Kerlon Mauro Souza

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Duke » vr sep 18, 2009 9:37 pm

Waar heb je dat vandaan, Peter, van die 80%?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door peter » vr sep 18, 2009 9:53 pm

http://globoesporte.globo.com/Esportes/ ... UINHA.html

Maar tik maar eens in: Raiola 80% Kerlon en je ziet heel veel bronnen.

Dit zaakje stinkt dus ook aan alle kanten wat mij betreft.

Donkey Shot

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Donkey Shot » za sep 19, 2009 11:51 am

ik weet niet of ik je helemaal kan volgen, Peet. "Raiola 80% Kerlon" moet je waar intikken en wat maakt dit zaakje verdacht. En wat is de verdachtmaking?

Ajax heeft zulke zwakke rechterspitsen dat "de gok" met zeehondje weleens goed kan uitpakken. doet het t niet dan kan-ie zo weer weg, zonder schadelijk kostbare 4-jarige contracten. Hadden maar meer jongens op die basis bij Ajax getekend.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door peter » za sep 19, 2009 1:53 pm

Vrij ongezonde situatie als je een speler huurt van een zaakwaarnemer die tevens de zaakwaarnemer is van Martin en Cock Jol (de mannen die het technische deel van een club op zich nemen).

Donkey Shot

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Donkey Shot » za sep 19, 2009 1:59 pm

ik zie het probleem niet. kan kerlon het in Jong Ajax niet, dan komt-ie niet in Ajax 1 - waar de drempel al zo fucking laag is... wat kan er nou mis gaan, Peter?

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Neefkens » za sep 19, 2009 2:06 pm

Peter is bang dat de zaakwaarnemers de macht gaan uitmaken bij AJAX. Dat is eerder gebeurd bij bijvoorbeeld PSV. Dat voorbeeld en het feit dat ik vdBoog erg hoog heb zitten, maakt dat ik ervan uit ga dat AJAX zélf de baas blijft binnen de club.
Maar daar gaat het hier niet over, dit gaat over Kerlon.
Ik hoop dat ie snel eens wat kan laten zien.

Donkey Shot

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Donkey Shot » za sep 19, 2009 3:58 pm

laatste punt over zaakwaarnemers, die zijn er na 1 januari niet meer, peter kan gerust zijn.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Daniel » za sep 19, 2009 4:10 pm

Hoe bedoel je?

Donkey Shot

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Donkey Shot » za sep 19, 2009 4:25 pm

na 1 januari 2010 houdt het beroep Voetbalmakelaar/zaakwaarnemer op te bestaan, of meldde de media [o.a. voetbal international] iets anders?

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Arwin » za sep 19, 2009 4:27 pm

Donkey Shot schreef:na 1 januari 2010 houdt het beroep Voetbalmakelaar/zaakwaarnemer op te bestaan, of meldde de media [o.a. voetbal international] iets anders?
Nee hoor, de FIFA verbindt alleen zijn naam er niet meer aan. Kortom, de malafide praktijken gaan door en de FIFA wast zijn handen in onschuld.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door peter » za sep 19, 2009 6:24 pm

Neefkens schreef:Peter is bang dat de zaakwaarnemers de macht gaan uitmaken bij AJAX. Dat is eerder gebeurd bij bijvoorbeeld PSV. Dat voorbeeld en het feit dat ik vdBoog erg hoog heb zitten, maakt dat ik ervan uit ga dat AJAX zélf de baas blijft binnen de club.
De dienst uitmaken? Neuh Jol maakt de dienst uit, maar die heeft er alle baat bij om vooral veel zaken te doen met Raiola. Kost ons allemaal weer bakken met geld, maar Ajax vindt het blijkbaar prima. Leuk dat je vdBoog zo hoog hebt zitten, maar hij staat deze zaken dus allemaal toe.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door brigade zuid » za sep 19, 2009 6:28 pm

Ik hoor ze nog zeggen.. vanaf nu af aan gaan we alleen nog maar directe versterkingen halen.. geen spelers meer voor de breedte.. en het is nog niet gezegd of Atouba komt en 2 van die Brazilianen waarvan Jol zelf zegt dat het een gok is.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door peter » za sep 19, 2009 6:40 pm

We hebben bij Kerlon in ieder geval een optie tot koop. Ook weer heel apart, want mocht het vriendendienstje van Raiola dus bevallen, dan kunnen we zeker de rechten van Raiola zelf kopen. Kerlon wordt dan van Ajax en Raiola blijft zeker zijn zaken behartigen. Mooi zaken doen voor Raiola in dat geval.

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Lionel » za sep 19, 2009 6:54 pm

Martin Jol kan toch niet liegen over de huur van Kerlon? Geloof er gewoon niks van dat Raiola de eigenaar is van Kerlon. Dat hij zijn zaakwaarnemer is oke, maar dat wil niet zeggen dat hij zich ook inmengt bij Ajax. Ik moet het nog zien. Jol kon geen aankopen doen en is nu dus bezig om op een creatieve manier spelers binnen te halen. Zo doet Leo dat ook bij Feyenoord (Babovic).
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Neefkens » za sep 19, 2009 6:59 pm

