Da's allemaal toeval, Dominee. Was een gokje van me en ik heb de mazzel dat ik goed gok.De Dominee schreef:Volgens oa Enganche huurt Ajax hem van Raiola. Aparte optie, dat wel.

Moderator: mods
Da's allemaal toeval, Dominee. Was een gokje van me en ik heb de mazzel dat ik goed gok.De Dominee schreef:Volgens oa Enganche huurt Ajax hem van Raiola. Aparte optie, dat wel.
Het is ook geen 'echte' club.Thijs schreef:Google geeft trouwens amper hits op Maga Esporte Club SC.
Nogmaals, ik vind het prima dat InnerHarbour niet meegaat in mijn gedachtegang. Het is natuurlijk niet alsof ik de bankrekening van Jol heb bekeken en dat ik alles honderd procent zeker weet. Zo zit het niet en dus mag iedereen geloven wat hij wil. Maar ik weet wel steeds beter de touwtjes aan elkaar vast te knopen dankzij m'n eigen ervaringen en op basis daarvan denk ik dat het zo werkt. Dat is wat ik aan jullie voor leg. Ook mensen als RIO (PN), Rosario Central (AF), Steef en Pushkin (AF) signaleren deze problemen al een tijdje. Anderen denken weer dat het toeval is. Of ze dat echt geloven of dat ze dat liever willen geloven, daar twijfel ik dan weer aan.Enganche schreef:Da's allemaal toeval, Dominee. Was een gokje van me en ik heb de mazzel dat ik goed gok.De Dominee schreef:Volgens oa Enganche huurt Ajax hem van Raiola. Aparte optie, dat wel.Atouba kan er geen hout van, heeft hiervoor bij twee verschillende clubs met Jol gewerkt, maar wordt toch naar Ajax gehaald. Toeval. Kerlon is veel geblesseerd, komt niet aan de bak bij Inter en Chievo, heeft dezelfde zaakwaarnemer als Jol en komt op huurbasis naar Ajax. Toeval. Zé Eduardo heeft amper eerste elftal ervaring, wordt opgekocht door een 'investeringsmaatschappij', heeft ook dezelfde zaakwaarnemer als Jol en wordt nu ook door Ajax gehuurd van een clubje waar nog nooit een supporter van gehoord heeft (Maga Esporte Club SC en dus niet Cruzeiro!). Toeval.
Deze spelers worden gehuurd, dat zou dan betekenen dat AJAX Jol contant moet betalen ?.Deze spelers worden volgens mij ook nog ens voor een habbekrats gehuurd tot wat ze aan talent waard zijn, toch ?.Enganche schreef:Nogmaals, ik vind het prima dat InnerHarbour niet meegaat in mijn gedachtegang. Het is natuurlijk niet alsof ik de bankrekening van Jol heb bekeken en dat ik alles honderd procent zeker weet. Zo zit het niet en dus mag iedereen geloven wat hij wil. Maar ik weet wel steeds beter de touwtjes aan elkaar vast te knopen dankzij m'n eigen ervaringen en op basis daarvan denk ik dat het zo werkt. Dat is wat ik aan jullie voor leg. Ook mensen als RIO (PN), Rosario Central (AF), Steef en Pushkin (AF) signaleren deze problemen al een tijdje. Anderen denken weer dat het toeval is. Of ze dat echt geloven of dat ze dat liever willen geloven, daar twijfel ik dan weer aan.Enganche schreef:Da's allemaal toeval, Dominee. Was een gokje van me en ik heb de mazzel dat ik goed gok.De Dominee schreef:Volgens oa Enganche huurt Ajax hem van Raiola. Aparte optie, dat wel.Atouba kan er geen hout van, heeft hiervoor bij twee verschillende clubs met Jol gewerkt, maar wordt toch naar Ajax gehaald. Toeval. Kerlon is veel geblesseerd, komt niet aan de bak bij Inter en Chievo, heeft dezelfde zaakwaarnemer als Jol en komt op huurbasis naar Ajax. Toeval. Zé Eduardo heeft amper eerste elftal ervaring, wordt opgekocht door een 'investeringsmaatschappij', heeft ook dezelfde zaakwaarnemer als Jol en wordt nu ook door Ajax gehuurd van een clubje waar nog nooit een supporter van gehoord heeft (Maga Esporte Club SC en dus niet Cruzeiro!). Toeval.
Eens. Aan de andere kant kan ik me gewoon bijna niet voorstellen dat er GEEN optie is. Wat kan Ajax hier in Godsnaam voor belang bij hebben?LouisXIV & co schreef:Serieus: een 18-jarige speler huren voor een jaar, zonder koop-optie. Dan heb je internationaal gewoon de handdoek in de ring gegooid. Ik vind het een schande! Ajax-onwaardig.
Een package deal is het enigste wat ik me kan voorstellen. Huren doe je anders alleen als je een optie tot koop hebt of als het per direct een toegevoegde waarde is. De laatste optie doe je dan nog alleen omdat je geen goede alternatieven hebt (zie Pantelic).Ajax Rules schreef:Eens. Aan de andere kant kan ik me gewoon bijna niet voorstellen dat er GEEN optie is. Wat kan Ajax hier in Godsnaam voor belang bij hebben?LouisXIV & co schreef:Serieus: een 18-jarige speler huren voor een jaar, zonder koop-optie. Dan heb je internationaal gewoon de handdoek in de ring gegooid. Ik vind het een schande! Ajax-onwaardig.
Dat hebben ze ook, maar het is dit of in de Eredivisie middenmoot worden. Vergeet nou maar een glansrol in europa, zolang er niet iets gedaan wordt met de buitenlander regel zal Ajax hetr doorgeefluik voor talebnt blijven.LouisXIV & co schreef:Serieus: een 18-jarige speler huren voor een jaar, zonder koop-optie. Dan heb je internationaal gewoon de handdoek in de ring gegooid. Ik vind het een schande! Ajax-onwaardig.
Ajax betaalt Jol in dit geval natuurlijk niet.999 schreef:Deze spelers worden gehuurd, dat zou dan betekenen dat AJAX Jol contant moet betalen ?.Deze spelers worden volgens mij ook nog ens voor een habbekrats gehuurd tot wat ze aan talent waard zijn, toch ?.
Ik zou dan wel eens willen weten hoe je dan die premie voor Jol ( en die zaakwaarnemer ) berekend ?.Immers de waarde van deze spelers weten toch alleen de sterren ?.