Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 13

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma sep 01, 2008 3:12 pm

Waarom hebben we het steeds over die fase? Huntelaar liep niet eens vrij.

Ik was verbaasd over de manier waarop hij die kans in de tweede helft verprutste. Totaal niet des Suarez'. Dat mag niet op dit niveau.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 01, 2008 3:13 pm

Blijkbaar nooit gevoetbald... maare erg hoor, met zoveel bewijs en dan toch blijven volhouden ..
TILBURG - Marco van Basten wilde na vier jaar bondscoach te zijn geweest graag een club trainen. Wel, hij kan aan de slag. Het seizoen 2008/2009 is één speeldag oud en Ajax is nu al weer in de achtervolging op PSV.

Afgelopen week sprak Van Basten over 'toeval' in het voetbal. Geconfronteerd met de woorden van collega Louis van Gaal - 'om te winnen moet het toeval zoveel mogelijk worden uitgesloten' - zei de trainer van Ajax dat toeval tijdens een wedstrijd niet per definitie negatief hoeft te zijn. Het toeval kan ook een handje helpen. Winnen, dacht Van Basten hardop, is misschien meer het uitsluiten van onzekerheden.

Het waren, achteraf bezien, profetische woorden. De onzekerheid in zijn elftal was zaterdag tegen Willem II zo groot dat ook het toeval de Amsterdammers niet meer kon helpen (1-2).

Wat is dat toch met Ajax, dat het zeventien minuten duurt voordat de eerste lange trap aankomt, en dat die bal dan ook nog eens komt van de voet van doelman Maarten Stekelenburg? Wat is dat toch met Ajax, dat linksback Jan Vertonghen nooit vooruit kan of wil voetballen en het spel eindeloos vertraagt? Waarom is er geen verdediger die initiatief toont, een beetje risico legt in zijn passing en daarmee wél de spelers bereikt die het verschil kunnen maken, in plaats van dat geschuif in de achterste linie waar niemand wijzer van wordt?

Wat is dat toch met Luis Suárez, die op een cruciaal moment (bij een 1-0 voorsprong, een prachtig schot van Miralem Sulejmani) zijn collega-spits Klaas-Jan Huntelaar over het hoofd ziet en faalt in de afwerking? Hoe kan het dat de spits van Willem II, Frank Demouge, kort na rust ongehinderd raak mag koppen uit een corner? Waar was Thomas Vermaelen op dat moment, en waar bleef Stekelenburg? Hoe is het toch mogelijk dat de centrale verdedigers Oleguer en Vermaelen elkaar even later zo in de weg zitten dat de bal voor de voeten rolt van Mehmet Akgün, die Willem II naar de overwinning schiet?

Het kan onwennigheid zijn, omdat de Spanjaard en de Belg elkaar pas een week kennen, maar soortgelijke knulligheden deden zich bij Ajax de laatste jaren zo vaak voor - ook toen Jaap Stam en John Heitinga nog in de buurt waren - dat het geen toeval meer is.

De oorzaken van de problemen zitten dieper en Van Basten is na Danny Blind, Henk ten Cate en tussenpaus Adrie Koster de vierde trainer die mag proberen de aanwezige kwaliteiten te bundelen tot een selectie die niet alleen de kleuren van Ajax draagt, maar daar ook naar voetbalt.

Want dat die kwaliteiten er zijn, blijkt wel uit de transferwaarde die de voetballers vertegenwoordigen en uit het feit dat Ajax zaterdag in het laatste kwartier zelfs met tien man - na een ongelukkige rode kaart voor Evander Sno - nog drie keer kad kunnen scoren. Maar het lot (lees: het toeval) was Willem II op dat moment gunstig gezind.

Ajax gaf zichzelf pas bloot nadat de ploeg op achterstand was gekomen. En dat strookt niet met het 'professionalisme' waaraan Van Basten de voorbije week refereerde. ,,Voetballers hebben recht op rust en regelmaat en dat moet de technische staf bieden. Als de voorwaarden er zijn om te presteren kun je ook meer van je spelers eisen.''

Van Basten mag véél meer van zijn spelers eisen dan ze zaterdag bij de seizoensouverture hebben laten zien. Er wacht hem nog een hoop werk, de komende maanden. In de wetenschap dat een groot deel van de selectie van Ajax anderhalve week op pad is voor interlandvoetbal. Clubtrainer zijn is soms ook niet alles. (DICK SINTENIE)

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma sep 01, 2008 4:13 pm

... maare erg hoor, met zoveel bewijs en dan toch blijven volhouden ..
Niet toien keer hetzelfde beweren en dan denken dat het "waar" is. Is het hele artikel ergens bewijs voor? Ik lees er de meningvan D.S. en die heeft het over een aantal spelers.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » ma sep 01, 2008 4:21 pm

Vedette-10 schreef:Wat een gezeik, moet je iemand in de watten leggen als hij onvoldoende heeft gepresteerd?
Blijkbaar. :whistling.gif:

Suarez is nog steeds een van de weinige voetballers van Ajax waar ik voor naar het stadion ga, maar dat belet me niet om te stellen dat hij vaak een vervelende egoïst is.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma sep 01, 2008 7:26 pm

Voetske schreef:Blijkbaar nooit gevoetbald... maare erg hoor, met zoveel bewijs en dan toch blijven volhouden ..
Bewijs is het natuurlijk niet, maar een mening.

Ik zag de scene net voor het eerst terug in bewegende beelden, en het was inderdaad beter geweest wanneer hij geprobeerd had de bal voor te geven. Geen garantie op een goal, maar wel een betere kans.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 01, 2008 7:28 pm

Duke schreef:
Voetske schreef:Blijkbaar nooit gevoetbald... maare erg hoor, met zoveel bewijs en dan toch blijven volhouden ..
Bewijs is het natuurlijk niet, maar een mening.

Ik zag de scene net voor het eerst terug in bewegende beelden, en het was inderdaad beter geweest wanneer hij geprobeerd had de bal voor te geven. Geen garantie op een goal, maar wel een betere kans.
.. netjes dat je dit zegt ... :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 26, 2008 11:19 am

Teletekst meldt dat er een onderzoek komt naar de actie van gisteren. Volgens mij heeft de scheids het gewoon waargenomen en beoordeeld. Het gaat alleen over zaken die achter de rug plaatsvinden, maar goed. Als we pech hebben (al is het zijn eigen stomme schuld), hebben we binnenkort geen Sulejmani en Suarez in onze aanval.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr sep 26, 2008 11:34 am

Stomme actie weer, al ben ik ervan overtuigd dat het commentaar van Leo Driessen ook een rol heeft gespeeld. Maar als het tot een schorsing leidt (en dat zal wel) is het zijn eigen stomme schuld.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 26, 2008 11:46 am

Real Ajax schreef:Suarez is nog steeds een van de weinige voetballers van Ajax waar ik voor naar het stadion ga, maar dat belet me niet om te stellen dat hij vaak een vervelende egoïst is.
Ik vind Suarez helemaal niet zo'n egoïst. Hij heeft niet voor niets steeds veel assists op zijn naam staan.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr sep 26, 2008 11:49 am

Aanklager start vooronderzoek naar trappende Suárez
26/09/2008 12:38

De aanklager betaald voetbal is een vooronderzoek gestart naar Luis Suárez. De aanvaller van Ajax zou in de KNVB-bekerwedstrijd tegen FC Utrecht een trappende beweging hebben gemaakt.

In de eerste helft wedstrijd raakte de Uruguayaan in het voorbijgaan tegenstander Loïc Loval in de onderbuik. Het incident werd niet waargenomen door scheidsrechter Jan Wegereef.

Ajax won de wedstrijd donderdag met 2-0. Suárez was de grote uitblinker aan de kant van de Amsterdammers, de aanvaller scoorde en gaf een assist op Klaas-Jan Huntelaar.
De aanklager had gisteren dus de tv aan, waar hij in het verleden de elleboog van demouge niet heeft opgemerkt en de overige grove overtredingen van de afgelopen wvoetbal weekenden.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr sep 26, 2008 11:52 am

Duke schreef:Stomme actie weer, al ben ik ervan overtuigd dat het commentaar van Leo Driessen ook een rol heeft gespeeld. Maar als het tot een schorsing leidt (en dat zal wel) is het zijn eigen stomme schuld.
leo Driessen is een smerige eikel. Hij heeft tijdens de wedstrijd ruim 20 keer dit herhaalt. Zelfs toen enkele spelers van Utrecht hun 2de gele kaart dreigden te krijgen begon hij erover dat het niet echt rechtvaardig zou zijn als Utrecht met 20 tegen 11 van Ajax kwam te staan.

Daarnaast werd het ook nog na afloop van de wedstrijd constant herhaalt en terwijl de elleboog van Cornelisse gewoon niet besproken werd.

Ik keur de actie van Suarez niet goed, maar ikvind dat de media het wel extreem onder de vergrootglas heeft gehouden.

Ach ik maak er gewoon van dat Suarez een beetje uitgleed en daardoor uitbelans Loval heeft gemaakt.. :blush.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 26, 2008 11:55 am

Ben het met Duke eens. Waarom doet Suarez zoiets? Dat heeft hij niet nodig.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr sep 26, 2008 11:59 am

Zlatan Son of God schreef:Ik keur de actie van Suarez niet goed, maar ikvind dat de media het wel extreem onder de vergrootglas heeft gehouden.
Zal wel toeval zijn dat ik je niet hoorde toen de actie van Amrabat tegen Hofs door de NOS en in Studio Voetbal uitgebreid besproken werd en ze het moment regelmatig herhaalden :hypocrite.gif: :wink.gif:

Maar goed, dat de media hierin een rol speelt moge duidelijk zijn.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr sep 26, 2008 12:03 pm

joey schreef:Ben het met Duke eens. Waarom doet Suarez zoiets? Dat heeft hij niet nodig.
Straks missen we hem tegen Heerenveen en Groningen. Bij 0 punten haak je al af voor het kampioenschap.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr sep 26, 2008 12:03 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 11:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » vr sep 26, 2008 12:06 pm

joey schreef:Ik vind Suarez helemaal niet zo'n egoïst. Hij heeft niet voor niets steeds veel assists op zijn naam staan.
Hij wil de bal gelukkig nog wel eens afgeven maar het lijkt me moeilijk te ontkennen dat veel van zijn acties mislukken terwijl een makkelijke oplossing voor handen ligt. :smartass.gif: Maar De Perfecte Voetballer mag niet bekritiseerd worden lijkt wel? Best wel irritant.

Lijkt me sterk dat Suarez wordt geschorst, is gewoon moeilijk hard te maken. Hoe vaak Leo de Kakkerlak het ook blijft herhalen. :kots: :smartass.gif:
Laatst gewijzigd door Real Ajax op vr sep 26, 2008 12:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr sep 26, 2008 12:07 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 11:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr sep 26, 2008 12:16 pm

Suarez wereld voetballer laatste jaar vrees ik bij Ajax, en ja hoor Cornellise vrij en Suarez voor 3 wedstrijden K Knvb :kots: :kots: :kots: :kots:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 26, 2008 12:19 pm

Dat is dan zijn eigen stomme schuld.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr sep 26, 2008 12:19 pm

Heeft hij er nu drie gekregen of verzint Toppie dat?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 26, 2008 12:20 pm

Dat verzint Toppie natuurlijk. Er moet eerst een onderzoek komen.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr sep 26, 2008 12:52 pm

joey schreef:Ben het met Duke eens. Waarom doet Suarez zoiets? Dat heeft hij niet nodig.
Elders schreef dat je niet bent geweest, m.a.w. je hebt ondertussen de beelden gezien. Ik niet, ik heb wel gisterenavond an afloop de "actie" nog gezien, maar kon werkelijk niet ontdekken of er iets gebeurde. Wel dat die speler naar zijn onderbuik greep, maar dat hij geraakt is??? Diezelfde speler ging in de tweede helft na een actie van Silva liggen, dat ik dacht: geel/rood. Hij kreeg een vrije trap mee, maar uit beelden uit een andere hoek bleek dat Silva niet eens in de buurt van zijn been kwam. Schwalbe!

@ Joey,

Waar kan ik de beelden vinden dat hij geraakt wordt! Schopt hij bewust na, dan heb ik geen moeite met een schorsing, maar eerst zien dan geloven.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 26, 2008 12:57 pm

Ik moet heel eerlijk zeggen, en ik doe m'n best om zo objectief mogelijk te blijven, dat ik de overtreding helemaal niet zo opzichtig vind. Ik zie Suárez niet echt kijken en volgens mij is het uiteindelijke contact niet waar te nemen op de beelden. Lijkt mij dat de KNVB daar dus verder niets mee kan.

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » vr sep 26, 2008 12:57 pm


joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 26, 2008 1:04 pm

Lijkt me dat hij duidelijk opzij trapt.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie