Gregory van der Wiel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo feb 10, 2008 12:21 am

Ach, de medische begeleiding van Ajax! Ik heb de indruk dat ze bij het herstel van spelers uitgaan van wat je een 70-jarige toedient en niet een topsporter.

Bij Ajax duurt een blessure altijd langer dan bij de concurrentie. Vandaag op mijn amateurclub gehoord dat feyenoord vanavond met acht invallers moest spelen door de vele blessures; zeker weten dat dit niet is gebeurd; bij feyenoord zijn de blessures sneller verholpen, spuit erin, drie keer vaker slikken en spelen maar. je carrière duurt wat korter (Van Gastel? paauwe?),maar wie maalt daarom, je bent financieel gezien toch binnen.

De clubarts van Juventus had in 1996 al ± 180 middeltjes om spelers beter te laten voetballen, Ajax komt in 2000 met het advies om minder patat te eten, een lachertje.

Bij AC Milan testen ze de spelers een paar keer per week, niet 100% en een ander speelt, maar wel eraan werken dat iemand 100% is.

Ajax is een amateurvereniging op dit gebied.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo feb 10, 2008 1:17 am

Jullie kletsen er maar een eind op weg. Jullie speculeren.

Geen één keer heb ik keihard bewijs gezien of gelezen dat de medische begeleiding daadwerkelijk van onvoldoende kwaliteit is.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 10, 2008 1:37 am

Kun jij andere redenen bedenken dan? Dit is geen toeval meer..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 10, 2008 1:47 am

Het veld kan een reden zijn voor al de blessures. Al vraag ik me af of de velden bij het gros van de overige Nederlandse clubs beter is.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 10, 2008 8:19 am

Thomas schreef:Het veld kan een reden zijn voor al de blessures. Al vraag ik me af of de velden bij het gros van de overige Nederlandse clubs beter is.
Ik denk ook dat dat de hoofdzaak is. De ondergrond schijnt keihard te zijn en dat is funest voor de gewrichten en banden.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo feb 10, 2008 10:40 am

Maar dan nog hebben de spelers er dit seizoen slechts 10 keer 90 minuten op dat veld gestaan (Van der Wiel misschien maar 3 keer). Ik kan me niet voorstellen dat je daar zo ernstig van geblesseerd raakt. Zeker die jonge gasten niet.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 10, 2008 12:11 pm

Harm schreef:Maar dan nog hebben de spelers er dit seizoen slechts 10 keer 90 minuten op dat veld gestaan (Van der Wiel misschien maar 3 keer). Ik kan me niet voorstellen dat je daar zo ernstig van geblesseerd raakt. Zeker die jonge gasten niet.
Dat is natuurlijk al jaren achter elkaar voor een aantal spelers. Daarnaast zie je bijna altijd spelers die van subtoppers komen, fysieke problemen hebben het eerste jaar. Bij Ajax zijn er bijna altijd een stuk of 8 spelers geblesseerd en dat is veel te veel.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo feb 10, 2008 1:00 pm

Huntelaar is niet geblesseerd geweest sinds zijn overstap, Suarez niet.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo feb 10, 2008 5:57 pm

Precies en volgens mij liggen de velden van enkele andere eredivisionisten er een stuk slechter bij.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 13, 2008 5:49 pm

Geloof het of niet:


Gregory van der Wiel krijgt de tijd

Gregory van der Wiel krijgt van Ajax alle tijd om terug te komen van zijn blessure, meldt Voetbal International vandaag. Over de vorig seizoen doorgebroken talentvolle verdediger die vanaf begin november uit de running is kan niet met zekerheid gezegd worden wanneer hij terug is.
Ajax Netwerk
"Hij heeft een blessure aan de binnenkant van zijn linkerknie, maar de blessure zit op een heel vervelende plaats. Het leek een simpele binnenbandkwetsuur, maar hij blijft last houden en daarom hebben we besloten zijn revalidatie in alle rust opnieuw aan te vangen. We hangen er geen termijn meer aan. Gregory moet eerst pijnvrij zijn, dat is het allerbelangrijkste', aldus clubarts Edwin Goedhart.

:1evil.gif:

AN
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo feb 13, 2008 6:24 pm

Edwin Goedhart, die moeten we dus hebben. :1evil.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » wo feb 13, 2008 7:38 pm

Nou, Jesse, dan heb je geluk, want Goedhart zou al vertrekken met ingang van volgend seizoen werd bekend gemaakt vorige week. Uit zichzelf weliswaar omdat hij een nieuwe uitdaging wilde, maarja..

