Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 13

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 22, 2008 10:56 pm

:smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 22, 2008 10:59 pm

Jöhnk schreef::blush.gif:

Ten Cate had hetzelfde gezegd. :hypocrite.gif:
Zou je denken, Wimpey? :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma dec 22, 2008 11:13 pm

Is het niet van Basten zijn schuld, joey? Of ligt het aan Blind? :hypocrite.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 23, 2008 6:07 am

Frank heeft natuurlijk gelijk, Suarez is erger dan Robben en het is een schande dat van Basten zich er inmiddels bij heeft neergelegd. Bah! Het lukt me daarom zelden om echt enthousiast te zijn over Suarez, een dergelijke vervuiler hoort eigenlijk niet bij onze club

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33962
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di dec 23, 2008 9:08 am

Jöhnk schreef::blush.gif:

Ten Cate had hetzelfde gezegd. :hypocrite.gif:
Je bent een beetje in de war, Jöhnk. Maar goed, dat zal met de naam Ten Cate te maken hebben. :aai.gif:
De familie Robben was niet gediend van de randstedelijke arrogantie van Ajax. Het verhaal gaat dat technisch directeur Leo Beenhakker zich in Bedum had gemeld in zijn klassieke populistische hold-up-stijl. Leo sprak moeder Robben aan met 'meissie’. Van dit soort platitudes gaan de haren bij de Robbens recht overeind staan. Later bleek dat Beenhakker de naam van de voetballer ook nog verkeerd had geschreven: er stond Arjan in plaats van Arjen. Toen wisten vader en zoon Robben genoeg. Ze misten respect.
www.elsevier.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di dec 23, 2008 11:25 am

Tja, men miste respect.Omdat het niet ging zoals het in hun ogen zou moeten gaan, een naam verkeerd gesschreven, per ongeluk lijkt me .. wie is nu de arroganste ?.

Overgens meen ik me te herrineren dat Beenhakker deze gang van zaken altijd heeft ontkend ..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di dec 23, 2008 3:02 pm

LucaS schreef:Frank heeft natuurlijk gelijk, Suarez is erger dan Robben en het is een schande dat van Basten zich er inmiddels bij heeft neergelegd. Bah! Het lukt me daarom zelden om echt enthousiast te zijn over Suarez, een dergelijke vervuiler hoort eigenlijk niet bij onze club
Ja tis dat ie bij AJAX speelt maar hij heeft alles in zich om een enorme hekel aan hem te hebben.. stel je voor dat ie bijv. bij Fnoord zou voetballen dan zou ik echt zo'n hekel aan hem hebben met zn irritante rotkop en zn aanstellerij en valpartijen etc. maargoed hij speelt bij AJAX en hij is toch wel erg belangrijk.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di dec 23, 2008 3:40 pm

Ik weet niet of hij echt veel erger is dan Robben. Het probleem was dat de vele buitelingen van Robben werden geaccepteerd en dat ze ook bijna nooit breed uit gemeten en herhaaldelijk terug kwamen in allerlei sportprogramma's.

Daarnaast kreeg Robben ook nog eens weinig kaarten, terwijl Suarez volgens de pers vol op kaarten krijgt voor zijn buielingen. Terwijl deze kaarten juist voor andere activiteiten waren. (niet dat ik het goed praat hoor)

Robben heeft zelfs door zijn gedrag zijn echte doorbraak bij Chelsea vergooid. Want In Engeland waren en zijn ze nog steeds zijn buitelingen helemaal zat.. Helaas werd dit niet op tv getoond door de heren van studio voetbal..

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di dec 23, 2008 4:16 pm

Ik heb toch het idee dat ook Robben zijn buitelingen in de vaderlandse pers breed werden uitgemeten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di dec 23, 2008 4:26 pm

Jabu schreef:Ik heb toch het idee dat ook Robben zijn buitelingen in de vaderlandse pers breed werden uitgemeten.
In Engeland wisten ze hem na zo'n buiteling echt wel te vinden .. in de pers en op het veld .. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di dec 23, 2008 5:00 pm

LucaS schreef:Frank heeft natuurlijk gelijk, Suarez is erger dan Robben en het is een schande dat van Basten zich er inmiddels bij heeft neergelegd. Bah! Het lukt me daarom zelden om echt enthousiast te zijn over Suarez, een dergelijke vervuiler hoort eigenlijk niet bij onze club
Jij was van meet af niet kapot van Suarez.

