John Heitinga
Moderator: mods
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
-
- Jinne
- Site Admin
Ik ben geen grote fan van Heitinga, maar voor 3 miljoen in de winter mag ie zeker niet weg. Hij speelt immers altijd weer net op tijd een goede wedstrijd, waardoor ik in ieder geval mijn handtekening toch maar niet zet onder een volledige afschrijving van Johnny. Zeker in de topwedstrijden dit seizoen haalde hij een goed niveau.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Ajax in z'n geheel over het algemeen wel.Jinne schreef:Ik ben geen grote fan van Heitinga, maar voor 3 miljoen in de winter mag ie zeker niet weg. Hij speelt immers altijd weer net op tijd een goede wedstrijd, waardoor ik in ieder geval mijn handtekening toch maar niet zet onder een volledige afschrijving van Johnny. Zeker in de topwedstrijden dit seizoen haalde hij een goed niveau.
Heitinga moet gewoon niet meer van die plek af waar hij tegen PSV en AZ speelde. Als Ajax niet 3-4-3 speelt en Ten Cate kiest voor Stam en een ander in het centrum, hoeft Johnny wat mij betreft niet per se te spelen.
Er kleeft een voordeel aan deze positie: hij zal, als hij aanvallend wordt ingeschakeld sneller leren handelen.Heitinga moet gewoon niet meer van die plek af waar hij tegen PSV en AZ speelde.
Een nadeel is dat hij nu twee keer is gebruikt als een mandekker en zo'n baan gaat ten koste van zijn voetbalkwaliteiten. Tegen AZ liep niet alles goed. Bij hoge ballen deed hij vaak een stap naar achteren en of Grygera of Stam deed een stap naar voren. Het resultaat is dat twee spelers springen naar dezelfde bal.
Hij zal Stam kunnen opvolgen als centrale verdediger en als Ajax dan 3-4-3 speelt, komt hij vaak genoeg op het middenveld, alleen niet als mandekker.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Leuk, druk naar voren uitoefenen, maar hij is niet de man die in balbezit iets geniaals bedenkt (geeft niet, hij heeft andere kwaliteiten) en voor het doel is hij voetballend geen "doelpuntenmachine". Hij is geen corrigerende middenvelder, maar een verdediger op het middenveld, niet meer, niet minder.Thomas schreef:Ik vind juist dat hij op deze positie voetballend gezien veel beter in het spel voorkomt. Hij staat op een centrale positie, komt meer in balbezit en moet druk naar voren uitoefenen. Zowel tegen AZ als PSV heeft hij zich niet alleen bezig gehouden met het uitschakelen van z'n man.
Ajax speelt nu eigenlijk met twee mandekkers achterin, een verdediger ervoor en twee backs die tegen AZ weinig aanvallends deden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Heitinga speelt als een inschuivende speler. Dat heeft straks weer tot resultaat dat Sneijder nog dieper kan gaan spelen en Huntelaar niet zo ver terug hoeft te zakken om de bal te ontvangen. Je krijgt dus een soort domino-effect wat de ploeg ten goede komt.Demosthenes schreef:Leuk, druk naar voren uitoefenen, maar hij is niet de man die in balbezit iets geniaals bedenkt (geeft niet, hij heeft andere kwaliteiten) en voor het doel is hij voetballend geen "doelpuntenmachine". Hij is geen corrigerende middenvelder, maar een verdediger op het middenveld, niet meer, niet minder.Thomas schreef:Ik vind juist dat hij op deze positie voetballend gezien veel beter in het spel voorkomt. Hij staat op een centrale positie, komt meer in balbezit en moet druk naar voren uitoefenen. Zowel tegen AZ als PSV heeft hij zich niet alleen bezig gehouden met het uitschakelen van z'n man.
Ajax speelt nu eigenlijk met twee mandekkers achterin, een verdediger ervoor en twee backs die tegen AZ weinig aanvallends deden.
Dat hij niet snel iets geniaals zal bedenken is niet zo erg, aangezien hij nu op een viermansmiddenveld speelt. Vooral op een driemansmiddenveld is het heel belangrijk dat alle drie van je spelers compleet zijn.
- Daily Blind
- Daily Blind
Maduro mag je toch gewoon niet afschrijven. Nu Heitinga het goed doet op 'zijn' plek kan Maduro misschien wat vaker Gabri aflossen.
Zondag Maduro na 60 minuten inbrengen op de positie van Gabri!
Voor de verdediging is Maduro op dit moment veel te traag, maar ik heb Maduro ook wel eens anders zien spelen. Het moet er natuurlijk wel weer een keer gaat uitkomen, maar het zit er toch gewoon in? ;)
Zondag Maduro na 60 minuten inbrengen op de positie van Gabri!
Voor de verdediging is Maduro op dit moment veel te traag, maar ik heb Maduro ook wel eens anders zien spelen. Het moet er natuurlijk wel weer een keer gaat uitkomen, maar het zit er toch gewoon in? ;)
Ik zeg toch al een tijdje dat Heitinga op het middenveld moet. Goed voor hem dat ie nu op een positie kan spelen waar ie beter tot zijn recht komt, maar vooral goed voor AJAX dat we een betere optie dan Maduro of Roger voor die positie hebben gevonden :xyxthumbs:
Verder kan Heitinga wel degelijk scoren. Uit de lucht, maar zijn schot is ook niet verkeerd hoor...Liet ie gisteren dus weer eens zien!
Verder kan Heitinga wel degelijk scoren. Uit de lucht, maar zijn schot is ook niet verkeerd hoor...Liet ie gisteren dus weer eens zien!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
okay nog ff nagezocht hij was bijna topscorer in de A1Demosthenes schreef:Fris mijn geheugen eens op. Ik heb Heitinga wel eens zien scoren uit een corner van Wesley Sneyder (A1), maar topscorer?WP_LeGeNd schreef:in de jeugd was hij topscorer... dus hij kan het wel!
En scoren, want als centraal verdediger kwam de sympathieke Heitinga vorig seizoen in de A1 van Danny Blind tot elf doelpunten. ,,Ik was net geen topscorer. Maar ik scoorde dus inderdaad wel veel. Scoren vind ik wel leuk, maar het is natuurlijk veel belangrijker dat we blijven winnen."
Bij Jong Oranje nam hij ook regelmatig de vrije trappen en hij heeft (had?) een van de betere lange trappen van Ajax. Daarnaast is hij koppend inderdaad een van onze gevaarlijkste spelers.Mr. Ajax schreef:Verder kan Heitinga wel degelijk scoren. Uit de lucht, maar zijn schot is ook niet verkeerd hoor...Liet ie gisteren dus weer eens zien!