Vito Wormgoor

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 24, 2008 12:24 pm

Ajax heeft in het verleden ook talentvollere jongens buiten de deur gezet vanwege gedragsproblemen, toch?

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » zo aug 24, 2008 12:26 pm

Ja, Luciano Narsingh en Biseswar bijvoorbeeld.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » zo aug 24, 2008 12:26 pm

Vedette-10 schreef:
M schreef:De beslissing om Vito W. eruit te schoppen is juist in team belang. Je laat aan de rest zien dat sommige dingen niet gepikt worden. Er is gewoon geen enkele andere sanctie die gepast zou zijn bij het bestelen van een ploeggenoot of je nou bij de amateurs zit of de champions league wint. Het slachtoffer vindt het misschien vervelend.. maar ik denk dat hij opgelucht is dat die dief in ieder geval niet meer zo makkelijk bij zijn spulletjes kan.

En even voor de duidelijkheid: Vito W. is niet het slachtoffer
Dus iedereen moet zich voorbeeldig gedragen? Ben je dan jezelf, wordt je dan een beter iemand? Ik zou me niet lekker voelen als mijn broer(we hebben het over een familaire(zoals het hoort te zijn) voetbalclub) overdreven zwaar wordt gestraft, dat zou ik niet willen. Ik zou willen dat hij zich verbetert doordat de banden worden aangetrokken. En dat zou een hechte groep zijn.
Er zit een heel groot grijs gebied tussen voorbeeldig gedrag en stelen.
We hebben het trouwens niet over een familiaire voetbalclub, we hebben het over een professionele voetbalclub. De ploeggenoten van Vito W. hoeven niet te boeten omdat pa-lief vergeten is om aan Vito W. te leren dat stelen fout is.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo aug 24, 2008 12:27 pm

Spelers die in ieder geval als talentvol te boek stonden (Zeefuik/Quincy) en ook spelers als Liesdek zijn inderdaad wegens disciplinaire ongeregeldheden weggestuurd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 24, 2008 12:27 pm

Steeds junioren. Quincy bijvoorbeeld. Maar als het echt supertalenten betreft, denken ze wel twee keer na.

Niet eerlijk nee, maar zo gaat dat.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo aug 24, 2008 12:28 pm

Precies. Als je iets dergelijks flikt bij een 'normale' organisatie, dan krijg je ook op staande voet ontslag. Niet meer dan logisch ook.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo aug 24, 2008 12:31 pm

joey schreef:Steeds junioren. Quincy bijvoorbeeld. Maar als het echt supertalenten betreft, denken ze wel twee keer na.

Niet eerlijk nee, maar zo gaat dat.
Heb je dan een voorbeeld van een supertalent waarbij zij anders gehandeld hebben of is dit een veronderstelling van jouw kant?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 24, 2008 12:32 pm

joey schreef:Steeds junioren. Quincy bijvoorbeeld. Maar als het echt supertalenten betreft, denken ze wel twee keer na.

Niet eerlijk nee, maar zo gaat dat.
Je vroeg je af of Ajax spelers als Castillion ook weg zou sturen. Blijkt dus van wel, want destijds hoog ingeschatte talenten als Zeefuik, Biseswar en Narsingh werden ook weggestuurd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 24, 2008 12:34 pm

Jabu schreef:Heb je dan een voorbeeld van een supertalent waarbij zij anders gehandeld hebben of is dit een veronderstelling van jouw kant?
Patrick Kluivert had ook gedragsproblemen, Co Adriaanse wilde hem wegsturen. Dat heeft LVG tegengehouden.

Overigens had Kluivert niet gestolen. Quincy ook niet en Biseswar ook niet. Die jongens waren gewoon lastig.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo aug 24, 2008 12:43 pm

Iedereen die steelt wordt gewoon weggestuurd en dat is gewoon het enige dat je kan doen in zo'n situatie. Ook in het normale leven is dat gewoon: gewoon op staande voet.
Laatst gewijzigd door Anonymous op zo aug 24, 2008 12:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 24, 2008 12:46 pm

Dus jij zou Sulejmani ontslaan?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo aug 24, 2008 12:46 pm

Neefkens schreef:Iedereen die steelt wordt gewoon weggestuurd en dat is gewoon het enige dat je kan doen in zo'n situatie. Ook in het normale leven is dat gewoon: gewoon op staande voet. 3 maanden geleden had ik er nog zo eentje. :blush.gif:
Jij judas, je bent net als Koster/MvB, werkelijk waar onmenselijk.

