Oleguer Presas

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma sep 22, 2008 8:29 am

Helemaal met Jabu eens.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 22, 2008 8:35 am

LucaS schreef:Op deze wijze vasthouden is standaard in het voetbal. Werkelijk elke verdediger (en aanvaller!) doet dat in die situatie.
Een verdediger moet weten wanneer hij wat doet en waar en op welk moment. Dat is het verschil tussen top en wat daaronder zit. Als jij gelijk hebt, dan heeft Frank de Boer (laten we hem als voorbeeld nemen) wekelijks zulke overtredinkjes gemaakt. Kan me desondanks niet herinneren dat hij daar ooit een penalty voor aan zijn broek kreeg, ondanks het feit dat hij ook op de nodige Braamhaartjes is gestuit. Frank was slim genoeg om het zo aan te pakken dat hij er mee weg kwam. Urby mist die gogme dus.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma sep 22, 2008 8:45 am

LucaS schreef:Was geen fout van Urby, maar van Braamhaar
Niet (helemaal) mee eens. Waarom hij hij zijn handjes niet thuis? Situatie was niet gevaarlijk en de reputatie van Mols is toch bekend (zeker na de vorige kakkieneuze pot in Rotterdam).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 22, 2008 9:47 am

joey schreef:Exact, Jabu. Urby is oerdom.
Thomas schreef:Door een blunder van Braamhaar krijgen we een penalty tegen. Is het volgens jou ook de fout van Suárez dat we aan de andere kant de penalty niet mee kregen?
Hoezo? Deed Suarez iets waardoor hij in de hand werkte dat hij géén penalty kreeg? (Antwoord: nee dus. Tenminste niet in deze wedstrijd.)

Urby ging dus wel in de fout. Die moest zich aan Mols vergrijpen terwijl dat niet nodig was.
Het was een blunder van Braamhaar, waarschijnlijk ingeluid door fouten van Suárez in eerdere wedstrijden. Ik verwijt Emanuelson in deze niets (net zoals ik Suárez niets verwijt). Op die manier vasthouden is doodnormaal.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma sep 22, 2008 10:18 am

Ik sluit me bij Jabu en anderen aan, een ontzettend domme en onnodige actie van Urby. Al ben ik er natuurlijk blij mee.

PS: Waarom sommigen dit vasthouden doodnormaal vinden is mij een raadsel.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma sep 22, 2008 10:24 am

Je ziet het overal. Er is altijd contact... niks onlogisch aan hoor
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 22, 2008 10:25 am

Dus jij vond het een terechte penalty? Mooi, ben je meteen de enige in heel Nederland.

Ik zeg het vrijwel nooit, maar Ajax is hier gewoon keihard genaaid. De verbeterpunten bewaar ik liever voor de volgende wedstrijd. Tegen strontmongool Braamhaar was gewoon niet op te scoren. En achteraf nog gewoon volhouden ook, hè. Wat een ******lijer.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma sep 22, 2008 10:26 am

Thomas schreef:Dus jij vond het een terechte penalty? Mooi, ben je meteen de enige in heel Nederland.
Sure :smallgrin.gif:
Ik zeg het vrijwel nooit, maar Ajax is hier gewoon keihard genaaid. De verbeterpunten bewaar ik liever voor de volgende wedstrijd. Tegen strontmongool Braamhaar was gewoon niet op te scoren. En achteraf nog gewoon volhouden ook, hè. Wat een ******lijer.
Je zou een goede PSV'er zijn Thomas :biggrin.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 22, 2008 10:28 am

Nee hoor. Ik doe dit zelden, maar n.a.v. gisten kan ik er echt niet omheen. Nu weet ik dat jij altijd ontzettend positief bent over PSV, maar ik kan weldegelijk kritisch kijken naar m'n club.

Kan jij met een strak gezicht beweren dat Ajax gisteren niet flink is benadeeld door de scheidsrechter?

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » ma sep 22, 2008 10:31 am

Ik ben in ieder geval nog flink opgefokt, een beetje in de orde als na AZ-uit 2 seizoenen geleden. :bonk.gif:

Vandaar ook dat ik niet begrijp dat zulke incompetente figuren in een functie zitten waar ze de gemoedstoestanden van miljoenen mensen beinvloeden.

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » ma sep 22, 2008 10:35 am

Inderdaad, situatie Timmer net voor rust, geen penalty Suarez (en in mindere mate Huntelaar), onterechte penalty Mols....

