Riechedly Bazoer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Cruijff » wo mar 04, 2015 12:41 pm

gaizka schreef:Dat kan ik mij voorstellen, als hij zich zo doorontwikkeld gaat hij een miljoenentransfer maken over een paar jaar. In hoeverre gaat PSV daar in meedelen ivm opleidingsvergoeding e.d. ?
Regels voor de opleidingsvergoedingen zijn net gewijzigd, die zijn met ingang van 2015 flink lager geworden dus ze zullen voor het grootste deel naast de pot gaan pissen..

Maar heb je niet gelezen wat zijn broer zegt?

Broer Bazoer: 'Blij dat balletje zo gerold is'

Dat City daarbij werd gepasseerd, lag volledig aan het talent zelf. 'We hebben de keus aan hem gelaten. Financieel en sportief was de aanbieding van City geweldig. Als een student de kans krijgt om naar Harvard te gaan, doet hij het ook, toch? Maar Riechedly wilde liever in de buurt van zijn familie en vrienden blijven. Dan kun je nog zoveel geld verdienen, dat telt dan niet. En sportief bood Ajax ook een geweldig plaatje. Bovendien kon Riechedly dan in Amsterdam bij mij wonen en toch dicht bij onze ouders in Utrecht zijn. Dus Ajax paste perfect.'

En in Amsterdam is men nog lang niet af van Bazoer, die volgens zijn broer nog wel even wil blijven. 'Zijn contract loopt tot de zomer van 2016. Ik spreek veel met Ajax, van beide kanten is er de intentie om dat te verlengen. Je weet het natuurlijk nooit, maar de ideale weg voor Riechedly is dat hij tot zijn 23e, 24e bij Ajax blijft. En dan pas eventueel de stap maakt naar het buitenland. Laat hij het eerst maar een paar seizoenen bij Ajax laten zien.
Dit houdt dus in dat de familie Bazoer van mening is dat hij tot 2021 (!!!) bij Ajax moet blijven. Dat klinkt als mijlenver weg en zeer onrealistisch, maar het zou me niet verbazen als dit bij meerdere spelers een trend wordt.
Bazoer die zich ontwikkelt zoals nu het geval is, speelt zich in een recordtempo het Nederlands elftal in.

Een jongen die dan bij Ajax speelt zal altijd bij Oranje in beeld blijven, kans maken op deelname aan EK's en WK's. Wanneer je via Liverpool of Milaan bijvoorbeeld ergens in Istanbul terecht komt en hier en daar pech hebt met een blessure moet je nog maar afwachten wat voor een duiventil je carrière wordt.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 04, 2015 12:50 pm

Na het EK is hij weg.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 04, 2015 12:54 pm

Lionel schreef:Na het EK is hij weg.
Hahahaha. :biggrin.gif:

Wie zegt dat hij überhaupt met het EK meedoet?

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 04, 2015 8:15 pm

Nieuw contract Bazoer ophanden: ‘Verlengen zal een formaliteit zijn’
Woensdag, 4 maart 2015 om 19:04
Riechedley Bazoer maakt indruk bij Ajax. De verwachting is dat de achttienjarige middenvelder binnen afzienbare tijd zijn handtekening zet onder een nieuwe verbintenis. Broer en zaakwaarnemer Irchandly Bazoer verwacht dat er binnen afzienbare tijd overeenstemming wordt bereikt.

“Onze intenties zijn bekend, we willen langer met elkaar door. We zien Riechedly graag verder groeien bij Ajax. Ik verwacht dan ook weinig problemen wanneer we rond de tafel gaan. Verlengen zal een formaliteit zijn”, aldus Irchandly Bazoer in gesprek met FOX Sports.
Bazoer, die de jeugdopleiding doorliep bij PSV en vervolgens een gevoelige overstap maakte naar Amsterdam, kan vermoedelijk een handtekening zetten onder een overeenkomst tot medio 2019. Bazoer brak dit seizoen door in de hoofdmacht en in 2015 wist hij een basisplaats te veroveren.
:biggthumpup.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 04, 2015 8:38 pm

Die jongen lijkt echt een duidelijke planning in zijn hoofd te hebben voor zijn loopbaan. De keuze voor Ajax was een hele bewuste. Vooralsnog lijkt dat plan goed te werken en kan het dus zomaar zijn dat hij inderdaad de tijd wil nemen om zich bij Ajax verder te ontwikkelen tot hij 23 of 24 is. Dat zou mooi zijn want als hij op deze manier doorgaat dan is hij één van de spelers waarmee Ajax kan proberen om een echt goed elftal neer te zetten.

