Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

joey
Erelid

Re: Luis Suárez

Bericht door joey » wo dec 09, 2009 11:44 am

Aha. Lekker vaag dus.

Ik vraag me drie dingen af:

1. waarom zou Chelsea een voorcontract met Suarez sluiten met alle risico's van dien, terwijl het Suarez toch wel kan krijgen? Op deze manier kan Ajax het zo uitspelen dat het een hooooge transfersom vangt. Ik zie alleen maar nadelen voor Chelsea.
2. waarom zou Suarez een voorcontract afsluiten met een club waarvan nog niet eens duidelijk is of die wel spelers mag kopen?
3. wie heeft er belang bij dit gerucht in de wereld te helpen?

:confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 09, 2009 11:57 am

Het antwoord op vraag 1 en 2 is dan ook dat het onwaarschijnlijk is. Wie belang heeft zou ik niet weten eerlijk gezegd.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 09, 2009 12:16 pm

LucaS schreef:Ik ben geen jurist, maar het lijkt me dat een akkoord sluiten met iemand die namens de speler optreedt hetzelfde is als met de speler een akkoord sluiten.
Precies. Dat gelul over voorcontracten is sowieso onzin. Clubs weten dat die contracten niets waard zouden zijn en alleen maar straffen op kunnen leveren.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo dec 09, 2009 12:49 pm

Suarez ontkent geruchten over voorcontract Chelsea
09/12/2009 12:02

Ajax hoeft vooralsnog niet te vrezen voor een vertrek van Luis Suarez naar Chelsea. Algemeen directeur Rik van den Boog laat weten dat de spits geen voorcontract heeft getekend.

'Ik heb het Luis net op de man af gevraagd en hij weet van niets', aldus Van den Boog tijdens de jaarvergadering van Ajax tegen Voetbal International.

Bronnen rond de Londense club meldden eerder dat Suarez een akkoord bereikt had met Chelsea over een transfer in de zomer van 2010, maar volgens Ajax en de speler zelf is daar dus geen sprake van.
VI
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 09, 2009 12:52 pm

Thijs schreef:|Bronnen rond de Londense club meldden eerder dat Suarez een akkoord bereikt had met Chelsea over een transfer in de zomer van 2010, maar volgens Ajax en de speler zelf is daar dus geen sprake van.
Tja, dat moet Suarez wel de waarheid spreken...

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 09, 2009 12:52 pm

Vind het niet erg hoor. Chelsea, Manchester City, Manchester United, Real Madrid.... laat die clubs maar lekker betalen!
IK GELOOF!!!!!!

Toppie

Bericht door Toppie » wo dec 09, 2009 1:06 pm

joey schreef:
Thijs schreef:|Bronnen rond de Londense club meldden eerder dat Suarez een akkoord bereikt had met Chelsea over een transfer in de zomer van 2010, maar volgens Ajax en de speler zelf is daar dus geen sprake van.
Tja, dat moet Suarez wel de waarheid spreken...
Remember Groningen en z'n Zaakwaarnemer :ikbenik.gif:

Waar rook is is vuur :zuidema.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 09, 2009 1:13 pm

Ik kan me niet herinneren dat Suarez tegen Groningen ooit heeft gelogen over de interesse van Ajax en dat hij graag de overstap zou maken.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 10, 2009 2:04 pm

'Chelsea wil Suarez al in winter'

Ondanks het feit dat Ajax geruchten over een overgang van Suarez naar Chelsea weerspreekt, weet de Britse kwaliteitskrant 'The Independent' het zeker: Chelsea wil Suarez in de winterstop voor een bedrag tussen de 15 en 20 miljoen pond van Ajax overnemen.

Suarez is een van de topkandidaten om naar Chelsea te komen. Ook clubs als Arsenal en Tottenham toonden al interesse in hem, maar Chelsea is nu het meest concreet. De club loopt namelijk het risico in de zomer geen transfers te kunnen doen als straf voor de Gaël Kakuta affaire. Kakuta werd niet volgens de regels door Chelsea aangetrokken en daarop kreeg de club van de FIFA het verbod om tot 2011 spelers te kopen. Chelsea ging in beroep en heeft nu de mogelijkheid om nog in de winterstop spelers te transferen.

Suarez kan voor Chelsea in de Champions League actief zijn, hoewel hij al voor Ajax in de Europa League is uitgekomen. Een CL - club die een nieuwe speler in januari aankoopt, kan hem laten meespelen in de knockout-fase van de CL ook wanneer hij datzelfde seizoen al in een andere Europese competitie heeft gespeeld. De CL-club kan dat echter voor slechts 1 nieuwe speler doen.
AS

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 10, 2009 2:07 pm

40 miljoen pond in de winter.. Anders kunnen ze de *$&%%(@#&*#$ krijgen
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 10, 2009 2:24 pm

Mijn gevoel: Als Chelsea met een echt serieuze aanbieding komt dan laat Ajax hem vertrekken.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 10, 2009 2:26 pm

Dan kunnen ze mij opvegen..
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do dec 10, 2009 2:27 pm

Tussen de 15 en 20 miljoen pond? 4 jaar geleden misschien toen de pond ongeveer 1,5 keer zoveel waard was. Tegenwoordig is dat tussen de 16 en 22 miljoen euro.

Lijkt me trouwens helemaal geen speler voor Chelsea.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 10, 2009 2:30 pm

Marillion schreef:Mijn gevoel: Als Chelsea met een echt serieuze aanbieding komt dan laat Ajax hem vertrekken.
Ongetwijfeld. Dat heeft VDB toch allang aangegeven?

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 10, 2009 2:31 pm

Vind het juist wel een type voor Chelsea.. Beetje aankloten voorin met Drogba.
IK GELOOF!!!!!!

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » do dec 10, 2009 2:51 pm

Als Suarez in de winterstop vertrekt, kom ik rest van seizoen niet meer in de ArenA. En als iedereen dat doet, is het statement duidelijk.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do dec 10, 2009 2:56 pm

LouisXIV & co schreef:Als Suarez in de winterstop vertrekt, kom ik rest van seizoen niet meer in de ArenA. En als iedereen dat doet, is het statement duidelijk.
Yup. Geldt ook voor mij.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 10, 2009 3:13 pm

LouisXIV & co schreef:Als Suarez in de winterstop vertrekt, kom ik rest van seizoen niet meer in de ArenA. En als iedereen dat doet, is het statement duidelijk.
Ik zoek een andere hobby dan.
IK GELOOF!!!!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do dec 10, 2009 3:22 pm

Ik acht het dan ook volslagen uitgesloten dat ze bij Ajax zo stom zijn om Suarez te laten gaan. Daar zit werkelijk geen énkel voordeel aan. In de zomer kun je hem net zo goed verkopen en dan maak je tenminste nog wat meer kans in de competitie en Europa. Buiten dat wordt het natuurlijk ook nooit geaccepteerd door de fans. De hoeveelheid aan goodwill die je hiermee zou verliezen, weegt niet op tegen het beetje extra inkomsten door Suarez een haalf seizoen eerder te verkopen. Zó dom zijn ze bij Ajax nu ook weer niet.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do dec 10, 2009 3:39 pm

Ajax staat natuurlijk wel al op 9 punten, dat moet men uiteraard meewegen. Een megabod (25 miljoen pond of meer) moet je wel serieus in overweging nemen. Uiteraard op voorwaarde dat er een vervanger klaar staat. Laat Jozefzoon maar eens ruiken aan het eerste, en pols Babel voor een overgang. Kijk, Suarez valt toch niet te behouden. Vertrekt hij niet in de winter, dan ben je hem een paar maanden later alsnog kwijt. Het gaat er nu om dat je het uiterste eruit haalt en dat je goed bent voorbereid op zijn vertrek.
Ajax!

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 10, 2009 3:45 pm

Onzin. Ajax kan/mag/moet Suarez niet verkopen! Dat kunnen ze niet maken naar de fans toe. Want daarmee geef je aan dat het seizoen al afgelopen is (Euroleaugue/Eredivisie). Ik ga een actie starten dat iedereen thuisblijft als Suarez verkocht wordt.
IK GELOOF!!!!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do dec 10, 2009 3:47 pm

Ik zou er ook geen voorstander van zijn hoor, begrijp me goed. Maar de beleidsmakers zullen een serieus bod wel móeten overwegen als het gat 9 punten of meer is. Wordt het gat met PSV en Twente tussentijds kleiner, dan kun je het niet maken want dan geef je het kampioenschap weg.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 10, 2009 3:47 pm

Scherrer schreef:Ik acht het dan ook volslagen uitgesloten dat ze bij Ajax zo stom zijn om Suarez te laten gaan. Daar zit werkelijk geen énkel voordeel aan.
Jawel hoor.

1) Chelsea betaalt goed. Dat moet je van andere clubs maar afwachten.
2) Ajax heeft het risico dat het geen CL meteen afgedekt.
3) Martin Jol kan gaan kopen, dat wil hij graag.
Buiten dat wordt het natuurlijk ook nooit geaccepteerd door de fans.
Wij kunnen die transfer niet tegenhouden. Ajax zal laten weten dat het Suarez niet wilde verkopen, maar dat die jongen per se naar Chelsea wilde en dat die kans hem niet onthouden mocht worden.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 10, 2009 3:49 pm

Het kan gewoon niet. Heel simpel.. Ik zet nooit meer een stap in de Arena.
IK GELOOF!!!!!!

Aristides

Bericht door Aristides » do dec 10, 2009 3:50 pm

Voor wat die berichten waard zijn!

Suarez direct verkopen (als hij weg wil), met het geld dat hij opbrengt is de selectie te versterken en voor hem is het een opstap naar Spanje, kan hij zich bewijzen in een sterke competitie, want Barcelona betaalt niet veel voor een spits uit de eredivisie en bij RM hoeven ze voorlopig even geen spits uit onze competitie, zie het debâcle met KJH.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie