Matthijs de Ligt

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Demosthenes » zo mar 26, 2017 6:03 pm

De Ligt maakt fouten tegen Kopenhagen, Excelsior en Bulgarije. Waarom er voor zijn fout tegen Kopenhagen wordt gewezen naar Sinkgraven, snap ik niet. Nu worden zijn slechte medespelers erop aangesproken, maar waarom?

Mag hij fouten maken, die jongen, hij mag nog niet eens stemmen, moet ineens wel erg snel leren, want zijn leeftijdsgenoten bij Ajax mogen tegen 'Brabant United' spelen en uit dat elftal zullen wel twee spelers voor de derde divisie geselecteerd worden.

Ajax heeft hoge verwachtingen van hem, hijzelf zal misschien dromen van de PL of Barcelona, want daar wil een speler 'eindigen', Ajax is een tussenstation.

Het Nederlands elftal, dan denk ik aan drie kansloze nederlagen onder Van Marwijk, op het EK voor Van Gaal en het wk. De prestatie onder Van Gaal heeft Nederlanders 'blind' (leuk woord) gemaakt als het om voetbal gaat, dat was de uitzondering, dat onder Van Marwijk, Hiddink (zijn we die al vergeten) en Blind is misschien wel de norm (anno 2017)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Mano » ma mar 27, 2017 8:11 am

Je kan deze jongen niets kwalijk nemen.

Hij wordt geselecteerd, traint lekker mee en mag miraculeus nog spelen ook.
vervolgens maakt hij een foutje die genadeloos wordt afgestraft. (laat die bulgaar het 10x doen en schiet 8x over of weet 5x de bal niet zo mooi mee te nemen)

3 wedstrijden een fout. Nu is een fout van een verdediger al snel cruciaal (net als keeper)
Het is aan Ajax-staf om hier goed mee om te gaan. Meteen weer terug op het paard of je wonden likken...
zeg het maar, is per individu anders.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door GangstaRiB » ma mar 27, 2017 8:58 am

Mano schreef:Je kan deze jongen niets kwalijk nemen.

Hij wordt geselecteerd, traint lekker mee en mag miraculeus nog spelen ook.
vervolgens maakt hij een foutje die genadeloos wordt afgestraft. (laat die bulgaar het 10x doen en schiet 8x over of weet 5x de bal niet zo mooi mee te nemen)

3 wedstrijden een fout. Nu is een fout van een verdediger al snel cruciaal (net als keeper)
Het is aan Ajax-staf om hier goed mee om te gaan. Meteen weer terug op het paard of je wonden likken...
zeg het maar, is per individu anders.
Die arme jongen had ook Martins Indi aan z'n zijde. Die had het ook al moeilijk met zichzelf.

Yopii
Berichten: 18838
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » ma mar 27, 2017 9:05 am

Natuurlijk mag je zijn medespelers niet verantwoordelijk stellen voor zijn fout. Maar de heren miljonairs van Bayern, Roma, Liverpool, Ajax (Klaassen), enz. zouden het voor elkaar moeten krijgen om in anderhalve helft twee keer te scoren. Deze collectieve wanprestatie wordt te gemakkelijk een debutant in de schoenen geschoven.



Met BMI samenspelen, ik geef het je te doen. Dan heb je vijf verdedigers nodig.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door 999 » ma mar 27, 2017 9:11 am

Dat is maar 1 persoon die dat doet, en laat die persoon nu toevallig ene Yopii zijn ... :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 18838
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » ma mar 27, 2017 9:15 am

Huh? :confused.gif:

De ex-bondscoach vond het niet nodig om De Ligt in bescherming te nemen.

Het hele elftal was bagger. Oké, De Ligt maakte een fout, maar wie niet?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door 999 » ma mar 27, 2017 9:40 am

Yopii schreef:Huh? :confused.gif:

De ex-bondscoach vond het niet nodig om De Ligt in bescherming te nemen.

Het hele elftal was bagger. Oké, De Ligt maakte een fout, maar wie niet?
Dit dus
Yopii schreef:Deze collectieve wanprestatie wordt te gemakkelijk een debutant in de schoenen geschoven.
Dat doen we dus juist niet, we benoemen zijn cruciale fout die mede verantwoordelijk er voor is dat alle plannetjes de ijskast in kunnen, vervolgens maakt ie nog een foutje .. Overigens de eerste overtreding van hem daar was ie ook al te laat. .... we zeggen juist dat ie nog helemaal niet klaar is voor het grote werk, zeker niet in Oranje, zeker niet in dit Oranje.Hier leer je dus niks van.Waarom niet, omdat het eind resultaat verkeerd is.Omdat deze fout(en) op het eind cruciaal kunnen zijn.

Hij moet er van leren roept men dan , maar zijn fout benoemen dat het wel een cruciale fout is mag dan weer niet al te streng :smallgrin.gif:

Overigens gaat het ook om hem in bescherming te nemen.Want nu gaat hij de wereld over als zijnde de 17-jarige debutant ( hosanna hosanna ) die vervolgens 1.5 cruciale fouten maakt .. Ik had overigens als AJAX zijnde gewoon tegen Blind gezegd, hoeist spoor jij wel een beetje, je kan hem laten ruiken maar je stelt hem niet op ..

Vandaar ook mijn, hij maakt een grote fout tegen Kopenhagen, dan een cruciale fout tegen Excelsior en nu weer in het " allerhoogste " Nederlands elftal ..

Moet hij daarom geslachtofferd worden, natuurlijk niet, zoals je al schreef, de rest bakte er ook geen ruk van.Maar zijn fouten benoemen en daaruit bepaalde conclusies trekken is toch niks mis mee ..

Yopii
Berichten: 18838
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » ma mar 27, 2017 9:52 am

Nee, natuurlijk is daar niets mis mee. Maar als ik de media mag geloven heeft Oranje verloren door De Ligt, en dat lijkt me zwaar overdreven.

Neem de achterhoede - aan wie had De Ligt steun? :hypocrite.gif:

Natuurlijk leert hij hiervan, al is het maar dat je op het hoogste niveau wordt afgerekend op dat ene foutje, terecht of niet.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door peter » ma mar 27, 2017 10:03 am

Neem alleen de keeper al. Vond Zoet in beide situaties erg matig.

Danny Blind had die jongen lekker in een vriendschappelijk duelletje moeten brengen. In een elftal zonder leiders, zonder klasse op de proppen komen met een 17-jarige is een veel te groot risico. Maar goed, Danny Blind kan nu met pensioen, want als veldtrainer, technisch directeur en als bondscoach is hij een fiasco gebleken. Imposante carrière eigenlijk nog voor iemand die er zo'n potje van maakt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door 999 » ma mar 27, 2017 10:33 am

Yopii schreef:Nee, natuurlijk is daar niets mis mee. Maar als ik de media mag geloven heeft Oranje verloren door De Ligt, en dat lijkt me zwaar overdreven.

Neem de achterhoede - aan wie had De Ligt steun? :hypocrite.gif:

Natuurlijk leert hij hiervan, al is het maar dat je op het hoogste niveau wordt afgerekend op dat ene foutje, terecht of niet.
Nou, ik heb niet het idee dat de " Media " de Ligt de schuld geeft ..

Je leert echt niks van, ik bedoel, denk jij nu echt dat de Ligt van te voren niet weet dat afgerekend gaat worden op zijn/deze fouten. Kom op zeg, zo achterlijk is hij echt niet.

Punt is dat je deze jongen gewoon eerst wat vriendschappelijke niets zeggende interland potjes had moeten laten spelen.Daar leert hij van, niet dat ie nu viraal met deze fouten gaat , daar koop je echt niks voor.Deze jongen is pas 17 Yopii, wat is het 5 wedstrijdjes in AJAX 1, en voor zijn interland debuut 0,0 interland ervaring.

Overigens gaat ie nu ook al weer 3 ( 4 ) keer de fout in ...

Yopii krijgt de leerling elektricien op bezoek, onder supervisie van ene Blind mag hij bij Yopii de Elektriciteitskast vernieuwen, vervolgens brand door een foutje van die leerling Yopii huis af, onverzekerd, ongewis of dat Yopii ergens een claim kan indienen voor de schade , .Ach zegt Yopii , daar leert ie van :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 18838
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » ma mar 27, 2017 11:30 am

Gelukkig is er niemand dood. Het is maar voetbal.

Voetbal is een spel van fouten. Een voetballer doet voortdurend dingen fout, zelfs als hij goed speelt. Niet te vergelijken met de situatie die jij schetst.

Nu een vraag aan jou: maakte De Ligt fouten of voetbalde hij zo slecht dat hij liet zien niets op dit niveau te zoeken te hebben? Kortom, hoe speelde hij verder? Viel wel mee, toch?

(Ja, ik weet dat hij die fouten niet mag maken.)

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door zeux » ma mar 27, 2017 11:48 am

Yopii schreef:Gelukkig is er niemand dood. Het is maar voetbal.

Voetbal is een spel van fouten. Een voetballer doet voortdurend dingen fout, zelfs als hij goed speelt. Niet te vergelijken met de situatie die jij schetst.

Nu een vraag aan jou: maakte De Ligt fouten of voetbalde hij zo slecht dat hij liet zien niets op dit niveau te zoeken te hebben? Kortom, hoe speelde hij verder? Viel wel mee, toch?

(Ja, ik weet dat hij die fouten niet mag maken.)
Volgens mij moet je het opsplitsen.

Was het slim van Danny om hem op te stellen? Nee
Nu hij toch speelde, leert zo'n speler dan van zo'n wedstrijd? Dat lijkt mij wel.

Volgens mij ligt de 'blaam' toch echt vooral bij Blind. Het kost hem mede zijn bondscoachschap. Volgens mij wordt het gewicht van de nederlaag helemaal niet zo zwaar bij De Ligt neergelegd. Is er veel consideratie voor zijn onervarenheid en jeugdige leeftijd. Wat had hij moeten doen? Zeggen: sorry bondscoach, maar ik debuteer liever niet? Dit was een klote-ervaring, maar ook dat hoort bij het voetbal. Daar 'leert hij van'. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door 999 » ma mar 27, 2017 12:08 pm

Yopii schreef:Gelukkig is er niemand dood. Het is maar voetbal.

Voetbal is een spel van fouten. Een voetballer doet voortdurend dingen fout, zelfs als hij goed speelt. Niet te vergelijken met de situatie die jij schetst.

Nu een vraag aan jou: maakte De Ligt fouten of voetbalde hij zo slecht dat hij liet zien niets op dit niveau te zoeken te hebben? Kortom, hoe speelde hij verder? Viel wel mee, toch?

(Ja, ik weet dat hij die fouten niet mag maken.)
Ik vind dat ie nog niet op dit niveau thuis hoort ... en dat reken ik de Ligt niet aan, maar Blind ...

Weet je, tegen Kopenhagen maakte ie eigenlijk een heel simpele dekkings fout, wat cruciaal had kunnen zijn.Tegen Excelsior in principe hetzelfde, tegen Bulgarije was het ook gewoon een simpele positionele fout en daarna ook nog eens een timings fout..Van te voren was ie w.b. timing ook te laat waar door Bulgarije , wat was het 2e minuut ?, op een gevaarlijke plaats een vrije trap mocht nemen.Daarnaast al weer een paar keer fouten op moeten lossen met een riskante slidings bij AJAX.Hij mist ook wat snelheid nog, wat je kan compenseren door je beter positioneel op te stellen.

Had jij hem opgesteld ?. . Ik bedoel als jij hem wel had opgesteld moet je niet zeuren over dat Blind dat ook deed en dat zijn andere makkers het af lieten weten.Vind jij zo'n cruciale wedstrijd met wat er links en rechts naast hem staat in de achterhoede het podium om te " leren "

Moet hij geslachtofferd worden, tuurlijk niet, maar wel even een beetje rustig aan met deze jongen .Waarom gunnen we deze jongen niet gewoon wat meer tijd op het allerhoogste niveau .17 hé , w.b. voetbalervaring , slimheid enz. we verkijken ons op zijn fysieke uitstraling ...

Leuk is ook altijd, maar hij gaat er mentaal goed mee om.Nee, hij zal zeggen dat ie finaal in een wrak zit ... :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 18838
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » ma mar 27, 2017 1:08 pm

Neuh, ik had hem niet geselecteerd. Eerst maar eens bij Jong Oranje de beste zijn. Daar zit hij al een stukje boven zijn leeftijd.

Ik erger me rot aan het hypen van talenten, vooral omdat die jongens na de aanvankelijke euforie geen centje krediet meer blijken te hebben. Neem Nouri, die door Spaan uitgeroepen is tot de nieuwe Cruijff (net als voor hem Yousouf Hersi!): er is maar één Cruijff (geweest), zo'n voetballer krijgen we nooit meer. Elke vergelijking gaat mank, zelfs Van Basten was minder. Hoe kan zo'n jongen níet bezwijken onder de druk???? :1evil.gif: Je leest nu al vervelende verhalen over hem, alsof hij zelf om die vergelijking gevraagd heeft.

De Ligt is jaren voor op schema, mede door zijn fysiek. Geweldig, toch? Maar laat die jongen zijn wat hij is: een talent. Hij ís geen volwassen voetballer, nog niet. Daarvoor moet hij eerst ervaring opdoen. Als later blijkt dat er foutjes in zijn spel blijven zitten, dan wordt het niet de top maar de subtop. Zo gaat dat. Bryan Roy was op jonge leeftijd ook een hype, maar kwam uiteindelijk overzicht tekort. Shit happens.

Trainers moeten de juiste inschatting maken. Toppers als Cruijff en Van Gaal konden dat. Danny Blind niet. Het verschil is ook, dat Cruijff en Van Gaal talenten voor de leeuwen wierpen omdat het goed was voor het team. Danny Blind deed het omdat het goed was voor Danny Blind. Zo van: kíjk eens wat ik durf! God straft onmiddellijk, dan loopt het dus slecht af. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door InnerHarbour » ma aug 21, 2017 5:11 pm

Fucking hell die gozer is kleiner dan Overmars. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Marillion » ma aug 21, 2017 5:43 pm

Zal wel behoorlijk zijn opgeschoven in de salarishuishouding. Goede zaak want die jongen wil ik graag nog een paar seizoenen in het centrum hebben staan. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 21, 2017 6:00 pm

Maximaal eind volgend seizoen is ie weg ben ik bang. Vast wel voor dikke doekoes.

Wouter
Berichten: 18933
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Wouter » ma aug 21, 2017 6:16 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Maximaal eind volgend seizoen is ie weg ben ik bang. Vast wel voor dikke doekoes.
Zouden buitenlandse clubs al die fouten niet gezien hebben?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11925
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Sandro » ma aug 21, 2017 6:21 pm

Wouter schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Maximaal eind volgend seizoen is ie weg ben ik bang. Vast wel voor dikke doekoes.
Zouden buitenlandse clubs al die fouten niet gezien hebben?
Dan kunnen ze beter Kruiswijk nemen :hypocrite.gif:

De Ligt komt er wel. Is ook nog lang niet uitgeleerd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wouter
Berichten: 18933
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Wouter » ma aug 21, 2017 6:26 pm

Kruiswijk speelde in ieder geval foutloos tegen Roda. Ik begrijp niet zo goed wat je tegen hem hebt.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 21, 2017 8:32 pm

Heel goede zaak dat deze jongen een verbeterd en verlengd contract heeft gekregen. Groot talent wat inderdaad nog te vaak fouten maakt, maar wat hij op 17-jarige leeftijd al heeft laten zien is indrukwekkend. Bovendien een slimme, sympathieke gozer :biggthumpup.gif:
Ajax!

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Lionel » ma aug 21, 2017 10:32 pm

Vervanger van Piqué of Ramos bij Barca of Madrid.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Demosthenes » di aug 22, 2017 10:50 am

Lionel schreef:Vervanger van Piqué of Ramos bij Barca of Madrid.
Laat die jongen eerst eens foutloos voetballen in de eredivisie, daarna EL en dan zien we wel verder. Hij maakt nog te veel fouten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 22, 2017 11:05 am

Eens, hij moet nog een flinke ontwikkeling doormaken om het niveau van Real Madrid ooit te gaan halen. Afwachten, maar gezien zijn jonge leeftijd en vanwege dat er een goede kop op zit, zou je verwachten dat er nog veel rek in zit. Over 2 jaar kunnen we er vast meer over zeggen, en dan is hij pas net 20 jaar.
Ajax!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door 999 » di aug 22, 2017 11:06 am

Cruciale fouten ...

Plaats reactie