Laten we overigens niet vergeten dat het ventje pas 18 jaar is. Het kan zomaar zijn dat hij in de loop van dit of volgend seizoen met een dip te maken krijgt. Sterker nog, het zou gek zijn als dat helemaal niet het geval zou zijn.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 04, 2015 11:10 pm

Is al met al nog snel gegaan met die jongen. Maakt me trouwens wel erg nieuwsgierig naar het middenveldplaatje van 15/16, want deze jongen komt snel en is goed. Sterker nog, op basis van zijn recente performance dwingt hij gewoon een basisplekje af. Moet hij dan duelleren met Klaassen? Of schuift het allemaal door? En dan Sinkgraven op links. En dan komt er dus nog een ervaren verdedigende middenvelder bij. Wordt nog puzzelen om een ieder tevreden te houden.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 04, 2015 11:18 pm

Dit is wat Ajax wil: spelers helpen hun carrière op te bouwen. Zodat de club en de speler er allebei baat bij hebben. Bazoer krijgt alle tijd. Op deze leeftijd presteert een speler niet een heel seizoen op een constant niveau. Hoe goed hij ook is.

Met Bazoer, AEG, Kishna, Klaassen en Sinkgraven beschikt Ajax over toptalenten. Een ongekende weelde. Nu achterin nog wat doen.

Wat de linksbackpositie betreft: Savastano maakt een stormachtige ontwikkeling door. Wie weet kan het met hem wat worden.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 04, 2015 11:28 pm

Backposities zijn in de regel posities die je met 'eigen bemanning' op moet kunnen vullen. Stelregeltje. :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 04, 2015 11:47 pm

Van Rhijn vind ik prima. Op links en centraal moet er wat bij. Verder hoeft er echt niet veel bij. Serero verkopen en daar een ervaren 6 voor halen.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 05, 2015 12:02 pm

Peter schreef:Backposities zijn in de regel posities die je met 'eigen bemanning' op moet kunnen vullen. Stelregeltje. :biggthumpup.gif:
In de basis ben ik het met je eens dat als iets geldverspilling lijkt, dan wel een back die een miljoentje of wat heeft gekost. Aan de andere kant, juist op die positie zou je relatief goedkoop een goede speler moeten kunnen inkopen.

Idealiter speel je met een fantastische nummer 10, twee vleugelspelers uit de eigen opleiding en met een spits die een echte Ajax spits is. Als je twee backs dan in het buitenland gekocht zijn en Trabelsi en Maxwell heten hoor je mij niet klagen. En jou ook niet, gok ik.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do mar 05, 2015 12:04 pm

Als ze Reiziger of Frank de Boer heten ook niet natuurlijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 05, 2015 12:05 pm

Wat moet ik me bij een "echte Ajax spits" voorstellen?
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 05, 2015 12:10 pm

InnerHarbour schreef:Wat moet ik me bij een "echte Ajax spits" voorstellen?
Die hebben we al heel lang niet meer in ons eerste elftal gezien.
Jaren geleden in het blad Sportweek vond een schrijver dat Marco van Basten de laatste "echte Ajax spits" was. Zover wil ik niet gaan, Patrick Kluivert voldeed toch ook echt wel aan de eisen.

Ook Nando Rafael had het gewoon. Eeuwig zonde dat hij van de autoriteiten wel een Duits maar geen Nederlands paspoort kreeg.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 05, 2015 12:11 pm

Raymon schreef:Als ze Reiziger of Frank de Boer heten ook niet natuurlijk.
Klopt, hoewel Frank de Boer het grootste gedeelte van zijn 'Frank de Boertjes' maakte als iemand aan de rechterkant, voor hem op links wilde ontsnappen.

Als CV was De Boer een heel stuk beter dan als back.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do mar 05, 2015 12:12 pm

Peter schreef:Backposities zijn in de regel posities die je met 'eigen bemanning' op moet kunnen vullen. Stelregeltje. :biggthumpup.gif:
Klopt. De eerder genoemde Reiziger kwam terug van verhuur bij FC Groningen als spits. Zie je het voor je, een opkomende Viktor Fischer? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 05, 2015 12:20 pm

Cruijff schreef:
InnerHarbour schreef:Wat moet ik me bij een "echte Ajax spits" voorstellen?
Die hebben we al heel lang niet meer in ons eerste elftal gezien.
Jaren geleden in het blad Sportweek vond een schrijver dat Marco van Basten de laatste "echte Ajax spits" was. Zover wil ik niet gaan, Patrick Kluivert voldeed toch ook echt wel aan de eisen.

Ook Nando Rafael had het gewoon. Eeuwig zonde dat hij van de autoriteiten wel een Duits maar geen Nederlands paspoort kreeg.
Kluivert mag de schoenverters van Bassie nog niet vastmaken. Verder zie ik niet dat zij echte Ajax spitsen waren. De een was een fenomeen en de ander gewoon een goede spits die overal zouden slagen.

Als met een echte Ajax spits bedoeld wordt eentje die alles kan, nou dan hebben we er maar twee gehad, jouw familielid en Marco met heel misschien Bergkamp op een afstandje IMO.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 05, 2015 12:32 pm

De familie Bergkamp waren Feijenoorders, IH.
InnerHarbour schreef:Kluivert mag de schoenverters van Bassie nog niet vastmaken. Verder zie ik niet dat zij echte Ajax spitsen waren. De een was een fenomeen en de ander gewoon een goede spits die overal zouden slagen.
Ik beweer niet dat Kluivert de schoenveters van Van Basten wel mag strikken, maar ze beheersten wel beiden ons spelletje. Konden kaatsen, ballen vasthouden, combinaties opzetten met spelers en weergaloos afmaken met kopballen en met beide voeten. Twee zeldzaam talentvolle spelers.

beelzebub schreef:Klopt. De eerder genoemde Reiziger kwam terug van verhuur bij FC Groningen als spits. Zie je het voor je, een opkomende Viktor Fischer? :ajaxsmiley.gif:
Ehmm... wil je een eerlijk antwoord? Eigenlijk wel.

Iniesta

Bericht door Iniesta » do mar 05, 2015 7:51 pm

Kluivert na van Basten en cruijf de beste echte spits die Nederland gehad heeft, in elk geval qua talent.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mar 06, 2015 1:50 pm

Yopi schreef:Met Bazoer, AEG, Kishna, Klaassen en Sinkgraven beschikt Ajax over toptalenten. Een ongekende weelde. Nu achterin nog wat doen.
Inderdaad. En het begint op te vallen. De druiven zijn al flink zuur in Rotterdam. Sjoerd Mossou loopt helemaal leeg in het AD.
Bij Ajax is elk talent een supertalent

Sjoerd Mossou
6-3-15 - 12:12

Ajax heeft niet alleen twee nieuwe Laudrups in zijn selectie, het heeft ook Riechedly Bazoer nog, de nieuwe Frank Rijkaard. En Abdelhak Nouri (17) moet zijn debuut weliswaar nog maken, het ventje lijkt spre-kend op Johan Cruijff. Wat is dat toch bij Ajax, met die eeuwige, lyrische verering van nieuw talent? En wordt dat ooit nog een onsje minder?

Hoeveel Ajax-talent is er al wel niet ten onder gegaan aan alle verwachtingen?
Legia Warschau-Ajax was nog niet zo heel lang bezig, toen commentator Sierd de Vos opeens over Frank Rijkaard begon. Riechedly Bazoer is een jongen van achttien jaar. Hij speelde een wedstrijdje of tien in het eerste van Ajax. Maar in de tred van de tiener meende 'El Sierd' alvast een equivalent van Frank Rijkaard te ontdekken - en het was niet als grapje bedoeld.

Henk Spaan, fervent hobbytalentenspotter en Parool-columnist, was een paar dagen eerder ook al over 'de nieuwe Frank Rijkaard' begonnen, zonder ook maar een spoortje van ironie of aarzeling. Oh ja, en Abdelhak Nouri moet dan weliswaar zijn debuut nog maken, hij toont nu al verbluffende gelijkenissen met Johan Cruijff.

Wat is dat toch bij Ajax? Die eeuwige hang naar absurde superlatieven, nog ruim voordat een voetballer tot serieuze bloei is gekomen. Viktor Fischer? De nieuwe Laudrup. Lucas Andersen? Oók de nieuwe Laudrup.

Natuurlijk komt het allemaal voort uit het roemruchte verleden, vol prachtige, zelf opgeleide spelers. De lat ligt eeuwig hoog in Amsterdam, de hunkering is groot, en een beetje bravoure hoort nu eenmaal bij Ajax. Elk talent is gelijk een supertalent - en wij van de pers laven ons gretig aan dat soort vastgeroeste mechanismen. En of u dat nu leuk vindt of niet: Ajax ís nu eenmaal een bolwerkje van BN'ers en mediamannetjes.

En dus schrijft Voetbal International zonder problemen vier lyrische pagina's vol. De Telegraaf meent een regelrechte vrucht van de 'Fluwelen Revolutie' te ontdekken - en ook wijzelf zijn al snel geneigd er vrolijk aan mee te doen, meestal ten tijde van de winterse trainingskampen, wanneer er weer wat nieuw talent mee mag naar de zon.

Ricardo Kishna: dat ging hem he-le-maal worden. Donny van de Beek? Die wordt minstens zo goed als Davy Klaassen, die op zijn beurt weer op Dennis Bergkamp lijkt - u weet wel, de Bergkamp die vroeger door Johan Cruijff... enfin. Bladiebladiebla.

Met name in Rotterdam worden ze er soms bloedlink of doodmoe van, maar net zo goed zou je het als een tamelijk onschuldig vermaak kunnen zien. Het is een onderdeeltje geworden van onze voetbal- en mediacultuur. Zo vaak als De Kuip al is bezongen, of het cliché van die o zo gemoedelijke Herdgang, zo structureel wordt een nieuw Ajax-talent overladen met wollige zinnen, over genialiteit en godenzonen.

Ook Youssouf Hersi was volgens de Amsterdamse talentenontdekkers een nieuwe Cruijff, en Stanley Aborah was de nieuwe Wesley Sneijder. Jan-Arie van der Heijden, Daniel de Ridder, Brutil Hosé, Dennis Schulp: ook hen werden buitenaardse capaciteiten toegedicht als jochies op De Toekomst, of vroeger op sportpark Voorland. Je kunt er een oneindig lijstje met tegenvallers van maken. Juist daarin schuilt misschien wel het grootste gevaar, althans: in sportief opzicht. Want hoeveel Ajax-talent is er al wel niet ten onder gegaan aan alle verwachtingen? Wat doet het met jongens, wanneer ze al zo snel aan al die grootheden van weleer worden gespiegeld? Een echte Ajacied moet daar tegen kunnen, zult u misschien zeggen, maar ligt het allemaal wel zo eenvoudig? Kan Nouri straks in de Arena niet alleen maar tegenvallen?

Hoe dan ook: het mechanisme zelf zal nooit meer echt veranderen. Hoeveel teleurstellingen het Amsterdamse publiek de laatste decennia ook al voorbij zag komen, van supertalenten die in werkelijkheid toch niet zo super bleken te zijn; altijd sluimert de hoop dat ooit alles anders wordt. Dat Bazoer écht de nieuwe Frank Rijkaard is.

Ajax kan met Feyenoord nu eenmaal putten uit de bron met grootste talenten van Nederland, dus straks zit er vanzelf weer een échte parel tussen, desnoods een leuk klein nieuw Sneijdertje, of een Ronald de Boer-lookalike. Ze zullen in Amsterdam vrolijk over elkaar heen vallen, om de credits op te eisen.

