Bojan Krkic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bojan Krkic

Bericht door Ajaciedjuh » do jul 11, 2013 1:47 pm

“@BoKrkic: What a day..! Thanks a lot for your warm welcome, I'm so proud to be here!! We'll do great things together! @AFCAjax http://twitter.com/BoKrkic/status/35530 ... 80/photo/1
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bojan Krkic

Bericht door Rooie » do jul 11, 2013 2:22 pm

Ajax.nl

Afbeelding
Ajax rondt transfer Krkic af

11 juli 2013
Ajax heeft de transfer van Bojan Krkic afgerond. De aanvaller, die gehuurd wordt van FC Barcelona, tekende een contract dat een looptijd heeft van een seizoen, tot en met 30 juni 2014. In de overeenkomst is een optie opgenomen voor nog een seizoen, tot en met 30 juni 2015.
Krkic zette zijn handtekening net voor de middagtraining van Ajax 1. Direct na de officiële handeling spoedde de kersverse Ajacied zich naar het trainingsveld om met de groep mee te doen.

Directeur voetbalzaken Marc Overmars is zeer content met het contracteren van Bojan Krkic. ,,Ik ben hier erg blij mee. Wij hebben Bojan Krkic gehaald als rechtsbuiten, al weet je nooit hoe dat gaat lopen. Daarom is het fijn dat hij op meerdere posities voorin uit de voeten kan. Bojan is nu 22 jaar, tijd om het etiket talent van zich af te schudden. Hij wil in de Champoins League laten zien wie Bojan Krkic is. Het is een teamspeler die zelf ook doelpunten kan maken en dat is wat wij van hem op zijn positie willen zien."

Overmars kan wel een paar redenen bedenken waarom Krkic, die ook bij AS Roma en AC Milan op huurbasis speelde, voor Ajax heeft gekozen, terwijl er meerdere clubs naar zijn diensten lonkten. ,,Ajax speelt Champions League en een speler wil op het hoogste niveau voetballen. Ook toen hij klein was, was Ajax zijn club hoorde ik. Dat is een voorsprong die Ajax heeft. Bovendien hebben wij snel gehandeld, zijn direct naar Barcelona gevlogen om het rond te maken. Het is natuurlijk ook wel handig dat Frank (De Boer, red.) en ik Barcelona kennen en dat alles rond Isaac Cuenca perfect was geregeld. Zo kreeg Barcelona elke week een medisch rapport hoe hij ervoor stond. Dat zijn weliswaar details, maar voor een club wel belangrijk."

Afbeelding
Bojan Krkic wordt geflankeerd door Ajax-directeuren Michael Kinsbergen en Marc Overmars en zijn zaakwaarnemer.

Bojan Krkic is ook zeer tevreden met zijn nieuwe club. Zijn reactie volgt later vanmiddag op deze plaats.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Bojan Krkic

Bericht door beelzebub » vr jul 12, 2013 10:54 am

Na het glaasje champagne van Danny Blind hebben we nu het bierkratje van Marc Overmars. Want dit is geen 1.70 tegen 1.74 zo op de foto. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Bojan Krkic

Bericht door Demosthenes » vr jul 12, 2013 11:46 am

beelzebub schreef:Na het glaasje champagne van Danny Blind hebben we nu het bierkratje van Marc Overmars. Want dit is geen 1.70 tegen 1.74 zo op de foto. :ajaxsmiley.gif:
:ajaxsmiley.gif:

Naast Karlsson staan is iets anders!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bojan Krkic

Bericht door Yopi » vr jul 12, 2013 12:17 pm

beelzebub schreef:Na het glaasje champagne van Danny Blind hebben we nu het bierkratje van Marc Overmars. Want dit is geen 1.70 tegen 1.74 zo op de foto. :ajaxsmiley.gif:
:rofl.gif:

En hij ziet eruit alsof hij de bierflesjes hoogstpersoonlijk leeggedronken heeft. :666.gif:

Die Bojan maakt een sympathieke indruk, btw.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Bojan Krkic

Bericht door Cruijff » vr jul 12, 2013 12:37 pm

Dat maakt hij zeker! :biggthumpup.gif:

