Eyong Enoh

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » zo sep 28, 2008 8:33 pm

Mr. Ajax schreef:Door de lat was het hoor.
Nee hoor, was een prachtredding van Velthuizen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma sep 29, 2008 10:36 am

Hoeladans schreef:
Mr. Ajax schreef:Door de lat was het hoor.
Nee hoor, was een prachtredding van Velthuizen.
Niet allert van Stuntelaar.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma sep 29, 2008 10:58 am

Als wij nu ook al met bijnamen gaan beginnen...

Hij heet gewoon Huntelaar, dus zo wordt hij hier ook genoemd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo okt 01, 2008 6:00 pm

Enoh: 'Als jongetje keek ik op televisie al naar Ajax'
01/10/2008 13:00

In een mum van tijd heeft de onbekende Eyong Enoh zich in het eerste elftal van Ajax gespeeld. Na zijn verrassende debuut in de Klassieker tegen Feyenoord imponeerde de Kameroener als defensieve middenvelder in de thuiswedstrijden tegen FC Utrecht (om de KNVB-Beker) en Vitesse.

Voetbal International vroeg de 22-jarige Enoh naar zijn eerste indrukken van zijn avontuur in de Eredivisie. 'Dit is big news in Kameroen.'

Het moet een onwerkelijke week voor je geweest zijn.
Eyong Enoh: 'Dit is een kleine verrassing, ja. Als je een kans krijgt, moet je die pakken. Dát is de essentie. Maar het gaat allemaal sneller dan ik verwachtte. Ik viel in tegen Feyenoord en speelde daarna twee volledige wedstrijden die we ook nog eens wonnen. Dat is goed voor het team. Ik geniet hiervan, maar wil nog niet te ver vooruitkijken.'

De aanpassing lijkt jou weinig moeite te kosten.
'Het is een voordeel dat ik twee jaar bij Ajax Cape Town heb gespeeld. Daar heerst dezelfde mentaliteit en dezelfde visie. Steven Pienaar geldt nog steeds als voorbeeld voor de jeugd. Ik ben er trots op dat ik dezelfde weg kan gaan. Daarmee hoop ik andere jongens weer aan te moedigen. Ze moeten het idee krijgen dat je het kunt maken in Europa.'

Hoe ben je bij Ajax beland?
'Ik liep stage bij Maccabi Haifa, maar de clubs kwamen er niet uit. Craig Rosslee, mijn coach in Kaapstad, tipte me bij Ajax. Vanaf dat moment ging alles erg snel. Na een korte proefperiode heb ik een tweejarig contract getekend, met een optie voor nog eens twee seizoenen.'

'Voor mij is dit een zeer inspirerende omgeving. Toen ik nog een kleine jongen was, keek ik op televisie al naar Ajax. Vooral de successen in 1995 spraken bij ons tot de verbeelding, omdat Nwankwo Kanu en Finidi George daar een groot aandeel in hadden. Iedereen bewonderde die Afrikaanse spelers enorm. Ik zag wat je kon bereiken als je talent aan een goede instelling koppelde. Nu treed ik in hun voetsporen. Dit is big news in Kameroen.'

En dat voor een man die eigenlijk dokter had willen worden.
'Ik volgde in Kameroen een studie medicijnen. Mijn vader had een goede baan bij de overheid. Hij hamerde op het belang van een gekwalificeerde opleiding. Ik heb dan ook een klein gevecht met hem gevoerd toen ik na twee jaar wilde stoppen om me volledig op het voetbal te kunnen richten. Achteraf is het de juiste beslissing geweest. En nu is mijn vader een supporter geworden.'

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo okt 01, 2008 10:36 pm

O nee, hè. Keek als jongetje al naar Ajax. :excited.gif: :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo okt 01, 2008 10:47 pm

Ook wel een dekbedovertrek van AJAX toch? :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo okt 01, 2008 10:49 pm

En een shirt. :neutral.gif:

:smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do okt 02, 2008 9:43 am

joey schreef:En een shirt. :neutral.gif:

:smallgrin.gif:
Dat zeker. Bij zijn vorige club droeg hij al een Ajaxshirt. :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do okt 02, 2008 9:45 am

Het was dan ook zijn droom om bij Ajax CT te spelen. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za okt 04, 2008 7:23 pm

Voetske schreef:
goodfella schreef:
Voetske schreef: Hoe weet jij dat ?.
Nou, Enoh zal willen voetballen. Denk ik dan zo. Of denk jij van niet? :hypocrite.gif:
Dat zal best, maar om meteen in het diepe worden gegooid tegen Feyenoord ?, maar goed jij kent de speler dus jij zal het wel weten :hypocrite.gif:
Ah, om nog even terug te komen op deze discussie. Jij wil maar niet begrijpend lezen he? Denk je nu echt dat Enoh er een probleem mee heeft dat ie voetbald? Al is ie nog zo slecht, je wilt altijd spelen. Dus de volgende keer be-ter le-zen voets-ke. O-ke?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za okt 04, 2008 7:26 pm

Jöhnk schreef:Bij Trabelsi dacht ik: op stage geweest, 24 jaar, Tunesier, wat komt die hier doen?

