Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yo

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Yo » ma jan 04, 2010 4:52 pm

Harm schreef:
Yo schreef:Wat is wijsheid? Ajax voert een nieuwe koers (lager basissalaris, prestatiebonus bij het behalen van bijv.landstitel), moet ajax dan van deze koers afwijken voor een paar extra centjes in de toekomst met als gevolg dat bij elke contractverlenging geen enkele speler akkoord gaat met het nieuwe beloningssysteem?
Wat ik zelf mis in het verhaal van de zaakwaarnemer van Emanuelson is een stukje begrip voor de situatie bij ajax. Een paar jaar geleden zou zo'n aanbieding misschien een belediging zijn, maar in deze economisch zware tijd kunnen geen topsalarissen meer geboden worden. Spelers moeten daar maar aan wennen en anders gaan ze maar lekker voor de poen ergens anders ballen.
Waarom moet Emanuelson begrip hebben. Hij kan komend jaar of het jaar daarop zonder problemen 3 of 4 miljoen vangen in Engeland of Spanje. Waarom zou je je dan voor minder dan je nu krijgt verbinden aan Ajax?
Ik zou zelf in ieder geval niet tekenen, en nee, ook niet als het om PSV ging.
Ik vind dat je de huidige slechte financiele positie van ajax best mee mag nemen. Bij Feyenoord gaat een van Bronckhorst ook (waarschijnlijk) akkoord met een verlaagde aanbieding.
Uiteraard heeft Emanuelson het volste recht om hier niet mee akkoord te gaan en zelfs meer geld te willen, maar ga dan niet in de media ajax lopen afzeiken.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 04, 2010 4:57 pm

En ik denk dat heel veel clubs uit Engeland en Spanje steeds meer de hand op de knip gaan houden. Portsmouth kan niet eens meer fatsoenlijk de salarissen uit betalen! En in Spanje leeft iedere voetbalclub zowiezo op de pof. Langzaam maar zeker barst de bom en uit voorzorg wordt er niet meer 'zomaar' met miljoenen gesmeten.
Whitey on the moon.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 04, 2010 5:15 pm

Ajax had Urby best een aanbieding kunnen doen waarbij zijn salaris gelijk blijft of zelfs iets hoger wordt, Urby vertegenwoordigt immers transferwaarde. Dat Ajax een lagere aanbieding doet duidt er denk ik op dat Ajax Urby liever kwijt wil, en daar kan ik wel inkomen. Het is nu een goed moment om Emanuelson te verkopen en de vervangers (Sulejmani en Eriksen) staan klaar. Hij wil zelf liever niet als linksback spelen terwijl hij daar op zijn best speelt.

De toon die de zaakwaarnemer aanslaat vind ik echter misplaatst. Hij heeft geen reden om aan het respect van Ajax te twijfelen. Urby levert pas sinds kort waar voor zijn salaris en Urby heeft zich jarenlang bij Ajax mogen ontwikkelen ondanks zijn matige spel. Hij staat bij Ajax in het krijt en hij gaat nu maar mooi terugbetalen. Door een mooie transfer te verdienen of door nog 1-2 jaar zijn contract uit te dienen.

Urby wordt nu trouwens afgeschilderd als iemand die nooit zeurt, maar het tegendeel is natuurlijk waar. Die jongen zeurt al jaren aan één stuk door in de media. Dat verhaal van zijn zaakwaarnemer is typerend voor al die jaren Urby. Ik neem het trouwens een speler niet kwalijk dat hij op een gegeven moment voor het geld kiest en graag een buitenlandse transfer wil maken. Maar mijn begrip houdt op zodra een jochie van 23 over gebrek aan respect begint terwijl daar geen reden voor is. Hij heeft zijn carrière aan Ajax te danken, en moet toch begrijpen dat Ajax geen Engelse salarissen kan betalen. Hij moet dit soort details over de onderhandelingen helemaal niet in de pers brengen. Ga gewoon met Ajax om de tafel zitten en teken een contract of bespreek onder welke voorwaarden je weg mag. Hij zou een voorbeeld moeten nemen aan John Heitinga.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 04, 2010 5:21 pm

Eriksen?????

Ik vind jou niet realistisch. Elke werknemer is op zijn teentjes getrapt als hij merkt dat zijn werkgever niet meer echt prijs stelt op zijn aanwezigheid. Hoe moet Urby dan reageren? Moet hij de vlag uithangen of zo?
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » ma jan 04, 2010 5:37 pm

Misschien zou ie tegen zijn zaakwaarnemer kunnen zeggen dat ie niet zo moet tetteren in de media ?.
Blij met de punten ...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 04, 2010 5:44 pm

Harm schreef:
Yo schreef:Wat is wijsheid? Ajax voert een nieuwe koers (lager basissalaris, prestatiebonus bij het behalen van bijv.landstitel), moet ajax dan van deze koers afwijken voor een paar extra centjes in de toekomst met als gevolg dat bij elke contractverlenging geen enkele speler akkoord gaat met het nieuwe beloningssysteem?
Wat ik zelf mis in het verhaal van de zaakwaarnemer van Emanuelson is een stukje begrip voor de situatie bij ajax. Een paar jaar geleden zou zo'n aanbieding misschien een belediging zijn, maar in deze economisch zware tijd kunnen geen topsalarissen meer geboden worden. Spelers moeten daar maar aan wennen en anders gaan ze maar lekker voor de poen ergens anders ballen.
Waarom moet Emanuelson begrip hebben. Hij kan komend jaar of het jaar daarop zonder problemen 3 of 4 miljoen vangen in Engeland of Spanje. Waarom zou je je dan voor minder dan je nu krijgt verbinden aan Ajax?
Ik zou zelf in ieder geval niet tekenen, en nee, ook niet als het om PSV ging.
Yo spreekt over een gemis aan begrip in het verhaal van de zaakwaarnemer van Urby. Dat ben ik met hem eens. Meer begrip hoeft helemaal niet te betekenen dat Urby moet bijtekenen. Yo zegt toch ook dat Urby dan maar voor de poen ergens anders moet gaan ballen? Daar mag hij voor kiezen, in dat geval zou ik hem niets verwijten. Hij speelt tenslotte al zijn hele leven voor Ajax. Maar kom er dan ook gewoon voor uit dat je voor het geld gaat of hou je mond. Nu wordt Ajax alleen maar zwart gemaakt zonder het kleinste beetje begrip te tonen voor de situatie van Ajax, de club die hem altijd zeer goed behandeld heeft.
joey schreef:Eriksen?????

Ik vind jou niet realistisch. Elke werknemer is op zijn teentjes getrapt als hij merkt dat zijn werkgever niet meer echt prijs stelt op zijn aanwezigheid. Hoe moet Urby dan reageren? Moet hij de vlag uithangen of zo?
Zijn toon in de krant deugt niet. Aan de onderhandelingstafel mag de zaakwaarnemer het hard spelen, maar daarbuiten heeft hij simpelweg zijn bek te houden. En als hij dan toch zo nodig wat te melden heeft, hou het dan simpel bij de feiten, namelijk dat de partijen nog ver verwijderd zijn van elkaar. Maak er niet zo opzichtig een jankverhaaltje van. Ajax toont geen respect en 'echte Ajacied' Urby wil alleen maar dat Ajax aan hem verdient. Yeah right. Die zaakwaarnemer doet dit alleen maar om Ajax slecht af te schilderen en Urby bij het publiek als good guy neer te zetten.

Eriksen omdat Urby ook wel eens als aanvallende middenvelder speelt.
Ajax!

Harm

Bericht door Harm » ma jan 04, 2010 6:06 pm

De zaakwaarnemer zet gewoon alle middelen in om de belangen van zijn cliënt te behartigen. Daar is toch niets vreemds aan, dat gebeurt altijd. Of hebben de zaakwaarnemers van bijvoorbeeld Suarez en Silva het netjes gespeeld?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 04, 2010 6:10 pm

Daarbij, hij mag zeggen wat hij wil. We leven in een vrij land. Die zaakwaarnemer behartigt de belangen van Urby, niet die van Ajax.

999

Bericht door 999 » ma jan 04, 2010 6:11 pm

Héhé, als AJAX zoiets zou doen is de wereld bij jou te klein .. maar nu weer even niet ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 04, 2010 6:13 pm

Die zaakwaarnemer zegt niets onbetamelijks, vind ik.

Bij Ajax gaan de salarissen blijkbaar fors naar beneden.

M..

Bericht door M.. » ma jan 04, 2010 6:17 pm

joey schreef:Die zaakwaarnemer zegt niets onbetamelijks, vind ik.

