijk echt te gek. Dan zal er misschien best een dubieuze kaart tussen zitten maar het geeft wel aan dat hij zich beter moet gedragen.

Straks zitten we in de periode waar de prijzen worden verdeeld en dan moet je hem om de week missen vanwege een schorsing. Ik geloof, zeker bij profvoetballers, niet in boetes. Dat heeft namelijk geen enkel effect als je zulke bakken met geld verdient. Maar dit moet echt anders. Dat zal Luis toch ook wel begrijpen?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma nov 10, 2008 7:18 am

Zes gele kaarten voor een aanvaller is te veel, en op zichzelf vind ik ook wel dat Van Basten een punt heeft: het is niet zo heel gek om hem daar eens over aan te spreken. Maar dan moet je hem dus wel aanspreken over bijvoorbeeld die kaart bij Heerenveen (sarcastisch applaudisseren voor de scheids) en dat soort fratsen. Hoe veel heeft hij er nou werkelijk voor schwalbes gekregen, Marco?

Ik vind het heel ongelukkig om naar aanleiding van uitgerekend na dit voorval zo hard over hem te oordelen ("ik sluit een boete niet uit"), want ik vond het echt absoluut geen schwalbe. Het was een ongelukkige struikelpartij, en als je héél erg gaat mierenneuken zou je zelfs kunnen roepen dat het een penalty was, maar Suárez was hier beslist niet bezig een penalty te versieren. Ik vond zijn verontwaardiging terecht, de scheidsrechter vooringenomen en Van Bastens opmerking niet echt handig.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 10, 2008 8:25 am

Nou, als je naar de beelden kijkt, dan zie je dus dat ie weldegelijk uit is om een penaltie te versieren.Ze lieten het gisteravond bij Studio voetbal nog eens een keertje zien.Hoe ie j.l. donderdag ook al als een stervende zwaan probeerde om een penaltie te versieren.En het geluk had dat ie geen gele kaart kreeg.Tegen Sparta deed ie het dunnetjes over ..

Ik vind het trouwens gewoon een klote streek als een speler zoiets flikt.Je besodemietert je collega's, de scheidsrechter en je benadeelt je elftal met al deze zo verkregen kaarten.En dat een scheidsrechter het op een gegeven moment ook niet meer 100% goed ziet en dan maar de gemakkelijkste weg kiest kan ik me best voorstellen.

Jammer is ook dat je een beetje het idee krijgt dat, omdat het Suarez is ( bij zijn karakter zou horen ), je het allemaal maar door de vingers moet zien.Ik vind dat je juist heel duidelijk moet maken dat het afgelopen moet zijn met dat gedukel..

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma nov 10, 2008 9:12 am

Volgens mij heeft Suárez dit seizoen nog geen enkele schwalbe gemaakt. Gisteren niet en in de wedstrijden ervoor ook niet. Maar ja, hij gaat in Nederland niet meer van die reputatie afkomen. Net zoals Zlatan ook alles tegenkreeg als hij omhoog sprong terwijl Elleboog of Hesselink mocht boksen wat-ie wilde. Zie hier de middelmaat van de gemiddelde Hollandse scheids. En het helpt beslist niet als Van Basten dit in het openbaar gaat ondersteunen. Neem een voorbeeld aan Van Gaal en Hiddink en neem je spelers wat meer in bescherming (en handel het vervolgens intern verder af). Dan zul je zien dat ze harder voor je werken en sta jij aan het einde van de rit met die schaal in je klauwen. Weer een typisch voorbeeld waarom Van Basten nog lang geen goede ruiter...ehh coach is.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma nov 10, 2008 9:21 am

Laten we gisteren even rusten, maar als je zegt dat Suarez geen schwalbes meer maakt, heb je donderdag niet gekeken
I think I lost my fucking headache

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma nov 10, 2008 9:23 am

ik heb alle vertrouwen in Luis. oke hij heeft al eerder aangegeven dat schwalbes maken tot het verleden zou moeten behoren en is daar nu weer lekker mee bezig, maar hem werd ook egoìsme verweten. Wie eindigde vorig jaar al hoog in de lijst Assists?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma nov 10, 2008 10:05 am

joey schreef:
Duke schreef:
Van Basten overweegt boete Suarez

AMSTERDAM - Trainer Marco van Basten van Ajax overweegt Luis Suarez een boete op te leggen. De aanvaller van Ajax incasseerde zondag tijdens de thuiswedstrijd tegen Sparta (5-2) alweer zijn zesde gele kaart in deze competitie. ,,Dat is veel en veel te veel'', aldus Van Basten.