Henk Spaan zag het als eerste. Johan Cruijff krijgt het Grote Gelijk van al zijn volgelingen. David Endt schrijft een lyrisch gedicht. Auke Kok maakt een vuistdikke reconstructie van het wereldwonder. De Wereld Draait Door belt vlug naar de vader van het ventje.

De geschiedenis der godenzonen zal zich oneindig blijven herhalen - en misschien is dat maar het beste ook.
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... lent.dhtml

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr mar 06, 2015 3:36 pm

Het gekke is ook, dat Mossou kennelijk uitsluitend de schuld bij Ajax legt van al die (inderdaad erg voorbarige) superlatieven. Terwijl hij hierboven juist de diverse figuren uit de media opsomt die zo overdreven bezig zijn en waar Ajax zelf part nog deel aan heeft. So who is really to blame?
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 06, 2015 3:45 pm

Precies, ik zie er niet één Ajax medewerker bij staan. Overigens zou hij David Endt nog eens moeten bellen. Kijken wat hij nu te melden heeft.

Ik denk overigens wel dat het in sommige gevallen een probleem is. In ieder geval brengt het regelmatig extra druk mee. De verwachtingen liggen mede door dit soort verhalen vaak al snel hoog.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 06, 2015 3:46 pm

Mossou heeft volledig gelijk: Ajax betaalt Spaan en Sierd om talenten in de media op te hemelen. :excited.gif:

My god, wat een zeldzame bagger...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr mar 06, 2015 3:47 pm

Ach, Van Hanegem schrijft steevast al die zogenaamde Feyenoord talenten in Oranje. Boetius, Vilhena, 1 leuke wedstrijd gespeeld en ze zouden er al klaar voor zijn.

Lekker belangrijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mar 06, 2015 3:47 pm

Inderdaad, zeg. :excited.gif:

Naar Spaan moet je niet luisteren. Een onfrisse man die achter jongetjes aanloopt. Verder ken ik niemand die in Nouri of eerder Hersi de nieuwe Cruijff ziet (zag).

Dat spelers op jonge leeftijd bovengemiddeld goed zijn, zegt niets/niet alles over hun toekomst. Dat weten ze bij Ajax maar al te goed.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mar 06, 2015 3:53 pm

Zuidema schreef:Het gekke is ook, dat Mossou kennelijk uitsluitend de schuld bij Ajax legt van al die (inderdaad erg voorbarige) superlatieven. Terwijl hij hierboven juist de diverse figuren uit de media opsomt die zo overdreven bezig zijn en waar Ajax zelf part nog deel aan heeft. So who is really to blame?
Precies. Mossou heeft natuurlijk groot gelijk in zijn kritiek op Henk Spaan, maar vervolgens maakt hij er een 'Amsterdams' probleem van. "Wat is dat toch met Ajax en hun talenten?"

In feite is het natuurlijk een journalistiek probleem. Misschien moet hij zijn eigen AD eens openslaan, want dan lees je vergelijkingen tussen Clasie en Xavi, Krisztian Simon en Messi en Mokotjo en Makelele. (Ja, ik weet, hij benoemt dat het AD er misschien ook soms een heel klein beetje aan meedoet, als er tenminste niks anders om over te schrijven is. Maar dat lijkt me voor de vorm.)

Verder lees ik de nodige frustratie in deze column. Dat uit zich onder andere in onwaarheden. Bij mijn weten is Fischer nooit, zelfs niet door een journalist, met Laudrup vergeleken. Fischer besliste wel op zijn achttiende topduels met PSV en Feyenoord. Nogal logisch dat zoiets de nodige aandacht krijgt. Niks om je druk over te maken.

Ook lijkt hij af te geven op zijn voormalige bondgenoten Spaan en Auke Kok. Hij noemt ze in één adem met de T. en VI, en erger nog: Cruijff. Dat zal ze leren! Maar misschien moet Mossou het zo zien: zelfs de rancuneuze gek Spaan is inmiddels weer overgegaan tot de orde van de dag (dat is: cijfertjes geven en talenten die al vijf of tien jaar bij Ajax spelen 'ontdekken').

Plaats reactie