Ik denk niet dat dat een argument is.wimpey schreef:Hoe verklaar je dan dat die Maguire de duurste verdediger ter wereld gaat worden?
De 'groten' hebben heel goed door dat ze er belang bij hebben dat hun leagues qua geld afsteken tegen de rest. Geld dat bijv. in de PL blijft, is goed voor de PL.
Wat natuurlijk wel meespeelt is dat clubs als Leicester ontzettend rijk zijn en dat voor hen de waarde van 1 extra euro/pond veel minder is dan voor een arme club. Maar ook Ajax zit niet bepaald op een houtje te bijten.
Verder is het een kwestie van vraag en aanbod. Vraag me niet waarom, maar in Engeland is er een heel grote vraag naar Engelse spelers die beter zijn dan gemiddeld. En het aanbod is schaars.

Het verbaast mij ook, maar het is wel de meest actuele referentie. En als Ajax nog even wacht krijgen De Ligt en Juventus ook haast.Die transfer van Felix heeft me ook verbaasd trouwens. Maar Griez had clausule van 130 M en Atletico had blijkbaar haast.
Trouwens, die 130 miljoen (wat was het geworden zonder clausule?) voor Griezmann is ook een referentie. Het geeft aan welke bedragen de topclubs tegenwoordig bereid zijn te betalen voor topversterkingen.