:hypocrite.gif:

Met stelen ga je ver over de grens van het tolerabele.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo aug 24, 2008 12:48 pm

joey schreef:Dus jij zou Sulejmani ontslaan?
Ja tuurlijk. En een dikke schadeclaim aan de broek.

Zou jij Sulejmani niet ontslaan als hij een mes tussen de ribben van Leonardo steekt? Gaat nergens over. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo aug 24, 2008 12:49 pm

Chelsea heeft hetzelfde gedaan met Mutu.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo aug 24, 2008 12:50 pm

joey schreef:Dus jij zou Sulejmani ontslaan?
Tuurlijk, je kan toch niet anders. Met spijt in het hart, maar hij zou gaan.
En idd een claim aan zijn mooie broekie.
Laatst gewijzigd door Anonymous op zo aug 24, 2008 12:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » zo aug 24, 2008 12:50 pm

Vreemd dat er gekeken wordt naar andere spelers of trainers die het verkeerd aanpakken. Dit gaat over Wormgoor, niet Suljemani, Suarez, Silva, D. Blind of Claassen.

Wormgoor is gewoon een ei, hij moet met zijn jatten van andermans spullen afblijven. En is daar m.i. terecht voor weggestuurd.

En ja, Joey, ik zou Suljemani ook gewoon wegsturen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo aug 24, 2008 12:53 pm

Neefkens schreef:
joey schreef:Dus jij zou Sulejmani ontslaan?
Tuurlijk, je kan toch niet anders. Met spijt in het hart, maar hij zou gaan.
En idd een claim aan zijn mooie broekie.
Ik ben wel benieuwd hoe sterk je juridisch zou staan als je iemand ontslaat vanwege diefstal terwijl je net een fors bedrag hebt overgemaakt voor zijn transfer. Zou je een goede kans maken om dat vervolgens bij de speler in kwestie op te halen?

Met het wegsturen van iemand ben ik het overigens wel eens hoor. Je kunt niet anders. Maar in een extreem geval zou je de club er wel ernstig mee in de problemen kunnen brengen door principieel te zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo aug 24, 2008 12:55 pm

Marillion schreef:
Neefkens schreef:
joey schreef:Dus jij zou Sulejmani ontslaan?
Tuurlijk, je kan toch niet anders. Met spijt in het hart, maar hij zou gaan.
En idd een claim aan zijn mooie broekie.
Ik ben wel benieuwd hoe sterk je juridisch zou staan als je iemand ontslaat vanwege diefstal terwijl je net een fors bedrag hebt overgemaakt voor zijn transfer. Zou je een goede kans maken om dat vervolgens bij de speler in kwestie op te halen?

Met het wegsturen van iemand ben ik het overigens wel eens hoor. Je kunt niet anders. Maar in een extreem geval zou je de club er wel ernstig mee in de problemen kunnen brengen door principieel te zijn.
Het is vergelijkbaar met de Zaak Mutu, de rechter oordeelde dat Chelsea geen andere keus had dan Mutu te ontslaan (door z'n eigen toedoen) en dat hij daarom Chelsea moet compenseren (met vrijwel de gehele transfersom die zij voor hem hebben betaald). Dergelijke spelers spelen dan volgens mij de rest van hun voetbalcarriere geld bij elkaar om die straf af te lossen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo aug 24, 2008 12:56 pm

Chelsea was ook principieel met Mutu en kijk wat daar uit kwam. Dus ja, Ajax kan en moet hier tegen optreden en de betreffende speler in een (civiele?) gerechtelijke procedure het verlies dat een club leidt laten bepalen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo aug 24, 2008 12:59 pm

Wat heeft Ajax er nou aan dat het een Godenzoon(dit geldt voor meer gevallen) wegstuurt door zijn gedrag? Zijn ze onbehandelbaar? Lijkt me heel vaak niet. Als ik dan zie wie er wel niet zijn weggestuurd dan kan ik niet tot een andere conclusie komen dat het onvermogen in de club is. Als die jongens gewoon familiair werden opgevangen dan had Ajax er heel veel plezier van kunnen krijgen. Ongelofelijk dat er ook zoveel mensen zijn die dit goed vinden..

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo aug 24, 2008 1:01 pm

Benji schreef:
Marillion schreef:
Neefkens schreef: Tuurlijk, je kan toch niet anders. Met spijt in het hart, maar hij zou gaan.
En idd een claim aan zijn mooie broekie.
Ik ben wel benieuwd hoe sterk je juridisch zou staan als je iemand ontslaat vanwege diefstal terwijl je net een fors bedrag hebt overgemaakt voor zijn transfer. Zou je een goede kans maken om dat vervolgens bij de speler in kwestie op te halen?

Met het wegsturen van iemand ben ik het overigens wel eens hoor. Je kunt niet anders. Maar in een extreem geval zou je de club er wel ernstig mee in de problemen kunnen brengen door principieel te zijn.
Het is vergelijkbaar met de Zaak Mutu, de rechter oordeelde dat Chelsea geen andere keus had dan Mutu te ontslaan (door z'n eigen toedoen) en dat hij daarom Chelsea moet compenseren (met vrijwel de gehele transfersom die zij voor hem hebben betaald). Dergelijke spelers spelen dan volgens mij de rest van hun voetbalcarriere geld bij elkaar om die straf af te lossen.
Ik vind toch dat er aanzienlijk verschil is met de zaak-Mutu. Bij cocaïne gebruik dupeer je vooral jezelf en bezorg je hooguit je werkgever reputatieschade. Wormgoor dupeert direct zijn werkomgeving.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo aug 24, 2008 1:03 pm

Jabu schreef:
Benji schreef:
Marillion schreef: Ik ben wel benieuwd hoe sterk je juridisch zou staan als je iemand ontslaat vanwege diefstal terwijl je net een fors bedrag hebt overgemaakt voor zijn transfer. Zou je een goede kans maken om dat vervolgens bij de speler in kwestie op te halen?

Met het wegsturen van iemand ben ik het overigens wel eens hoor. Je kunt niet anders. Maar in een extreem geval zou je de club er wel ernstig mee in de problemen kunnen brengen door principieel te zijn.
Het is vergelijkbaar met de Zaak Mutu, de rechter oordeelde dat Chelsea geen andere keus had dan Mutu te ontslaan (door z'n eigen toedoen) en dat hij daarom Chelsea moet compenseren (met vrijwel de gehele transfersom die zij voor hem hebben betaald). Dergelijke spelers spelen dan volgens mij de rest van hun voetbalcarriere geld bij elkaar om die straf af te lossen.
Ik vind toch dat er aanzienlijk verschil is met de zaak-Mutu. Bij cocaïne gebruik dupeer je vooral jezelf en bezorg je hooguit je werkgever reputatieschade. Wormgoor dupeert direct zijn werkomgeving.
Ik bedoel het ook in de zin dat het resultaat hetzelfde is, de club is gedwongen je te ontslaan.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » zo aug 24, 2008 1:13 pm

Vedette-10 schreef:Wat heeft Ajax er nou aan dat het een Godenzoon(dit geldt voor meer gevallen) wegstuurt door zijn gedrag? Zijn ze onbehandelbaar? Lijkt me heel vaak niet. Als ik dan zie wie er wel niet zijn weggestuurd dan kan ik niet tot een andere conclusie komen dat het onvermogen in de club is. Als die jongens gewoon familiair werden opgevangen dan had Ajax er heel veel plezier van kunnen krijgen. Ongelofelijk dat er ook zoveel mensen zijn die dit goed vinden..
Wat een gejank over 'familiair' opvangen en vergelijkingen met het gezinsleven. Een jongen als Vito W. zou schreeuwend blij moeten zijn dat hij bij Ajax mag spelen. Die zou het gewoon niet in zijn stomme kop moeten halen om dingen te doen waarvan hij kan weten dat het kan betekenen dat hij weggeschopt wordt.

Maar nee, in jouw bizarre wereld zou die jongen geknuffeld moeten worden en een middagje schoenen moeten poetsen en sorry zeggen. :kots:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo aug 24, 2008 1:15 pm

Je bent vrijwel nooit gedwongen om iemand af te stoten, je moet je bekommeren. Behalve als het hopeloos is, maar dat is het vaak niet. Mensen worden vaak te vroeg afgeschreven en dat is zonde.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » zo aug 24, 2008 1:16 pm

De club moet duidelijke grenzen stellen over wat wél en wat niet mag.. anders is de kleedkamer straks (in jouw ideale wereld) een dievennest waarin de spelers elkaar niet meer kunnen vertrouwen.

Plaats reactie