Leonardo Vitor Santiago

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 2:45 pm

Jabu schreef:Op verzoek dan......ik vind Leonardo nog steeds een Ajax onwaardige huilebalk.
Inderdaad. Hij kan er niet veel van, en dan die jankkop... :excited.gif:
Laatst gewijzigd door joey op do dec 18, 2008 2:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 18, 2008 2:49 pm

Ongelooflijk, wat heeft dat er nou weer mee te maken? Suarez is moeders mooiste

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 18, 2008 2:56 pm

Leonardo is Nac kwaliteit .. en daar hadden ze hem ook moeten laten zitten ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 2:58 pm

LucaS schreef:Ongelooflijk, wat heeft dat er nou weer mee te maken? Suarez is moeders mooiste
Dat hij steeds jankend op de grond zit in plaats van te voetballen. Hij kent maar een trucje en dat is op de tegenstander aflopen, de confrontatie opzoeken en dan gaan zitten.
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do dec 18, 2008 3:02 pm

Peter schreef:
J.G. schreef:Geweest Vedette, hij is dit seizoen al belangrijk geweest voor ons!
1x inderdaad. Als hij die bal er tegen HSV niet in had geschoten, dan was het toch veelal armoe troef geweest. Scoorde een keertje de 4-1 tegen PSV en de 5-1 tegen Sparta. Leuk en aardig, maar Leo heeft gewoon het niveau niet. Als ik hem gisteren weer zag aanleggen, dan word ik toch wel erg bedroefd. Nee, Leo heeft nu 2 jaar bij Ajax mogen aanklooien, maar uitgroeien tot een basisspeler zal hij toch niet. Als je goed inkoopt, dan schuift hij gewoon door. Verlengen? Nee, geen enkele reden toe.
Laat dan toch maar naar Nijmegen komen... geen probleem.
Been kan er wel wat mee, gok ik zo. Hem beter maken bijvoorbeeld. Iets wat vanBasten niet bij spelers lukt.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 18, 2008 3:35 pm

joey schreef:
LucaS schreef:Ongelooflijk, wat heeft dat er nou weer mee te maken? Suarez is moeders mooiste
Dat hij steeds jankend op de grond zit in plaats van te voetballen. Hij kent maar een trucje en dat is op de tegenstander aflopen, de confrontatie opzoeken en dan gaan zitten.
Dat is dit seizoen anders. Maar goed, eenmaal ingenomen standpunten..

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr dec 19, 2008 3:40 pm

banjavi schreef:Laat dan toch maar naar Nijmegen komen... geen probleem.
Been kan er wel wat mee, gok ik zo. Hem beter maken bijvoorbeeld. Iets wat vanBasten niet bij spelers lukt.
Hij is zeker veel beter geworden dit seizoen. Een veel betere trap, een veel beter inzicht. Alleen lijkt het alsof 1 slechte invalbeurt weer een heel ander licht schijnt op de zaak.

Er schijnen diverse personen meer vermaakt te worden door slechte momenten van hem dan door goede dingen, die zien dus wat ze willen zien. Als je niet ziet dat Leonardo dit seizoen zeer behoorlijk voetbalt dan ben je absoluut niet objectief, als zelfs Van Basten -die hem eigenlijk te licht vond- het weer ziet zitten in hem. Hij heeft alleen de pech dat Sulejmani net een klasse beter is, maar dat is geen schande voor Leonardo. Gewoon een prima speler voor Ajax, niet werelds maar wel goed.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma dec 29, 2008 11:17 am

Hij schrijft: "AFCA not for losers" en hij zegt: "Gewoon een prima speler voor Ajax, niet werelds maar wel goed" Misschien bedoeld het melktandje wat anders...

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma dec 29, 2008 1:56 pm

Donkey Shot schreef:Hij schrijft: "AFCA not for losers" en hij zegt: "Gewoon een prima speler voor Ajax, niet werelds maar wel goed" Misschien bedoeld het melktandje wat anders...
Ik zeg toch ook als reserve, dus als backup van de eerste keus. Als we alleen maar wereldse spelers zouden kunnen strikken voor de bank dan valt hij af, maar dat is niet realistisch. Leonardo is een speler die Ajax in de breedte versterkt, die toch waardevol kan zijn als je hem nodig hebt.

Als je hem middelmatig of vind dan heb je er geen verstand van, want ongeassisteerd dolde hij de gehele verdediging van tegenstanders van Eredivisieniveau. Is gewoon een goede voetballer, maar helaas niet werelds.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma dec 29, 2008 2:23 pm

reservespeler? wat een sufduck. Ajax kent 25 A-selectie spelers, geen fucking reserves, dat betekend niet dat de ketting zo sterk is als de zwakste schakel maar dat er 25 gelijkwaardige spelers staan. Voor reserves hebben we Ajax 2

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma dec 29, 2008 2:53 pm

Donkey Shot schreef:reservespeler? wat een sufduck. Ajax kent 25 A-selectie spelers, geen fucking reserves, dat betekend niet dat de ketting zo sterk is als de zwakste schakel maar dat er 25 gelijkwaardige spelers staan. Voor reserves hebben we Ajax 2
Stoere taal. :smallgrin.gif:
- Er moet een goede reden zijn om spelers als Suarez buiten de 11 te laten. Ajax 2 hoort het team te zijn waarin bankspelers hun ritme opdoen, die in de nek moeten hijgen van de eerste elftal spelers.
- Het verkeerde aan deze clubstructuur is dus dat je geen doorstoom hebt van talenten. Kom je in Ajax 2, dan ben je nog mijlenver verwijdert van een basisplek in Ajax 1, er zijn tevens nog 14 spelers die daar reserve staan. Je hebt dus geen mooi perspectief, vandaar dat teruggestuurde spelers het zien als onacceptabel. Waarom maak je 2 teams(4 lagen: basis,reserve,basis2,reserve2), terwijl al die spelers eigenlijk volwaardige profs zijn en carriereperspectief moeten hebben? Ontkoppel je de minder talentvolle spelers, waarom blijf je ze dan vastleggen voor een tweede elftal? Heeft de club daar wat aan?

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma dec 29, 2008 3:06 pm

geen stoere taal van mij maar passend bij Ajax en ik richt me nogsteeds op jouw signatuur en de dubbele maten waaraan je Leo bij de A-selectie wil houden.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma dec 29, 2008 3:09 pm

Donkey Shot schreef:geen stoere taal van mij maar passend bij Ajax en ik richt me nogsteeds op jouw signatuur en de dubbele maten waaraan je Leo bij de A-selectie wil houden.
Jij hebt het verkeerd begrepen, kan jij niks aan doen en dan zet ik het ff recht. Ik wil Leo bij de club houden, op basis van hoe ik de club zou inrichtten. Dus als concurrent van Sulejmani.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma dec 29, 2008 6:13 pm

www.voetbalprimeur.nl schreef:Ten Cate wil Ajacied Leonardo binnenhalen
Het Panathinaikos van trainer Henk ten Cate zal alle zeilen bijzetten om Leonardo te contracteren. Naast de Griekse club heeft ook het Duitse 1. FC Köln concrete interesse in de Braziliaan van Ajax.

Dat meldt het tijdschrift Sportweek maandag. Beide clubs zouden de vleugelspits al in de winterstop aan de selectie toe willen voegen.

Leonardo is onder trainer Marco van Basten niet meer dan een wisselspeler bij Ajax. De oud-speler van Feyenoord en NAC Breda heeft nog een contract tot het einde van het seizoen in Amsterdam. Het lijkt er dus op dat de hoofdstedelingen de vleugelspits moeten laten gaan, omdat ze anders niet meer aan hem kunnen verdienen.

