Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Lionel » ma jan 04, 2010 10:19 am

Ajax wilt een nieuwe koers varen, prima maar het is wel lastig met bestaande contracten. Jammer dat Urby hiervan de dupe is want het is wel een speler die, als je zijn contract verlengd, straks toch wat gaat opleveren.

Ajax moet dit soort dingen veel slimmer spelen. Verlengen en verkopen.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 04, 2010 10:40 am

Ajaciedjuh schreef:Maar dat wil ook niet zeggen dat ze nu Urby weer een gigantisch contract moeten geven. Een beetje tegenstrijdig met je argumentatie. Ajax heeft geconcludeerd dat het salarishuis uitpuilt en dat daar wat aangedaan moet worden. Nu is Ajax daar mee bezig (weer een positief signaal wat mij betreft) en Urby heeft de pech dat hij 1 van de eerste is, die daar mee te maken krijgt. Als je nu een beleid inzet, moet je daar niet meteen van afwijken.

Wat is er tegenstrijdig aan mijn argumentatie? Ik zeg nergens dat Ajax wat dan ook moet. Ajax mag Urby aanbieden wat het wil. Maar de kans dat Urby wil bijtekenen op deze voorwaarden is natuurlijk niet groot, dat is dan de consequentie.
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » ma jan 04, 2010 10:50 am

Zlatan Son of God schreef:Zeker net zo terleurstellend als de prestaties van urby over de afgelopen 5 jaar.
:worshippy.gif:

@999: wat heeft die jongen misdaan? Het klopt toch dat hij altijd braaf op allerlei posities heeft gespeeld, zonder te zeuren?
Ergens spelen en presteren zijn 2 verschillende dingen zeker voor Urby van mij mag die weg

999

Bericht door 999 » ma jan 04, 2010 10:53 am

joey schreef:Urby heeft toch groot gelijk dat hij onder deze voorwaarden niet wil bijtekenen? Dat zou niemand doen, hoor.

@999: wat heeft die jongen misdaan? Het klopt toch dat hij altijd braaf op allerlei posities heeft gespeeld, zonder te zeuren?
Dus als je niet zeurt dan is het goed.Kijk, Joey, ik kan veel zeggen over Suarez maar niet dat ie geen winnaars mentaliteit heeft.Niet dat ie altijd laat zien dat ie wil winen.Al mocht dat van mij wat minder onnodige gele kaarten minder zijn ( voor praten enz. ).

Bij veel spelers heb ik het idee, en Urby is er daar ook een van, dat ze het rewgelmatig wel goed vinden als het waat minder gaat.Dat salaris van 1,3 miljoen ( voor een speler van 23 met echt geen uitzonderloijke kwaliteiten ) komt toch wel op zijn bankrekening.

Eigenlijk is het sowieso al de pan uitgerezen w.b. salarissen.

Nu, blijkbaar vinden ze dat bij AJAX ook.En blijkbaar willen ze daar iets aan gaan doen.En dat is gewoon een goede zaak.

Ik heb vroeger ook nooit iets misdaan, maar werd afgerekend op prestaties op mijn werk .. en daar gaat het toch om .. en die prestaties van Urby zijn echt niet uitzonderlijk hoor ..

Tja, die zaakwaarnemer is, mijn inziens, ook niet al te zeker van zijn zaak.Bijna al zijn argumenten w.b. AJAX laten verdienen, er was ooit een andere club en toen had AJAX kunnen cashen enz. daar hoeft hij zich toch niet druk om te maken, dat pakkie an is voor AJAX ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma jan 04, 2010 10:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 04, 2010 10:53 am

Misschien vinden ze dat bij Ajax ook en doen ze Urby daarom een matige aanbieding?

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 04, 2010 11:14 am

Dat Ajax nu een ander beleid wilt gaan voeren is best. Maar snijd je jezelf niet in de vingers als daardoor Urby gratis weggaat? Urby levert geld op. Verleng zijn contract en verkoop hem in de zomer al!
IK GELOOF!!!!!!

Rooie

Bericht door Rooie » ma jan 04, 2010 11:21 am

Hoeveel verwacht jij dat zo'n jongen opbrengt zonder en met contractverlenging, Rishi (ervan uitgaande dat je hem komende zomer verkoopt)?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 04, 2010 11:43 am

Nou ja, gratis... Hij zal wel vertrekken in de zomer. Misschien wil Jol dat ook.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 04, 2010 11:55 am

Benji schreef:Hoeveel verwacht jij dat zo'n jongen opbrengt zonder en met contractverlenging, Rishi (ervan uitgaande dat je hem komende zomer verkoopt)?
Geen idee. Maar ik neem aan dat hij meer waard is als hij nog een jaar of 3 een contract heeft dan maar een contract van een jaar. Ik las ergens dat clubs bereid waren om miljoenen voor hem neer te leggen. Hoeveel werd er toen geboden?