Peter schreef:
Neefkens schreef:Peter is bang dat de zaakwaarnemers de macht gaan uitmaken bij AJAX. Dat is eerder gebeurd bij bijvoorbeeld PSV. Dat voorbeeld en het feit dat ik vdBoog erg hoog heb zitten, maakt dat ik ervan uit ga dat AJAX zélf de baas blijft binnen de club.
De dienst uitmaken? Neuh Jol maakt de dienst uit, maar die heeft er alle baat bij om vooral veel zaken te doen met Raiola. Kost ons allemaal weer bakken met geld, maar Ajax vindt het blijkbaar prima. Leuk dat je vdBoog zo hoog hebt zitten, maar hij staat deze zaken dus allemaal toe.
Het kost ons geen bakken met geld en er is geen enkel bewijs dat Jol vieze handen heeft. Het past natuurlijk prima in de complottheorietjes, maar voor mij is dat nog wat vroeg.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door peter » za sep 19, 2009 7:11 pm

Hoezo kost ons dit geen geld dan? Zo'n Kerlon wordt een jaar gehuurd van Raiola met een optie tot koop. Uiteraard kan het ook gratis zijn, maar dan heeft Ajax concessies gedaan. Of denk je echt dat hij geen club kon vinden ondanks dat iedere club he-le-maal nop hoeft te betalen.
Het geval Ze Eduardo laat ik maar helemaal buiten beschouwing, want dat is helemaal een rare deal. Huurkosten zonder optie tot koop. Oftewel, opleiden voor een ander. Lekker bezig.

De bronnen voor Rishi:
http://www.google.com/search?hl=nl&rls= ... rt=20&sa=N

Talloze berichten over het feit dat Raiola 80% van de rechten van Kerlon bezit. Een complottheorie? Ach, het is een feit dat Kerlon dus vast zit bij Raiola en dat Jol's zaken ook worden gedaan door die vent. Vieze handen? Zou goed kunnen, maar dat beweer ik nog net niet. Jol kent de speler niet goed (gehoord dat hij goed was) en hij zegt zelf dat ze een gokje nemen. Nu mag je zelf conclusies maken, maar dit zijn stuk voor stuk feiten.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Vedette-10- » za sep 19, 2009 7:13 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door 999 » za sep 19, 2009 7:15 pm

Hmm feiten ?, 99% van die bronnen komt volgens mij van forums/blogs af die een kopie van AT zouden kunnen zijn .. waarvan ook nog eens bijna steeds hetzelfde verhaal wordt gekopieerd ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door peter » za sep 19, 2009 7:37 pm

Mwah valt wel mee. Tik anders voor de gein EMS (drugstore) plus Raiola plus Kerlon in. Daar staat dat EMS de andere rechten van Kerlon heeft.

Maar we zullen wel zien. Volgens Jol hebben we in ieder geval een meesterzet gedaan, want volgens hem heeft Inter miljoenen voor die jongen neergelegd. Ja miljoenen inderdaad. Toch apart dat ze hem dan nu gelijk verhuren met een optie tot koop erbij. Zou betekenen dat hij niet van Inter is of dat er geen optie is.

wimpey
Berichten: 52001
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door wimpey » za sep 19, 2009 7:44 pm

Peter schreef: Toch apart dat ze hem dan nu gelijk verhuren met een optie tot koop erbij.
En z'n salaris betalen. Het gaat dus om exposure voor Kerlon wat Inter betreft. Geeft wel aan dat we niets van die jongen hoeven te verwachten.

Hij wordt gewoon een collega van Atouba bij Ajax-2.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door D_skilled » za sep 19, 2009 8:44 pm

Trainde vandaag samen met Ze Eduardo bij Jong Ajax. Vielen volgens diegene die ze heeft gezien niet op. 1 van hen scheen zelfs een te hoge vetpercentage te hebben.

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Neefkens » za sep 19, 2009 9:06 pm

Heb je het zelf gemeten?

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door D_skilled » za sep 19, 2009 9:11 pm

Nee, heb het gehoord van een speler.

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Neefkens » za sep 19, 2009 9:13 pm

Het is heel normaal dat je graag samenwerkt met iemand waar je goede ervaringen mee hebt en die je vertrouwt. In dit geval is dat Jol en Raiola. Om daar nu meteen van alles van te maken, is nergens op gebaseerd.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Dubbel » za sep 19, 2009 11:15 pm

Neefkens schreef:Peter is bang dat de zaakwaarnemers de macht gaan uitmaken bij AJAX. Dat is eerder gebeurd bij bijvoorbeeld PSV. Dat voorbeeld en het feit dat ik vdBoog erg hoog heb zitten, maakt dat ik ervan uit ga dat AJAX zélf de baas blijft binnen de club.
Neef, jij vond ook dat Jaakke "de beste voorzitter is die Ajax ooit heeft gehad". Dus jouw kijk op Ajax bestuurders is wel een tikkie door een roze bril. :excited.gif:

Kwa Kerlon cs. was ik in het begin wel blij maar ik geloof dat Peter zijn netwerk verhaal aardig in de buurt komt. Met Puskaric en die 2 Brazilianen schieten we voorlopig dan ook niks op. De een heeft tijd nodig en de andere twee hebben nog meer tijd nodig. Gaan ze eenmaal wat toevoegen is het seizoen waarschijnlijk al weer mislukt. En was er nou echt nergens een goede verdediger te vinden? Ik heb het gevoel dat Ajax die verdediger ook via het Raiola-netwerk zou krijgen maar dat die verdediger op het laatste moment door een grotere vis uit dat netwerk is opgeslokt.

Hopelijk breekt er dit seizoen nog wat door vanuit de jeugd. :smile-ajax.gif:

Plaats reactie