Vito Wormgoor
Moderator: mods
Er zit een heel groot grijs gebied tussen voorbeeldig gedrag en stelen.Vedette-10 schreef:Dus iedereen moet zich voorbeeldig gedragen? Ben je dan jezelf, wordt je dan een beter iemand? Ik zou me niet lekker voelen als mijn broer(we hebben het over een familaire(zoals het hoort te zijn) voetbalclub) overdreven zwaar wordt gestraft, dat zou ik niet willen. Ik zou willen dat hij zich verbetert doordat de banden worden aangetrokken. En dat zou een hechte groep zijn.M schreef:De beslissing om Vito W. eruit te schoppen is juist in team belang. Je laat aan de rest zien dat sommige dingen niet gepikt worden. Er is gewoon geen enkele andere sanctie die gepast zou zijn bij het bestelen van een ploeggenoot of je nou bij de amateurs zit of de champions league wint. Het slachtoffer vindt het misschien vervelend.. maar ik denk dat hij opgelucht is dat die dief in ieder geval niet meer zo makkelijk bij zijn spulletjes kan.
En even voor de duidelijkheid: Vito W. is niet het slachtoffer
We hebben het trouwens niet over een familiaire voetbalclub, we hebben het over een professionele voetbalclub. De ploeggenoten van Vito W. hoeven niet te boeten omdat pa-lief vergeten is om aan Vito W. te leren dat stelen fout is.
Je vroeg je af of Ajax spelers als Castillion ook weg zou sturen. Blijkt dus van wel, want destijds hoog ingeschatte talenten als Zeefuik, Biseswar en Narsingh werden ook weggestuurd.joey schreef:Steeds junioren. Quincy bijvoorbeeld. Maar als het echt supertalenten betreft, denken ze wel twee keer na.
Niet eerlijk nee, maar zo gaat dat.
Patrick Kluivert had ook gedragsproblemen, Co Adriaanse wilde hem wegsturen. Dat heeft LVG tegengehouden.Jabu schreef:Heb je dan een voorbeeld van een supertalent waarbij zij anders gehandeld hebben of is dit een veronderstelling van jouw kant?
Overigens had Kluivert niet gestolen. Quincy ook niet en Biseswar ook niet. Die jongens waren gewoon lastig.
Het stinkt aan alle kanten!
Jij judas, je bent net als Koster/MvB, werkelijk waar onmenselijk.Neefkens schreef:Iedereen die steelt wordt gewoon weggestuurd en dat is gewoon het enige dat je kan doen in zo'n situatie. Ook in het normale leven is dat gewoon: gewoon op staande voet. 3 maanden geleden had ik er nog zo eentje.

Met stelen ga je ver over de grens van het tolerabele.
Vreemd dat er gekeken wordt naar andere spelers of trainers die het verkeerd aanpakken. Dit gaat over Wormgoor, niet Suljemani, Suarez, Silva, D. Blind of Claassen.
Wormgoor is gewoon een ei, hij moet met zijn jatten van andermans spullen afblijven. En is daar m.i. terecht voor weggestuurd.
En ja, Joey, ik zou Suljemani ook gewoon wegsturen.
Wormgoor is gewoon een ei, hij moet met zijn jatten van andermans spullen afblijven. En is daar m.i. terecht voor weggestuurd.
En ja, Joey, ik zou Suljemani ook gewoon wegsturen.
Ik ben wel benieuwd hoe sterk je juridisch zou staan als je iemand ontslaat vanwege diefstal terwijl je net een fors bedrag hebt overgemaakt voor zijn transfer. Zou je een goede kans maken om dat vervolgens bij de speler in kwestie op te halen?Neefkens schreef:Tuurlijk, je kan toch niet anders. Met spijt in het hart, maar hij zou gaan.joey schreef:Dus jij zou Sulejmani ontslaan?
En idd een claim aan zijn mooie broekie.
Met het wegsturen van iemand ben ik het overigens wel eens hoor. Je kunt niet anders. Maar in een extreem geval zou je de club er wel ernstig mee in de problemen kunnen brengen door principieel te zijn.
Nil volentibus arduum
Het is vergelijkbaar met de Zaak Mutu, de rechter oordeelde dat Chelsea geen andere keus had dan Mutu te ontslaan (door z'n eigen toedoen) en dat hij daarom Chelsea moet compenseren (met vrijwel de gehele transfersom die zij voor hem hebben betaald). Dergelijke spelers spelen dan volgens mij de rest van hun voetbalcarriere geld bij elkaar om die straf af te lossen.Marillion schreef:Ik ben wel benieuwd hoe sterk je juridisch zou staan als je iemand ontslaat vanwege diefstal terwijl je net een fors bedrag hebt overgemaakt voor zijn transfer. Zou je een goede kans maken om dat vervolgens bij de speler in kwestie op te halen?Neefkens schreef:Tuurlijk, je kan toch niet anders. Met spijt in het hart, maar hij zou gaan.joey schreef:Dus jij zou Sulejmani ontslaan?
Met het wegsturen van iemand ben ik het overigens wel eens hoor. Je kunt niet anders. Maar in een extreem geval zou je de club er wel ernstig mee in de problemen kunnen brengen door principieel te zijn.
-
Wat heeft Ajax er nou aan dat het een Godenzoon(dit geldt voor meer gevallen) wegstuurt door zijn gedrag? Zijn ze onbehandelbaar? Lijkt me heel vaak niet. Als ik dan zie wie er wel niet zijn weggestuurd dan kan ik niet tot een andere conclusie komen dat het onvermogen in de club is. Als die jongens gewoon familiair werden opgevangen dan had Ajax er heel veel plezier van kunnen krijgen. Ongelofelijk dat er ook zoveel mensen zijn die dit goed vinden..
Ik vind toch dat er aanzienlijk verschil is met de zaak-Mutu. Bij cocaïne gebruik dupeer je vooral jezelf en bezorg je hooguit je werkgever reputatieschade. Wormgoor dupeert direct zijn werkomgeving.Benji schreef:Het is vergelijkbaar met de Zaak Mutu, de rechter oordeelde dat Chelsea geen andere keus had dan Mutu te ontslaan (door z'n eigen toedoen) en dat hij daarom Chelsea moet compenseren (met vrijwel de gehele transfersom die zij voor hem hebben betaald). Dergelijke spelers spelen dan volgens mij de rest van hun voetbalcarriere geld bij elkaar om die straf af te lossen.Marillion schreef:Ik ben wel benieuwd hoe sterk je juridisch zou staan als je iemand ontslaat vanwege diefstal terwijl je net een fors bedrag hebt overgemaakt voor zijn transfer. Zou je een goede kans maken om dat vervolgens bij de speler in kwestie op te halen?Neefkens schreef: Tuurlijk, je kan toch niet anders. Met spijt in het hart, maar hij zou gaan.
Ik bedoel het ook in de zin dat het resultaat hetzelfde is, de club is gedwongen je te ontslaan.Jabu schreef:Ik vind toch dat er aanzienlijk verschil is met de zaak-Mutu. Bij cocaïne gebruik dupeer je vooral jezelf en bezorg je hooguit je werkgever reputatieschade. Wormgoor dupeert direct zijn werkomgeving.Benji schreef:Het is vergelijkbaar met de Zaak Mutu, de rechter oordeelde dat Chelsea geen andere keus had dan Mutu te ontslaan (door z'n eigen toedoen) en dat hij daarom Chelsea moet compenseren (met vrijwel de gehele transfersom die zij voor hem hebben betaald). Dergelijke spelers spelen dan volgens mij de rest van hun voetbalcarriere geld bij elkaar om die straf af te lossen.Marillion schreef: Ik ben wel benieuwd hoe sterk je juridisch zou staan als je iemand ontslaat vanwege diefstal terwijl je net een fors bedrag hebt overgemaakt voor zijn transfer. Zou je een goede kans maken om dat vervolgens bij de speler in kwestie op te halen?
Wat een gejank over 'familiair' opvangen en vergelijkingen met het gezinsleven. Een jongen als Vito W. zou schreeuwend blij moeten zijn dat hij bij Ajax mag spelen. Die zou het gewoon niet in zijn stomme kop moeten halen om dingen te doen waarvan hij kan weten dat het kan betekenen dat hij weggeschopt wordt.Vedette-10 schreef:Wat heeft Ajax er nou aan dat het een Godenzoon(dit geldt voor meer gevallen) wegstuurt door zijn gedrag? Zijn ze onbehandelbaar? Lijkt me heel vaak niet. Als ik dan zie wie er wel niet zijn weggestuurd dan kan ik niet tot een andere conclusie komen dat het onvermogen in de club is. Als die jongens gewoon familiair werden opgevangen dan had Ajax er heel veel plezier van kunnen krijgen. Ongelofelijk dat er ook zoveel mensen zijn die dit goed vinden..
Maar nee, in jouw bizarre wereld zou die jongen geknuffeld moeten worden en een middagje schoenen moeten poetsen en sorry zeggen.

-