Robbie Wielaert

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jan 14, 2009 11:25 am

Ik denk dat ze er met Wisgerhof niet op achteruit hoeven gaan, allebei leuke eredivisiespelers, niets meer niets minder.

999

Bericht door 999 » wo jan 14, 2009 8:40 pm

Wielaert wellicht al in Ajax-basis

AMSTERDAM - Ajax-trainer Marco van Basten sluit niet uit dat aanwinst Rob Wielaert (30) zondag in de uitwedstrijd tegen NEC in de basis start. „We hebben nog enkele trainingen voor de boeg voordat we het elftal voor de wedstrijd gaan formeren’’, zei de trainer tijdens de officiële presentatie van de van FC Twente overgekomen verdediger. „Om hem ook meteen aanvoerder te maken, overweeg ik niet’’, liet Van Basten weten. „Dat lijkt me een beetje snel.’’

Wielaert zelf was blij dat alle commotie achter de rug was en hij zich eindelijk kon concentreren op datgene waarvoor hij naar Amsterdam was gekomen: voetballen. „Het is helemaal niet nodig wat dit allemaal in Twente teweeg heeft gebracht. Ik heb namelijk heel veel aan de club te danken en het was een hele moeilijke beslissing de club midden in het seizoen te verlaten. Maar ik wilde niet meer gokken op de derde trein’’, zei de international van Oranje B met een kwinkslag.

Of de komst van Wielaert het gevolg is van de moeizame eerste seizoenshelft die de afgelopen zomer gehaalde Oleguer heeft gedraaid, wilde Van Basten niet met zoveel woorden zeggen. „We halen met Rob extra kwaliteiten binnen. Hij heeft het voordeel dat hij Nederlands spreekt, wat in de coaching goed van pas komt. Bovendien zijn we bezig met topsport en willen een zo goed en sterk mogelijk elftal hebben staan.’’

Dat Wielaert in Europees verband niet meer voor de Amsterdammers mag uitkomen omdat hij al voor de tukkers in de UEFA Cup heeft gespeeld, vindt de verdediger jammer, maar hij richt zich liever op de duels en trainingen die hij wel kan afwerken. „Natuurlijk was het makkelijker geweest als ik ook het trainingskamp in Portugal mee had kunnen maken, maar het is nu eenmaal anders gelopen.’’ Het toernooitje dat Wielaert met zijn ploeg op zijn eerste training afwerkte, sloot hij als kampioen af. „Een voorbode voor het eind van dit seizoen? Ik hoop het.’’
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 15, 2009 2:44 pm

'Ik moet eerst het geld hebben. Ajax is Ajax. Ik weet niet of dat goed komt'.
Volgens Derksen slaat de opmerking van Munsterman op het feit dat Ajax in termijnen wilde betalen. Ajax zou krap bij kas zitten.
Ook zou Ajax veel meer voor Wielaert hebben betaald dat de 3,1 miljoen waarvan sprake was in de media.

http://www.vi.nl/WebTV/WebTVBesteJohan/ ... rdZijn.htm
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jan 15, 2009 2:50 pm

Hahaha. Die Derksen. Kerel zit er constant naast qua Ajax.

A: waarom zou Ajax krap bij kas zitten?
B: als je overeenkomt in termijnen te betalen, kom je dat overeen met twee partijen. Dan ga je daar dus niet over zeuren. Net als dat in termijnen niets te maken heeft met het 'afwachten of Ajax wel betaalt, want het is Ajax'. Die opmerking impliceert een niet-betaling van Ajax in het verleden of moeilijkheden daaromtrent.

Dat Ajax meer zou hebben betaald is natuurlijk ook waanzin. Munsterman probeert dat zelf niets eens in de pers te krijgen, zo duidelijk is het dat zoiets niet het geval is.

Wanneer komt Jack Tuyp Johan? Of Den Ouden?
Face your fears and live your dreams, No Fear

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do jan 15, 2009 2:56 pm

Volgens mij zit iemand bij Ajax gewoon onzin informatie te lekken om Johan te fukken. Dan zie ik ze allemaal de volgende ochtend na de opgenomen uitzending tijdens de koffie in de bestuurskamer onder tafel liggen van het lachen als Johan met droge ogen in zijn programma beweert dat Ajax Den Ouden wil halen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 15, 2009 2:57 pm

A: Omdat het geld van KJH wél in termijnen wordt betaald?
B: Munterman eiste blijkbaar (volgens Derksen) dat hij het hele bedrag meteen kreeg. Anders ging de deal niet door.
C: Weet jij wat Ajax heeft betaald?

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 15, 2009 3:03 pm

Als het meer dan 5 miljoen was, had Ajax het voorbeurs moeten melden
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 15, 2009 3:05 pm

Vijf miljoen zal het dus niet zijn.

De informatie zal wel van Munsterman komen. Derksen heeft een goed contact met hem. Of die informatie betrouwbaar is, zou ik niet weten.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do jan 15, 2009 3:06 pm

LucaS schreef:Als het meer dan 5 miljoen was, had Ajax het voorbeurs moeten melden
Ajax moet toch alleen de transfers melden die meer dan 10% van de begroting bedragen? D begroting was de laatste keer dat ik hem bekeek 65 miljoen euro.

Arthur

Bericht door Arthur » do jan 15, 2009 3:08 pm

Als het 1,5 euro meer was geweest dan in de meda is verschenen dan had Munsterman daar al lang een punt van gemaakt. Die man doet alles om de nederlaag minder groot te laten lijken.
Laatst gewijzigd door Arthur op do jan 15, 2009 3:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 15, 2009 3:09 pm

Dat doet Munsterman nu blijkbaar ook, Arthur. Via Derksen.
El Clavo schreef:Volgens mij zit iemand bij Ajax gewoon onzin informatie te lekken om Johan te fukken. Dan zie ik ze allemaal de volgende ochtend na de opgenomen uitzending tijdens de koffie in de bestuurskamer onder tafel liggen van het lachen als Johan met droge ogen in zijn programma beweert dat Ajax Den Ouden wil halen.
Dat zou Thijs dan moeten horen. :neutral.gif:

Ik weet het niet, hoor. Ik meld het alleen maar.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jan 15, 2009 3:13 pm

Lekker boeie... Wielaert is Ajacied en vond Ajax sportief én financieel een stap vooruit.

Je gaat mij niet wijsmaken dat Ajax krap bij kas ziet, als je ziet wat we de afgelopen jaren binnen hebben gekregen voor spelersverkopen.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 15, 2009 3:20 pm

Volgens de jaarverslagen:

Liquide middelen volgens (half)jaarcijfers AFC AJAX NV
x 1.000

30-jun-08 18.866
31-dec-07 29.670
30-jun-07 24.046
31-dec-06 23.015
30-jun-06 19.088

Dus tenzij iemand er met de kas vandoor is, kan je verwachten dat Ajax niet helemaal blut is. Of er is iets bijzonders gebeurd de afgelopen maanden

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jan 15, 2009 3:24 pm

Volgens de papieren versie van de VI betaalde Ajax inderdaad vééééél meer: maar liefst 3,25 miljoen.

Poeh poeh, nou nou.

@ Joey: so what als Madrid in termijnen betaalt? Alsof Ajax de afgelopen jaren geen geld heeft verdiend...

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 15, 2009 3:48 pm

Afgelopen augustus was er geen geld meer voor een verdediger.

Supporters denken altijd dat hun club héél veel geld heeft.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 15, 2009 3:55 pm

Dat wil niet zeggen dat er geen geld meer op de rekening staat. Het gaat erom dat je een verantwoorde last in je winst & verliesrekening krijgt. Zoals je ziet in mijn overzicht heeft Ajax al jaaaaaaaaaren meer dan voldoende geld in kas.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do jan 15, 2009 4:04 pm

joey schreef:Dat doet Munsterman nu blijkbaar ook, Arthur. Via Derksen.
El Clavo schreef:Volgens mij zit iemand bij Ajax gewoon onzin informatie te lekken om Johan te fukken. Dan zie ik ze allemaal de volgende ochtend na de opgenomen uitzending tijdens de koffie in de bestuurskamer onder tafel liggen van het lachen als Johan met droge ogen in zijn programma beweert dat Ajax Den Ouden wil halen.
Dat zou Thijs dan moeten horen. :neutral.gif:

Ik weet het niet, hoor. Ik meld het alleen maar.
Was ook niet richting jou bedoeld, maar op No Fear, omdat Johan wat Ajax betreft er altijd naast zit.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jan 15, 2009 4:13 pm

De Dominee schreef:Volgens de papieren versie van de VI betaalde Ajax inderdaad vééééél meer: maar liefst 3,25 miljoen.
Nou er zijn dagen dat ik het niet in mn portemonnee heb. Maar ff zonder dollen, het is wel 10% meer als in principe nodig was natuurlijk.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jan 15, 2009 4:50 pm

5%. Tussen 3,1 en 3,25 zit 150.000 verschil.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jan 15, 2009 5:42 pm

Nee want die 100.000 was al extra.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 15, 2009 5:42 pm

De Dominee schreef:Volgens de papieren versie van de VI betaalde Ajax inderdaad vééééél meer: maar liefst 3,25 miljoen.
Misschien wilde Munsterman dat juist corrigeren.

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 15, 2009 6:36 pm

Ik heb op een paar Twente-sites, waaronder het Nieuwslog gelezen dat het om 3.15 mio euro gaat.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 18, 2009 5:43 pm

Wielaert: 'Voel me gelijk thuis'

zondag 18 januari, door KJHuntelaar, Amsterdam, 17:37u, Eredivisie Live

Rob Wielaert debuteerde zondag tegen zijn oude club NEC in de basis bij Ajax en zag zijn nieuwe ploeg met 2-4 zegevieren. De 30-jarige verdediger vindt dat het team een compliment verdiend. ‘Zeker omdat we op een gegeven moment met tien man kwamen te staan.’

‘Je weet dat NEC- uit lastig wordt,’ zei Wielaert tegen Eredivisie Live. ‘De eerste helft speelden we redelijk en hadden we al op voorsprong moeten komen. In de tweede helft hadden we de wedstrijd misschien beter moeten uitspelen.’

De eerste week bij Ajax is Wielaert goed bevallen. ‘Je hoort wel eens dat Ajax een kille club is, maar dar heb ik niets van gemerkt. Integendeel, ik ben door iedereen heel goed opgevangen. Ik voel me gelijk thuis.’
AS

Opvallend. Elia vond Ajax ook al een 'gezellige club'.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo jan 18, 2009 5:46 pm

Dat is het ook. Koud en kil was het misschien vroeger, maar nu absoluut niet.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo jan 18, 2009 6:35 pm

Thijs schreef:Dat is het ook. Koud en kil was het misschien vroeger, maar nu absoluut niet.
Aldus de medewerker van de afdeling persvoorlichting van Ajax NV. :smallgrin.gif:

Plaats reactie