Leonardo's vertrek bij Ajax hangt overigens ook af van een eventuele komst van Eljero Elia. Ajax hoopt in de winterstop rond te komen met FC Twente over de begaafde buitenspeler.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48004
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma dec 29, 2008 6:18 pm

Zou mooi zijn. Als HtC de aanschafprijs (750k) wil betalen, dan is de deal wat mij betreft zo beklonken.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma dec 29, 2008 6:25 pm

Peter schreef:Zou mooi zijn. Als HtC de aanschafprijs (750k) wil betalen, dan is de deal wat mij betreft zo beklonken.
Voor dat bedrag moeten we hem natuurlijk gewoon houden, dat spreekt voor zich. Tenzij jij werkelijk liever Rommedahl of Kennedy ziet invallen bij Ajax, want dat is dan waar het op uit gaat draaien. Leonardo is de enige fatsoenlijke backup die we in de aanval hebben. Want van Martina, Kennedy, Sno en Rommedahl wordt ook niemand vrolijk.

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » ma dec 29, 2008 6:26 pm

En wat blijft er dan over een aanvallande bankzitters? (Elia niet meegerekend, eerst de verdediging versterken!)

Rommedahl en Kennedy staan voor mij toch echt lager in de rangorde dan Leo.

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » ma dec 29, 2008 6:27 pm

Dat zeg ik Scherrer. ;)

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48004
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma dec 29, 2008 6:34 pm

Sarpong schrijf ik stukken hoger aan. Urby kan ook op de positie van Elia. Alleen centraal is het nog wat armetierig, tenzij Bodul die stap al kan maken.

Leo is gewogen en te licht bevonden.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma dec 29, 2008 8:11 pm

Sabotage

wimpey
Berichten: 52068
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma dec 29, 2008 9:47 pm

Peter schreef:Zou mooi zijn. Als HtC de aanschafprijs (750k) wil betalen, dan is de deal wat mij betreft zo beklonken.
Iets meer mag ie ook gerust betalen. :smallgrin.gif:

HtC is en blijft een opperdombo. Bij Ajax is ie het schip ingegaan met z'n aankopen van de 2e garnituur. 'Dus' loopt ie nu namens Pana te vissen naar Leonardo en Zonneveld. Wie het snapt mag het zeggen, want die jongens zullen bij Pana ook geen potten breken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma dec 29, 2008 9:51 pm

Ten Cate. :worshippy.gif:


Grappig trouwens dat de verhalen vooraf complete onzin zijn gebleken. Leo zou een begenadigd talent zijn, maar ook lastig zijn en voor veel problemen zorgen. Het is echter precies andersom: Leo is een lieve jongen, maar voetballen kan ie niet.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma dec 29, 2008 10:12 pm

Ik hoop dat Leonardo bijtekent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33957
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma dec 29, 2008 10:43 pm

Peter schreef:Zou mooi zijn. Als HtC de aanschafprijs (750k) wil betalen, dan is de deal wat mij betreft zo beklonken.
Wat! Onze supersub verkopen? Wil je geen kampioen worden dit seizoen? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma dec 29, 2008 10:45 pm

Peter schreef:Sarpong schrijf ik stukken hoger aan. Urby kan ook op de positie van Elia. Alleen centraal is het nog wat armetierig, tenzij Bodul die stap al kan maken.

Leo is gewogen en te licht bevonden.
Jij schat Sarpong op dit moment (dus niet in potentie, want met potentie wordt je dít seizoen nog geen kampioen) als aanvaller hoger in dan Leonardo? Tja, dan houdt het op.

Naast onze drie aanvallers die in de basis staan hebben we dan als back-up alleen nog drie spelers die weg mogen (Kennedy, Rommedahl en Martina) en twee spelers die eigenlijk meer middenvelder of verdediger zijn (Sno en Emanuelson). Onverantwoord beleid, Peter.

Plaats reactie