De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Aristides

Bericht door Aristides » do jul 12, 2007 8:35 pm

Ik heb ook liever twee uitstekende buitenspelers met een actie buitenom en een prachtvoorzet. Spelers die iets meer in teamverband denken, inderdaad. Twee jongens die samen 20 assists leveren op Huntelaar. Maar goed, Ten Cate ziet het aanvalsspel liever anders. Als hij zijn manier met de juiste spelers weet te ontplooien, kan het ook erg goed uitpakken.
Waarom anders? omdat hij De Mul rechtsbuiten zette?

Ik heb de vraag al vaker gesteld, maar welke spelers in Nederland kunnen wat er wordt verlangd? Een of andere Zuid-Amerikaan zegt mij niet zo veel: Rosales werd afgevoerd omdat hij het niet kon, hoewel hij 4-3-3 gewend was enz. Babel, De Mul en Rosenberg hebben in de ogen van de meesten ook niet voldaan als het gaat om de bal pasklaar te leggen voor KJH! Wie kan dat wel?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 12, 2007 8:38 pm

Thomas schreef: goede looplijnen
Dit is je nieuwe stopwoordje, geloof ik. Nu zoals Bertus nog even Suarez met Zlaten (of een brandweerauto met de tuinslang van een banketbakker) vergelijken en dan moet Ajax nog steeds Suarez niet willen halen.
Maar goed, Ten Cate ziet het aanvalsspel liever anders.
Die heeft liever ego's i.p.v. een team, ja. Positiespel van Ajax is om te janken en dat wordt er met Suarez en Nilsson echt niet beter op.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 12, 2007 8:38 pm

Demosthenes schreef:Waarom anders? omdat hij De Mul rechtsbuiten zette?
Ten Cate houdt over het algemeen van beweeglijke, technische spelers voorin. Jongens die kruizen en een soort van georganiseerde chaos creëren
Ik heb de vraag al vaker gesteld, maar welke spelers in Nederland kunnen wat er wordt verlangd?

Ik ken ze niet.
Een of andere Zuid-Amerikaan zegt mij niet zo veel: Rosales werd afgevoerd omdat hij het niet kon, hoewel hij 4-3-3 gewend was enz.
Tsja, dat moet je zelf weten, maar dan gaan we niet ver komen. Rosales speelde bij Newell's niet als rechtsbuiten of in 4-3-3.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 12, 2007 8:41 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: goede looplijnen
Dit is je nieuwe stopwoordje, geloof ik.
Ik houd van slimme spelers. Dus het kan heel goed dat ik dat soort spelers vaak noem, ja.
Die heeft liever ego's i.p.v. een team, ja. Positiespel van Ajax is om te janken en dat wordt er met Suarez en Nilsson echt niet beter op.
Ik vind het positiespel inderdaad niet geweldig, maar het is wel verbeterd. Er zit in ieder geval meer diepgang en iets meer beweging in het spel.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 12, 2007 9:17 pm

Maar hoeveel spelers kunnen we nu nog verwachten? Voor elke speler die weg is een vervanger, dus De Mul, Perez en Babel dat is 3 en Henkie wou er nog een spits bij, dus we kunnen rekening houden met nog 4 aankopen?

Jesse

Bericht door Jesse » do jul 12, 2007 9:18 pm

wimpey schreef:Positiespel van Ajax is om te janken en dat wordt er met Suarez en Nilsson echt niet beter op.
Volgens mij hoop jij echt dat Ajax Nilsson haalt zodat je weer wat te zeiken hebt. Mijn God, waarom moet je hem in vrijwel elke posting noemen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 12, 2007 9:36 pm

Thomas schreef:Ten Cate houdt over het algemeen van beweeglijke, technische spelers voorin. Jongens die kruizen en een soort van georganiseerde chaos creëren
Volgens mij houdt Ten Cate van snelle jongens met een individuele actie. De Mul doet ook niet aan kruizen en die stond er bij Ten Cate ook altijd in. Suárez past overigens ook niet in dat plaatje, want die zoekt altijd de kortste weg naar het doel. Sowieso een speler die, ondanks zijn snelheid en beweeglijkheid, in of dichtbij de zestien wil spelen en zoveel mogelijk verticaal speelt. Steef vergeleek hem eens met Makaay in zijn begintijd en dat is wel treffend.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jul 12, 2007 9:38 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:Ten Cate houdt over het algemeen van beweeglijke, technische spelers voorin. Jongens die kruizen en een soort van georganiseerde chaos creëren
Volgens mij houdt Ten Cate van snelle jongens met een individuele actie. De Mul doet ook niet aan kruizen en die stond er bij Ten Cate ook altijd in. Suárez past overigens ook niet in dat plaatje, want die zoekt altijd de kortste weg naar het doel. Sowieso een speler die, ondanks zijn snelheid en beweeglijkheid, in of dichtbij de zestien wil spelen en zoveel mogelijk verticaal speelt. Steef vergeleek hem eens met Makaay in zijn begintijd en dat is wel treffend.
Van Gaal wilde Makaay ooit heel graag bij Ajax hebben.....

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 12, 2007 9:40 pm

Bertje schreef:
Kruizen bedoelde ik juist in die zin dat een Suarez graag in de spits opduikt maar ook aan de zijkant aanspeelbaar is. Dat hij de kortste weg naar het doel zoekt is duidelijk, maar hij doet veel moeite om aanspeelbaar te zijn.

De Mul stond er inderdaad vaak in, en die past helemaal niet dat profiel, maar zoveel keus had Ten Cate niet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 12, 2007 9:45 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:
Kruizen bedoelde ik juist in die zin dat een Suarez graag in de spits opduikt maar ook aan de zijkant aanspeelbaar is. Dat hij de kortste weg naar het doel zoekt is duidelijk, maar hij doet veel moeite om aanspeelbaar te zijn.

De Mul stond er inderdaad vaak in, en die past helemaal niet dat profiel, maar zoveel keus had Ten Cate niet.
Ik ben niet gek, ik weet wat je bedoelt. Maar Suárez is dus juist geen speler die zich veelvuldig op de vleugels aanbiedt. Je kunt hem vanaf de zijkant opstellen en dan zoekt hij vanaf de zijkant de weg richting het doel, maar het is geen spits die in gaten aan de zijkanten duikt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 12, 2007 9:46 pm

Ok, dat neem ik dan van je aan. Jij hebt hem vast vaker zien spelen dan ik.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr jul 13, 2007 2:20 am

De komende twee, drie weken worden wel de definitieve test voor Van Geel. Een soort eindexamen. Dat hij structuur aanbrengt binnen Ajax en een puike onderhandelaar is weten we nu al, de komende weken moeten aantonen dat hij ook het laatste belangrijke punt van een top-TD beheerst, namelijk het aankoopbeleid wanneer er belangrijke basis-spelers moeten worden vervangen.

Zal Van Geel nu wél buiten de Eredivisie durven kijken of blijken de vrezen van Thomas de waarheid en staart hij zich blind op het eigen land?

Ik ben benieuwd, de komende weken zullen de rest van het seizoen voor een groot deel gaan bepalen, dus spannend is het zeker wel.

gaizka

Bericht door gaizka » vr jul 13, 2007 7:59 am

Scherrer schreef:De komende twee, drie weken worden wel de definitieve test voor Van Geel. Een soort eindexamen. Dat hij structuur aanbrengt binnen Ajax en een puike onderhandelaar is weten we nu al, de komende weken moeten aantonen dat hij ook het laatste belangrijke punt van een top-TD beheerst, namelijk het aankoopbeleid wanneer er belangrijke basis-spelers moeten worden vervangen.

Zal Van Geel nu wél buiten de Eredivisie durven kijken of blijken de vrezen van Thomas de waarheid en staart hij zich blind op het eigen land?

Ik ben benieuwd, de komende weken zullen de rest van het seizoen voor een groot deel gaan bepalen, dus spannend is het zeker wel.
Wat mij betreft heeft hij zich bij AZ al aardig bewezen, iemand die een speler als Schaars weet weg te halen, mooie was dat Vitesse dacht hun huidige middenvelders beter waren.

Bij Willem 2 heeft hij ook jongens als Hypia, Konterman, Galasek, Ramzi Van Gastel (iig de meeste ervan) binnen gehaald, hij heeft er dus zeker wel kijk op.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 13, 2007 12:34 pm

Jesse schreef: Volgens mij hoop jij echt dat Ajax Nilsson haalt zodat je weer wat te zeiken hebt.
Als H&M Nilsson halen, heb ik idd wat te zeiken, ja. Een heleboel zelfs.

Ajax moet i.m.o. geen 'opvolger voor Babel' halen, maar een linksbuiten. Babel en ook Suarez zijn opportunisten en dat soort spelers komt beter tot zijn recht in een systeem met meer ruimte, 4-4-2 dus... Maar goed, Ten Cate geeft al aan dat 4-4-2 een optie is, wanneer er geen geschikte buitenspelers vastgelegd worden. Suarez is geen buitenspeler, dus het kan maar zo dat er met 2 spitsen gespeeld gaat worden. Gebeurde vorig seizoen ook al zeer regelmatig.

Ik zie liever een wat strakker georganiseerd Ajax, dat gericht is op het team i.p.v. op individualisten.

Met al die miljoenen op zak kan Ajax middels een paar goede inkopen als team een enorme stap vooruit zetten. En dat is hard nodig om tot beter voetbal, een beter teamverband en daarmee tot betere prestaties te komen... Ik zou dus liever wat verder kijken dan Suarez en in het team investeren i.p.v. in een 'opvolger voor Babel'.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr jul 13, 2007 12:47 pm

Het enige probleem is, waar vind je hedentendage nog een klassieke buitenspeler?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Aristides

Bericht door Aristides » vr jul 13, 2007 12:50 pm

Raymon schreef:Het enige probleem is, waar vind je hedentendage nog een klassieke buitenspeler?
Goeie vraag :ajaxsmiley.gif: Ik stel die vraag ook vaak, maar ik krijg geen antwoord, de admin wel?

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 13, 2007 1:02 pm

Demosthenes schreef:
Raymon schreef:Het enige probleem is, waar vind je hedentendage nog een klassieke buitenspeler?
Goeie vraag :ajaxsmiley.gif: Ik stel die vraag ook vaak, maar ik krijg geen antwoord, de admin wel?
Jullie krijgen allebei een antwoord!

Een moderne buitenspeler lijkt me beter dan een klassieke buitenspeler... Finidi was geen klassieke buitenspeler, Overmars evenmin, maar ze maakten Ajax als team veel sterker dan het voor hun entree was.

Spelers die als buitenspeler in het Ajax-systeem uit de voeten kunnen zijn er zát, alleen moet een club verder (durven) kijken dan Groningen of Heerenveen. Jelen (Auxerre), Utaka (Rennes), Margairaz (Zürich), Gonzalez (fringe player bij Liverpool).

Verder zal Van Der Zee toch ook wel wat namen in zijn DB hebben, neem ik aan. Is die man naar Ajax gehaald om PSV een hak te zetten of is hij degene die Ajax attendeert op Suarez en Nilsson? Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jul 13, 2007 2:09 pm

wimpey schreef:Maar goed, Ten Cate geeft al aan dat 4-4-2 een optie is, wanneer er geen geschikte buitenspelers vastgelegd worden. Suarez is geen buitenspeler, dus het kan maar zo dat er met 2 spitsen gespeeld gaat worden. Gebeurde vorig seizoen ook al zeer regelmatig.
Ik dacht dat jij je niet zo blind staarde op het systeem? Jij hebt je toch niet gestoord aan de dikke overwinningen met goed voetbal die we vaak haalden met 4-4-2?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jul 13, 2007 2:12 pm

Jij leest wimpeys post volgens mij als een verwijt aan het adres van HTC, maar zo is het niet bedoeld denk ik.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jul 13, 2007 2:16 pm

Ik dacht inderdaad dat hij het zo bedoelde. Zal wel door de algemene tendens komen. :smallgrin.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » vr jul 13, 2007 3:26 pm

Jelen (Auxerre), Utaka (Rennes), Margairaz (Zürich), Gonzalez (fringe player bij Liverpool).
Dank;

Lijkt me voor mij erg moeilijk om op namen te reageren die ik alleen ken van AT. Ik zie nooit Frans, Zwitsers voetbal.

