Jaap Stam
Moderator: mods
En vandaag strompelend van het veld. Ondergaat morgen een MRI-scan. Ik ben bang dat we Jaap een paar weken kwijt zijn. :sad:
Stam stond vandaag trouwens raar te kijken, want die Friend was nog groter en breder dan hij. Het duurde een minuut of tien voor hij wist hoe hij hem moest bespelen.
Stam stond vandaag trouwens raar te kijken, want die Friend was nog groter en breder dan hij. Het duurde een minuut of tien voor hij wist hoe hij hem moest bespelen.
Het stinkt aan alle kanten!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zonde, hoor.
Blessure Jaap Stam toch ernstig
2/4/2007 18:40
Ajax moet het in de apotheose van de competitie zonder aanvoerder Jaap Stam stellen. De hamstringblessure blijkt ernstiger dan werd aangenomen. Eerder was Ajax-trainer Henk ten Cate nog optimistisch over de aard van de blessure.
Jaap Stam ondervindt het hele seizoen al hinder van hamstringproblemen. Zondag viel hij kort voor het eind van de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo opnieuw uit met dezelfde kwetsuur.
Het is niet uitgesloten dat Stam de resterende duels van de reguliere competitie nu aan zich voorbij moet laten gaan. Een forse tegenvaller, omdat Ajax het ook al zonder de geblesseerde Zdenek Grygera moet stellen.
www.vi.nl
Dat zeker, maar laten we niet vergeten dat Big John en Vermaelen het klusje eind vorig seizoen ook hebben geklaard voor Ajax.
In ieder geval heeft PSV nog maar weinig te zeuren over het aantal blessures. En na morgenavond is er ook het excuus niet meer van het zogenaamd 'veel zwaardere programma' dan Ajax.
In ieder geval heeft PSV nog maar weinig te zeuren over het aantal blessures. En na morgenavond is er ook het excuus niet meer van het zogenaamd 'veel zwaardere programma' dan Ajax.
- De Verloren Godenzoon
ADStam baalt van zijn rol aan de zijlijn
AMSTERDAM - Terwijl zijn ploeggenoten genoten van twee dagen rust en ontspanning, werkte Ajax-aanvoerder Jaap Stam in Amsterdam hard aan het herstel van zijn hamstringblessure. Fysiotherapeut Ricardo de Sanders trainde gericht en individueel met de verdediger, op het bijveld en in het krachthonk van de Arena. Stam heeft nog twijfels.
De trainer kan je zondag tegen Willem II goed gebruiken, nu John Heitinga geschorst is.
Jaap Stam: ,,Dat begrijp ik, maar ik heb nog geen idee of ik het haal. Dat moeten we van dag tot dag bekijken. Met een hamstringblessure moet je altijd oppassen. Je denkt al snel dat het wel gaat, maar er zit gewoon een risico aan vast.
,,De laatste dagen heb ik veel loopwerk gedaan, af en toe met bal. Maar bij dat soort oefeningen maak je nauwelijks onverwachte bewegingen. Pas in een partijvorm weet je hoe je er echt voor staat.’’
Er staat een titel op het spel, heeft dat invloed op je besluit om wel of niet te spelen?
,,Ik wil ontzettend graag spelen, dat lijkt me duidelijk. En misschien gaat het wel heel goed, maar er bestaat ook een kans dat het mis gaat.
,,Voor een hamstringblessure staat vier tot zes weken, dat zal in mijn geval niet anders zijn. Als ik iets forceer, is het seizoen (met nog een bekerfinale en mogelijk play-offs, red.) waarschijnlijk over voor mij. Dat maakt de afweging niet gemakkelijker.’’
Hoe moeilijk is het om in een cruciale fase van de competitie te moeten toekijken?
,,Dat is ontzettend balen. Je hebt geen enkele invloed op hoe een wedstrijd verloopt, dat voelt heel vreemd. Als ik op de tribune zit ben ik heel erg betrokken, maar anderzijds hoor je er ook weer niet echt bij. Vanaf de zijkant toekijken zorgt bovendien voor veel meer spanning dan zelf spelen. Zondag kreeg ik geregeld een sms-je van bekenden, met de andere tussenstanden. En op mijn plek in het stadion was een televisie in de buurt, zodat ik alles kon volgen.’’
