Leonardo Vitor Santiago

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48002
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma dec 29, 2008 10:48 pm

Klopt. Ik vind Sarpong nu al stukken beter inderdaad.

Urby, Sarpong, Sulejmani, Cvitanich, Suarez en Elia vind ik vrij breed, hoor. Sno reken ik uiteraard ook niet mee, want dat is geen spits.

Overigens vind ik die hele Elia zelfs al overbodig. Ik heb daar veel liever een jonge, talentvolle centrumspits.

Ik ben benieuwd hoe jullie 18 namen eruit zien dan als iedereen erbij is en Elia en een centrumverdediger zijn aangetrokken. Ik krijg daar met geen mogelijkheid ruimte voor een Leonardo.

Vermeer
Stekelenburg
Oleguer
MANDEKKER
Vertonghen
Vermaelen
vdWiel
Silva
Urby
Lindgren
Enoh
Gabri
Aissati
Elia
Sarpong
Cvitanich
Suarez
Sulejmani

Geen de Jong, Anita, Blind, Schilder en Leonardo bij de wedstrijdselectie in dat geval.
Laatst gewijzigd door peter op ma dec 29, 2008 10:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 29, 2008 10:53 pm

Scherrer schreef:Jij schat Sarpong op dit moment (dus niet in potentie, want met potentie wordt je dít seizoen nog geen kampioen) als aanvaller hoger in dan Leonardo? Tja, dan houdt het op.
Oh, ik ook hoor. Alleen is vier aanvallers natuurlijk niet genoeg. Daarom moet Leonardo dus blijven, tenzij er een nieuwe aanvaller komt.
Naast onze drie aanvallers die in de basis staan hebben we dan als back-up alleen nog drie spelers die weg mogen (Kennedy, Rommedahl en Martina) en twee spelers die eigenlijk meer middenvelder of verdediger zijn (Sno en Emanuelson). Onverantwoord beleid, Peter.
Hier ben ik het wel helemaal mee eens.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48002
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma dec 29, 2008 10:57 pm

Ik reken al met Elia inderdaad.

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » ma dec 29, 2008 11:04 pm

Waarom zijn hier toch zoveel mensen zo positief over Sarpong, heb ik zitten slapen aan het begin van het seizoen toen hij nog speelden of snap ik er echt niks van?

Even zonder dollen, welke momenten heeft hij echt laten zien wat toe te voegen aan dit Ajax en op welke manier? (en als je de wedervraag gaat stellen m.b.t. Leonardo zeg ik in ieder geval Hamburg-uit ;-)...)

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma dec 29, 2008 11:06 pm

Peter schreef:Ik reken al met Elia inderdaad.
Maar die is er nog lang niet. Moet ook maar zien of hij echt gaat komen. Ik vind Elia uiteraard wel een grote vooruitgang op Leonardo, maar ik zou hem wel gewoon houden bij een komst van Elia.

Ik ben tot nu toe alles behalve onder indruk van Sarpong als aanvaller. Als middenvelder geloof ik wel in hem, maar in de aanval heeft hij nog vrijwel niets laten zien in toch vrij veel speeltijd aan het begin van het seizoen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma dec 29, 2008 11:09 pm

F*ck, J.G., het is alsof wij elkaar kennen joh... :666.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48002
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma dec 29, 2008 11:12 pm

Je zou het bijna denken ja. ;)

Anyway, Sarpong vond ik juist aan het begin van de competitie erg sterk. Pikte goaltjes mee deed zijn ding naar behoren. Tegen Heerenveen was het ruk (wie niet?) en ook tegen Groningen en Villa (heb ik niet gezien) was het niet veel. Als ik dat bij elkaar optel dan kom ik altijd nog hoger uit dan Leonardo. Behoudens zijn goal tegen HSV was dat namelijk veelal een wandelend drama.

Roda thuis vond ik Sarpong heel erg sterk, trouwens. Een dergelijke wedstrijd heb ik een Leonardo bijvoorbeeld nog nooit zien spelen in Ajaxtricot. Of was dat Utrecht voor de beker..naja weet niet meer.
Laatst gewijzigd door peter op ma dec 29, 2008 11:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 29, 2008 11:17 pm

Scherrer schreef:Ik ben tot nu toe alles behalve onder indruk van Sarpong als aanvaller. Als middenvelder geloof ik wel in hem, maar in de aanval heeft hij nog vrijwel niets laten zien in toch vrij veel speeltijd aan het begin van het seizoen.
Grappig. Als je het mij vraagt heeft Sarpong als aanvaller in ieder geval meer laten zien dan als middenvelder. Wanneer heeft Sarpong überhaupt drie goede balcontacten gehad op het middenveld?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma dec 29, 2008 11:17 pm

J.G. schreef:Waarom zijn hier toch zoveel mensen zo positief over Sarpong, heb ik zitten slapen aan het begin van het seizoen toen hij nog speelden of snap ik er echt niks van?