Grappig ook dat Spaanstalige spelers hun trainer vaak 'The Mister' noemen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Bojan Krkic

Bericht door Demosthenes » wo jul 17, 2013 1:41 pm

Volgens een bericht op AS
Bojan Krkic ontkent dat hij met Johan Cruijff heeft gesproken voordat hij naar Ajax ging. 'Nee, hij heeft niet met mij gesproken. Johan is voor mij iemand met veel aanzien, iemand waar ik veel respect voor heb. Ik ken hem als mijn trainer bij de Catalaanse selectie', vertelt Bojan voor de camera van AT5.
http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... oken-.html

Op pagina 4 van deze topic een bericht van Ajaciedjuh waarin hij Telesport citeert
Krkic maakte namelijk van dichtbij mee hoe algemeen directeur Michael Kinsbergen en directeur voetbalzaken Marc Overmars vrijdag in Barcelona alles op alles zetten om hem binnen te halen. „Dat was hartverwarmend. Net als de telefoontjes van Frank de Boer en Johan Cruijff me goed deden.
Bojan weet zeker nog niet dat wat in Telesport staat niet kan worden tegengesproken, hij zal dat toch wel snel leren?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bojan Krkic

Bericht door Lionel » wo jul 17, 2013 3:55 pm

Misschien daarna?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bojan Krkic

Bericht door LucaS » wo jul 17, 2013 4:30 pm

Bijzonder, dan kunnen we dus blijkbaar zelfs de quotes in de T niet eens meer vertrouwen.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Bojan Krkic

Bericht door Demosthenes » wo jul 17, 2013 5:56 pm

Rishi schreef:Misschien daarna?
Telesport kwam een paar dagen eerder met het bericht dan AT5, daarna kan dan niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bojan Krkic

Bericht door 999 » vr jul 19, 2013 4:26 pm

'Zwerver' Bojan: "Heb mijn vrijheid nodig"

Bojan Krkic wil zich komend seizoen bewijzen bij Ajax. De huurling van FC Barcelona denkt zich bij de Amsterdammers goed te kunnen ontwikkelen.

Bojan verblijft met Ajax in het trainingskamp in De Lutte. De22-jarige Spanjaard went steeds meer aan zijn nieuwe omgeving. "Ikben hier uitstekend opgevangen", zegt de aanvaller tegen hetAlgemeen Dagblad. "Ik wil spelen en dat kan hier. Ik was bekend metde interesse van PSV en Feyenoord, maar ik wilde naar Ajax."

"Omdat het een grote club is en vanwege de speelstijl. Ik heb Ajaxaltijd gevolgd, ook als jongetje. Als D'tje speelde ik eens definale van een jeugdtoernooi in Spanje tegen Ajax. Ik zie Ajaxzeker niet als stap terug. Dit is een grote club die bekend staatom zijn jeugdopleiding en Champions League speelt. Hier wil ikslagen."


Bojan is in principe gehaald voor de rechterflank, maar hij isnaar eigen zeggen niet een speler die aan zijlijn geplakt zit. "Ikzwerf graag. Ik heb mijn vrijheid nodig. Bij AC Milan speelde ik delaatste duels vanaf links, maar op rechts kan ik ook uitstekend uitde voeten. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik van waarde kanzijn."

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Bojan Krkic

Bericht door gaizka » vr jul 19, 2013 6:16 pm

Kan hij mooi met Fischer af en toe van flank wisselen, ben zeer benieuwd naar Bojan!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bojan Krkic

Bericht door Yopi » di jul 23, 2013 10:33 pm

http://nos.nl/video/532737-bojan-nieuw- ... -ajax.html

Wat zijn jullie eerste indrukken van deze jongen?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Bojan Krkic

Bericht door Cruijff » di jul 23, 2013 10:39 pm

Dat hij vrij sympathiek overkomt. Geen type vol kapsones, maar wel iemand die erg hongerig oogt, gedreven is om weer écht wat te laten zien wat betreft goed voetballen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bojan Krkic

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 24, 2013 5:57 am

Geweldige technicus, goede versnelling en op zoek naar de goal. Hij zal zijn tijd nodig tav het samenspel, maar ik zag ook leuke combinaties tussen de rasvoetballers. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Bojan Krkic

Bericht door gaizka » wo jul 24, 2013 7:58 am

Kluivert was dus zijn idool vroeger! Mijn verwachtingen zijn hoog, zin in zaterdag!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10301
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bojan Krkic

Bericht door WP_Legend » zo aug 04, 2013 6:54 am

Hij heeft snelle voetjes, hier een filmpje van zijn wedstrijd tegen Roda. Het lijkt niet echt een speler die het veld breed houdt, hij zwerft over het hele veld.

ik vraag me af welke opdrachten Frank hem heeft meegegeven deze wedstrijd?!

Bojan vs Roda

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bojan Krkic

Bericht door Thijs » zo aug 04, 2013 9:39 am

Volgens mij had Van Rhijn ook iets meer in dat gat moeten duiken. Althans, dat hoorde ik Jaap Stam steeds zeggen en ik zat naast hem, haha. (Even los van het feit dat Bojan eigenlijk wel gewoon z'n positie had moeten houden, maar dat terzijde)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Bojan Krkic

Bericht door elliquido » zo aug 04, 2013 9:44 am

Van Rijn stond 9 van de 10 x voor lul vrij op die rechterkant. vrijheid tot en met, maar de pass werd steeds niet gegeven. Ik denk dat Moissader zijnb vertrouwen kwijt was na 3 mislukte passes in de 1e 5 minuten. Ergelijk
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bojan Krkic

Bericht door 999 » zo aug 04, 2013 9:45 am

Ach, Fischer loopt ook geregeld van zijn Positie af.Punt is dat Bojan wel steeds vrij stond en aanspeelbaar was waardoor je een verassing in de spel zou kunnen creëren, maar helaas gaat veel via geijkte patronen ...

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10301
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bojan Krkic

Bericht door WP_Legend » zo aug 04, 2013 9:47 am

Thijs schreef:Volgens mij had Van Rhijn ook iets meer in dat gat moeten duiken. Althans, dat hoorde ik Jaap Stam steeds zeggen en ik zat naast hem, haha. (Even los van het feit dat Bojan eigenlijk wel gewoon z'n positie had moeten houden, maar dat terzijde)
Dat is natuurlijk niet van Rhijns sterkste punt.. Dan zouden we een andere rechtsback moeten opstellen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Bojan Krkic

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo aug 04, 2013 9:51 am

I'm not so sure. Hij kreeg gewoon de bal niet, zoals hier al eerder aangemerkt. Soms stond hij moederziel alleen aan de zijlijn te zwaaien om de bal, maar tegen de tijd dat die hem bereikte stond hij alweer gedekt. Dit gebeurde vorig seizoen overigens ook best vaak.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bojan Krkic

Bericht door LucaS » zo aug 04, 2013 9:54 am

'Natuurlijk weet ook Krkic dat hij achter zijn man aan moet lopen', zei De Boer. 'Maar dat is niet zijn sterkste punt. Dat is ook lastig als je de bal verspeelt en meer dan 10 meter goed moet maken. De hele ploeg moet daar beter mee omgaan. We gaan nog veel plezier aan Krkic beleven, dat weet ik zeker. Maar daarom heb ik hem nu wel gewisseld.'

Bron: volkskrant
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bojan Krkic

Bericht door 999 » zo aug 04, 2013 10:04 am

Als de Boer met dit stukje tekst suggereert dat Bojan ( veel ) balverlies leed waardoor hij steeds achter zijn man aan moest lopen dan spoort de Boer niet helemaal ...

Maar goed, ook de Boer heeft er een handje van om de wedstrijd anders te zien ...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bojan Krkic

Bericht door LucaS » zo aug 04, 2013 10:30 am

Volgens mij slaat de je in de zin 'als je de bal verspeelt', niet per se op Bojan, maar op de hele ploeg. De boer heeft gelijk, het spel van Ajax is er op gebaseerd dat iedereen meedoet. Als Bojan zijn man keer op keer laat lopen, kom je in de problemen. Dat was ook wat er de 2e helft tegen Roda gebeurde.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie