Gregory van der Wiel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door joey » ma jun 07, 2010 1:24 pm

Aan dat gedweep doe ik niet mee. VDW is een groot talent, maar hij zal het op het hoogste niveau nog moeten laten zien. Dan wordt hij genadeloos neergesabeld als hij even niet oplet en het gaat fout.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 07, 2010 1:25 pm

Hij is een groot talent, dat vind je geen gedweep?

Verder ben ik het met Enganche eens. Het is de toon die... Eerst kon hij er zogenaamd niets van.

Als wel op elke positie een speler hadden die presteerde als vd Wiel waren we met gemak kampioen geworden.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 07, 2010 1:32 pm

Zo, wanneer heb ik gezegd dat hij er niets van kon????

Wel is hij verdedigend kwetsbaar. Hij is het vaak even kwijt, dat staat hij te pitten of hij is nergens te bekennen. De eredivisie is erg zwak, er zijn hier weinig goede aanvallers. Ik ben toch bang dat VDW het lastig gaat krijgen tegen aanvallers die sluw genoeg zijn om hem in slaap te sussen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 07, 2010 1:33 pm

Daarnaast: het feit dat v/d Wiel in de dekking moest spelen op Ruiz bij dode spelmomenten toont eerder aan dat Ajax amper goede koppers heeft dan dat v/d Wiel geen goede speler is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 07, 2010 1:37 pm

joey schreef:Wel is hij verdedigend kwetsbaar.
Correctie: hij kan NIET verdedigen.

Dat over een verdediger zeggen is hetzelfde als over een keeper zeggen dat hij niet kan keepen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 07, 2010 1:38 pm

Ach Joey heeft ook gewoon ingezien dat Van der Wiel een groeibriljant is. Of hij beter is dan Alves zal het WK wel uitwijzen.

@ Bertje: het toont ook aan dat Van der Wiel nog geen goede kopper is (al kan je weleens een kopduel verliezen) en dat is toch een belangrijk onderdeel van het verdedigen.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 07, 2010 1:54 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Wel is hij verdedigend kwetsbaar.
Correctie: hij kan NIET verdedigen.

Dat over een verdediger zeggen is hetzelfde als over een keeper zeggen dat hij niet kan keepen.
Welnee. Er zijn zoveel backs die verdedigend kwetsbaar zijn. Die compenseren dat met hun spel aan de bal.

Het omgekeerde heb je natuurlijk ook. Verdedigers die niet kunnen voetballen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jun 07, 2010 2:03 pm

Het type voetballer, de aanvallende back, is behoorlijk veel gevraagd. Ik denk dan ook dat hij zeker bij een grote club terecht gaat komen.

Als Barcelona concreet zou worden is hij natuurlijk vertrokken. Die gasten doen in hun vrije tijd volgens mij niet veel anders dan met Barcelona spelen op de playstation. Dus die club zal dan ook wel met stip op 1 staan op zijn lijstje.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 07, 2010 7:50 pm

VDW is nu al beter dan die Dani Alves. Die doet me denken aan een gepimpte versie van Bruno Silva.

VDW heeft wél inzicht, balcontrole en -beheersing.

Barcelona zou aan VDW een prima speler hebben, waarvoor ze wat mij betreft heel diep in de buidel mogen tasten.

Wat is dat trouwens met Barcelona, ze leiden geen verdediger zelf op. Barcelona is gewoon een koopclub, die af en toe niét koopt. Een opleidingsinstituut is Barcelona toch met de beste wil van de wereld niet te noemen.

Kilroy

Bericht door Kilroy » ma jun 07, 2010 9:55 pm

Schei uit, zeg. VDW kan mischien DA's schoenen poetsen. Meer niet.
@ Joey: kwetsbaar zijn is toch wat anders dan niet kunnen, speciaal als die onkunde, zoals met VDW, zo vaak gekoppelt is aan gebrek aan concentratie.
Tegen de Magyars gaf hij een goede voorzet maar het was weer eens geen cross. Het was een diagonaal, die iedereen gewoon misliep (ik geloof 13-14 minuut).
Ik ken hem natuurlijk niet maar hij komt arrogant over en loopt voortdurend te soliciteren, als een schoolmeisje dat op de Prom ontmaagd wil worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 09, 2010 8:49 am

Verdedigen is een state of mind, het zit meer in het hoofd dan in de benen van de speler. Kunnen verdedigen betekent: je op iets kunnen fixeren, de hele wedstrijd 100% geconcentreerd zijn en niet 'het leuk doen' maar op het beslissende moment even staan pitten.
Van der Wiel heeft de aanleg maar niet de mentaliteit. Hij heeft wel eens gezegd dat hij verdedigen eigenlijk niet zo interessant vond. Dat zie je ook af aan zijn spel.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 09, 2010 8:54 am

Hij vindt het leuker om aan te vallen dan te verdedigen. Dat komt omdat hij in de jeugd nooit hoefde te verdedigen. En verdedigen kun je niet leren Joey. Althans, niet op de manier zoals Nesta, Cannavaro, Stam, Desailly dat konden.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 09, 2010 7:17 pm

Real Madrid schijnt ´m nu ook te willen hebben. Prima zaak, dat drijft de prijs lekker op.

Ik hoop dat VDW naar Madrid gaat. Onder Mourinho leert ie meer dan van die Pep.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 09, 2010 7:19 pm

Maar hij mag de schoenen van DA nog niet poetsen hoor. :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 09, 2010 7:23 pm

LucaS schreef:Maar hij mag de schoenen van DA nog niet poetsen hoor. :hypocrite.gif:
De schoenen van VDW zijn veel te groot voor DA.

DA is meer het type Bruno Silva. Zou BS niets voor Barcelona zijn? 5 tot 6 miljoen voor VDW bieden, zal wel uit de koker van 'Ajacied' JC zijn gekomen. Ik denk dat ie VDW en Silva door elkaar heeft gehaald. JC is nogal warrig af en toe. :hypocrite.gif:

roelf

Bericht door roelf » do jun 10, 2010 4:46 am

Jöhnk schreef:Ik kan me niet voostellen dat Alves de enige rechtsback is die bij Barcelona rondloopt.
In de jeugd hebben ze Albert Dalmau (18) die beter kan worden dan Dani Alves, zelfde soort speler, beter overzicht en Martin Montoya (19), een wat meer verdedigende rechtsback, ook een heel groot talent.
Deze twee kunnen dan vertrekken bij een evt. aankoop van Van der Wiel, als backup van Alves. Alves is nu 27, kan dit nog wel een jaar of 4 volhouden, tenzij hij inderdaad vertrekt. In dat geval zie ik een club als Barcelona ook niet een Van der Wiel voor de basis aantrekken.
Maar goed, Madrid wil hem nu ook hebben dus...

Toppie

Bericht door Toppie » do jun 10, 2010 8:04 am

'Ook Real Madrid zou belangstelling hebben voor Van der Wiel'
Volgens Marca zou Naast Barcelona ook Real Madrid belangstelling hebben voor Gregory van der Wiel. Mourinho zou de rechtsback van Ajax als kandidaat zien bij zijn nieuwe club mocht Real Madrid er niet in slagen Maicon weg te halen bij Inter. Op de interesse van Barcelona zou Van der Wiel tegen Marca hebben gezegd daarvan te weten, maar zich nu eerst te concentreren op Oranje
Zonder van der Wiel kunnen we het nog redden, dus voor een groot bedrag verkopen dan kunnen we Daley daar neerzetten of Anita en nog een spits halen. 1 ding is zeker Gregory gaat dit seizoen weg. Suarez is onze keyplayer

Lionel

Bericht door Lionel » do jun 10, 2010 8:51 am

wimpey schreef:
LucaS schreef:Maar hij mag de schoenen van DA nog niet poetsen hoor. :hypocrite.gif:
De schoenen van VDW zijn veel te groot voor DA.

DA is meer het type Bruno Silva. Zou BS niets voor Barcelona zijn? 5 tot 6 miljoen voor VDW bieden, zal wel uit de koker van 'Ajacied' JC zijn gekomen. Ik denk dat ie VDW en Silva door elkaar heeft gehaald. JC is nogal warrig af en toe. :hypocrite.gif:
Wimpey, kijk je weleens naar wedstrijden van Barca?
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jun 10, 2010 10:42 am

roelf_schepers schreef:
Jöhnk schreef:Ik kan me niet voostellen dat Alves de enige rechtsback is die bij Barcelona rondloopt.
In de jeugd hebben ze Albert Dalmau (18) die beter kan worden dan Dani Alves, zelfde soort speler, beter overzicht en Martin Montoya (19), een wat meer verdedigende rechtsback, ook een heel groot talent.
Deze twee kunnen dan vertrekken bij een evt. aankoop van Van der Wiel, als backup van Alves. Alves is nu 27, kan dit nog wel een jaar of 4 volhouden, tenzij hij inderdaad vertrekt. In dat geval zie ik een club als Barcelona ook niet een Van der Wiel voor de basis aantrekken.
Maar goed, Madrid wil hem nu ook hebben dus...
Kunnen we niet 1 van die jeugdspelers in de deal betrekken?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » do jun 10, 2010 11:01 am

Vorig jaar speelde toch een jeugdspeler in de uitwedstrijd tegen Atletico?
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 10, 2010 12:53 pm

Laat Barcelona en Real Madrid maar flink ruzie maken om Gregory. Stukje marktwerking!

Ik zou een transfer van V.d.Wiel wel erg jammer vinden want die jongen is belangrijk voor Ajax. Maar dit is nu eenmaal onze positie dus dan moet hij maar zoveel mogelijk euro's opleveren.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » do jun 10, 2010 1:28 pm

Hoezo marktwerking? Het blijft gewoon tussen de 12 en 15 miljoen euro. Enige die er wat mee opschiet is Greg.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » do jun 10, 2010 1:37 pm

Natuurlijk niet, zolang van der Wiel beide clubs oke vindt, kan Ajax een akkoord sluiten met de hoogste bieder.

Lionel

Bericht door Lionel » do jun 10, 2010 2:35 pm

Denk het niet.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » do jun 10, 2010 2:38 pm

En waarom niet?

Plaats reactie