Vurnon Anita
Moderator: mods
Jouw vriendin is net als elke vrouw. Geen verstand van voetbal. Dus je hoeft niet zo uit de hoogte te doen, omdat jij toevalig speciaal op Anita hebt gelet en dat jouw mening er daarom meer toe doet...joey schreef:Tegen De Graafschap was hij verschrikkelijk. Ik weet dat omdat mijn vriendin speciaal op hem zat te letten. Hij liep maar te wijzen en had nauwelijks spelaandeel. Werkelijk iedereen had de bal, behalve Vurnon Anita.
Zoals jij pessimistisch mag zijn na 2 slechte wedstrijden, zo mag iemand anders optimistisch zijn na 2 goede wedstrijden. Dus dat toontje mag je achterwege laten wat mij betreft.Peter schreef: Ja, we spelen nu 2 wedstrijden heel aardig, maar laten we niet vergeten dat het tegen ADO en de Graafschap wel héél erg slecht was. Bedroevend, zelfs.
Grappig. Anita werd op een jeugd wk tot speler van het toernooi uitgeroepen. En ook toen moest hij al opboksen tegen grotere tegenstanders. Werden van Basten, Rijkaard, Bergkamp, Stam, Davids en van Persie ook uitgeroepen tot speler van het toernooi tijdens een jeugd wk? Een dergelijk iets hoeft niets te zeggen over de carriere van een speler, maar de kans dat een begenadigd talent het ver schopt is groter dan de kans dat een kneusje het ver schopt. Het begint altijd met talent en dat heeft Anita altijd gehad. Bovengemiddeld. Buitengewoon misschien wel. Het is eigenlijk wel een beetje logisch als hij ooit basisspeler wordt van Ajax.wimpey schreef:Zeker. Ik heb me op hem verkeken.Zlatan Son of God schreef:En wederom erg sterk spelend vandaag.
- Giacomo Puccini
Anita stond altijd te boek als 'groot' talent maar mensen die sceptisch zijn snap ik wel. Hij is tenslotte niet klein he... tis een dwerg! Een kabouter die zijn gelijke op de Europese voetbalvelden bijna niet kent. Bij Juventus loopt een soortgelijk exemplaar rond, nog net iets kleiner zelfs! Sebastian Giovinco, zeer groot talent. Wie kent meer voorbeelden van überkleine spelers (lengte Anita of kleiner, dus 1.66 of daaronder) die de top gehaald hebben?
Ajax!
Davids is ook erg klein. Het middenveld Davids-Sneijder-Gabri was sowieso klein, maar daar hoorde ik destijds weinig over, en terecht.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma mar 23, 2009 9:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daily Blind
Anita is 1.67 cm
Sneijder is 1.70cm
Messi is 1.69cm
Die 2 tot 3 cm maakt het verschil niet. Het gaat erom dat je het lichaam wat je hebt ook goed gebruikt. Er zijn genoeg spelers van 1.80cm of groter die geen benul hebben hoe hun lichaam te gebruiken in duels.
En met betrekking tot luchtduels en diepte passes komt het gewoon neer op goede timing en gevoel voor het kiezen van de juiste positie.
Sneijder is 1.70cm
Messi is 1.69cm
Die 2 tot 3 cm maakt het verschil niet. Het gaat erom dat je het lichaam wat je hebt ook goed gebruikt. Er zijn genoeg spelers van 1.80cm of groter die geen benul hebben hoe hun lichaam te gebruiken in duels.
En met betrekking tot luchtduels en diepte passes komt het gewoon neer op goede timing en gevoel voor het kiezen van de juiste positie.
Op een jeud-wk tot speler van het toernooi uitgeroepen??? Ik kan me dat niet herinneren, maar dat wil niet zeggen dat het niet is gebeurd.goodfella schreef:Grappig. Anita werd op een jeugd wk tot speler van het toernooi uitgeroepen. En ook toen moest hij al opboksen tegen grotere tegenstanders. Werden van Basten, Rijkaard, Bergkamp, Stam, Davids en van Persie ook uitgeroepen tot speler van het toernooi tijdens een jeugd wk? Een dergelijk iets hoeft niets te zeggen over de carriere van een speler, maar de kans dat een begenadigd talent het ver schopt is groter dan de kans dat een kneusje het ver schopt. Het begint altijd met talent en dat heeft Anita altijd gehad. Bovengemiddeld. Buitengewoon misschien wel. Het is eigenlijk wel een beetje logisch als hij ooit basisspeler wordt van Ajax.wimpey schreef:Zeker. Ik heb me op hem verkeken.Zlatan Son of God schreef:En wederom erg sterk spelend vandaag.
Graag de bron, welk Jeugd WK, we hebben niet aan veel van die WK's meegedaan.
Het jeugdwk onder zeventien in Peru was het m.i. niet, volgens mij stond hij niet eens in het sterrenteam. Op de knvb-site wordt het ook niet gemeld, wel dat hij een keer speler van een toernooi in de Algarve werd.
Van de ploeg die op 2 oktober tijdens het WK in Peru brons veroverde, is één speler nu wederom van de partij bij Oranje Onder 17 dat deze week aftrapt voor het EK-kwalificatietoernooi in eigen land. Dat is Ajax-middenvelder Vurnon Anita. Anita, recordinternational met 26 caps, werd eind februari tijdens de Algarve Cup in Portugal nog uitgeroepen tot beste speler van het toernooi.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
en is Sarpong (werd enkele keren tot speler van een toernooi uitgeroepen maar niet op een EK of WK) al weer vergeten????????joey schreef:Ach, je ziet hoe hard het gaat. Twee maanden geleden was Anita volgens menig AT'er ongeschikt voor Ajax.

Voor jeugdspelers is het belangrijk op een plaats te spelen die vertrouwd is. Sarpong heeft in de jeugdwedstrijden die ik van hem gezien heb (B- en A-jeugd) altijd "op acht gespeeld", in een 4-3-3 systeem. Ik heb hem dit seizoen meer als een verkapte linksbuiten zien spelen dan in een 4-3-3 op acht.wimpey schreef:Sarpong mag van mij wel eens een kans gaan grijpen.goodfella schreef: Sarpong mag van mij ook zeker weten een kans krijgen.
Anita speelde een paar keer aan de linkerkant. Laten we zeggen dat de kritieken toen niet zo lovend waren