Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo dec 24, 2006 6:03 pm

Nee, het blijft aankloten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo dec 24, 2006 6:37 pm

brigade zuid schreef:Het gaat NIET beter onder HtC.
gaat ie eruit bij de winterstop of aan het einde van het seizoen :blush:

Investeren en investeren maar resultaat ho maar... Alles en iedereen heeft schuld aan het slechte spel van ajax, maar zelf kritiek... Het lijkt wel alsof er een 2e san marco is geboren. :D
Weer op zoek naar een Interim coach..

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 24, 2006 6:41 pm

Tja, zoals ik al constant roep, als je Blind eruit schopt, zorg dan dat je een toptrainer terughaalt. Dat is niet gebeurd, het is dan ook niet verwonderlijk dat de situatoe nauwelijks verbetert. Hoewel ik blijf vinden dat je meer mag verwachten van de huidige ploeg als je de kwaliteit van de fitte spelers afzet tegen die van de tweede helft vorig seizoen.

3 punten voor op Feyenoord
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » zo dec 24, 2006 6:54 pm

Lucas schreef:Tja, zoals ik al constant roep, als je Blind eruit schopt, zorg dan dat je een toptrainer terughaalt. Dat is niet gebeurd, het is dan ook niet verwonderlijk dat de situatoe nauwelijks verbetert. Hoewel ik blijf vinden dat je meer mag verwachten van de huidige ploeg als je de kwaliteit van de fitte spelers afzet tegen die van de tweede helft vorig seizoen.

Kijk uit Lucas, zodadelijk heb je MHF op je nek die gaat roepen dat je blind bent dat je de progressie niet ziet ...
Blij met de punten ...

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo dec 24, 2006 7:50 pm

ik zie wel progressie hoor. Zoals we tegen AZ en PSV en Vitesse periodes speelden, heb ik met Danny als coach nooit gezien.
Dat een paar aardige (wat beter dan het seizoen ervoor) wedsterijden in het begin van vorig seizoen sommigen nu verBlinden, is voor hen rekening.
k heb de wedstrijden op dvd, dan is dit seizoen hoewel erg wisselvallig (zelfs binnen een match) een enorme verbetering met vorig seizoen (en dat zegt wel wat gezien de diepe dalen ook dit seizoen).

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 24, 2006 8:08 pm

Jansma schreef:ik zie wel progressie hoor. Zoals we tegen AZ en PSV en Vitesse periodes speelden, heb ik met Danny als coach nooit gezien.
Onder Blind zijn er ook wel een paar goede wedstrijden gespeeld en af en toe een bepaalde periode aardig spelen kun je toch nauwelijks progressie noemen. Zowel qua veldspel als qua resultaten zie ik nog weinig progressie.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 8:12 pm

Oh, we spelen dit seizoen (soms) absoluut beter dan vodig jaar, alleen is het natuurlijk nog lang niet goed genoeg.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

MHF

Bericht door MHF » ma dec 25, 2006 3:26 pm

Voetske schreef:
Lucas schreef:Tja, zoals ik al constant roep, als je Blind eruit schopt, zorg dan dat je een toptrainer terughaalt. Dat is niet gebeurd, het is dan ook niet verwonderlijk dat de situatoe nauwelijks verbetert. Hoewel ik blijf vinden dat je meer mag verwachten van de huidige ploeg als je de kwaliteit van de fitte spelers afzet tegen die van de tweede helft vorig seizoen.

Kijk uit Lucas, zodadelijk heb je MHF op je nek die gaat roepen dat je blind bent dat je de progressie niet ziet ...
Altijd lachen met die Voetske. Zo probeer je wat tegenwicht te bieden aan de aanzwellende, ongehoord harde kritiek die hier al vanaf het begin te lezen viel uit zekere hoek en zo word je neergezet als positivo zonder enige vorm van kritiek die alleen maar progressie ziet. Je geeft er andermaal blijk van totaal niks van mijn boodschap te hebben meegekregen maar goed, what's new.
Wat denk je nou Voetske, dat ik gisteren de tweede helft zat te genieten van Ajax? Dat ik zo'n laakbare mentaliteit kan scharen onder de noemer progressie? Natuurlijk niet. Zoals ik al meerdere malen heb aangegeven dat er zat te verbeteren valt op divers vlak. Maar zolang er hier op elke slak zout wordt gelegd, er hardnekkig wordt vastgehouden aan het idee dat we dit gehele seizoen nog geen spatje verbetering hebben gezien en we er goed beschouwd zogenaamd op achteruit zijn gegaan na de voltrokken trainerswissel, zal ik zo nu en dan wat tegengas geven om die strontkar niet te laten ontsporen hier...

Zo, en nu ga ik gezellig kerst vieren Voetske. Jij ook een fijne kerst gewenst. En niet teveel k*nkeren over het feit dat er weer geen sneeuw ligt met kerst, de rollade niet gaar is of dat de piek van de boom scheef staat hè?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

999

Bericht door 999 » ma dec 25, 2006 3:33 pm

MHF schreef:
Voetske schreef:

Altijd lachen met die Voetske. Zo probeer je wat tegenwicht te bieden aan de aanzwellende, ongehoord harde kritiek die hier al vanaf het begin te lezen viel uit zekere hoek en zo word je neergezet als positivo zonder enige vorm van kritiek die alleen maar progressie ziet. Je geeft er andermaal blijk van totaal niks van mijn boodschap te hebben meegekregen maar goed, what's new.
Wat denk je nou Voetske, dat ik gisteren de tweede helft zat te genieten van Ajax? Dat ik zo'n laakbare mentaliteit kan scharen onder de noemer progressie? Natuurlijk niet. Zoals ik al meerdere malen heb aangegeven dat er zat te verbeteren valt op divers vlak. Maar zolang er hier op elke slak zout wordt gelegd, er hardnekkig wordt vastgehouden aan het idee dat we dit gehele seizoen nog geen spatje verbetering hebben gezien en we er goed beschouwd zogenaamd op achteruit zijn gegaan na de voltrokken trainerswissel, zal ik zo nu en dan wat tegengas geven om die strontkar niet te laten ontsporen hier...

Zo, en nu ga ik gezellig kerst vieren Voetske. Jij ook een fijne kerst gewenst. En niet teveel k*nkeren over het feit dat er weer geen sneeuw ligt met kerst, de rollade niet gaar is of dat de piek van de boom scheef staat hè?
Ach, jou neem ik niet meer serieus.De ene tijd lul je zo de andere tijd weer zo.Prettige kerstdagen MHF, en hou je a.u.b. aan je belofte dat je niet meer op mijn posts zou reageren ...
Blij met de punten ...

MHF

Bericht door MHF » di dec 26, 2006 2:46 pm

Voetske schreef:Ach, jou neem ik niet meer serieus.De ene tijd lul je zo de andere tijd weer zo.Prettige kerstdagen MHF, en hou je a.u.b. aan je belofte dat je niet meer op mijn posts zou reageren ...
:withstupid:

De enige met wie ik ooit in een –zinloze- discussie als deze terecht ben gekomen op een forum de afgelopen jaren ben jij. Zoals jou dat wel vaker overkomt. Maar blijf vooral geloven in het feit dat het aan anderen ligt hoor... Je posts zal ik zeker blijven lezen. Mocht ik er iets positiefs uit kunnen optekenen dan weet ik dat Ajax weer dicht tegen totaalvoetbal aan zit en zegevierend door Europa trekt.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

999

Bericht door 999 » di dec 26, 2006 4:23 pm

MHF schreef:
Voetske schreef:Ach, jou neem ik niet meer serieus.De ene tijd lul je zo de andere tijd weer zo.Prettige kerstdagen MHF, en hou je a.u.b. aan je belofte dat je niet meer op mijn posts zou reageren ...
:withstupid:

De enige met wie ik ooit in een –zinloze- discussie als deze terecht ben gekomen op een forum de afgelopen jaren ben jij. Zoals jou dat wel vaker overkomt. Maar blijf vooral geloven in het feit dat het aan anderen ligt hoor... Je posts zal ik zeker blijven lezen. Mocht ik er iets positiefs uit kunnen optekenen dan weet ik dat Ajax weer dicht tegen totaalvoetbal aan zit en zegevierend door Europa trekt.
Goh, voor mij is het toch duidelijk dat alleen jou mening telt, en ik moet die delen want anders is het een zinloze discussie.Daar pas ik dus voor ...
Blij met de punten ...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di dec 26, 2006 6:43 pm

gelezen op VI.nl en ook op ajax.nl :

'Ajax zoekt wellicht naar ander soort spelers'

26/12/2006 17:04

Trainer Henk ten Cate denkt dat Ajax op scherp staat voor het duel van woensdag met Roda JC. 'De spelers weten wat er van ze wordt verwacht: een overwinning. Ik ben ervan overtuigd dat dat gaat gebeuren.'

Ten Cate deed deze voorspelling op een persconferentie van dinsdag. Dat Ajax beide kerstdagen op het trainingsveld stond, wilde de coach geen straf noemen. 'Vooral als je woensdag speelt, is het normaal dat je de dag na de wedstrijd traint. Het leek me gewoon beter om te trainen dan thuis Kerstmis te vieren.'

Toch kon Ten Cate er niet omheen dat Ajax tegen Roda JC anders voor de dag moet komen dan zondag tegen Vitesse, toen de Amsterdammers met 4-2 verloren. 'Feit is dat we na een tegenslag te snel de weg kwijt zijn. Misschien moeten we ons afvragen of de balans in de selectie wel goed is. De club heeft wellicht behoefte aan een ander soort speler. Dat Gabri en Jaap Stam dit seizoen tot de spelers behoren met het hoogste rendement kan geen toeval zijn.'

De rode kaart van Gabri tegen Vitesse bedekte zijn coach met de mantel der liefde. 'Gabri is een speler die zich gaat ergeren aan wat om hem heen gebeurt en zichzelf vervolgens verliest. Overigens zonder kwade intentie, hij wil altijd winnen. Gabri laat zijn ploeggenoten in elk geval niet in de steek.'

De Spaanse middenvelder ontbrak dinsdag overigens op appèl. Hij vierde Kerst in zijn vaderland. 'Gabri heeft zijn excuses aangeboden aan de hele ploeg en zichzelf ook een boete opgelegd. Uiteindelijk trakteert hij de hele selectie op een etentje op zijn kosten. Hij is maandagavond met toestemming naar Spanje vertrokken. Woensdag is hij hier gewoon weer terug.'

-----------------------------------------------------------------------------------

nog meer investeren ?
:blush:

Volgens mij zeiden ze voorgangers toch ook dat er niks mis was met hun selectie :eusa_pray:
Weer op zoek naar een Interim coach..

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di dec 26, 2006 6:47 pm

Als Ten Cate het aandurft om de heilige talenten huisjes van de selectie een flinke schop te geven dan is hij al een veel betere trainer dan Koeman en Blind ooit zullen worden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 26, 2006 6:55 pm

Wat een onzin. Ten Cate kan dus ook gewoon niet voor elkaar krijgen waarvoor de andere trainers werden ontslagen. Ten Cate is niet aangetrokken om alle spelers eruit te schoppen en nieuwe te halen, hij is aangetrokken om met deze selectie een prestatie te leveren
I think I lost my fucking headache

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di dec 26, 2006 7:12 pm

Lucas schreef:Wat een onzin. Ten Cate kan dus ook gewoon niet voor elkaar krijgen waarvoor de andere trainers werden ontslagen. Ten Cate is niet aangetrokken om alle spelers eruit te schoppen en nieuwe te halen, hij is aangetrokken om met deze selectie een prestatie te leveren
Blind vond dat de selectie goed genoeg was en heeft nooit de ballen gehad om harde maatregelen te nemen. Ik ga er van uit dat Ten Cate wel durft door te selecteren.

En het is onzin om te stellen dat je perse resultaat met een selectie moet boeken. Als je selectie op sommige plaatsen tekort komt dan kan dat gewoon niet.

Persoonlijk denk ik dat deze selectie vooral, daar gaan we weer, goede buitenspelers nodig heeft. Dan ontzie je je middenveld, je verdediging en geeft je verschillende opties in de aanval. Je merkt nu al dat Ajax met 1 functionerende buitenspeler (hoe kort dat ook mogen zijn) al veel dreigender kan spelen. En als die niet te vinden zijn dan moet je misschien gaan denken aan een ander systeem. Niet door blijven modderen met spelers die het niveau niet aankunnen.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di dec 26, 2006 7:17 pm

het is veel al jaren duidelijk dat deze team gewoon niet goed genoeg is voor de top in Nederland, laat staan top te zijn en als Ajax te voetballen.
Een coach die dit doorziet, is al een heel end op weg!

999

Bericht door 999 » di dec 26, 2006 7:50 pm

Jansma schreef:het is veel al jaren duidelijk dat deze team gewoon niet goed genoeg is voor de top in Nederland, laat staan top te zijn en als Ajax te voetballen.
Een coach die dit doorziet, is al een heel end op weg!
Met het zelfde gemak kun je naaturrlijk zeggen: Een coach die pas na het vergooien ( en na Vitesse uit ) van een kampioenschap inziet dat deze selectie niet goed genoeg is voor de top in Nederland, laat staan top te zijn en als AJAX te voetballen bij z'n aanstelling wel heel verkeerd de kwaliteiten van deze selectie heeft ingeschat ..
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 26, 2006 7:51 pm

Ten Cate riep al voordat de competitie begon dat deze selectie bepaalde spelers miste.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » di dec 26, 2006 7:59 pm

Bertje schreef:Ten Cate riep al voordat de competitie begon dat deze selectie bepaalde spelers miste.
Dan had is ze moeten halen !!!.HtC is met deze selectie begonnen en toen het redelijk goed ging was ie niet te beroerd om overal te vertellen dat deze selectie goed was .. ik bedoel maar ..
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 26, 2006 7:59 pm

Er was geen geld, Voetske.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 26, 2006 8:00 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:Ten Cate riep al voordat de competitie begon dat deze selectie bepaalde spelers miste.
Dan had is ze moeten halen !!!.HtC is met deze selectie begonnen en toen het redelijk goed ging was ie niet te beroerd om overal te vertellen dat deze selectie goed was .. ik bedoel maar ..
Er was gewoon geen geld meer, Voetske. Ten Cate heeft aangegeven dat hij er graag nog versterkingen bij had gehad maar het was niet meer mogelijk. Dan moet je dus roeien met de riemen die je hebt.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di dec 26, 2006 8:05 pm

Dan had er ook geld moeten zijn. Daar komt bij, hij komt nieuw bij een team, kent nog niet alle ins en outs van alle spelers en weet dus niet precies waar de zwakke plekken zitten. Nu dus wel en ik verwacht dat hij er wat aan gaat proberen te doen.

999

Bericht door 999 » di dec 26, 2006 8:07 pm

Raymon schreef:Dan had er ook geld moeten zijn. Daar komt bij, hij komt nieuw bij een team, kent nog niet alle ins en outs van alle spelers en weet dus niet precies waar de zwakke plekken zitten. Nu dus wel en ik verwacht dat hij er wat aan gaat proberen te doen.
Dan had ie zich moeten plaatsen voor de CL. dan was er geld binnen gekomen.Mij allemaal iets te gemakkelijk.Na Vitesse ziet HtC opeens het licht ..
Blij met de punten ...

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di dec 26, 2006 8:11 pm

Voetske schreef:
Raymon schreef:Dan had er ook geld moeten zijn. Daar komt bij, hij komt nieuw bij een team, kent nog niet alle ins en outs van alle spelers en weet dus niet precies waar de zwakke plekken zitten. Nu dus wel en ik verwacht dat hij er wat aan gaat proberen te doen.
Dan had ie zich moeten plaatsen voor de CL. dan was er geld binnen gekomen.Mij allemaal iets te gemakkelijk.Na Vitesse ziet HtC opeens het licht ..
Fouten worden gemaakt, ook door Ten Cate. Het gaat er mij om wat hij doet om er voor te zorgen dat het team beter wordt. En ik vind dat Ten Cate wel degelijk vooruitgang heeft geboekt maar ook hij is afhankelijk van hoe de spelers zich opstellen in een wedstrijd. En helaas is het duidelijk dat de mentale weerbaarheid van sommige spelers tekort schiet. En daar moet wat aan gedaan worden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 26, 2006 8:14 pm

Voetske schreef:
Dat is dus niet waar. Ten Cate zag al een aantal gebreken voordat het seizoen begon.

Plaats reactie