Klaas Jan Huntelaar (2)

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 21, 2008 12:40 pm

joey schreef:Van Cvitanich dus. Zeg het maar.
Volgens mij is er hier vrijwel niemand die er iets van kan zeggen. :wink.gif:
LucaS schreef:Huntelaar is beter dan Cvitanich en Bodul. Tenminste, nu nog wel
Denk niet dat Ajax het op die jongens gooit. Onze club kennende is er altijd wel geld voor verdere aanvallende versterkingen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di okt 21, 2008 12:41 pm

@ Luuk: zo weinig? Nee, dat geloof ik niet. Ik schat een miljoen of 13.

generaal

Bericht door generaal » di okt 21, 2008 12:43 pm

Zlatan Son of God schreef:Huntelaar heeft anders altijd aangegeven dat hij heel graag wil dat AJAX aan hem verdient.
Dat heeft hij nooit zo gezegd. Hij zei dat hij het prima vond als Ajax wat aan hem zou kunnen verdienen, omdat Ajax hem de kans heeft gegeven te worden wie hij nu is. Maar natuurlijk niet ten koste van hemzelf: hij laat zich echt niet als een koe verkopen (zie de afwijzing van City, denk maar niet dat Ajax dat tegen heeft gehouden; KJH zat er niet op te wachten) en gaat deze zomer of het seizoen erop naar een droomclub.

LucaS

Bericht door LucaS » di okt 21, 2008 12:45 pm

Met nog één jaar contract? Vind ik veel
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 21, 2008 12:47 pm

Huntelaar verdient (waarschijnlijk) meer dan Vaart destijds. Daarnaast was het destijds natuurlijk nogal lang geleden dat Vaart überhaupt iets had laten zien.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

generaal

Bericht door generaal » di okt 21, 2008 12:51 pm

Bertje schreef:Huntelaar verdient (waarschijnlijk) meer dan Vaart destijds. Daarnaast was het destijds natuurlijk nogal lang geleden dat Vaart überhaupt iets had laten zien.
Ik denk dat het meer gaat om de transfer van VDV naar Real Madrid: hij had nog 1 contractjaar bij HSV en dat werd afgekocht met 15 miljoen euro. Huntelaar staat er natuurlijk minder goed op dan VDV, dus kun je gerust uitgaan van een bedrag rondom de 10 miljoen euro na het einde van dit seizoen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di okt 21, 2008 1:44 pm

Thomas schreef:
joey schreef:Van Cvitanich dus. Zeg het maar.
Volgens mij is er hier vrijwel niemand die er iets van kan zeggen. :wink.gif:
LucaS schreef:Huntelaar is beter dan Cvitanich en Bodul. Tenminste, nu nog wel
Denk niet dat Ajax het op die jongens gooit. Onze club kennende is er altijd wel geld voor verdere aanvallende versterkingen.
Zou wel komisch zijn. De vervanger van Huntelaar wordt na 1 jaar de backup van een nieuwe aanvallende versterking. En dat alles voor 6.5 miljoen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 21, 2008 1:45 pm

Het is maar wat je komisch noemt natuurlijk.

Hoop dat Cvitanich dit seizoen nog eens de kans krijgt om in de punt te spelen. Weet Ajax meteen met zekerheid wat ze aan hem hebben. Kan je komende zomer dus ook heel wat geld schelen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di okt 21, 2008 1:48 pm

Was cynisch uiteraard. Het zou reinste kapitaalvernietiging zijn, namelijk. Zeker gezien onze huidige situatie achterin.

Het probleem is inderdaad dat Huntelaar normaliter gewoon tot 34 duels komt, waarin hij ook nog eens 90 minuten speelt. Cvita moet zijn kans grijpen in bekerduels en eventueel een groepsduelletje in de UEFA die nergens meer toe doet, maar zelfs daar wil Huntelaar in schitteren.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di okt 21, 2008 1:53 pm

LucaS schreef:
Jöhnk schreef:Wat is jouw definitie van 'echt verdienen'? 25 miljoen boven zijn marktwaarde is voor mij niet de norm.

Ik zou prima tevreden zijn met een VDV-bedrag in de zomer. Zeker als ie bovendien bijdraagt aan een kampioenschap en dus deelname CL.
Ik verwacht dat hij komende zomer voor tussen de 5 en 10 miljoen verkocht zou kunnen worden. In de winterstop zou er best wel weer eens een club als Manchester City ofzo langs kunnen komen met een belachelijk hoog bedrag
Hij is gekocht voor 9 miljoen dus hij gaat ongeveer het dubbele opleveren deze zomer.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » di okt 21, 2008 2:08 pm

Hij is gekocht voor 9 miljoen dus hij gaat ongeveer het dubbele opleveren deze zomer.
Een een-jarig contract stelt niet zoveel voor. Kijk bijvoorbeeld naar van der Vaart, die ging geloof ik voor 14 miljoen euro naar Madrid, terwijl hij zichzelf al veel meer had bewezen.

Dubbele gaat hoe dan ook niet lukken, misschien max 20 miljoen als ze hem deze winter weg doen.
Pompiedom

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di okt 21, 2008 2:39 pm

dubbel is wel haalbaar!

Maar het zijn zeker hele dure doelpunten dit jaar. Elk doelpunt is meer dan een miljoen waard. :blush.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di okt 21, 2008 2:42 pm

Dat kun je natuurlijk nooit zo zeggen. Huntelaar scoort even wat minder en gelijk is ons aantal doelputne voor bedroevend. 11 goals in 6 wedstrijden, das nei bes!

Zoveel doelpuntenmakers heeft Ajax helemaal niet.

En je krijgt natuurlijk nooit meer 18 miljoen voor een speler met een 1-jarig contract. Ajax kan hem ook niet aan de hoogste bieder verkopen, Huntelaar kiest een club uit. En als Ajax daarmee niet tot overeenstemming komt, dan blijft ie toch gewoon nog een jaartje

Grappig overigens dat je zo steeds roept dat het een waardeloze speler is, maar dat je wel denkt dat hij met zo'n kort contract nog bijna 20 miljoen zou kunnen opbrengen. Dat lijkt me haast een record voor een speler met zo'n kort contract
I think I lost my fucking headache

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di okt 21, 2008 2:49 pm

Waardeloos voor Ajax zeg ik steeds.
Ik bepaal het puur op basis van de aankoopsom en salaris dan is 15 tot 18 miljoen helemaal geen onlogisch bedrag.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di okt 21, 2008 2:53 pm

Ik zou gewoon zeggen, alle biedingen onder de 20 miljoen afwijzen. Die clubs willen toch zo graag een goalgetter? Graag of niet. En als ze hem niet zo graag willen binnenhalen, gebruik dat en probeer hem langer te vast te leggen. Dan kan hij een clubicoon worden, geloof me: met Huntelaar in de ploeg heb je een speler waarmee je wat kan bereiken.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » di okt 21, 2008 3:06 pm

Ik zou gewoon zeggen, alle biedingen onder de 20 miljoen afwijzen. Die clubs willen toch zo graag een goalgetter? Graag of niet. En als ze hem niet zo graag willen binnenhalen, gebruik dat en probeer hem langer te vast te leggen. Dan kan hij een clubicoon worden, geloof me: met Huntelaar in de ploeg heb je een speler waarmee je wat kan bereiken
Dat heeft geen zin, want mocht hij zijn contract willen uitdienen, dan kan hij in zijn laatste jaar al vanaf de winterstop onderhandelen met andere clubs. 20 Miljoen is erg veel voor een halfjarig contract hoor :blush.gif: geen een club die zo gek is om dat te gaan betalen.
Pompiedom

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di okt 21, 2008 3:08 pm

Vedette-10- schreef:Ik zou gewoon zeggen, alle biedingen onder de 20 miljoen afwijzen. Die clubs willen toch zo graag een goalgetter? Graag of niet. En als ze hem niet zo graag willen binnenhalen, gebruik dat en probeer hem langer te vast te leggen. Dan kan hij een clubicoon worden, geloof me: met Huntelaar in de ploeg heb je een speler waarmee je wat kan bereiken.
Hebben we gezien de laatste jaren..

Toppie

Bericht door Toppie » di okt 21, 2008 3:10 pm

Gewoon in de winterstop verkopen als we geen kans meer hebben op het kampioenschap of zijn goals achterblijven

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di okt 21, 2008 3:12 pm

Moet hij weten. Een jaar extra in Amsterdam doet de overgang wel een late worden in zijn carriere, dus wel minder interessant- hij is niet meer de jongste, dus minder progressie- voor de absolute top. Dan kan hij beter in Amsterdam blijven en- als dat hem, door zijn clubliefde, zoveel waard is- een clubicoon worden, dan naar een subtopper in Europa verkassen. En als de clubs echt zoveel in hem zien dan hebben ze dat geld voor hem over om hem zo spoedig mogelijk binnen te halen.

Baseman

Bericht door Baseman » wo okt 22, 2008 7:03 am

Vedette-10- schreef:Dan kan hij beter in Amsterdam blijven en- als dat hem, door zijn clubliefde, zoveel waard is- een clubicoon worden, dan naar een subtopper in Europa verkassen.
En toen ging de wekker :smallgrin.gif:
Huntelaar en clubliefde ? Die jongen leeft voor maar één ding en dat is het maken van doelpunten, niets voor niets is hij zo dodelijk in de 16. Een clubicoon worden van Ajax wil hij ook absoluut niet, hij wil de topscoorder worden van een groot team in een grote competitie.

Als Huntelaar denkt dat hij zich via de subtop van een topcompetitie alsnog in the picture kan spelen bij een topclub, dan is hij weg. Niet voor niets sloeg hij een aanbieding van PSV af en wilde hij per sé vertrekken naar Heerenveen, hij weet heel goed wat hij wil. En dat is niet blijven bij Ajax...
En als de clubs echt zoveel in hem zien dan hebben ze dat geld voor hem over om hem zo spoedig mogelijk binnen te halen.
Waarom zouden ze ?
Als ze een paar maanden wachten dan hebben ze hem voor veel minder. Huntelaar maakt gewoon het seizoen af, probeert zoveel mogelijk goals te maken en daarna moet Ajax hem wel verkopen. Gezien de hoge aankoopprijs kan Ajax hem niet gratis laten vertrekken, Huntelaar heeft na dit seizoen dus een uitstekend middel om druk uit te oefenen bij Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 22, 2008 9:10 am

generaal schreef:
Zlatan Son of God schreef:Huntelaar heeft anders altijd aangegeven dat hij heel graag wil dat AJAX aan hem verdient.
Dat heeft hij nooit zo gezegd. Hij zei dat hij het prima vond als Ajax wat aan hem zou kunnen verdienen, omdat Ajax hem de kans heeft gegeven te worden wie hij nu is. Maar natuurlijk niet ten koste van hemzelf: hij laat zich echt niet als een koe verkopen (zie de afwijzing van City, denk maar niet dat Ajax dat tegen heeft gehouden; KJH zat er niet op te wachten) en gaat deze zomer of het seizoen erop naar een droomclub.
Daar heb je helemaal gelijk in, KJH is niet dom. Die weet heel goed hoe hij de zaken voor zichzelf moet regelen. Kijk maar naar het verleden: PSV wilde zijn transferrechten behouden, maar daar begon KJH niet aan. Die koos voor zichzelf en maakte een klapper toen hij naar Ajax ging.
Ik denk dat Ajax blij mag zijn met een bedragje bovenop de aankoopsom. Tien, vijftien miljoen lijkt me het maximum. Zelfs Madrid wilde niet verder gaan dan dat voor VDV is een vergelijkbare situatie en Madrid betaalt altijd alles.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo okt 22, 2008 9:47 am

Baseman schreef:En toen ging de wekker :smallgrin.gif:
Huntelaar en clubliefde ? Die jongen leeft voor maar één ding en dat is het maken van doelpunten, niets voor niets is hij zo dodelijk in de 16. Een clubicoon worden van Ajax wil hij ook absoluut niet, hij wil de topscoorder worden van een groot team in een grote competitie.

Als Huntelaar denkt dat hij zich via de subtop van een topcompetitie alsnog in the picture kan spelen bij een topclub, dan is hij weg. Niet voor niets sloeg hij een aanbieding van PSV af en wilde hij per sé vertrekken naar Heerenveen, hij weet heel goed wat hij wil. En dat is niet blijven bij Ajax...
Natuurlijk denkt hij nu aan z'n eigen hachie, maar Huntelaar geeft weldegelijk om Ajax hoor. En hij vindt PSV een schijtclub. :yes.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 22, 2008 10:35 am

Voor zover voetballers om hun club geven. Die clubliefde moeten we niet overschatten. KJH zal Ajax vast een mooie club vinden (de mooiste van Nederland misschien zelfs), maar hij ging als puber net zo gemakkelijk naar PSV.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo okt 22, 2008 11:14 am

Voor zover voetballers om hun club geven. Die clubliefde moeten we niet overschatten. KJH zal Ajax vast een mooie club vinden (de mooiste van Nederland misschien zelfs), maar hij ging als puber net zo gemakkelijk naar PSV.
Tijdje geleden waren ze een keer bij Huntelaar thuis, en toen liet zijn moeder allemaal Ajax dingen zien die Klaas-Jan vroeger spaarden. Hij voetbalde bij PSV omdat hun hem hadden gescout...
Pompiedom

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 22, 2008 11:15 am

Juist. Dus hij koos voor zichzelf.

Geef hem groot gelijk, hoor. Maar ik denk niet dat KJH sentimenteel gaat doen.

Gesloten