Het is aan het bestuur om een goede afweging te maken. Maar het is niet logisch om te gaan bezuinigen op een paar ton terwijl je Urby kan verkopen voor een x aantal miljoen.
IK GELOOF!!!!!!

goodfella

Bericht door goodfella » ma jan 04, 2010 12:15 pm

joey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Maar dat wil ook niet zeggen dat ze nu Urby weer een gigantisch contract moeten geven. Een beetje tegenstrijdig met je argumentatie. Ajax heeft geconcludeerd dat het salarishuis uitpuilt en dat daar wat aangedaan moet worden. Nu is Ajax daar mee bezig (weer een positief signaal wat mij betreft) en Urby heeft de pech dat hij 1 van de eerste is, die daar mee te maken krijgt. Als je nu een beleid inzet, moet je daar niet meteen van afwijken.

Wat is er tegenstrijdig aan mijn argumentatie? Ik zeg nergens dat Ajax wat dan ook moet. Ajax mag Urby aanbieden wat het wil. Maar de kans dat Urby wil bijtekenen op deze voorwaarden is natuurlijk niet groot, dat is dan de consequentie.
En dat lijkt mij een volstrekt logische beslissing van Emanuelson. Hij hoort dit seizoen gewoon bij de beste spelers van Ajax en ziet om zich heen vele spelers die niet spelen, maar toch nog meer verdienen dan hij nu verdient. Ik zou mijn contract uitdienen als ik hem was en gewoon voor niets weggaan.

Jol zal Rommedahl overigens wel een goede aanbieding doen. En megaprutser Pantelic gaat ook 1.8 miljoen per jaar krijgen. Let maar op. :smallgrin.gif:

Harm

Bericht door Harm » ma jan 04, 2010 12:20 pm

Ajaciedjuh schreef:
joey schreef:Urby heeft toch groot gelijk dat hij onder deze voorwaarden niet wil bijtekenen? Dat zou niemand doen, hoor.

Dit is een herhaling van zetten. Ooit ging het ook zo met Arveladze. Die vroeg wat Machlas had, maar kreeg dat niet, want Ajax leefde (ook toen) op te grote voet en moest dus bezuinigen. Het verzoek van een speler is in zo'n geval helemaal niet vreemd. Hij heeft lang geleden getekend, alle salarissen overal zijn omhooggegaan en dus verwacht hij een beter contract dan de vorige keer. Inleveren doet niemand graag, en het is natuurlijk niet de schuld van Urby dat Ajax allerlei flutspelers die nooit in het eerste spelen of zullen komen een contract heeft gegeven en daardoor nu op zwart zaad zit.
Maar dat wil ook niet zeggen dat ze nu Urby weer een gigantisch contract moeten geven. Een beetje tegenstrijdig met je argumentatie. Ajax heeft geconcludeerd dat het salarishuis uitpuilt en dat daar wat aangedaan moet worden. Nu is Ajax daar mee bezig (weer een positief signaal wat mij betreft) en Urby heeft de pech dat hij 1 van de eerste is, die daar mee te maken krijgt. Als je nu een beleid inzet, moet je daar niet meteen van afwijken.
Dus Suarez mag ook geen contract van 2 of 2,5 miljoen per jaar krijgen?

Dat je een beleid maakt, betekent niet dat je er niet van af kunt wijken in uitzonderlijke situaties. In dit geval heb je te maken met een speler die gratis of voor heel weinig de deur uitloopt. Door die jongen nu te paaien met een goede aanbieding tekent hij een contract waardoor je aan het einde van dit seizoen een leuke transfersom kunt vragen (10 miljoen ??). Je hoeft Emanuelson dan feitelijk maar een half jaar, of helemaal niet (als je het contract volgend seizoen in laat gaan) dat extra geld te betalen.

Als je nu niets doet dan kost dat je meer omdat hij of gratis of voor een fooi weggaat. Dat is pas kapitaalvernietiging.
Emanuelson is ook niet gek, hij weet dat hij een transferwaarde voor Ajax vertegenwoordigd.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 04, 2010 12:31 pm

Amen!!
IK GELOOF!!!!!!

goodfella

Bericht door goodfella » ma jan 04, 2010 12:43 pm

Klopt, enkel de eigen spelers vertegenwoordigen nog enige waarde. Plus Suarez en in mindere mate de Zeeuw.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 04, 2010 12:51 pm

Jonge spelers kan je een contract laten tekenen met bepaalde clausules en bonussen. Een 'gevestigde' naam als Urby gaat daar natuurlijk niet mee akkoord. Ze denken ook echt niet na he!
IK GELOOF!!!!!!

Yo

Bericht door Yo » ma jan 04, 2010 1:39 pm

Wat is wijsheid? Ajax voert een nieuwe koers (lager basissalaris, prestatiebonus bij het behalen van bijv.landstitel), moet ajax dan van deze koers afwijken voor een paar extra centjes in de toekomst met als gevolg dat bij elke contractverlenging geen enkele speler akkoord gaat met het nieuwe beloningssysteem?
Wat ik zelf mis in het verhaal van de zaakwaarnemer van Emanuelson is een stukje begrip voor de situatie bij ajax. Een paar jaar geleden zou zo'n aanbieding misschien een belediging zijn, maar in deze economisch zware tijd kunnen geen topsalarissen meer geboden worden. Spelers moeten daar maar aan wennen en anders gaan ze maar lekker voor de poen ergens anders ballen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 04, 2010 1:44 pm

Je kan niet van een speler verwachten dat hij zelf akkoord gaat met een lager salaris. Dat doet niemand. En dan met prestaties kun je het salaris gelijktrekken..... DIKKE LUL!
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma jan 04, 2010 1:46 pm

Had gehoord dat zijn zaakwaarnemer vier ton meer vraagt plus een clausule in zijn contract dat ie voor een bepaald bedrag ( navanant dat zijn contract nog duurt ) weg mag ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 04, 2010 1:57 pm

Benieuwd wie er liegt!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 04, 2010 1:58 pm

999 schreef:Had gehoord dat zijn zaakwaarnemer vier ton meer vraagt plus een clausule in zijn contract dat ie voor een bepaald bedrag ( navanant dat zijn contract nog duurt ) weg mag ..
Bron?

Yo

Bericht door Yo » ma jan 04, 2010 2:09 pm

In deze tijd waarin veel clubs bijna omvallen zullen de spelerssarissen omlaag moeten gaan, ook bij ajax.
Dit zal een gewenningsproces zijn.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 04, 2010 2:14 pm

Niet als iemand 'maar' 1,3 miljoen verdient. Dan is er genoeg ruimte om (ergens anders desnoods) meer te verdienen.
IK GELOOF!!!!!!

Rooie

Bericht door Rooie » ma jan 04, 2010 2:33 pm

Zou me overigens niet verbazen als het zo in elkaar steekt:

Oud contract

Salaris --> 1 miljoen euro
Bonus --> 3 ton, vaste bonus, hoe dan ook uitbetaald

Contractaanbieding

Salaris --> 1 miljoen euro
Bonus --> 3/4 ton, variabele bonus op basis prestaties

Bonussen uit het verleden werden hoe dan ook uitbetaald en worden nu door z'n zaakwaarnemer geteld als zijnde vast salaris (in principe werkte het dus ook zo, want je kreeg het hoe dan ook uitbetaald).

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma jan 04, 2010 2:34 pm

'Ik wil dat het uit de jongens zelf komt. En niet omdat we constant lopen te betalen'
Ajax-directeur Rik van den Boog koerst aan op een mentaliteitsverandering binnen de spelersgroep (de Volkskrant)

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 04, 2010 2:42 pm

D_skilled schreef:
'Ik wil dat het uit de jongens zelf komt. En niet omdat we constant lopen te betalen'
Ajax-directeur Rik van den Boog koerst aan op een mentaliteitsverandering binnen de spelersgroep (de Volkskrant)
Haha, hopelijk hebben ze dit niet zo tegen Urby gezegd. :biggrin.gif:

Harm

Bericht door Harm » ma jan 04, 2010 4:09 pm

Yo schreef:Wat is wijsheid? Ajax voert een nieuwe koers (lager basissalaris, prestatiebonus bij het behalen van bijv.landstitel), moet ajax dan van deze koers afwijken voor een paar extra centjes in de toekomst met als gevolg dat bij elke contractverlenging geen enkele speler akkoord gaat met het nieuwe beloningssysteem?
Wat ik zelf mis in het verhaal van de zaakwaarnemer van Emanuelson is een stukje begrip voor de situatie bij ajax. Een paar jaar geleden zou zo'n aanbieding misschien een belediging zijn, maar in deze economisch zware tijd kunnen geen topsalarissen meer geboden worden. Spelers moeten daar maar aan wennen en anders gaan ze maar lekker voor de poen ergens anders ballen.
Waarom moet Emanuelson begrip hebben. Hij kan komend jaar of het jaar daarop zonder problemen 3 of 4 miljoen vangen in Engeland of Spanje. Waarom zou je je dan voor minder dan je nu krijgt verbinden aan Ajax?
Ik zou zelf in ieder geval niet tekenen, en nee, ook niet als het om PSV ging.

Plaats reactie