Maar dan nog vind ik dat je zo'n wedstrijd gewoon simpel moet winnen. Tegen dit Feyenoord mag je geen punten verspelen, als je alleen al ziet hoe simpel die 1e tegengoal valt!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma sep 22, 2008 11:05 am

Thomas schreef:Nu weet ik dat jij altijd ontzettend positief bent over PSV, maar ik kan weldegelijk kritisch kijken naar m'n club.
Yawn, ga je dit nog vaak zeggen ? :smallgrin.gif:
Kan jij met een strak gezicht beweren dat Ajax gisteren niet flink is benadeeld door de scheidsrechter?
Beide clubs werden benadeeld door Braamhaar, die zoals gebruikelijk waardeloos floot.
Eigen schuld van Ajax dat ze de scheids belangrijk maakten, hadden ze maar een hoger niveau moeten halen en moeten winnen van Feyenoord.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 22, 2008 11:07 am

We hadden gewonnen van Feyenoord als Braamhaar Timmer er gewoon af had gestuurd, Ajax een pingel had gegeven en Mols die pingel had onthouden.

Waar is Feyenoord dan benadeeld? Begin a.u.b. niet over Makaay, want daar werd wederzijds vastgehouden.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma sep 22, 2008 11:15 am

Thomas schreef:We hadden gewonnen van Feyenoord als Braamhaar Timmer er gewoon af had gestuurd, Ajax een pingel had gegeven en Mols die pingel had onthouden.
Als Ajax beter had gevoetbald hadden ze ook gewonnen, als Urby gewoon zijn handjes thuis had gehouden had Ajax ook gewonnen, als er wel een goede verdediger was gekocht had Ajax ook gewonnen, als Sno gewoon die rebound wegkopt had Ajax ook gewonnen, als als als :hypocrite.gif:
Waar is Feyenoord dan benadeeld? Begin a.u.b. niet over Makaay, want daar werd wederzijds vastgehouden.
Dus bij een Feyenoorder is wederzijds vasthouden geen overtreding, maar bij een Ajacied wel ?
Ik hoor trouwens niemand over het vastpakken van het shirtje van Biseswar in de 16 van Ajax de eerste helft...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 22, 2008 11:21 am

Suárez hield niet vast. Is duidelijk te zien op die foto van Lucas. Hoe dan ook, als je hem al aan Feyenoord geeft, dan had je hem een paar minuten eerder zeker aan Ajax moeten geven voor dat zwaardere vergrijp.

Welk vastpakken van het shirtje van Biseswar? Van wie?

Nogmaals, genoeg kritiekpunten op Ajax, maar ik weiger de spelers de schuld te geven van de dramatische beslissingen van Braamhaar.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma sep 22, 2008 11:24 am

Ik hoor trouwens niemand over het vastpakken van het shirtje van Biseswar in de 16 van Ajax de eerste helft...
Je bedoelt de keer dat hij geel kreeg voor en schwalbe :ajaxsmiley.gif:

Ik verwacht van een psv-er niets anders dan dergelijk commentaar. Sommige feyenoorders die mij berichtten hadden het over geel voor Suarez i.p.v. een strafschop en rood voor de overtreding op Biseswar en geel voor leonardo voor een schwalbe enz. Ik spreek ze binnenkort weer en dan zij tot rust gekomen en bevestigen ze de foute arbitrage en zeggen ze dat "aan het eind van het seizoen" ze allemaal evenveel pech/mazzel hebbe; laat dat nou juist de grootst mogelijke onzin zijn.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma sep 22, 2008 1:38 pm

Nou was het geen schwalbe van Suarez, maar als Braamhaar oordeelt dat dat wel zo was, dan had hij daar natuurlijk geel voor moeten geven
I think I lost my fucking headache

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma sep 22, 2008 2:00 pm

Thomas schreef:Hoe dan ook, als je hem al aan Feyenoord geeft, dan had je hem een paar minuten eerder zeker aan Ajax moeten geven voor dat zwaardere vergrijp.
Tuurlijk, dit ben ik ook helemaal met je eens !
En ja, dan was het inderdaad anders gelopen. Maar dat doet er niet aan af dat Ajax zwaar onder de maat presteerde en een zekere overwinning alsnog weggaf, waarbij ze eigenlijk al blij mochten zijn een voorsprong te hebben op dat moment.

Zoals Luuk overigens terecht opmerkt, aangezien Braamhaar geen pingel gaf aan Ajax had hij Suarez een gele kaart moeten geven voor een schwalbe. Zoals bij Biseswar eerder in de wedstrijd, wat een terechte kaart was (en dus een ander moment betrof dan het vastpakken waar ik het over heb).
Welk vastpakken van het shirtje van Biseswar? Van wie?
Volgens mij door Vd Wiel, maar ik weet het niet zeker. De commentator vond dat de overtreding niet zwaar geoeg was voor een penalty, alsof duidelijk iemand aan zijn shirtje trekken in de 16 niet genoeg is...