Even zonder dollen, welke momenten heeft hij echt laten zien wat toe te voegen aan dit Ajax en op welke manier? (en als je de wedervraag gaat stellen m.b.t. Leonardo zeg ik in ieder geval Hamburg-uit ;-)...)
Dan noem ik het doelpunt van Sarpong tegen Feyenoord. En hij had een aantal schitterende steekpasses tegen Roda. Sowieso werden er aan het begin van het seizoen veel kansen gecreerd met de tridente Sarpong-Sulejmani-Suarez achter Huntelaar.

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » ma dec 29, 2008 11:23 pm

Ik weet alleen dat ik hem in de kuip behalve zijn goal weinig goeds vond doen, toen heb ik getracht wat extra op hem te letten.
Verder kan ik hem tegen Roda niet zo voor de geest halen, maar het feit is dat hij in mijn ogen inmiddels best wel wat minuten heeft gemaakt maar mij nog niet heeft kunnen imponeren. Geen ramp ik geloof dat het een goede voetballer is voor wat ik ervan gehoord heb uit de jeugd en de positieve reacties hier, maar het is volgens mij geen pure aanvaller en zeker niet te vergelijken met Leonardo.

Elia is dit inderdaad al meer, al zie ik die niet voor de bank komen en vrees ik dat als hij komt hij het niet gaat redden gezien de druk die op zijn schouders ligt en de moordende concurrentie voorin (of het moet ten koste vanb Urby gaan zoals ik hier ergens wel eens las). Met die druk heeft hij nog nooit echt om hoeven gaan maar de verwachtingen zijn echt matteloos hoog als hij komt. Verder het is niet zo dat hij bij Twente week in week uit de allerbeste van het veld is die iedere wedstrijd beslissend en belangrijk is (dat was bijv. Suarez wel bij Groningen en Leonardo bij NAC voordat zij kwam).

Een voorbeeld waarom ik Leonardo zeker wil behouden was bijvoorbeeld zijn goal tegen psv en de al eerder gememoreerde in Hamburg, en ik weet zeker dat hij er tegen Ado ook een gescoord had. Onder HtC heeft hij ook een aantal leuke wedstrijden gespeeld en menig verdediger gek gedraaid, ik heb het idee dat hij wat volwassener is geworden in zijn actie dus nog beter. Hij kan een wedstrijd openbreken of afmaken met zijn snelheid en individuele actie en heeft veel meer oog voor zijn medespelers gekregen (soms meer dan Suarez, ondanks zijn vele assists, het zouden er veel meer kunnen zijn).

En Scherrer, het lijk mij sterk dat we elkaar kennen, ik moet niks weten van rotterdammers.... :666.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13834
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma dec 29, 2008 11:59 pm

Eerder dit seizoen had ik hem nog graag in de verkoop gezien richting NEC of de zandbak van Qatar, maar na zijn belangrijke treffer tegen HSV mag hij blijven. Daar bleek dat hij na zijn biljartbal nog koel genoeg kan blijven om de bal er alsnog in te jagen. De treffer voor het lekkere tegen PSV stemde me ook tevreden.

Waar de spoeling voorin vrij dun is op de bank (gisteren geen spits daar) is het handig om Leo er nog bij te hebben.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di dec 30, 2008 12:32 am

Peter schreef:Zou mooi zijn. Als HtC de aanschafprijs (750k) wil betalen, dan is de deal wat mij betreft zo beklonken.
Ajax kan 't zich best veroorloven om wat verlies op de jongen te maken.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di dec 30, 2008 12:35 am

Scherrer schreef:
Peter schreef:Zou mooi zijn. Als HtC de aanschafprijs (750k) wil betalen, dan is de deal wat mij betreft zo beklonken.
Voor dat bedrag moeten we hem natuurlijk gewoon houden, dat spreekt voor zich. Tenzij jij werkelijk liever Rommedahl of Kennedy ziet invallen bij Ajax, want dat is dan waar het op uit gaat draaien. Leonardo is de enige fatsoenlijke backup die we in de aanval hebben. Want van Martina, Kennedy, Sno en Rommedahl wordt ook niemand vrolijk.
of al deze jongens gaan mee in de oude schoenendoos met leonardo naar Griekenland.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48002
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di dec 30, 2008 10:43 am