Wat vind jij nou echt? Dus even niet je 'alles wat Ajax doet is fout'-bril op.. maar moet Ajax nou snijden in de salarissen (dus dat heeft ook gevolgen voor Urby) of moet Ajax toch maar weer omhoog gaan omdat de speler anders gaat typen? Ik ben het zelden met je eens, maar volgens mij vind jij ook dat Ajax te hoge salarissen betaald. Wat moet Ajax nou doen? Toegeven en omhoog met het salaris of voet bij stuk houden?

999

Bericht door 999 » ma jan 04, 2010 6:18 pm

Tja, volgens mij vond jij het not done als zaakwaarnemers of clubs het via de media uit willen vechten .. maar blijkbaar nu wel ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma jan 04, 2010 6:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 04, 2010 6:24 pm

Harm schreef:De zaakwaarnemer zet gewoon alle middelen in om de belangen van zijn cliënt te behartigen. Daar is toch niets vreemds aan, dat gebeurt altijd. Of hebben de zaakwaarnemers van bijvoorbeeld Suarez en Silva het netjes gespeeld?
Ik ben geen liefhebber van dat soort praktijken. Het is respectloos en laten dit soort jongens nou altijd hun mond vol hebben over respect. Alle middelen inzetten duidt meestal op een hevig conflict. Als je meteen al alle middelen inzet, creëer je een conflict. Misschien is dat wel wat het kamp Urby wil... wie zal het zeggen.

Hard onderhandelen hoort erbij, maar ik vind dat je daar niet de pers bij moet inschakelen. Er is immers nog volop ruimte voor een oplossing waarmee beide partijen goed kunnen leven. Het zij bijtekenen, het zij het huidige contract uitdienen, het zij vertrekken naar een andere club en daar bakken met geld binnen harken. Ga gewoon als volwassen mannen aan tafel zitten en zoek een oplossing, in plaats van elkaar zwart te maken in de media.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 04, 2010 6:25 pm

M schreef:

Wat vind jij nou echt? Dus even niet je 'alles wat Ajax doet is fout'-bril op.. maar moet Ajax nou snijden in de salarissen (dus dat heeft ook gevolgen voor Urby) of moet Ajax toch maar weer omhoog gaan omdat de speler anders gaat typen? Ik ben het zelden met je eens, maar volgens mij vind jij ook dat Ajax te hoge salarissen betaald. Wat moet Ajax nou doen? Toegeven en omhoog met het salaris of voet bij stuk houden?
Geen flauw idee. Ik weet niet wat ze Urby aangeboden hebben.

Een club mag een verlaagde aanbieding doen en de speler mag daar ontevreden over zijn.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat een speler laat weten dat hij de aanbieding van zijn club te laag vindt, hoor. Dat hoor je constant. Het hoort allemaal bij het spelletje. Ik vind het ook geen kwestie van uitvechten, want Berkleef zegt niets bijzonders.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 04, 2010 6:37 pm

joey schreef:
M schreef:

Geen flauw idee. Ik weet niet wat ze Urby aangeboden hebben.

Een club mag een verlaagde aanbieding doen en de speler mag daar ontevreden over zijn.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat een speler laat weten dat hij de aanbieding van zijn club te laag vindt, hoor. Dat hoor je constant. Het hoort allemaal bij het spelletje. Ik vind het ook geen kwestie van uitvechten, want Berkleef zegt niets bijzonders.
Dat anderen het ook doen, betekent nog niet dat het erbij hoort, laat staan dat het netjes is. Het zijn trouwens meestal de broodvoetballers uit het buitenland die dit soort middelen inzetten. En vaak dan ook nog als er een conflictsituatie is ontstaan, zoals toen met Suarez bij Groningen. Iemand die is groot geworden bij een club en nog volop in onderhandeling is en altijd met respect is behandeld, zou niet zo hoog van de toren moeten blazen in een blaadje als Sportweek. Aan de onderhandelingstafel mag je best roepen dat je een aanbod belachelijk laag vindt, maar dat nog even dunnetjes over doen in de Sportweek terwijl je nog in onderhandeling bent is een beetje achterbaks.
Ajax!

goodfella

Bericht door goodfella » ma jan 04, 2010 6:42 pm

Dat het salarishuis te fors is, lijkt mij vrij duidelijk. De kosten moeten omlaag. En niet alleen bij Ajax. Reken er maar op dat de absurde salarissen voorgoed voorbij zijn. Dat Emanuelson echter niet de eerste wil zijn die inlevert, lijkt mij ook logisch. En hij wil zeker niet inleveren, terwijl jongens als Oleguer, Sulejmani en Luque nog steeds veel meer verdienen dan Emanuelson. Ajax mag best een bepaalde koers gaan varen, maar dan wel consequent zijn en niet Emanuelson weg jagen en dan straks in juni prutsers als Pantelic en Rommedahl een vet salaris geven. Want die selectiviteit is Ajax niet vreemd.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 04, 2010 6:49 pm