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do feb 14, 2008 7:25 am

Volgens mij is er bij jullie ook nog genoeg uitdaging.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do feb 14, 2008 8:44 am

Je moet natuurlijk altijd op je hoogtepunt (het lieftst met volle ziekenboeg) stoppen! :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 14, 2008 10:39 am

Moeilijk te zeggen wanneer dat dan is. De ziekenboeg van Ajax is altijd vol.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mar 14, 2008 2:15 pm

Nee, die medische begeleiding van Ajax is best ok...
Einde seizoen voor Ajacied Van der Wiel

AMSTERDAM - Ajax moet het de rest van het seizoen stellen zonder Gregory van der Wiel. De 20-jarige verdediger is al sinds begin november uitgeschakeld met een knieblessure waar hij nog steeds niet van is hersteld.


Van der Wiel liep zijn blessure op in het met 2-2 gelijkgespeelde duel tegen Feyenoord.”Hij houdt problemen met zijn knie. Hij was enige tijd geleden in principe hersteld, maar kreeg weer een terugslag”, vertelde trainer Adri Koster. “Het blijft sukkelen met hem en er zit nog geen schot in. We zijn hem voor de rest van het seizoen kwijt.”

Van der Wiel leek dit seizoen definitief door te breken, zeker nadat Jaap Stam in oktober bekendmaakte met voetballen te stoppen. Door zijn blessure kwam hij echter niet verder dan negen wedstrijden.


www.nusport.nl
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » vr mar 14, 2008 5:05 pm

De medisch staf van loopt echt serieus te kloten!

Cursus: hoe maak je een toptalent kapot? Die jongen was aan een geweldige doorbraak bezig, nu is het afwachten of hij ooit op dezelfde weg zijn ontwikkeling als voetballer zowel mentaal, fysiek als sportief kan vervolgen...
AFCA!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr mar 14, 2008 6:05 pm

Waarom gaat iedereen ervan uit dat dit de schuld van de medische staf is?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr mar 14, 2008 6:34 pm

Dat kunnen we natuurlijk nooit zeker weten maar het is wel een teken aan de wand dat veel mensen hier al snel wisten te vertellen dat we hem dit seizoen niet meer gingen terugzien terwijl de berichten toen nog uitgingen van een aantal weken.

Het is bijna altijd zo dat het herstel van een blessure veel langer duurt dan wat de medische staf in eerste instantie aangeeft. Waar dat aan ligt? Geen idee. Maar iets klopt er niet op dat gebied.
Nil volentibus arduum

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr mar 14, 2008 9:20 pm

Starring schreef:De medisch staf van loopt echt serieus te kloten!

Cursus: hoe maak je een toptalent kapot? Die jongen was aan een geweldige doorbraak bezig, nu is het afwachten of hij ooit op dezelfde weg zijn ontwikkeling als voetballer zowel mentaal, fysiek als sportief kan vervolgen...
Voorbarige conclusie. V/d Wiel had echt nog wel een dip gekregen dit seizoen. Net als de Jong.

En de medische staf gegen die wand bitte. :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13021
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » vr mar 14, 2008 9:29 pm

goodfella schreef:En de medische staf gegen die wand bitte. :headbang.gif:
Dat is te makkelijk. Zet ze op het veld van de Arena neer en dan mogen de slachtoffers van deze prutsers zich uitleven op hen. Daarna mogen ze bij elkaar de blessures gaan behandelen.

Dat is pas een straf.
Laatst gewijzigd door Liberty op vr mar 14, 2008 9:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za mar 15, 2008 8:03 pm

(Klok, klepel) Heeft Sneijder niet iets gezegd over het verschil in medische begeleiding tussen Ajax en Madrid?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 15, 2008 8:37 pm

Is waar, al heeft Sneijder daar natuurlijk ook best wat wedstrijden gemist.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 16, 2008 1:10 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:(Klok, klepel) Heeft Sneijder niet iets gezegd over het verschil in medische begeleiding tussen Ajax en Madrid?
Kan, ik denk aan Ajax en de (Europese) top.

Ajacieden zijn altijd lang geblesseerd????????

Ik lees in mijn krant iedere keer weer over de vele gebleseerden bij feyenoord; het lijkt erop dat er wel twee elftallen geblesseerd zijn. Zie ik de opstelling, dan mis ik niemand, ze doen allemaal mee! Kwestie van medische begeleiding?

Op ajax.nl lees ik dat speler X twee tot vier weken is uitgeschakeld en ik zie de speler negen maanden later terug, heel voorzichtig!

Ajax is nog niet veel verder dan een het afraden van te veel patat, waar Juventus in 1996 al een clubarts kende met enkele honderden """zalfjes""". Ajax loopt op dit gebied achter op de top van het amateurvoetbal.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo mar 16, 2008 1:44 am

Dejavu wat je laatste stukje betreft. :hypocrite.gif:

Plaats reactie