Biseswar liep overigens door, maar tikte de bal te ver voor zich uit waarna Stekel de bal op kon pakken. Pas daarna draaide Biseswar zich om naar de scheids en vroeg hij zich af waarom er niet gefloten werd voor de overtreding. Zo zie je maar weer dat doorgaan vaak niet beloond wordt, wat helaas schwalbes en overdreven valpartijen in de hand werkt.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma sep 22, 2008 2:07 pm

Baseman schreef:Zoals Luuk overigens terecht opmerkt, aangezien Braamhaar geen pingel gaf aan Ajax had hij Suarez een gele kaart moeten geven voor een schwalbe. Zoals bij Biseswar eerder in de wedstrijd, wat een terechte kaart was (en dus een ander moment betrof dan het vastpakken waar ik het over heb).
Waarom? Het hoeft toch niet altijd zo zwart-wit te zijn dat het of een penalty of een schwalbe is? Braamhaar vond dat beide heren elkaar vastpakten en dat Suarez niet zo zeer benadeeld werd dat het een penalty moest zijn en liet daarom doorspelen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma sep 22, 2008 2:07 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 10:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma sep 22, 2008 5:43 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:We hadden gewonnen van Feyenoord als Braamhaar Timmer er gewoon af had gestuurd, Ajax een pingel had gegeven en Mols die pingel had onthouden.
Als Ajax beter had gevoetbald hadden ze ook gewonnen, als Urby gewoon zijn handjes thuis had gehouden had Ajax ook gewonnen, als er wel een goede verdediger was gekocht had Ajax ook gewonnen, als Sno gewoon die rebound wegkopt had Ajax ook gewonnen, als als als :hypocrite.gif:
Waar is Feyenoord dan benadeeld? Begin a.u.b. niet over Makaay, want daar werd wederzijds vastgehouden.
Dus bij een Feyenoorder is wederzijds vasthouden geen overtreding, maar bij een Ajacied wel ?
Ik hoor trouwens niemand over het vastpakken van het shirtje van Biseswar in de 16 van Ajax de eerste helft...
Wat doe jij eigenlijk in dit soort discussies?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma sep 22, 2008 5:57 pm

Inhoudelijk meediscussiëren.

Baseman heeft alleen niet goed gekeken, want Suarez hield niet vast. Zou ook niet weten waarom Suarez zou vasthouden, want hij was er langs. Om dan Bahia van achteren vast te gaan pakken is een beetje onzinnig.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » ma sep 22, 2008 5:57 pm

goodfella schreef:Wat doe jij eigenlijk in dit soort discussies?
Het wordt misschien maar eens tijd om man en paard te noemen! De AT-leiding heeft dit nu lang genoeg genegeerd. Het is hier constant dezelfde minderheid die het voor de rest verziekt! Nog even en de gewone AT-er zal niet meer normaal durven posten in de topics waarmee hij is opgegroeid. AT is van de Ajaxfans, maar we zijn het langzaam aan het verliezen! Dit is allemaal het resultaat van een veel te vrij en open beleid van de AT-leiding. Ik pleit voor een samenscholingsverbod in de Ajax-gerelateerde topics en een strikter beleid aan de poort. Eerst maar eens de problemen oplossen voordat we nog meer minderheden toelaten! Verder is het goed om de supportersachtergrond vast te stellen bij vergrijpen als deze!



:hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door Ronald! op ma sep 22, 2008 10:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » ma sep 22, 2008 6:40 pm

Ronald! schreef:
goodfella schreef:Wat doe jij eigenlijk in dit soort discussies?
Het wordt misschien maar eens tijd om man en paard te noemen! De AT-leiding heeft dit nu lang genoeg genegeerd. Het is hier constant dezelfde minderheid die het voor de rest verziekt! Nog even en de gewone AT-er zal niet meer normaal durven posten in de topics waarmee hij is opgegroeid. AT is van de Ajaxfans, maar we zijn het langzaam aan het verliezen! Dit is allemaal het resultaat van een veel te vrij en open beleid van de AT-leiding. Ik pleit voor een samenscholingsverbod in de Ajax-gerelateerde topics en een stricter beleid aan de poort. Eerst maar eens de problemen oplossen voordat we nog meer minderheden toelaten! Verder is het goed om de supportersachtergrond vast te stellen bij vergrijpen als deze!



:hypocrite.gif:
Hear, hear! :drecul.gif:

'anderdenkende', ze moeten verbannen worden naar hun eigen forum...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma sep 22, 2008 7:57 pm

Laten we blij zijn dat er hier verschillende meningen zijn, anders werd het hier ook zo saai.

Plaats reactie