Samuel Kuffour

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 29, 2008 12:50 pm

De Boer weet zo mogelijk nog minder te vertellen, aangezien Kuffour sinds 2005 bij AS Roma onder contract stond. ‘Ik vind die hele Italiaanse competitie geen moer aan.’
Gottegot. Het zou je baan maar zijn, zeg. Waardeloze instelling.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 29, 2008 12:50 pm

Uh, Italiaans voetbal kijken is zijn baan niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » di jan 29, 2008 12:54 pm

Bertje schreef:Uh, Italiaans voetbal kijken is zijn baan niet.
Als aanstaande trainer kun je er wel wat van leren hoe Spalletti en Mancini een team neerzetten. Verder is de gedachte alleen al zo bekrompen, want de Engelse competitie zal wel fantastisch zijn. Verder zal de Boer ook nog wel gouden herinneringen hebben aan die topcompetitie in Schotland. Als ik in opleiding zou zijn, dan zou ik toch wel veel verschillende speelstijlen willen zien en beoordelen. Het is toch alleen maar een verrijking van je kennis, maar nee 'het is toch geen moer aan'. Mafketel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 29, 2008 12:59 pm

De Boer zegt helemaal niets over de Engelse competitie en ook niet over de Schotse competitie. Je kletst uit je nek, Peter. Natuurlijk kun je wellicht iets leren van hoe Mancini zijn elftal neerzet, maar dat kun je ook in de Eerste divisie.

En volgens mij blijkt uit het feit dat hij de Italiaanse competitie geen moer aan vindt al dat hij de 'Italiaanse speelstijl' wél kent.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » di jan 29, 2008 1:07 pm

Bertje schreef:De Boer zegt helemaal niets over de Engelse competitie en ook niet over de Schotse competitie. Je kletst uit je nek, Peter. Natuurlijk kun je wellicht iets leren van hoe Mancini zijn elftal neerzet, maar dat kun je ook in de Eerste divisie.

En volgens mij blijkt uit het feit dat hij de Italiaanse competitie geen moer aan vindt al dat hij de 'Italiaanse speelstijl' wél kent.
Ik klets helemaal niet uit m'n nek. Jij kletst daarentegen wel uit je nek getuige het feit dat als hij de competitie had gekend, dan had hij die Kuffour ook wel zien spelen. Dan had hij kunnen zeggen dat hij bij Roma in het begin een sterke periode heeft meegemaakt en bij Livorno niet echt opviel, waardoor hij in februari op de bank belandde. De Boer zegt hier eventjes uit totale onwetendheid dat die competitie geen moer aan is, terwijl hij naar alle waarschijnlijkheid nog geen één wedstrijd heeft gezien. Maakt verder niet uit dat hij onwetend is, maar geef dan niet zo'n lulantwoord. Totale desinteresse van de kant van de Boer, maar er zijn er bij Ajax wel meer met oogkleppen op. Alles wat anders is dan onze competitie is al gauw vreemd en 'geen moer aan'. Als jij denkt dat je bij een Eerste Divisie van een Vloet en een Vanenburg meer kan leren dan van trainers als Mancini, Spalletti en Rossi dan mag ik hopen dat Frank de Boer bij ons niet verder komt dan het trainen van de D-tjes.

Verder vraag ike overigens wel af wat de Italiaanse speelstijl dan inhoud, maar dat zal wel iets met laf countervoetbal zijn. Precies het voetbal zoals we te zijn krijgen door Inter, Roma en Fiorentina. :drecul.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » di jan 29, 2008 1:12 pm

‘Ik vind die hele Italiaanse competitie geen moer aan.’
Hij heeft hier wel gewoon gelijk !

PS: Sorry Peter, kon het niet laten...ik schaam me diep :icon_biggrin.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 29, 2008 1:18 pm

Eens met Peter. Deze opmerking van De Boer getuigt van behoorlijk wat vooroordelen over het Italiaanse voetbal.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jan 29, 2008 1:29 pm

Makaay verbaasd over Ajax-transfer Kuffour
Roy Makaay heeft verbaasd gereageerd op het feit dat Ajax Samuel Kuffour heeft vastgelegd als opvolger van Jaap Stam. De spits van Feyenoord snapt niet wanneer de Amsterdammers de verdediger zouden moeten hebben gescout.

Makaay kent de spits nog uit zijn tijd bij Bayern München. "In de kleedkamer bij Bayern zat ik altijd naast Kuffour.Het was een rustige jongen in de groep. Als voetballer is het een typisch Afrikaanse verdediger: fysiek zeer sterk. Maar dat hij nu naar Ajax komt, verbaast me wel", geeft de goalgetter aan in het AD.

