Wanneer ie op het middenveld (weer eens) de bal verliest, ligt de weg naar het doel open. Hij is geen Eriksen, die een tegenstander het snot voor de ogen en daardoor steeds de ruimte vindt. Daardoor komt ie vaak in de duels, die ie steevast verliest.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Je kan wel zie dat hij over een enorm goede techniek beschikt. Zijn balbehandeling is top. Zijn spelvoortzetting helaas niet. In mijn ogen moet je hem op het middenveld zetten en niet linksbuiten.
Lucas Andersen
Moderator: mods
Re: Lucas Andersen
Was niet verhuurd maar verkocht. Dat heeft Ajax nog een hoop geld gekost. Don Leo met zijn grote bek verkocht De Boer en haalde Groenendijk.Mano schreef:Buiten RdB is het niemand gelukt om verhuurt te worden en sterker terug te komen.

- Ajaciedjuh
Ik geloof nog steeds in Andersen. Laat hem gewoon een aantal wedstrijden staan. Hij is een speler die vertrouwen nodig heeft.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ik hoop dat wedstrijden zoals tegen PSG hem wat hardheid bijbrengen. Hij moet de schroom van zich afwerpen en zich als een kerel gedragen. Daar bedoel ik natuurlijk niet mee dat ik vliegende tackles wil zien maar hij moet wel weerbaar zijn.
Op één of andere manier hou ik hoop dat hij doorbreekt. Je ziet aan zijn balbehandeling en bewegingen dat hij geweldig moet kunnen voetballen. Maar het moet er ergens in de loop van dit seizoen wel een keer echt uit gaan komen.
Op één of andere manier hou ik hoop dat hij doorbreekt. Je ziet aan zijn balbehandeling en bewegingen dat hij geweldig moet kunnen voetballen. Maar het moet er ergens in de loop van dit seizoen wel een keer echt uit gaan komen.
Nil volentibus arduum
Klaassen maar eens in de spits. Zijn domein is in en rond de 16. Hij is geen halfspeler.Ajaciedjuh schreef:Ik geloof nog steeds in Andersen. Laat hem gewoon een aantal wedstrijden staan. Hij is een speler die vertrouwen nodig heeft.
Ik vind: als je Andersen een kans geeft, zet hem op linkshalf. Dan kan ie makkelijk richting as, waar ie met zijn speltype rendabel kan zijn. Hij is lichtvoetig, zo'n 'danser'. Gisteren moet ie dan te vaak aanzetten en op kracht proberen om VDW te passeren. Dat zit er bij hem niet in. Wat dat betreft heeft FdB wel een punt met z'n vergelijking met Ronald. Die had ook van die korte passeerbewegingen.
Andersen moet verplicht 'Eriksen-les' krijgen: bewegen, bewegen, bewegen om ruimte voor zichzelf te creëren tussen de linies. Het is nog veel te weinig 'geprogrammeerd' wat ie doet. Balvastheid ontwikkelen, veel meer tweebenig worden en de helikopter-view van Eriksen ontwikkelen. Maar ik vrees dat Andersen 'gewoon' bij lange na niet zo goed is / wordt als Eriksen.
Serero deed het gisteren prima. Aanjagen, kort wegdraaien, zocht de oplossingen vooruit.

- Ajaciedjuh
Mee eens m.b.t. dat Andersen op linkshalf terecht moet komen.
Al zal hij FdB kennende voorlopig op linksbuiten zijn minuten moeten maken.
Wat mij betreft voor Serero, maar die speelde gisteren een hele goede wedstrijd. Het rare is dat Serero juist in dit soort wedstrijden beter speelt, dan de Nederlandse competitie. Ik vond Serero namelijk tot nu toe, 1 van de minste spelers dit seizoen.
Klaassen in de spits zie ik niet zitten. Ik vond en vind Klaassen helemaal niet zo slecht spelen. Klaassen is een speler die moet komen in de 16 en er niet al gaan staan. Of je moet echt op de Eriksen manier spelen (toen hij in de spits stond bij Ajax). Om in de spits te staan, heeft hij veel te weinig body en komen zijn kwaliteiten niet tot zijn recht. Dan zou ik nog eerder Lasse in de spits zetten.

Wat mij betreft voor Serero, maar die speelde gisteren een hele goede wedstrijd. Het rare is dat Serero juist in dit soort wedstrijden beter speelt, dan de Nederlandse competitie. Ik vond Serero namelijk tot nu toe, 1 van de minste spelers dit seizoen.
Klaassen in de spits zie ik niet zitten. Ik vond en vind Klaassen helemaal niet zo slecht spelen. Klaassen is een speler die moet komen in de 16 en er niet al gaan staan. Of je moet echt op de Eriksen manier spelen (toen hij in de spits stond bij Ajax). Om in de spits te staan, heeft hij veel te weinig body en komen zijn kwaliteiten niet tot zijn recht. Dan zou ik nog eerder Lasse in de spits zetten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Afserveren die Gast!
kan vast voetballen maar ontbreekt aan mentaliteit!
Dat ziet toch iedereen?
De stap van de boys naar de big boys is gebaseerd op mentaliteit, niet op talent.
kan vast voetballen maar ontbreekt aan mentaliteit!
Dat ziet toch iedereen?

