Frenkie de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS

Re: Frenkie de Jong

Bericht door LucaS » vr dec 15, 2017 1:13 pm

Hey IH, jij bent het!
I think I lost my fucking headache

Yopii

Bericht door Yopii » vr dec 15, 2017 1:25 pm

InnerHarbour schreef: Persoonlijk vind ik jongens als Ligt, Beek en ook deze postbode nogal overschat waarbij ik de eerste eigenlijk elke belangrijke wedstrijd belangrijke fouten zie maken, de tweede vind ik traag met te weining handelingssnelheid en de derde wil alleen maar lopen met de bal. Deze drie worden hier en daar nogal opgehemeld, misschien door gebrek aan echte toptalenten. Het is voor Ajax en het Nederlands voetbal te hopen dat ik over 5 jaar moet zeggen: "Dat had ik toch verkeerd gezien" maar ik denk het niet.
Donny te weinig handelingssnelheid???? :excited.gif:
Weet voor hij de bal krijgt waar die heen moet. Daardoor speelt hij een stuk sneller dan andere talenten van zijn leeftijd. Die jongen heeft veel inzicht en een prima functionele techniek.

Als je niet ziet dat De Ligt een geweldig talent is... Verdedigen is een ervaringsvak, dus elke achttienjarige maakt fouten. De Ligt heeft de 'pech' dat hij zijn fouten maakt in de volle schijnwerpers en niet op het niveau van Kumu, zoals jouw held Hyppia.
Bij elk talent, hoe begenadigd ook, moet je afwachten of hij er komt, want er kan zoveel gebeuren. Blessures, afleiding, een verkeerde club, enzovoorts, maar het is niet voor niets dat de internationale topclubs in de rij staan voor deze jongen. Ik denk dat hij zo zou meedraaien in de top, zeker als hij een koppel zou kunnen vormen met een ervaren topverdediger die hem stuurt.

http://www.soccernews.nl/news/406514/li ... ield-halen

Jammer, dat zal niet lukken. De Ligt slaat de subtop over, normaal gesproken. :smallgrin.gif:

En wat moet ik over Frenkie zeggen? Dit dan maar: zeer verstandig dat Ajax hem voor een lange periode heeft vastgelegd. :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 15, 2017 3:01 pm

Ben het wel met IH eens over de handelingssnelheid van Donny. Vond ik gisteren toch tegenvallen.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr dec 15, 2017 3:38 pm

Juist het feit dat hij die fouten maakt in belangrijke wedstrijden zegt iets over hem, bij voorbeeld dat hij nog erg veel moet leren. Verder heb ik laatst nog aangegeven dat hij degene is van al die ZELF OPGELEIDEN talenten die volgens mij het verst kan komen. Maar goed, ik heb een week geleden gezegd dat dat Joey er eigenlijk niet zoveel kijk op heeft dus moest er iets terugkomen, so be it. :smallgrin.gif:
YNWA

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr dec 22, 2017 4:04 pm

Was al beetje bekend, nu officieel:
Contractverlenging Frenkie de Jong

Ajax en Frenkie de Jong hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract, dat liep tot en met 30 juni 2019. De nieuwe verbintenis gaat in per 1 januari 2018 en loopt tot en met 30 juni 2022.

De Jong werd op 12 mei 1997 geboren in Arkel. Hij maakte op 21 september 2016 zijn debuut in het eerste elftal in de bekerwedstrijd Ajax – Willem II (5-0). De jeugdinternational speelde tot nu toe 28 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax, hij maakte daarin twee doelpunten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 22, 2017 5:55 pm

Mooi, genoeg te verbeteren aan zijn spel maar ook veel potentie. Ik ben wel nieuwsgierig hoe ver hij weet te komen.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » ma dec 25, 2017 5:42 pm

Lionel schreef:Ben het wel met IH eens over de handelingssnelheid van Donny. Vond ik gisteren toch tegenvallen.
Gezien hoe Donny bij die grote kans de bal aannam en klaar legde?

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 25, 2017 7:47 pm

De bal lag onder hem. Gaf ook bijna alleen kaatsjes terug. En keek bij het schot niet om zich heen.

Donny is een groot talent hoor. Maar zijn handelingssnelheid mag wat hoger.
IK GELOOF!!!!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr dec 29, 2017 10:39 am

Frenkie is voor mij de speler van het seizoen tot nu toe. Maakte eindelijk de langverwachte stormachtige ontwikkeling. Ook als hij op termijn een andere positie krijgt, denk ik dat hij enorm veel leert van het experiment in de verdediging. Uit zijn comfort zone. Een extra linie moeten overbruggen; wat hij kan en ook doet. Hij zal op de plek van Schöne terecht komen, zodra de achterste linie op volle sterkte is.
Ajax!