Heb je het in Italië of Engeland ooit zo bizar meegemaakt?
,,Nee, dit is voor mij ook echt uniek. De spannendste titelrace die ik ooit meemaakte was met PSV, toen Ajax in 1996 kampioen werd in een seizoen dat de verschillen klein waren. Met Manchester United waren we altijd vrij snel zeker van de landstitel.’’
Geloof je nog in een kampioenschap van Ajax?
,,Het geloof moet je altijd houden en stiekem hoop je natuurlijk dat AZ punten verspeelt tegen Excelsior. Het is een cliché, maar in voetbal is alles mogelijk. In de Champions League heb ik het met Milan zelf ook meegemaakt (verlies in de finale tegen Liverpool na een 3-0 voorsprong, red.). Maar als je het heel reëel bekijkt, is de kans niet al te groot. Voor ons is het zondag gewoon zaak om overtuigend te winnen. En dan maar afwachten wat er bij AZ en PSV gebeurt.’’
Het stinkt aan alle kanten!
ANPas dinsdag meer duidelijkheid over Jaap Stam
Het ANP (zie Spits) meldt dat er pas dinsdag meer duidelijkheid zal komen over de hamstringblessure van Jaap Stam en daarmee diens inzetbaarheid voor de komende duels van Ajax tegen AZ. Zondag kreeg hij weer last van de oude hamstringblessure. Ten Cate liet toen direct weten dat hij vreesde voor zijn inzetbaarheid volgende week.
Juist geen 4-4-2, want dan krijg je helemaal een belagelijk middenveld.Hopen dat die kan spelen, en anders 4-4-2 tegen die kaasboeren
Thuis zijn Gabri en Edgar er weer bij en je zag tegen bremen dat het kan alleen wel 1 doelpunt maken in Alkmaar
Stekelenburg
Oga, Van der Wiel, Vermaelen, Emanuelson
Maduro Heitinga
Lindenbergh? Sneijder
Huntelaar Babel
dat wil je toch niet? kan je beter gewoon 4-4-3 spelen
Steek
Oga, Van der wiel, Vermaelen, Emanuelson
Heitinga
Maduro Sneijder
De mul Huntelaar Babel
Vindt ik er een stuk beter uitzien... liever wat risico voorin met goeie spelers dan op ''veilig'' spelen en alsnog kansloos onderuit te gaan.
Pompiedom
-
LS wordt in Het Rommelhok al door het neefje van 666 onderhanden genomen. Ga daar eens kijken.Beloki schreef:Jij gaat mij niet vertellen dat je de legendarische leeftijd van 10 jaar bent gepasseerd.LeonardoSpits schreef: Juist geen 4-4-2, want dan krijg je helemaal een belagelijk middenveld.
Ik ben
En ach, die spelling boeit me niet echt, als ik maar een 3,5 haal voor mijn NL examen morgen. Gelukkig is het tekstverklaringTen Cate hoopvol over blessure Stam
dinsdag 15 mei, door boye, Capelle, 12:31u, voetbalprimeur
Ajax-trainer Henk ten Cate heeft nog geen streep door de naam van Jaap Stam gezet. De centrale verdediger liep zondag een hamstringblessure op en leek dit seizoen uitgevoetbald.
Op maandag bleek de kwetsuur echter enigzins mee te vallen, schrijft De Telegraaf. "Het ziet er minder ernstig uit dan ik in eerste instantie dacht. Hoewel we nog steeds voorzichtig moeten zijn, valt het dus misschien nog mee", sprak Ten Cate hoopvol. Een mri-scan is echter nog niet gemaakt. Dat onderzoek zal vandaag vermoedelijk plaatsvinden en tevens meer duidelijkheid scheppen over de duur van de afwezigheid van de routinier.
Ajax ontmoet zondag AZ in het kader van de play-offs. Het is zeer de vraag of Stam dat duel zal halen. De centrale verdediger miste dit seizoen al tien duels door een hamstringblessure, die hem ook ditmaal parten speelt.
Pompiedom