De stap van de boys naar de big boys is gebaseerd op mentaliteit, niet op talent.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Hij is er inderdaad absoluut nog niet. Maar laten we eerlijk zijn. Als we op basis van deze wedstrijd de spelers behoordelen blijft alleen de keeper staan. Ze lieten het collectief afweten als het ging om scherpte en intensiteit.
Nil volentibus arduum
Andersen is voorlopig niet meer dan een aardige postbode. Wimpey zei het laatst al: laat hem maar eens overzicht ontwikkelen. Dat afschuiven van de bal naar het eerstvolgende stationnetje - hetzelfde euvel als Serero heeft - levert te weinig op.
Een spelers als - bijvoorbeeld - Pröpper zou Ajax een stuk sterker maken, denk ik.
Een spelers als - bijvoorbeeld - Pröpper zou Ajax een stuk sterker maken, denk ik.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Maar als we vervolgens Propper linksbuiten zetten schieten we daar ook niks mee op.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion schreef:Hij is er inderdaad absoluut nog niet. Maar laten we eerlijk zijn. Als we op basis van deze wedstrijd de spelers behoordelen blijft alleen de keeper staan. Ze lieten het collectief afweten als het ging om scherpte en intensiteit.
klopt!
maar er loopt ook een hoop middelmaat.
Buiten Schöne en Cilessen zakt toch iedereen door de ondergrens
terwijl sommige al 4 jaar onder FdB trainen, je zou denken dat het steeds beter moet gaan...
volgens TH kunnen ze het wel.
dus... Mentaliteit, en dat kan je niet trainen....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Ik vond hem gisteren goed als linksbuiten. Snel, technisch, overzicht. Er zit muziek in.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
Ja is wel een van de interessante spelers om de ontwikkeling te volgen. Heeft alle symptomen van iemand die volledig gaat mislukken of waar we over tien jaar met trots over vertellen dat ie toch maar bij Ajax is begonnen.
- Giacomo Puccini
Ik vond hem gisteren de eerste helft verrassend goed spelen, snelle voeten, balvast, en nog rendement ook. Viel daarna wel te ver terug.
Ajax!
Voor mij is het vooral de vraag of hij voldoende hardheid op gaat doen om zichzelf in staat te stellen zijn talent te tonen.
Er zit absoluut voetbal in. Dat zie je aan alles. Maar het is ook allemaal erg kwetsbaar. Andersen zal natuurlijk nooit een speler worden die met een scherpe tackle een bal wint, dat hoeft ook niet. Maar hij moet wel weerbaar genoeg zijn om overeind te blijven in een duel en om een aantal taken uit te kunnen voeren. Waarbij dat laatste dan natuurlijk weer niet volledig ten koste van zijn aanvallende kwaliteiten moet gaan.
Ik ben heel benieuwd waar hij staat op het einde van dit seizoen. De Boer geeft hem nu echt een serieuze kans. Aan hem de taak om die te pakken.
Er zit absoluut voetbal in. Dat zie je aan alles. Maar het is ook allemaal erg kwetsbaar. Andersen zal natuurlijk nooit een speler worden die met een scherpe tackle een bal wint, dat hoeft ook niet. Maar hij moet wel weerbaar genoeg zijn om overeind te blijven in een duel en om een aantal taken uit te kunnen voeren. Waarbij dat laatste dan natuurlijk weer niet volledig ten koste van zijn aanvallende kwaliteiten moet gaan.
Ik ben heel benieuwd waar hij staat op het einde van dit seizoen. De Boer geeft hem nu echt een serieuze kans. Aan hem de taak om die te pakken.
Nil volentibus arduum
Een zwaluw...
Hij heeft goede momenten. Maar van z'n in- en overzicht ben ik niet kapot. Van z'n rendement al helemaal niet. Kan ie bijv. überhaupt wat met z'n linker?
Hij zit qua mogelijkheden m.i. dichter bij Serero dan bij Eriksen.
Dat gezegd hebbende: hij lijkt me een halfspeler, iemand die in de as van het veld moet spelen. Maar dat FdB hem daar nu nog niet neerzet, begrijp ik dan ook wel weer. Dáár lichtzinnig balverlies lijden...
Hopelijk geeft die goal 'm een boost. Heeft ie in de eredivisie eigenlijk al wel eens gescoord?
Hij heeft goede momenten. Maar van z'n in- en overzicht ben ik niet kapot. Van z'n rendement al helemaal niet. Kan ie bijv. überhaupt wat met z'n linker?
Hij zit qua mogelijkheden m.i. dichter bij Serero dan bij Eriksen.

Hopelijk geeft die goal 'm een boost. Heeft ie in de eredivisie eigenlijk al wel eens gescoord?
Je blijft negatief Wimpey. Ik heb Andersen al vaker iemand voor de goal zien zetten dan Serero, bijvoorbeeld. De goal tegen Apoel kwam ook uit een fantastische steekpass van hemzelf. Zo een bal getuigd wel van overzicht. Ik ben het wel met je eens dat hij het overzicht een beetje kwijt raakt zodra hij een mannetje voorbij is, maar dat kan er mee te maken hebben dat het meer een middenvelder is dan een vleugelaanvaller.
De actie voorafgaand de eerste kans van Siggy werd toch ook door hem gecreëerd?
IK GELOOF!!!!!!
Negatief niet, Alexis. Ik laat me graag verrassen. Ik hoop dat die goal hem het bekende zetje geeft.Alexander schreef:Je blijft negatief Wimpey.
Hij zette tegen Apoel 2 man op het verkeerde been en had ruimte voor de pass. In plaats daarvan liep ie zich vast op een 3e man. Dat bedoel ik met overzicht. Hij staat me ook nog te vaak met de rug naar het doel.
Dat ie talent heeft zie ik ook wel. Het moet er alleen véél vaker uit komen. Hij zit nu bijna 2,5 jaar bij Ajax, het zal hem onderhand duidelijk zijn welke eisen er gesteld worden. Dat heb ik trouwens ook met Serero. Die zit nu in z'n 4e jaar. En hij heeft nog steeds een pupillenschot en geen pass over meer dan een meter of 15.

Het moet in deze serie wedstrijden die hij van De Boer krijgt inderdaad wel een keer gaan gebeuren. Je kan niet blijven wachten.
Ik heb ook absoluut m'n twijfels. Alleen hunker ik als supporter ook naar spelers die wat extra's laten zien en ik heb ergens het gevoel dat het er bij hem wel in zit. De vraag is of hij het ook buiten het trainingsveld kan laten zien. Hij zou niet de eerste zijn die de laatste stap niet kan maken.
Ik heb ook absoluut m'n twijfels. Alleen hunker ik als supporter ook naar spelers die wat extra's laten zien en ik heb ergens het gevoel dat het er bij hem wel in zit. De vraag is of hij het ook buiten het trainingsveld kan laten zien. Hij zou niet de eerste zijn die de laatste stap niet kan maken.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Serero zal volgend jaar niet meer in de basis staan. Andersen is een groot talent. Wat Wimpey aangeeft is vooral voor verbetering vatbaar: vaak een mooie actie en daarna moet je het simpel houden. Want hij heeft vaak door zijn actie/passeeractie ruimte gecreëerd. Dan is die 'simpele' pass essentieel. Zeker als dan Klaassen of Schöne aangespeeld kunnen worden.
Ik heb het volste vertrouwen in Andersen.
Volgend seizoen eindelijk een middenvelder met een passeeractie op het middenveld. In tegenstelling tot Serero heeft Andersen wel een goed schot. Andersen, Klaassen en ....... op het middenveld. Ik zou daarop investeren als ik Ajax was. El Mahdioui en Bazoer (twijfel) hebben nog wel een aantal jaren nodig. Type Anita, maar dan met meer fysiek (lengte).
Ik heb het volste vertrouwen in Andersen.

Anita zelf zou ik ook zo terugnemen hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Waarom zet je (twijfel) achter Bazoer? Omdat hij op zijn 17e nog niet bij de A-selectie zit?Ajaciedjuh schreef:Serero zal volgend jaar niet meer in de basis staan. Andersen is een groot talent. Wat Wimpey aangeeft is vooral voor verbetering vatbaar: vaak een mooie actie en daarna moet je het simpel houden. Want hij heeft vaak door zijn actie/passeeractie ruimte gecreëerd. Dan is die 'simpele' pass essentieel. Zeker als dan Klaassen of Schöne aangespeeld kunnen worden.
Ik heb het volste vertrouwen in Andersen.Volgend seizoen eindelijk een middenvelder met een passeeractie op het middenveld. In tegenstelling tot Serero heeft Andersen wel een goed schot. Andersen, Klaassen en ....... op het middenveld. Ik zou daarop investeren als ik Ajax was. El Mahdioui en Bazoer (twijfel) hebben nog wel een aantal jaren nodig. Type Anita, maar dan met meer fysiek (lengte).
- Ajaciedjuh
Nee, vindt hem niet vaak niet slim spelen: brengt zichzelf door verkeerde keuzes in moeilijkheden. Is druistig (maakt domme overtredingen), blessuregevoelig. Moet het nog zien bij hem.
Bazoer moet eens een reeks neerzetten. Tot nu toe is hij om de zoveel wedstrijden steeds geschorst of geblesseerd.
Wat Andersen betreft: die moet zijn talent naar believen over gods akker laten vloeien, aldus David Endt. Dan komt het goed.
Wat Andersen betreft: die moet zijn talent naar believen over gods akker laten vloeien, aldus David Endt. Dan komt het goed.