Is die Utaka niet een week geleden of zo van club veranderd?
Komt een Gonzalez naar Ajax? Lijkt me dat Ajax deze speler kent en in een ruil (met bijbetaling) met Babel wel had kunnen betrekken, als die speler zelf maar wil als Ajax en Liverpool willen. Ik denk niet dat Gonzalez komt.

Al met al een paar namen die beschikbaar zijn? Ik begrijp dat het niet de spelers zijn die met een actie iemand kunnen passeren, die spelers willen veel Ajacieden in de veronderstelling dat spelers als Roy en Olsen dat ook hele wedstrijden deden. Ierereen die toen naar Ajax keek weet dat zoiets niet gebeurde.

Ajax is niet bezig met dat soort spelers, zie de aankoop van Bakircioglu, misschien qua manier van spelen te vergelijken met die Zwitser of Fransman.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jul 13, 2007 7:51 pm

Utaka is inderdaad weg bij Rennes. Portsmouth heeft hem gekocht.

Jesse

Bericht door Jesse » za jul 14, 2007 4:19 am

wimpey schreef:
Jesse schreef: Volgens mij hoop jij echt dat Ajax Nilsson haalt zodat je weer wat te zeiken hebt.
Als H&M Nilsson halen, heb ik idd wat te zeiken, ja. Een heleboel zelfs.

Ajax moet i.m.o. geen 'opvolger voor Babel' halen, maar een linksbuiten. Babel en ook Suarez zijn opportunisten en dat soort spelers komt beter tot zijn recht in een systeem met meer ruimte, 4-4-2 dus... Maar goed, Ten Cate geeft al aan dat 4-4-2 een optie is, wanneer er geen geschikte buitenspelers vastgelegd worden. Suarez is geen buitenspeler, dus het kan maar zo dat er met 2 spitsen gespeeld gaat worden. Gebeurde vorig seizoen ook al zeer regelmatig.

Ik zie liever een wat strakker georganiseerd Ajax, dat gericht is op het team i.p.v. op individualisten.

Met al die miljoenen op zak kan Ajax middels een paar goede inkopen als team een enorme stap vooruit zetten. En dat is hard nodig om tot beter voetbal, een beter teamverband en daarmee tot betere prestaties te komen... Ik zou dus liever wat verder kijken dan Suarez en in het team investeren i.p.v. in een 'opvolger voor Babel'.
Begrijp me niet verkeerd. Ik waardeer je bijdrage op AT enorm! Je hebt in mijn ogen meer dan genoeg verstand van voetbal in het algemeen, en helemaal van de Duitse competitie. Maar ik krijg altijd een beetje het gevoel dat je hoopt dat het slecht gaat aflopen voor vooral HtC en ook een beetje MvG, omdat dat de mensen zijn die Blind hebben 'afgezet'. Natuurlijk, ik lees ook je positieve bijdrages over beide mensen, maar het gevoel bekruipt me gewoon af en toe. Helemaal als ik je bijna gretig het gerucht over deze Nilsson zie aannemen en dat vervolgens overal even te noemen. Zit ik er nu helemaal naast, of speelt het vorige seizoen hierbij (een klein beetje) mee?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey

Bericht door wimpey » za jul 14, 2007 9:07 pm

Jesse schreef: Zit ik er nu helemaal naast, of speelt het vorige seizoen hierbij (een klein beetje) mee?
Je zit er helemaal naast.

I.m.o. kan Ajax met het geld van nu een grotere stap zetten door te investeren in spelers die op de buitenposities uit de voeten kunnen i.p.v. in bijv Suarez, die meer een speler voor 4-4-2 is. Volgens mij gaf ik dat in die vorige posting ook aan. :confused.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » za jul 14, 2007 9:31 pm

wimpey schreef:
Jesse schreef: Zit ik er nu helemaal naast, of speelt het vorige seizoen hierbij (een klein beetje) mee?
Je zit er helemaal naast.

I.m.o. kan Ajax met het geld van nu een grotere stap zetten door te investeren in spelers die op de buitenposities uit de voeten kunnen i.p.v. in bijv Suarez, die meer een speler voor 4-4-2 is. Volgens mij gaf ik dat in die vorige posting ook aan. :confused.gif:
Wie moet er dan wel komen?

Plaats reactie