Leonardo gaat ook bij het minste liggen. Maar die is lang niet zo goed (zeg maar: niet goed).
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 23, 2008 5:40 pm

Ik heb me verkeken op de kwaliteiten van Suarez. Ik dacht dat het een soort Hennie Meyer was. Dat is ie ook wel, maar dan een nivootje hoger, hoewel ik erbij blijf dat hij niet de Europese topspeler is waar hij hier voor gehouden wordt. Of ie dat kan worden? Geen idee, hij heeft dan in ieder geval nog wel wat trainingsarbeid te verzetten.

Leonardo maakt geen schwalbes. Suarez gaat niet bij het minste liggen, Suarez gaat al bij niets liggen

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di dec 23, 2008 6:41 pm

LucaS schreef:Frank heeft natuurlijk gelijk, Suarez is erger dan Robben en het is een schande dat van Basten zich er inmiddels bij heeft neergelegd. Bah! Het lukt me daarom zelden om echt enthousiast te zijn over Suarez, een dergelijke vervuiler hoort eigenlijk niet bij onze club
Je legt me woorden in de mond die ik niet gebruikt heb, Lucas. Ik heb juist gezegd dat Robben en Suarez allebei hetzelfde zijn op het gebied van vallen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13424
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di dec 23, 2008 10:20 pm

Luis Suarez brengt de lach terug
Afbeelding
De neiging is groot om in de eredivisie steeds maar te focussen op de clubs waar het niet goed gaat. Goed nieuws is niet zo sexy, lijkt het.

Ik stel mezelf eens kwetsbaar op, de kerstgedachte werpt zijn schaduw vooruit. Af en toe een complimentje voor Mario Been of Daley Blind. Verder altijd maar dat zeuren over Verbeek, Stevens, Hofland, De Cler, Bréchet, Westerhof, Sprockel, Lazovic, Sollied.

Wie er nu eindelijk eens van vér buiten de hoofdstad een groot compliment verdient is Luis Suarez. Deze jongeman uit Uruguay kennen wij alleen als duikelaar. Ik zie kleine kinderen die op het trainingsveld van hun club Schwalbes proberen te maken zoals Luis die maakt. Scheidsrechters haten hem.

In ruim twee jaar eredivisie kreeg hij al een stuk of twintig gele kaarten. Volgens mij nooit eentje voor een zware overtreding. ,,Altijd voor randzaken,'' zegt hij in het blad Voetbal Magazine.

Dat is waar. Hij krijgt zelfs kaarten als hij écht neer gemaaid wordt door een verdediger. Hij heeft het allemaal aan zichzelf te danken. Dat weet Luis zelf ook wel.

Daarom is het zo jammer dat buiten de door clubliefde verblinde entourage bijna niemand ziet dat hij zijn leven gebeterd heeft. Luis is topscorer van Ajax, scoort uit alle standen, laat zijn medespelers beter functioneren, werkt zich een slag in de rondte, haalt op de vierkante meter kunststukken uit, is de verpersoonlijking van iets dat vroeger wel 'plezier in het voetbal' werd genoemd.

Door hem lacht het stadion. In een matig elftal slaagt Luis Suarez erin het idee te vestigen dat het met Ajax allemaal wel goed komt dit jaar. Dat is een grote verdienste van de kleine man. Zelfs zijn duikelpartijen zien er ineens leuk uit.

Feyenoord en PSV hebben 'een' Suarez nodig, dan verdwijnt het chagrijn vanzelf.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di dec 23, 2008 11:20 pm

Ja bij sport1 was ook al zo'n charme offensief voor het duikelen van Suarez.Dat is de cultuur zei een of andere " kenner ".Nu ken ik ook de argentijnse cultuur, die van " ik schop je door midden zonder met mijn ogen te knipperen ", ben benieuwd welke "kenner" in de media het volgende charme offensief gaat starten ..

Verder ben ik die kunststukken op de vierkante meter nog maar weinig tegengekomen.Maar in het kader dat er zo weinig te beleven is op het voetbalveld, zoals van Nijnatten zelf aangeeft, behalve veel gezeur over Verbeek, Stevens, Hofland, De Cler, Bréchet, Westerhof, Sprockel, Lazovic, Sollied enz. zullen we maar zeggen dat een Nijnattenhand vlug gevuld is ..

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2172
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » wo dec 24, 2008 2:29 pm

tegenwoordig het is fashion om op een hoog paard te zitten en 'schoon' voetbal te predikken. Maar dezelfden we hoorden niet toen Machlas een schwalbe tegen Feyenoord maakte. En was Ajax kampioen geworden door een val van Suarez of ander speler vorig seizoen, dan het had er allemaal bijgehoord.

Ik zie het probleem niet, een keihard tackle om tegenstander te intimidate, een penalty proberen te krijgen... all part of the game. Als of de Orange machine in 1974 zo fair speelde, of in 1988... die teams ze wisten hoe het spel ging.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » do dec 25, 2008 9:20 am

LucaS schreef:Leonardo maakt geen schwalbes.
Is zijn grootste kwaliteit.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 25, 2008 11:18 am

Jansma schreef:tegenwoordig het is fashion om op een hoog paard te zitten en 'schoon' voetbal te predikken. Maar dezelfden we hoorden niet toen Machlas een schwalbe tegen Feyenoord maakte. En was Ajax kampioen geworden door een val van Suarez of ander speler vorig seizoen, dan het had er allemaal bijgehoord.

Ik zie het probleem niet, een keihard tackle om tegenstander te intimidate, een penalty proberen te krijgen... all part of the game. Als of de Orange machine in 1974 zo fair speelde, of in 1988... die teams ze wisten hoe het spel ging.
Ojawel hoor, de swalbe van Machlas vond en vind nog steeds ik een klote streek.En voor mij had die wedstrijd best overgespeeld mogen worden ..

Ik wil geen kampioen worden door een swalbe en ik wil ook niet verliezen door een swalbe.En dat gelul als zou dat de winnaars mentaliteit zijn van Suarez komt me ook de strot uit.Persoonlijk vind ik het, wie het me ook zo flikken, een reden om zo'n speler in de tunnel eens een keer flink op zijn bek te timmeren ..

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 25, 2008 11:46 am

Ik moest en moet er ook helemaal niets van hebben, niet van een ajacied en niet van een niet-ajacied. Daar zit voor mij geen verschil tussen

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 25, 2008 2:02 pm

Ik word liever kampioen door een schwalbe dan door een flinke overtreding.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 25, 2008 4:44 pm

Jezus, daar heb je um weer .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do dec 25, 2008 6:05 pm

Voetske schreef:Jezus, daar heb je um weer .. :smallgrin.gif:
Daarom is het vandaag ook 25 december! :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 25, 2008 6:52 pm

:smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 52075
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr dec 26, 2008 11:47 am

Duke schreef:
Jöhnk schreef::blush.gif:

Ten Cate had hetzelfde gezegd. :hypocrite.gif:
Je bent een beetje in de war, Jöhnk. Maar goed, dat zal met de naam Ten Cate te maken hebben. :aai.gif:
Die Jöhnk is goed bezig. Mijn werk zit erop, Jöhnk heeft het stokje overgenomen. :smallgrin.gif:

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » di dec 30, 2008 12:11 pm

30/12/2008 - Suárez: Cvitanich extra veel ballen gegeven om hem vertrouwen te geven

In De Telegraaf liet Luis Suárez weten Dario Cvitanich bewust extra veel ballen te hebben gegeven om hem vertrouwen te geven. "Ik vond dat ik Dario moest helpen en heb hem tegen ADO Den Haag extra veel ballen gegeven. Anders was ik misschien wat vaker voor eigen succes gegaan. Maar als we hem steunen, is dat goed voor het team en voor Dario. Hij komt uit Argentinië, moet hier wennen, heeft de zware taak om Klaas-Jan op te volgen én dus vertrouwen nodig. Dat krijgt een spits het snelst door te scoren."

"Dario en ik gaan vaak met Gabri, Oleguer en Bruno Silva uit eten. Dan kletsen we over voetbal, maar ook heel veel andere zaken. Samen lachen is belangrijk voor het teamgevoel. In het Spaans is het voor ons gewoon makkelijker praten. Met Klaas-Jan communiceerde ik in het Engels of Nederlands. Dat ging ook wel, maar dit is beter."

AN
Aan de ene kant natuurlijk goed van hem, aan de andere kant is het toch niet meer dan normaal dat je bepaalde ballen afspeelt i.p.v. voor eigen succes te gaan? Ik weet dat dit niet de stijl van Suarez is en dat MvB hem lekker zijn gang laat gaan ('we moeten het maar accepteren' :confused.gif:) maar goed ik was hier toch wel enigzins verbaasd over, maar laten we hopen dat hij het blijft doen!

Plaats reactie