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr dec 29, 2017 12:49 pm

Ik verwacht hem vanaf komend seizoen op de plek van Ziyech, eerlijk gezegd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 29, 2017 1:23 pm

Hij hoort niet op 6. Hij moet kunnen zwerven.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 29, 2017 1:35 pm

Ik ben over een aantal recente wedstrijden enthousiast maar voor een term als "stormachtige ontwikkeling" is het voor mij nog even te vroeg hoor. Laat 'm eerst maar eens een goede serie neerzetten. Blijft hij bijvoorbeeld ook overeind in de Galgenwaard na de winterstop? Wat doet hij als tegenstanders vol druk op hem zetten in de laatste linie?
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 29, 2017 2:25 pm

Inderdaad. Feyenoord thuis en Utrecht uit wordt wel een examen.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr dec 29, 2017 3:00 pm

Zwerven is niet meer van deze tijd.
YNWA

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr dec 29, 2017 3:59 pm

De Bruyne doet niet anders toch? Ik zag 'm in in ieder geval tegen United de bal ophalen bij de verdediger en een paar tellen later stond 'ie ergens rond de 10 positie.

Voetbalminnend Nederland loopt weg met Frenkie de Jong, maar ik ben nog best sceptisch. Vind hem eigenlijk nog niet zo goed als dat hij nu wordt gemaakt. Goed talent, maar echt nog niet meer dan dat wat mij betreft. Moet zijn positionele kwaliteiten ontwikkelen en hij moet handiger worden in het kiezen van momenten. Hij loopt nu nog altijd veel te veel met de bal.

Yopii

Bericht door Yopii » vr dec 29, 2017 4:14 pm

Duidelijk dat hij er nog niet is. Leuke speler, maar de laatste stappen zijn het moeilijkst.

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 29, 2017 5:29 pm

Peter schreef:De Bruyne doet niet anders toch? Ik zag 'm in in ieder geval tegen United de bal ophalen bij de verdediger en een paar tellen later stond 'ie ergens rond de 10 positie.

Voetbalminnend Nederland loopt weg met Frenkie de Jong, maar ik ben nog best sceptisch. Vind hem eigenlijk nog niet zo goed als dat hij nu wordt gemaakt. Goed talent, maar echt nog niet meer dan dat wat mij betreft. Moet zijn positionele kwaliteiten ontwikkelen en hij moet handiger worden in het kiezen van momenten. Hij loopt nu nog altijd veel te veel met de bal.
Mee eens.

Daarom moet Frenkie ook niet op 6. Geef hem de vrijheid.
IK GELOOF!!!!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 01, 2018 11:04 pm

Dat kan toch ook vanuit de 6 positie? Schöne heeft toch ook de nodige vrijheid daar. Van De Beek kan het positioneel overnemen indien nodig.

Frenkie heeft het zeldzame talent om al dribbelend een man te kunnen passeren en zodoende een overtal situatie te creeren. Daar komt bij dat zijn voortzetting ook nog eens extreem goed is. Hij kan een grote worden, als hij mentaal uit het juiste hout gesneden is. Ik heb het idee dat hij het zijn van profvoetballer te vaak als een spelletje ziet. Dat probleem hebben bovengemiddeld getalenteerde jongens vaker, omdat ze zonder extra inspanning toch wel de beste zijn, maar om de echte top te bereiken is 100% geven noodzakelijk. Dat besef komt er hopelijk snel.
Ajax!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 01, 2018 11:26 pm

Geef een postbode zoveel mogelijk vrijheid, zo voetbalde ze 20 jaar geleden, past nog steeds in het huidige Nederlandse. :drecul.gif:
YNWA

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 02, 2018 12:10 am

Hopelijk kun je erom lachen, IH. :smallgrin.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo feb 28, 2018 6:01 pm

Blessure. Wellicht einde seizoen voor hem.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo feb 28, 2018 6:14 pm

Ai dat is niet best.

Wober centraal dus. Dat is het grote voordeel. Als Ten Hag het maar niet in z’n hoofd haalt om Veltman op die plek neer te zetten en Kristensen op de back.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo feb 28, 2018 7:06 pm

Peter schreef:Ai dat is niet best.

Wober centraal dus. Dat is het grote voordeel. Als Ten Hag het maar niet in z’n hoofd haalt om Veltman op die plek neer te zetten en Kristensen op de back.
Het leek mij vanzelfsprekend dat Wober nu zijn kans zo krijgen, maar nu je het zegt... :1evil.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mar 01, 2018 1:05 am

Ten Hag zag toch ook wel dat Veltman tegen Twente thuis op die positie niet hoog in de concentratie zat?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do mar 01, 2018 10:29 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ten Hag zag toch ook wel dat Veltman tegen Twente thuis op die positie niet hoog in de concentratie zat?
Ruckraum had ie ook niet helemaal onder controle. Vind hem sowieso beter bij de longline.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie