Naci Ünüvar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Naci Ünüvar

Bericht door Marillion » wo jan 15, 2025 11:18 am

Trab schreef:
wo jan 15, 2025 10:57 am
Marillion schreef:Het is ook wel lastig om in te schatten denk ik. Dat je gaat voor spelers die er voetbaltechnisch bovenuit steken is natuurlijk niet idioot. Maar de fysieke component is steeds belangrijker geworden en je kunt daar simpelweg niet omheen. Het is geen zaalvoetbal.

We zien al jaren dit soort spelers. Als je langer teruggaat kom je bijvoorbeeld uit bij een speler als Hersi.

En nu zie je inderdaad jongens als Bounida en Faberski. Technisch is het allemaal dik in orde maar gaan ze fysiek ook mee kunnen? Is dat via training op niveau te krijgen? Moet je daar dan 1 of 2 seizoenen extra de tijd voor nemen of moet je ze met dat gebrekkige fysiek gewoon in het diepe gooien en dan hopen dat ze kunnen zwemmen?

Bijkomend probleem is dat een handige zaakwaarnemer er bij de contractonderhandeling gelijk de druk op zet. Dan kom je uit in een situatie waar een speler als Unuvar kennelijk 1 miljoen pakt zonder ooit indruk te hebben gemaakt bij Ajax 1. Het zou veel logischer zijn om te werken met bonussen en opwaarderingen bij prestaties. Maar als je dat voorstelt gaan ze naar een ander. Breekt zo'n speler dan elders wel door sta je als club in je hemd.
Faberski ziet eruit als een jochie, maar fysiek wint hij veel duels. Hij is ook niet bang. Vind het nog steeds onbegrijpelijk dat Rasmussen wel steeds bij de selectie zit en hij niet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vooropgesteld, ik hoop uiteraard dat hij snel doorbreekt en een meerwaarde kan zijn. Maar vergis je niet in de stap voor dit type speler.

We hebben het over iemand als Unuvar. Die stak er in mijn ogen op KKD niveau destijds meer bovenuit dan Faberski nu doet. Toch kwam hij niet aan de bak. Dat wil natuurlijk niet persé zeggen dat Faberski het niet zal halen. Maar die laatste stap is wel moeilijk.

Zeker in het huidige Ajax. De opdracht is heel simpel: Haal die CL plek. Daar is het elftal dus ook op ingericht. Je taak uitvoeren is enorm belangrijk. Als je dat niet kunt belopen of fysiek niet aankunt ben je in die zin een risico. Daarom kan het bestaan dat iemand als Akpom op dit moment waardevol is aan de linkerkant zonder dat hij ooit ook maar één keer een tegenstander voorbij loopt.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 15, 2025 11:47 am

Alexander schreef:
wo jan 15, 2025 10:59 am
Ik dacht dat die Spanjaarden sowieso 1 mio moesten betalen als ze niet zouden degraderen. Die kans dat ze erin blijven zit er dik in. Raar dat Ajax dan nu ook afscheid van die mio neemt.
Ik weet niet of dit klopt maar wellicht speculeren ze erop dat ze dat geld later alsnog kunnen pakken met een doorverkooppercentage dat hoger ligt dan gebruikelijk.

Dan heb je nu lastenverlichting op de salarispost. Tel daarbij op de aankomende deal rondom Avila die ook weer ruimte geeft en dan zou dat misschien net het verschil zijn om de transfer van Moro onder de streep te laten passen?

Op de achtergrond speelt verder natuurlijk ook nog het vraagstuk rondom Rensch.
Nil volentibus arduum

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo jan 19, 2025 5:27 am

Hoe kan je een doorverkooppercentage pakken als zijn contract is ontbonden? Hij is niet verkocht toch?

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 19, 2025 12:07 pm

Alexander schreef:
wo jan 15, 2025 10:59 am
Ik dacht dat die Spanjaarden sowieso 1 mio moesten betalen als ze niet zouden degraderen. Die kans dat ze erin blijven zit er dik in. Raar dat Ajax dan nu ook afscheid van die mio neemt.
Die Spanjaarden hoefden hem niet te laten gaan. Die zijn waarschijnlijk op hun strepen gaan staan: alleen een regeling als dat miljoen verviel.

Plaats reactie