Dat gevoel heb ik nu weer.
:hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di okt 07, 2008 4:14 pm

MRI scan showed a little tear in the groin/tissue.

He's out for four, possibly six weeks...

K.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di okt 07, 2008 4:26 pm

Ik vind dit zo frustrerend he, waarom moet iedereen er ineens 6 weken uitliggen? Wat een klotezooi.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di okt 07, 2008 4:51 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 11:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 07, 2008 4:52 pm

Jezus Christus. Dit is echt ongekend, deze blessuregolf. Met name de lengte van de blessures. Stekelenburg, Aissati, Sulejmani, Enoh, ze liggen er allemaal meteen anderhalve maand uit.

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » di okt 07, 2008 4:57 pm

Ik vind het opvallend dat het buiten Stekelenburg allemaal nieuwe spelers zijn die - langdurig - geblesseerd raken (ook Bodul bij Jong Ajax). Nieuwe manier van trainen o.i.d.? Maar misschien is dat wat vergezocht.
Het is in ieder geval om gek van te worden.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di okt 07, 2008 5:20 pm

Dit is echt zware kloten, maar hij is wel makkelijker te vervangen door Gabri, Lindgren, of Anita. Sno zie ik liever niet meer op het middenveld (of verdediging). Sulejmani is bijvoorbeeld veel lastiger te vervangen. We spelen nu met een middenvelder als linksbuiten, en dat is ook nog eens de beste optie.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 07, 2008 10:13 pm

Thomas schreef:Jezus Christus. Dit is echt ongekend, deze blessuregolf. Met name de lengte van de blessures. Stekelenburg, Aissati, Sulejmani, Enoh, ze liggen er allemaal meteen anderhalve maand uit.
Ongekend? Sinds Ajax in de Arena speelt hebben we altijd veel blessures. Kan me haast niet anders herinneren. En zo lang is anderhalve maand niet, ik ben gewend dat een speler die iets heeft meteen een half jaar weg is (Van der Wiel vorig seizoen bijvoorbeeld, en Davids).
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di okt 07, 2008 10:21 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Jezus Christus. Dit is echt ongekend, deze blessuregolf. Met name de lengte van de blessures. Stekelenburg, Aissati, Sulejmani, Enoh, ze liggen er allemaal meteen anderhalve maand uit.
Ongekend? Sinds Ajax in de Arena speelt hebben we altijd veel blessures. Kan me haast niet anders herinneren. En zo lang is anderhalve maand niet, ik ben gewend dat een speler die iets heeft meteen een half jaar weg is (Van der Wiel vorig seizoen bijvoorbeeld, en Davids).
Grappig dat je dat zegt, want behalve Stekelenburg heeft geen van de bovenstaande spelers hun blessures in de Arena opgelopen. :smallgrin.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 07, 2008 10:35 pm

Kan zijn, maar we hebben wel al die blessures sinds we in de Arena spelen. Voor die tijd hadden we nergens last van. Hoe dan ook, blessuregolven gaan en komen, maar normaal gesproken blijven ze een tijdje en komen ze elk seizoen terug.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di okt 07, 2008 10:37 pm

Voor die tijd speelden we 1x per week en 1x in de maand een Europees duel....
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 07, 2008 10:39 pm

Dat lijkt me niet. Ajax haalde toen de finale van de CL.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di okt 07, 2008 10:41 pm

Ze speelden in totaal 13 wedstrijden Joey...dat was incl. de finale. Nu worden ook wat meer interlands e.d. gespeeld... Ik zie ook bij andere teams gewoon veel blessures. Kijk Feyenoord, kijk maar naar de ziekenboeg bij andere clubs. Dat de topclubs daar minder last van lijken te hebben komt omdat zij grotere selecties hebben...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di okt 07, 2008 10:44 pm

Ik ben wel benieuwd hoe het zich bij Feyenoord gaat ontwikkelen met de methode van Verbeek. Gaat die ploeg uiteindelijk fysiek sterker worden en minder last hebben van blessures als hij de tijd krijgt?
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 07, 2008 10:50 pm

Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik vraag me af in hoeverre bepaalde blessures een psychische achtergrond hebben. Het is net alsof spelers die zich niet prettig voelen (Aissati bijvoorbeeld) prompt geblesseerd raken. Misschien is er een verband tussen faalangst en blessures?

Volgens mij telt de competitie nog steeds 34 wedstrijden, Rishi. En toen hadden we meer internationals dan nu.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie