Regels voor de opleidingsvergoedingen zijn net gewijzigd, die zijn met ingang van 2015 flink lager geworden dus ze zullen voor het grootste deel naast de pot gaan pissen..gaizka schreef:Dat kan ik mij voorstellen, als hij zich zo doorontwikkeld gaat hij een miljoenentransfer maken over een paar jaar. In hoeverre gaat PSV daar in meedelen ivm opleidingsvergoeding e.d. ?
Maar heb je niet gelezen wat zijn broer zegt?
Dit houdt dus in dat de familie Bazoer van mening is dat hij tot 2021 (!!!) bij Ajax moet blijven. Dat klinkt als mijlenver weg en zeer onrealistisch, maar het zou me niet verbazen als dit bij meerdere spelers een trend wordt.Broer Bazoer: 'Blij dat balletje zo gerold is'
Dat City daarbij werd gepasseerd, lag volledig aan het talent zelf. 'We hebben de keus aan hem gelaten. Financieel en sportief was de aanbieding van City geweldig. Als een student de kans krijgt om naar Harvard te gaan, doet hij het ook, toch? Maar Riechedly wilde liever in de buurt van zijn familie en vrienden blijven. Dan kun je nog zoveel geld verdienen, dat telt dan niet. En sportief bood Ajax ook een geweldig plaatje. Bovendien kon Riechedly dan in Amsterdam bij mij wonen en toch dicht bij onze ouders in Utrecht zijn. Dus Ajax paste perfect.'
En in Amsterdam is men nog lang niet af van Bazoer, die volgens zijn broer nog wel even wil blijven. 'Zijn contract loopt tot de zomer van 2016. Ik spreek veel met Ajax, van beide kanten is er de intentie om dat te verlengen. Je weet het natuurlijk nooit, maar de ideale weg voor Riechedly is dat hij tot zijn 23e, 24e bij Ajax blijft. En dan pas eventueel de stap maakt naar het buitenland. Laat hij het eerst maar een paar seizoenen bij Ajax laten zien.
Bazoer die zich ontwikkelt zoals nu het geval is, speelt zich in een recordtempo het Nederlands elftal in.
Een jongen die dan bij Ajax speelt zal altijd bij Oranje in beeld blijven, kans maken op deelname aan EK's en WK's. Wanneer je via Liverpool of Milaan bijvoorbeeld ergens in Istanbul terecht komt en hier en daar pech hebt met een blessure moet je nog maar afwachten wat voor een duiventil je carrière wordt.