Suarez kreeg een gele kaart toen hij over de knie van Kevin Strootman dook. De aanvaller uit Uruguay claimde een strafschop. Scheidsrechter Pol van Boekel sprak van een ,,Schwalbe'' en trok een prent. ,,En volgens mij had de scheidsrechter gelijk'', zei Van Basten.

,,Suarez is ongelooflijk belangrijk voor ons. Hij is bijna bij alle doelpunten betrokken. Maar hij benadeelt ons ook met al die gele kaarten. Nog even en hij is bij iedere gele kaart geschorst. Dat kan niet. We gaan dus weer met hem praten. Ik sluit een boete niet uit.''
www.sportwereld.nl

De verslaggever van Langs de Lijn was er van overtuigd dat het geen schwalbe was, dus zo duidelijk zal het niet geweest zijn.
Inderdaad. Van Basten moet eens leren zijn bek te houden. Hij weet niet eens of de scheidsrechter gelijk had, blijkt uit zijn woorden. Regel zoiets intern, wat heb je aan die stoere praat?
Waar blijkt dat uit zijn woorden? Hij zegt alleen dat de scheidsrechter volgens hem gelijk had. (Ikzelf vond een gele kaart overigens overdreven. Het was geen penalty, maar of dit een penalty was valt over te discussieren. Donderdag was duidelijk een schwalbe.)

Van Basten moet zijn bek houden? Vanwaar al die frustratie, joey? Hij geeft netjes aan dat Suarez belangrijk is, maar teveel kaarten pakt. Lijkt mij toch redelijk te kloppen. Dat 'Ik sluit een boete niet uit' zei hij volgens mij niet zo letterlijk. Een journalist vroeg of Suarez nu een boete zou krijgen, waarop het antwoord was 'Dat sluit ik niet uit'. Volgens mij is het logischer om in deze kritischer naar Suarez te kijken en niet Van Basten de zwarte piet toe te schuiven.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 10, 2008 10:24 am

LouisXIV & co schreef:Volgens mij heeft Suárez dit seizoen nog geen enkele schwalbe gemaakt. Gisteren niet en in de wedstrijden ervoor ook niet. Maar ja, hij gaat in Nederland niet meer van die reputatie afkomen. Net zoals Zlatan ook alles tegenkreeg als hij omhoog sprong terwijl Elleboog of Hesselink mocht boksen wat-ie wilde. Zie hier de middelmaat van de gemiddelde Hollandse scheids. En het helpt beslist niet als Van Basten dit in het openbaar gaat ondersteunen. Neem een voorbeeld aan Van Gaal en Hiddink en neem je spelers wat meer in bescherming (en handel het vervolgens intern verder af). Dan zul je zien dat ze harder voor je werken en sta jij aan het einde van de rit met die schaal in je klauwen. Weer een typisch voorbeeld waarom Van Basten nog lang geen goede ruiter...ehh coach is.
Zlatan alles tegenkreeg omdat ie hoger sprong dan zijn tegenstander ?.Zlatan heeft een periode gehad waar ie bewust bezig was elleboogjes uit te delen.Kan me Van Gaal nog goed herrineren waar ie publieke de " elleboog " van Davids bekritiseerde, dat " dat " uit het spel van Davids moest verdwijnen ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 10, 2008 10:25 am

Jabu schreef:Waar blijkt dat uit zijn woorden? Hij zegt alleen dat de scheidsrechter volgens hem gelijk had.
'Volgens mij' duidt op twijfel. Van Basten kón het niet eens goed zien, want hij zat er een eind vanaf. Ik zat er aanmerkelijk dichterbij en ik wist het niet eens zeker.
Van Basten moet zijn bek houden? Vanwaar al die frustratie, joey? Hij geeft netjes aan dat Suarez belangrijk is, maar teveel kaarten pakt. Lijkt mij toch redelijk te kloppen. Dat 'Ik sluit een boete niet uit' zei hij volgens mij niet zo letterlijk. Een journalist vroeg of Suarez nu een boete zou krijgen, waarop het antwoord was 'Dat sluit ik niet uit'. Volgens mij is het logischer om in deze kritischer naar Suarez te kijken en niet Van Basten de zwarte piet toe te schuiven.
Nee, want zoals Louis terecht zegt, op deze manier bevestigt Van Basten het vooroordeel. Terwijl het inmiddels toch echt een vooroordeel is, want Suarez maakt heus niet meer schwalbes dan andere aanvallers in de eredivisie. Van Basten kan beter dan benadrukken, en dan intern Suarez nog eens aanspreken op zijn gedrag. Als ik hem was zou ik héél zuinig op die jongen zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 10, 2008 10:30 am

joey schreef:
Jabu schreef:Waar blijkt dat uit zijn woorden? Hij zegt alleen dat de scheidsrechter volgens hem gelijk had.
'Volgens mij' duidt op twijfel. Van Basten kón het niet eens goed zien, want hij zat er een eind vanaf. Ik zat er aanmerkelijk dichterbij en ik wist het niet eens zeker.
Van Basten moet zijn bek houden? Vanwaar al die frustratie, joey? Hij geeft netjes aan dat Suarez belangrijk is, maar teveel kaarten pakt. Lijkt mij toch redelijk te kloppen. Dat 'Ik sluit een boete niet uit' zei hij volgens mij niet zo letterlijk. Een journalist vroeg of Suarez nu een boete zou krijgen, waarop het antwoord was 'Dat sluit ik niet uit'. Volgens mij is het logischer om in deze kritischer naar Suarez te kijken en niet Van Basten de zwarte piet toe te schuiven.

Nee, want zoals Louis terecht zegt, op deze manier bevestigt Van Basten het vooroordeel. Terwijl het inmiddels toch echt een vooroordeel is, want Suarez maakt heus niet meer schwalbes dan andere aanvallers in de eredivisie. Van Basten kan beter dan benadrukken, en dan intern Suarez nog eens aanspreken op zijn gedrag. Als ik hem was zou ik héél zuinig op die jongen zijn.
Dit meen je toch echt niet ?.Suarez ligt meer onterecht op de grond dan terecht ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma nov 10, 2008 10:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma nov 10, 2008 10:33 am

Van Basten moet gewoon eerst zelf de beelden bekijken voordat hij zich hierover uit laat. Dan had hij gezien dat Suarez wel degelijk vol op zijn voet geraakt werd en het absoluut geen Swalbe was en dus geen kaart! Van Basten had deze tijd meoten aangrijpen om de zeer zwakke scheidsrechter aan te pakken over het niet durven geven van rode kaarten aan Knol en die Fransman.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 10, 2008 10:37 am

Zlatan Son of God schreef:Van Basten moet gewoon eerst zelf de beelden bekijken voordat hij zich hierover uit laat. Dan had hij gezien dat Suarez wel degelijk vol op zijn voet geraakt werd en het absoluut geen Swalbe was en dus geen kaart! Van Basten had deze tijd meoten aangrijpen om de zeer zwakke scheidsrechter aan te pakken over het niet durven geven van rode kaarten aan Knol en die Fransman.
Hij wordt helemaal niet geraakt op z'n voet ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma nov 10, 2008 10:37 am

Ik heb de beelden ook gezien en volgens mij (moet ik nu ook mijn bek houden?) was er geen enkele reden om te gaan liggen. Ik krijg met terugwerkende kracht steeds meer respect voor Elia.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma nov 10, 2008 10:46 am

Voetske schreef:
Zlatan Son of God schreef:Van Basten moet gewoon eerst zelf de beelden bekijken voordat hij zich hierover uit laat. Dan had hij gezien dat Suarez wel degelijk vol op zijn voet geraakt werd en het absoluut geen Swalbe was en dus geen kaart! Van Basten had deze tijd meoten aangrijpen om de zeer zwakke scheidsrechter aan te pakken over het niet durven geven van rode kaarten aan Knol en die Fransman.
Hij wordt helemaal niet geraakt op z'n voet ..
Absoluut werd hij geraakt op zijn voet!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 10, 2008 10:52 am