J.G. schreef:I
Een voorbeeld waarom ik Leonardo zeker wil behouden was bijvoorbeeld zijn goal tegen psv en de al eerder gememoreerde in Hamburg, en ik weet zeker dat hij er tegen Ado ook een gescoord had. Onder HtC heeft hij ook een aantal leuke wedstrijden gespeeld en menig verdediger gek gedraaid, ik heb het idee dat hij wat volwassener is geworden in zijn actie dus nog beter. Hij kan een wedstrijd openbreken of afmaken met zijn snelheid en individuele actie en heeft veel meer oog voor zijn medespelers gekregen (soms meer dan Suarez, ondanks zijn vele assists, het zouden er veel meer kunnen zijn).
Ik vind dat je hier wat overdrijft. Zijn goal gleed hij er inderdaad aardig in en ook die carambole was wel erg leuk, maar voor de rest was het toch ook niet veel? Dat hij er één had ingeschoten tegen ADO zegt me niet zoveel. Als Sarpong daar had gestaan, dan had hij er misschien ook wel één gemaakt. Feit blijft dat die Leonardo in 2 jaar tijd weinig heeft laten zien, hoor. Mede door blessures, maar ook mede door pure onkunde. Hij mocht tegen Utrecht als 'supersub' invallen en dat was heel erg beroerd. Nee, mocht je een extra spits erbij halen dan mag die jongen 'gewoon' weg. Iedereen weet namelijk dat hij in de zomer sowieso weg mag/gaat, zeker als we logisch doorselecteren.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di dec 30, 2008 12:32 pm

Peter schreef:Klopt. Ik vind Sarpong nu al stukken beter inderdaad.

Urby, Sarpong, Sulejmani, Cvitanich, Suarez en Elia vind ik vrij breed, hoor. Sno reken ik uiteraard ook niet mee, want dat is geen spits.

Overigens vind ik die hele Elia zelfs al overbodig. Ik heb daar veel liever een jonge, talentvolle centrumspits.
Sarpong is een halfspeler in mijn ogen, type Seedorf. Urby is in mijn ogen een vleugelverdediger. Als ik dan de aanvallers moet gaan noemen, dan noem ik Elia, Suarez, Bodul, Cvitanich, Sulejmani en Leonardo. Bij mij mogen dus Manucharyan, Martina, Kennedy en Rommedahl vertrekken.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di dec 30, 2008 12:54 pm

:drecul.gif: ...een vleugelspeler :drecul.gif: Okee, vleugelverdediger, maar dan wel een hele slechte hé

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di dec 30, 2008 12:56 pm

Dus jij vind Urby een slechte speler?

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di dec 30, 2008 1:01 pm

een slechte vleugelverdediger, de beide belgen zijn beter en zelfs daarvoor kan Ajax betere krijgen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di dec 30, 2008 1:06 pm

Dat is jouw mening. Ik vind het een prima vleugelverdediger, begint steeds beter zijn mannetje te staan.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di dec 30, 2008 1:15 pm

de vraag is alleen waar dat mannetje staat, is deze al drie minuten geleden uit de rug weggelopen van ons wijf?

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di dec 30, 2008 1:17 pm

Dan heb je altijd nog de rugdekking van Vertonghen!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di dec 30, 2008 1:41 pm

wanneer je verdediger bent?

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di dec 30, 2008 2:07 pm

Donkey Shot schreef:wanneer je verdediger bent?
Nee, je bent een vleugelspeler die defensieve arbeid levert als de tegenstander balbezit heeft. Hij moet inzakken tot de backpositie en wordt in zijn verdedigen ondersteund door medespelers -daarvoor is die organisatie gemaakt-. Dus verdedigend hoeft die speler niet perfect te zijn, zolang de ploeg in geheel maar sterk staat. En hoe meer hij zelf kan oplossen, hoe minder hij afhankelijk is van zijn medespelers dus dan is hij beter.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di dec 30, 2008 2:12 pm

Vedette-10- schreef:Nee, je bent een vleugelspeler die defensieve arbeid levert als de tegenstander balbezit heeft. Hij moet inzakken tot de backpositie
sapperdeflap, zou deze informatie ook bekent zijn bij Urby?

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di dec 30, 2008 2:17 pm

Donkey Shot schreef:sapperdeflap, zou deze informatie ook bekent zijn bij Urby?
Dat denk ik niet, aangezien Marco zijn trainer is. Maar ik zou hem zo gebruiken, aangezien deze rol hem het best past.

Plaats reactie