"Hij heeft al heel lang niet meer gespeeld. In mijn eerste jaar bij Bayern speelde hij af en toe, in het tweede jaar eigenlijk al helemaal niet meer", licht Makaay toe.

Ook de afgelopen twee seizoenen bij AS Roma kwam Kuffour nauwelijks aan de bak. Tijdens zijn verhuurperiode bij Livorno wist hij eveneens weinig indruk te maken.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » di jan 29, 2008 1:33 pm

"Hij heeft al heel lang niet meer gespeeld. In mijn eerste jaar bij Bayern speelde hij af en toe, in het tweede jaar eigenlijk al helemaal niet meer",

Makaay liegt :smallgrin.gif:

Samuel Kuffour

2004/05 Bayern München 7 0 Bundesliga

Lijkt erop dat het media steekspel echt is begonnen naar aanloop van Ajax-Feyenoord.[/quote]
Pompiedom

goodfella

Bericht door goodfella » di jan 29, 2008 1:37 pm

Diezelfde Makaay bood Luque aan bij zijn club. :drecul.gif:

Benieuwd wanneer Ajax een fax gaat sturen, want wat heeft een kakkerlak nu met de zaken binnen Ajax te maken.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jan 29, 2008 1:41 pm

Waarom wordt Makaay gepolst voor een uitspraak over Kuffour?

Stukje komt uit het AD ofzo? Of VI?

Lijkt me een Rotterdamse streek.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 29, 2008 1:47 pm

Peter schreef:Ik klets helemaal niet uit m'n nek. Jij kletst daarentegen wel uit je nek getuige het feit dat als hij de competitie had gekend, dan had hij die Kuffour ook wel zien spelen. Dan had hij kunnen zeggen dat hij bij Roma in het begin een sterke periode heeft meegemaakt en bij Livorno niet echt opviel, waardoor hij in februari op de bank belandde. De Boer zegt hier eventjes uit totale onwetendheid dat die competitie geen moer aan is, terwijl hij naar alle waarschijnlijkheid nog geen één wedstrijd heeft gezien. Maakt verder niet uit dat hij onwetend is, maar geef dan niet zo'n lulantwoord. Totale desinteresse van de kant van de Boer, maar er zijn er bij Ajax wel meer met oogkleppen op. Alles wat anders is dan onze competitie is al gauw vreemd en 'geen moer aan'. Als jij denkt dat je bij een Eerste Divisie van een Vloet en een Vanenburg meer kan leren dan van trainers als Mancini, Spalletti en Rossi dan mag ik hopen dat Frank de Boer bij ons niet verder komt dan het trainen van de D-tjes.

Verder vraag ike overigens wel af wat de Italiaanse speelstijl dan inhoud, maar dat zal wel iets met laf countervoetbal zijn. Precies het voetbal zoals we te zijn krijgen door Inter, Roma en Fiorentina. :drecul.gif:
Uh, Peter, de Serie A bestaat langer dan vandaag.

Verder moet je mijn post nog maar een keer lezen als je een beetje afgekoeld bent.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » di jan 29, 2008 1:51 pm

Je moet geen hautaine toon aanslaan dat ik uit mijn nek lul.

De Serie A bestaat langer dan vandaag, maar dat doet iedere competitie. Dingen veranderen, maar vooral de oogkleppen ophouden Frank.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » di jan 29, 2008 1:54 pm

Moeten we anders een nieuwe topic openen: Peter en Bertje's bitchfight? :aai.gif:
Pompiedom

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 29, 2008 1:55 pm

Pot, ketel, maar laten we het hier maar bij houden.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » di jan 29, 2008 1:56 pm

Maurice schreef:Moeten we anders een nieuwe topic openen: Peter en Bertje's bitchfight? :aai.gif:
Nee dit is gewoon inhoudelijk.

Vind het alleen jammet dat Frank de Boer oogkleppen op heeft en daardoor twijfel ik aan zijn voetbalintellectie. Als je al zulke vooroordelen hebt over een competitie, dan verwacht ik weinig creativiteit van die jongen.

peter

Bericht door peter » di jan 29, 2008 2:00 pm

Thomas schreef:Eens met Peter. Deze opmerking van De Boer getuigt van behoorlijk wat vooroordelen over het Italiaanse voetbal.
Als het nu een Argentijn geweest was, dan was het wel een harde verdediger geweest. Daar staat de Argentijnse competitie immers bekend om. :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 29, 2008 3:29 pm

banjavi schreef:
Makaay verbaasd over Ajax-transfer Kuffour
Roy Makaay heeft verbaasd gereageerd op het feit dat Ajax Samuel Kuffour heeft vastgelegd als opvolger van Jaap Stam. De spits van Feyenoord snapt niet wanneer de Amsterdammers de verdediger zouden moeten hebben gescout.

Makaay kent de spits nog uit zijn tijd bij Bayern München. "In de kleedkamer bij Bayern zat ik altijd naast Kuffour.Het was een rustige jongen in de groep. Als voetballer is het een typisch Afrikaanse verdediger: fysiek zeer sterk. Maar dat hij nu naar Ajax komt, verbaast me wel", geeft de goalgetter aan in het AD.

"Hij heeft al heel lang niet meer gespeeld. In mijn eerste jaar bij Bayern speelde hij af en toe, in het tweede jaar eigenlijk al helemaal niet meer", licht Makaay toe.

Ook de afgelopen twee seizoenen bij AS Roma kwam Kuffour nauwelijks aan de bak. Tijdens zijn verhuurperiode bij Livorno wist hij eveneens weinig indruk te maken.
Wie mailt dit artikel even door naar [email protected]? Kan hij Makaay straks mooi doormidden zagen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 29, 2008 3:55 pm

Makaay vond Luque een aanwinst voor Ajax, dus op zijn oordeel zou ik niet af gaan.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » di jan 29, 2008 4:04 pm

En we weten het nu onderhand wel.Bijna elke krant heeft het nu gemeld:Bijna niet gespeeld de laatste 2 jaar ( trainen hoefde ie zodadelijk ook niet meer ).Kuffour was een sobere nuttige verdediger die zich vast kon bijten in een tegestander.In mijn tijd noemde we zo iemand een nek-hijger.Afijn jullie kennen het hele verhaal van Kuffour ....

Sommige spelers kun je een oordeel over geven, waarom ?, omdat je ze hebt zien spelen, trainen, omdat men ze volgden bij andere clubs.

Misschien even wachten voordat we het weer allemaal precies weten ?.Immers hij hoeft alleen maar zijn man uit te schakelen, meer hoeft ie niet te doen.Nek-hijgen, de gehele wedstrijd lang ......
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 29, 2008 4:55 pm

Eens met Peter. Komt lekker enthousiast over als trainer. Precies de mentaliteit die we nodig hebben om Ajax er weer bovenop te helpen.

Als we nou ieder jaar de CL winnen kan je zeggen dat die fucking Italiaanse competitie je geen moer kan schelen omdat je toch beter bent. Maar dat is dus niet zo.

Goed voorbeeld Frank! Klasse.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 29, 2008 4:57 pm

Volgens mij heeft De Boer het helemaal niet over wel of niet beter.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 29, 2008 5:08 pm

Hij vindt de Italiaanse competitie niet interessant genoeg om naar te kijken. Maar hij zou dat wel moeten vinden. Ze zijn wereldkampioen, Ac Milan wint de CL en Inter speelt goed voetbal.

Bovendien verliezen we de laatste jaren standaard van Italiaanse clubs. Terecht dus dat Frank de Boer de Italiaanse competitie niet interessant vindt........ :drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 29, 2008 5:09 pm

Misschien als hij dat wel had gedaan had hij geweten dat Toldo aardig was in het stoppen van penalty's :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Thafunk

Bericht door Thafunk » di jan 29, 2008 5:38 pm

Rishi schreef:Misschien als hij dat wel had gedaan had hij geweten dat Toldo aardig was in het stoppen van penalty's :hypocrite.gif:
Toldo had natuurlijk allang gezien dat Frank de Boer héél slecht in het nemen van Penalties is... ;-)

Wat een ophef over die uitspraak van De Boer zeg. Alsof je als aankomend trainer niet compleet bent als je niet iedere week wedstrijden uit de Serie A gaat bekijken.
Misschien heeft De Boer zelf wel een eigen opvatting over hoe hij denkt dat het moet, gebaseerd op wat ie wél ziet en uit zijn ervaring als speler.

Bovendien blijkt uit zijn uitspraak niet dat hij ook het EK, WK en de Champions League boycot, waar Italiaanse ploegen tegen ploegen uit andere landen spelen. Daar kan ie (eventueel) toch ook zien hoe prachtig dat Italiaanse voetbal is?

Plaats reactie