Zlatan Son of God schreef:
Voetske schreef:
Zlatan Son of God schreef:Van Basten moet gewoon eerst zelf de beelden bekijken voordat hij zich hierover uit laat. Dan had hij gezien dat Suarez wel degelijk vol op zijn voet geraakt werd en het absoluut geen Swalbe was en dus geen kaart! Van Basten had deze tijd meoten aangrijpen om de zeer zwakke scheidsrechter aan te pakken over het niet durven geven van rode kaarten aan Knol en die Fransman.
Hij wordt helemaal niet geraakt op z'n voet ..
Absoluut werd hij geraakt op zijn voet!
Laat zien dan ..

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma nov 10, 2008 10:55 am

waar was suarez vorige week? Geschorst of wat? Welk team benadeeld Suarez met zijn fopduiken? En wie is daar verantwoordelijk voor?
WIE MOET ER DAN WAT VAN ZEGGEN?

Marco van Basten doet dus niets geks door "zijn grote bek" te openen.

je haat voor van van basten wordt met de dag zieliger, Joey, al denk ik niet dat jij dat kan inzien :aai.gif:

Wat deed de grote baas met Vanenburg? Was dat niet vele malen schunniger? Of lagen je etische waarden toen iets anders?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 10, 2008 10:57 am

Jöhnk schreef:Ik heb de beelden ook gezien en volgens mij (moet ik nu ook mijn bek houden?) was er geen enkele reden om te gaan liggen. Ik krijg met terugwerkende kracht steeds meer respect voor Elia.
Jij mag zeggen wat je wil, jij bent een supporter. Van Basten daarentegen moet nadenken voor hij wat zegt, want zijn uitspraken hebben gevolgen. In dit geval zet hij Suarez opnieuw neer als een duikelaar en aansteller, terwijl hij dat helemaal niet is. Natuurlijk heeft Van Basten de pest in dat Suarez geel pakt, maar wie kan dat wat schelen?

Aangezien wij er hier -na het zien van tv-beelden- niet uitkomen of het een schwalbe was of niet, had Van Basten- die het niet zeker wist en ook geen beelden had gezien- beter een slag om de arm kunnen houden. Nu koos hij op voorhand partij tegen zijn eigen speler, voor de scheidsrechter. Ik weet het niet hoor, maar dat zal niet zo fijn aankomen bij Suarez. Die verwacht waarschijnlijk dat zijn coach hem in bescherming neemt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma nov 10, 2008 11:01 am

Laat jij maar zien dat het niet zo is!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 10, 2008 11:07 am

Zlatan Son of God schreef:Laat jij maar zien dat het niet zo is!
Ja dat dacht ik al.Heb je geen beelden :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma nov 10, 2008 11:10 am

Niet online! Wel op de tv, via eredivisie live!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 10, 2008 11:11 am

joey schreef:
Jöhnk schreef:Ik heb de beelden ook gezien en volgens mij (moet ik nu ook mijn bek houden?) was er geen enkele reden om te gaan liggen. Ik krijg met terugwerkende kracht steeds meer respect voor Elia.
Jij mag zeggen wat je wil, jij bent een supporter. Van Basten daarentegen moet nadenken voor hij wat zegt, want zijn uitspraken hebben gevolgen. In dit geval zet hij Suarez opnieuw neer als een duikelaar en aansteller, terwijl hij dat helemaal niet is. Natuurlijk heeft Van Basten de pest in dat Suarez geel pakt, maar wie kan dat wat schelen?

Aangezien wij er hier -na het zien van tv-beelden- niet uitkomen of het een schwalbe was of niet, had Van Basten- die het niet zeker wist en ook geen beelden had gezien- beter een slag om de arm kunnen houden. Nu koos hij op voorhand partij tegen zijn eigen speler, voor de scheidsrechter. Ik weet het niet hoor, maar dat zal niet zo fijn aankomen bij Suarez. Die verwacht waarschijnlijk dat zijn coach hem in bescherming neemt.
Van Basten schreef:We gaan dus weer met hem praten.
Let vooral op dat WEER ..

Plaats reactie