Dan kan Emanuelson nog wel eens van een koude kermis thuiskomen, want Ajax is niet de enige club die haar salarishuis kritisch tegen het licht houdt. Het is Europees gezien een tendens. Neemt niet weg dat Emanuelson in Engeland twee-drie keer zoveel kan verdienen. Ook bij zijn nieuwe club zal hij echter mogelijk iets minder gaan verdienen dan zijn teamgenoten. Eens kijken of meneer dan nog steeds zo hoog van de toren blaast over gebrek aan respect. Vermoedelijk houdt hij dan zijn bek dicht, omdat hij zo blij is dat Ajax wat aan hem heeft kunnen verdienen. En natuurlijk niet omdat hij zijn zin krijgt en meer gaat verdienen dan in Nederland normaal is, ben je gek.
Ajax!

Harm

Bericht door Harm » ma jan 04, 2010 7:04 pm

Jij weet net zo goed als ik dat het minder erg is om 3 à 4 miljoen te verdienen terwijl je teamgenoten misschien 6 à 7 miljoen verdienen, dan 1 miljoen te verdienen als je teamgenoten 2 miljoen verdienen.
Ajax wil het salarishuis verlagen. Prima, dat kan, maar je kunt niet én je salarishuis verlagen én spelers met aflopende contracten tevreden houden. Dan is het gewoon een gevolg dat sommige spelers vertrekken. Maar zeg dat dan eerlijk en ga niet doen alsof er ruimte is om te onderhandelen.
Iemand die is groot geworden bij een club en nog volop in onderhandeling is en altijd met respect is behandeld, zou niet zo hoog van de toren moeten blazen in een blaadje als Sportweek.
Wie zegt dat ze nog volop in onderhandeling zijn? Misschien is het kamp Emanuelson van mening dat dit de enige manier is om onderhandelingsruimte te creëren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 04, 2010 7:09 pm

Er schijnt een vervolgafspraak te zijn.

Emanuelson heeft geen aflopend contract.

Harm

Bericht door Harm » ma jan 04, 2010 7:11 pm

Niemand zegt toch dat er een aflopend contract is? Er wordt gesproken over een contract tot 2011.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 04, 2010 7:14 pm

Giacomo Puccini schreef:Het zijn trouwens meestal de broodvoetballers uit het buitenland die dit soort middelen inzetten.
Alle voetballers zijn broodvoetballers.

Met respect of een gebrek daaraan heeft het allemaal weinig te maken. Urby wil gewoon ene goede deal, zodat hij niet het sukkeltje van de kleedkamer is. Geef hem eens ongelijk.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 04, 2010 7:15 pm

Je wekt de suggestie.
Harm schreef: Prima, dat kan, maar je kunt niet én je salarishuis verlagen én spelers met aflopende contracten tevreden houden. Dan is het gewoon een gevolg dat sommige spelers vertrekken. Maar zeg dat dan eerlijk en ga niet doen alsof er ruimte is om te onderhandelen.

Harm

Bericht door Harm » ma jan 04, 2010 7:18 pm

Ik zeg niet wanneer ze vertrekken hè. Maar dat kan dus aan het einde van dit seizoen zijn voor een laag bedrag, of volgend jaar gratis. De restwaarde van een speler met een jaarsalaris van 1,3 miljoen is niet zo hoog. Een club uit het buitenland wil daar best een gok op wagen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 04, 2010 7:31 pm

Sevilla. :headbang.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » ma jan 04, 2010 8:09 pm

joey schreef:
Giacomo Puccini schreef:Het zijn trouwens meestal de broodvoetballers uit het buitenland die dit soort middelen inzetten.
Alle voetballers zijn broodvoetballers.

Met respect of een gebrek daaraan heeft het allemaal weinig te maken. Urby wil gewoon ene goede deal, zodat hij niet het sukkeltje van de kleedkamer is. Geef hem eens ongelijk.
Emanuelson wil volgend jaar inderdaad niet door Oleguer en Wielaert worden uitgelachen. Want zo gaat dat in het macho wereldje van de voetballerij.

Plaats reactie