Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do dec 28, 2006 3:02 pm

Gaan we nu de enige voetballer die een mannetje kan passeren verpatsen?
NIETS ERVAN!
Urby blijft gewoon en daarmee basta!

Eigen jeugd eerst!!!
Voetballers die we zelf opgeleid hebben moeten we eens proberen zo lang mogelijk te behouden.
Verkoop die klere Spanjolen maar lekker of een paar andere buitenlandse harken, maar blijf van onze jongens af!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 29, 2006 12:04 pm

Er is (denk ik) amper een Ajacied te vinden die geen zwak heeft voor Urby. Urby (we noemen hem niet voor niets bij zijn voornaam) is een hartveroverende voetballer die het publiek voor zich inneemt met zijn techniek, adembenemende loopacties en vrolijke speelstijl. Ook de trainers van Ajax zijn dol op hem. Danny Blind zei ooit, na een fout van Urby: 'Van hem kan ik het hebben', en HtC voorspelde hem een grote toekomst.
Maar er is ook een keerzijde. Die keerzijde is dat Urby dezelfde fouten blijft maken. Noem het nonchalance. Gemakzucht. Speelsheid. Gebrek aan ervaring. Feit is dat hij tegen Kopenhagen met twee keer balverlies een rampzalige nederlaag voor Ajax inluidde, dat hij tegen Praag uit compleet de weg was en een domme rode kaart scoorde, dat hij zondag na een goede eerste helft compleet de weg kwijtraakte - die wisselvalligheid moet eruit, anders gaat hij het niet redden.
Gelukkig beseft hij dat zelf ook. Hij is zelfkritisch. 'Het lijkt mij soms te gemakkelijk af te gaan. Als ik dan ook nog complimenten voor mijn spel krijg, ga ik er misschien iets te gemakkelijk over denken.' Hij accepteert dat Ten Cate hem hard aanpakt: 'Hij zit er bovenop, is niet meer zo snel tevreden, omdat hij nu weet wat ik kan. Het is soms moeilijk, maar het is de juiste aanpak. Anders word ik misschien te gemakkelijk'. En denkt hij dat hij er morgen weer staat? 'Het moet wel. Ik mag niet teveel nadenken om goed te spelen. Het moet weer op de automatische piloot. Ik weet nu hoe het is als dat niet het geval is. En dat is een groot verschil met mijn andere wedstrijden'.

(Citaten uit Het Parool van gisteren)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr dec 29, 2006 12:09 pm

Urby speelde woensdag als een krant ...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr dec 29, 2006 12:12 pm

"Het moet weer op de automatische piloot." Dat zorgt toch juist voor gemakzucht? :eusa_doh:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 29, 2006 12:16 pm

Jabu schreef:"Het moet weer op de automatische piloot." Dat zorgt toch juist voor gemakzucht? :eusa_doh:
Viel mij ook op. Voetballen doe je ook met je hoofd. Tot nu toe ging het juist dat op dat punt fout met Urby.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr dec 29, 2006 12:29 pm

Denk dat ie voetbal automatisme(n) bedoeld ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 29, 2006 1:50 pm

Ik ben blij dat Ten Cate blijkbaar veel aandacht aan hem besteed. Als er iemand is die de trainer op dit moment nodig heeft om hem scherp te houden, is het Urby wel. Wat een dromer is het af en toe toch.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 29, 2006 3:13 pm

Cruijff had hetzelfde gedaan als HtC. Urby af en toe flink onderuit de zak geven. Die jongen heeft zoveel van God gegeven talent dat hij altijd op zijn gemakje heeft kunnen spelen. Nu moet hij van tachtig procent naar honderd procent.

Ten Cate weet ook wel dat hij met Urby goud in handen heeft.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr dec 29, 2006 7:44 pm

Arwin schreef: Maar ook weer ongelooflijk dat Emanuelson het dus ook alwer verbruid heeft bij enkele supporters. Ik vind hem juist een van de grotere talenten bij Ajax. Hij heeft ook een aantal hele goede wedstrijden gespeeld.

Ik zou hem absoluut niet laten vertrekken, hij kan nog veel beter worden. En bovendien, wie wilde je terughalen? Goede linksbacks zijn erg dun gezaaid, dus die 6 miljoen heb je ook nog eens niets aan.
Ach, een paar van die gefrustreerde kakkerlakken...laat ze lullen. Kan mij het verrotten dat ie na 1 1/2 seizoen Ajax 1 nog niet de beste van de wereld is. Hij moet het allemaal nog leren, maar veelbelovend is het zondermeer. In menig wedstrijd dit seizoen vond ik hem de beste speler die op het veld rondliep!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 29, 2006 7:46 pm

Kakkerlakken? Nu overdrijf je! :shock: ;)
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr dec 29, 2006 7:54 pm

Ja, ik kan daar niet zo goed tegen. Tering zeg, welke spelers zijn nu vanaf hun 18de briljant en blijven briljant? Ronaldo was zo'n speler. En Robben en Del Piero. En al die gasten zijn op hun 28ste al lang en breed over hun hoogtepunt heen.

Kijk naar Zidane en Ronaldinho. Je hoeft op je 19de al niet gelijk maatgevend te zijn. Urby gaat nog wel door een diep dal heen. Gewoon afwachten hoe goed hij op zijn 24ste is. :yes:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 29, 2006 8:09 pm

Precies. De een is toptalent op zijn zeventiende en opgebrand op zijn twintigste. De ander bloeit wat later op en heeft een prachtige carriere.

Urby kan de top halen, dat zie je. In zo'n jongen moet Ajax durven investeren.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr jan 26, 2007 11:13 pm

Jöhnk schreef:Ik deel jouw gevoel op zich wel, Peter.

Heb sowieso de indruk dat HTC niet tevreden is over Emanuelson. Ten Cate had het bij Ajax-Haarlem met Urby aan de stok en liet hem bijna de hele wedstrijd voor niets warmlopen.
Na afloop gaf Ten Cate voor de camera aan dat Urby daar weinig aan kon doen. De verzorger had hem schijnbaar teruggeroepen, als een soort van dolletje, waarna Ten Cate hem weer terug stuurde om warm te lopen. Maar wel vreemd dat zowel Krohn-Dehli als Emanuelson niet meer inviel...
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

GangstaRiB
Berichten: 16906
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za jan 27, 2007 10:33 am

Gisteren op het Ajax journaal op RTV-NH reageerde Urby op zijn opdracht die hij gekregen had van HTC. Hij heeft zowat de hele wedstrijd warm gelopen en daarop reagerend zei Urby dat hij het een beetje raar vond. Hij vertelde ook dat hij een kado van HTC de dag na Ajax - Haarlem had gekregen. Het was een spiegel met daarop de tekst: "is dit jou grootste vijand".

HTC probeert Urby duidelijk te prikkelen. En volgens mij lukt het aardig want je kon zien dat Urby over zijn 'kado' had zitten nadenken.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 10:33 am

Haha, die is leuk. :D
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jan 27, 2007 10:57 am

Urby heeft pas een probleem als Ten Cate hem niet meer op zijn nek zit, zou Van Hanegem zeggen. Urby heeft zoveel talent dat het hem altijd gemakkelijk is afgegaan. Nu, op het hoogste niveau, komt hij zichzelf tegen. Nu is een foutje niet meer 'jammer', een foutje kan Ajax miljoenen kosten. Urby is nog veel te nonchalant.

Laat Ten Cate maar schuiven! :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za jan 27, 2007 1:15 pm

Henk is Urby toch een beetje kapot aan het maken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jan 27, 2007 1:22 pm

Nee hoor. Urby komt hier sterker uit. :yes:

Destijds zeiden ze ook dat Cruijff Van Basten en Rijkaard kapot maakte. Het tegendeel is gebleken. Weet je wat de pest is? Als trainers jonge spelers NIET aanpakken. Dan leren ze een slechte gewoonten aan waar ze later niet meer vanaf komen.
Het stinkt aan alle kanten!

Ouroboros

Bericht door Ouroboros » za jan 27, 2007 1:25 pm

Ach, bij sommigen werkt het en bij sommigen niet. Jammer alleen dat ze het pas later realiseren als ze bij een andere club zitten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jan 27, 2007 1:29 pm

Klopt, dan komen ze in een andere realiteit. Als Urby de fouten die hij dit jaar heeft gemaakt had gemaakt bij een club met meer concurrentie, was hij allang afgeserveerd.
Een trainer moet niet roepen: zo is Urby nou eenmaal, die maakt fouten. Nee, die fouten moeten eruit. Dat vindt Urby niet zo leuk, want onbezorgd voetballen is er niet meer bij. Hij moet gaan denken, zich bewust worden van zijn vak.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za jan 27, 2007 1:31 pm

Wat heeft het voor zin om zo'n jong broekie expres de hele wedstrijd warm te laten lopen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jan 27, 2007 1:57 pm

Geen idee. Moet je Ten Cate vragen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 27, 2007 2:48 pm

brigade zuid schreef:Henk is Urby toch een beetje kapot aan het maken.
Urby geeft juist (indirect) aan dat hij onder de indruk was van een van de methodes van Ten Cate. Ten Cate lijkt juist het beste met Urby voor te hebben en besteed veel aandacht aan hem.

Waar haal jij nu weer vandaan dat hij hem kapot aan het maken is?

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za jan 27, 2007 2:51 pm

Inderdaad. Ten Cate is in mijn ogen gewoon slim bezig.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jan 27, 2007 2:55 pm

brigade zuid schreef:Henk is Urby toch een beetje kapot aan het maken.
Ja, dat idee heb ik ook. Vraag me ook af wat Urby fout deed op de bank waardoor hij zo lang warm moest lopen.

Plaats reactie